Luiers verschonen en dergelijke
+19
Caroow
Twellie
Linda
Printje
pindaatje
mickey
Happydobby
blondje1313
Liadan
Bolleke
Vancity_girl
kwak
SarahKey
Darius
Aimee
Tania
RYW
Lenthe
Paper Crown
23 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Luiers verschonen en dergelijke
Rejoy. schreef:Oh en jolicious: ik ga het straks niet vragen hoor, dan kun je je er vast op voorbereiden
Maar ik heb er ook geen problemen mee
Gast- Gast
Ik begrijp ook dat mensen zich er ongemakkelijk bij kunnen voelen (ik zal ook niet zeggen dat ik dat onzin vind), maar dat is voor mij geen reden om te vragen of ik mag voeden.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
aah, dat scheelt dan weer
en je ongemakkelijk voelen op zich vind ik geen onzin, dat kan, maar dan vind ik dat je je instelling moet veranderen, want die blote borst zou in feite helemaal geen ongemakkelijk gevoel op moeten roepen. Dat doet een flesje namelijk ook niet en ze hebben op dat moment precies dezelfde functie. Je kunt ook dat bedenken ipv iets sexueels gaan linken aan stukje blote borst wat op dat moment fungeert als bron van voeding voor een jong kindje (of weet ik veel wat er gedacht wordt)
en je ongemakkelijk voelen op zich vind ik geen onzin, dat kan, maar dan vind ik dat je je instelling moet veranderen, want die blote borst zou in feite helemaal geen ongemakkelijk gevoel op moeten roepen. Dat doet een flesje namelijk ook niet en ze hebben op dat moment precies dezelfde functie. Je kunt ook dat bedenken ipv iets sexueels gaan linken aan stukje blote borst wat op dat moment fungeert als bron van voeding voor een jong kindje (of weet ik veel wat er gedacht wordt)
Gast- Gast
Liadan schreef:Ik begrijp ook dat mensen zich er ongemakkelijk bij kunnen voelen (ik zal ook niet zeggen dat ik dat onzin vind), maar dat is voor mij geen reden om te vragen of ik mag voeden.
Dat bedoel ik ook. Ik vind t geen onzin als mensen zich ongemakkelijk voelen bij bloot, maar als t niet bloot is dan vindik t erg raar om je ongemakkelijk te voelen bij de borstvoeding zelf.
Gast- Gast
Het zou geen ongemakkelijk gevoel op moeten roepen volgens jou. Maar dat doet het dus wel bij sommige mensen. En als je in het huis van een ander bent, vind ik dat je daar best rekening mee mag houden. Ik snap die instelling gewoon niet zo van : ik geef borstvoeding, ik voed mijn kindje, dús dan ga ik héus niet vragen of mensen het erg vinden dat ik mijn kindje voed in het bijzijn van anderen'. Jullie hebben dus liever dat je ziet dat anderen zich er ongemakkelijk bij voelen, dan dat jij even met je kindje in een andere ruimte gaat zitten of jezelf bedekt? Sorry, ik snap dat dus echt niet. Borstvoeding is een goede zaak, maar je hoeft toch niet alles te negeren omdat borstvoeding geven goed is?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:aah, dat scheelt dan weer
Ik kan mij best voorstellen dat dat moeilijk is als je het niet gewend bent. Mijn zwager bijvoorbeeld zei dus letterlijk "gatver!". Maar ik denk echt dat dat puur onwetendheid of het niet gewend zijn is. Kan me niet voorstellen als mij zus ooit haar toekomstige kinderen gaat voedenhij er nog zo over denkt.
Gast- Gast
Maar als je je al afzondert op welke manier doen ook is het toch niet nodig? Of zie ik dat nu verkeerd. Dankan iemand zich toch niet ongemakkelijk voelen als jij in een andere ruimt/uit beeld /weggedraaid vd visite gaat zitten voeden? Want voel jeje dan ongemakkelijk door t idee dat iemand zit te voeden? Dat vind ik dan echt heel apart. Zodra t bloot in beeld is begrijp ik t ongemakkelijke gevoel wel.
Gast- Gast
Met een beetje discretie vind ik ook niets mis. Ik zou mijn tiet ook niet uit mijn shirtje gooien en dan pas mijn kindje pakken, of de boel eruit laten hangen als het kindje klaar is met drinken ofzo, maar ik vind het ook niet nodig dat borstvoeding geven achter gesloten deuren zou moeten. Het is jammer dat borstvoeding geven niet als iets normaals gezien wordt, maar blijkbaar als iets wat vies en ongemakkelijk is.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Met een beetje discretie vind ik ook niets mis. Ik zou mijn tiet ook niet uit mijn shirtje gooien en dan pas mijn kindje pakken, of de boel eruit laten hangen als het kindje klaar is met drinken ofzo, maar ik vind het ook niet nodig dat borstvoeding geven achter gesloten deuren zou moeten. Het is jammer dat borstvoeding geven niet als iets normaals gezien wordt, maar blijkbaar als iets wat vies en ongemakkelijk is.
helemaal mee eens.
Zoals ik al eerder schreef doe ik echt wel mn best om zo discreet mogelijk te voeden, maar verder ga ik er echt niet moeilijk en ongemakkelijk over doen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Rejoy. schreef:Met een beetje discretie vind ik ook niets mis. Ik zou mijn tiet ook niet uit mijn shirtje gooien en dan pas mijn kindje pakken, of de boel eruit laten hangen als het kindje klaar is met drinken ofzo, maar ik vind het ook niet nodig dat borstvoeding geven achter gesloten deuren zou moeten. Het is jammer dat borstvoeding geven niet als iets normaals gezien wordt, maar blijkbaar als iets wat vies en ongemakkelijk is.
Ik heb het ook niet perse over in een andere ruimte voeden. Maar bijvoorbeeld even in de keuken ofzo ivm op de bank naast de rest van de visite .
Gast- Gast
Dat laatste vindik ook Rejoy. En daarom zou ik nog niet over grenzen van mensen heen gaan, maar het verbaast mij echt hoeveel mensenin mijn (nabije) omgeving het oprecht heel vreemd vinden dat ik borstvoeding geef. Ik kreeg van mijn schoonfamilie in week 3 al de opmerking "goh echt nog steeds? Lastig hoor". Er is helemaal niets lastigs aan, maar t wordt soms vervelend/lastig/ongemakkelijk gepraat door mensen die zich er ongemakkelijk bij voelen. Dat vind ik wel echt heel jammer.
Gast- Gast
Aan de ene kant snap ik wel dat je ervoor kiest om bijvoorbeeld even aan de hoge tafel te gaan zitten, maar aan de andere kan vind ik het net als Nicci heel jammer dat zoiets 'moet'.
Voeden kan soms best lang duren en bij hele kleintjes voedt je soms wel een keer of 2, 3 als je een middag op visite bent, ik zou het echt niet leuk vinden om 2 of 3 keer een half uur apart te 'moeten' zitten, omdat anderen zich opgelaten zouden voelen bij iets wat eigenlijk zo normaal is.
Voeden kan soms best lang duren en bij hele kleintjes voedt je soms wel een keer of 2, 3 als je een middag op visite bent, ik zou het echt niet leuk vinden om 2 of 3 keer een half uur apart te 'moeten' zitten, omdat anderen zich opgelaten zouden voelen bij iets wat eigenlijk zo normaal is.
Gast- Gast
Ik heb niet lang in het openbaar gevoed, maar een korte periode wel. Als ik toen ergens op visite was dan vroeg ik of iemand het vervelend vond als ik gewoon daar mijn dochter ging voeden. Geen problemen mee.
Ik vind borstvoeding de normaalste zaak van de wereld, maar aan de andere kant vind ik het wel een intiem momentje. Een momentje die ik niet met jan en alleman hoeft te delen. Borstvoeding is niet alleen maar voeding, het is meer dan dat. Ik vond het heerlijk om me even af te zonderen en even samen met mijn meisje te zijn. Haar te zien drinken en naar haar te kijken. Lekker rustig en relaxed, zonder prikkels van anderen.
Overigens had mijn dochter ook last van prikkels, die bleef echt niet rustig drinken dan. Het was dan: slok, wat een mooie wereld!, slok, ow dat is ook mooi, slok, slok, hé wat hoor ik daar, oja ik was aan het drinken, slok. ;-)
Er is niets mis met een beetje rekening houden met anderen. Laatst zat ik in het restaurant bij de Ikea, daar was een moeder met haar rechterhand haar baby de fles aan het geven, links zat een vriendin waar ze druk mee aan het praten was. Ze keek niet op of om naar die baby. Daar kan ik me dan aan irriteren, neem er toch even de tijd voor, denk ik dan. Maar goed, dat is een heel ander verhaal..
Ik vind borstvoeding de normaalste zaak van de wereld, maar aan de andere kant vind ik het wel een intiem momentje. Een momentje die ik niet met jan en alleman hoeft te delen. Borstvoeding is niet alleen maar voeding, het is meer dan dat. Ik vond het heerlijk om me even af te zonderen en even samen met mijn meisje te zijn. Haar te zien drinken en naar haar te kijken. Lekker rustig en relaxed, zonder prikkels van anderen.
Overigens had mijn dochter ook last van prikkels, die bleef echt niet rustig drinken dan. Het was dan: slok, wat een mooie wereld!, slok, ow dat is ook mooi, slok, slok, hé wat hoor ik daar, oja ik was aan het drinken, slok. ;-)
Er is niets mis met een beetje rekening houden met anderen. Laatst zat ik in het restaurant bij de Ikea, daar was een moeder met haar rechterhand haar baby de fles aan het geven, links zat een vriendin waar ze druk mee aan het praten was. Ze keek niet op of om naar die baby. Daar kan ik me dan aan irriteren, neem er toch even de tijd voor, denk ik dan. Maar goed, dat is een heel ander verhaal..
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Ik heb niet lang in het openbaar gevoed, maar een korte periode wel. Als ik toen ergens op visite was dan vroeg ik of iemand het vervelend vond als ik gewoon daar mijn dochter ging voeden. Geen problemen mee.
Maar dat heeft niks met flesvoeding te maken want ik lees juist in dit topic dat veel mensen die borstvoeding geven bij de visite willen blijven zitten omdat ze dat gezelliger vinden en mee kunnen blijven kletsen. Dan ben je dus ook niet de hele tijd met je baby bezig.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Linda schreef:Ik heb niet lang in het openbaar gevoed, maar een korte periode wel. Als ik toen ergens op visite was dan vroeg ik of iemand het vervelend vond als ik gewoon daar mijn dochter ging voeden. Geen problemen mee.
Maar dat heeft niks met flesvoeding te maken want ik lees juist in dit topic dat veel mensen die borstvoeding geven bij de visite willen blijven zitten omdat ze dat gezelliger vinden en mee kunnen blijven kletsen. Dan ben je dus ook niet de hele tijd met je baby bezig.
Mee eens, ik heb alleen maar flesvoeding geven(zou ook niet anders willen) maar dat was toch een mooi momentje voor ons. Ik nam dan altijd de tijd voor hem dus idd dat heeft niet met fv te maken, het kan met bv misschien net zo goed.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Tania schreef:Linda schreef:Ik heb niet lang in het openbaar gevoed, maar een korte periode wel. Als ik toen ergens op visite was dan vroeg ik of iemand het vervelend vond als ik gewoon daar mijn dochter ging voeden. Geen problemen mee.
Nee, zo bedoelde ik dat ook niet. Ik vond dat in die situatie gewoon vreemd. Gelukkig maar, dat niet iedereen dat op die manier doet.
Linda- Ratel
Linda, hoe zou jij dat doen dan, als je samen met een vriendin ergens bent en je kindje wil graag drinken?
Als ik thuis was met mijn dochter, dan nam ik haar ook dicht tegen me aan, keek ik haar aan, knuffelde haar etc etc, maar als ik bijv. visite had, dan bleef ik inderdaad gewoon doorpraten tijdens het voeden.
Als ik thuis was met mijn dochter, dan nam ik haar ook dicht tegen me aan, keek ik haar aan, knuffelde haar etc etc, maar als ik bijv. visite had, dan bleef ik inderdaad gewoon doorpraten tijdens het voeden.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Linda, hoe zou jij dat doen dan, als je samen met een vriendin ergens bent en je kindje wil graag drinken?
Nu op dit moment? Niet. Ik voed tegenwoordig niet meer buitenshuis.
En toen ze nog kleiner was, dan vroeg ik of ik even op een slaapkamer kon gaan zitten. Ik heb ook in de auto gevoed. En voor de rest plande ik mijn bezoekjes en uitjes tussendoor.
Linda- Ratel
Ik houd er niet van als poepluiers hier in de huiskamer verschoond worden en als iemand ging kolven in mijn bijzijn had ik ook wel even opgekeken. Er komen hier regelmatig kindjes over de vloer die eten van de tafel graaien met hun vieze snothandjes, lomp omgaan met het speelgoed van mijn dochter, eten rondstrooien enzovoorts. Daar ben ik ook echt niet van gediend.
Zelf voed ik niet in het openbaar omdat ik het zo'n fijn moeder-dochtermoment vind, maar daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee als iemand dat in mijn bijzijn doet.
Zelf voed ik niet in het openbaar omdat ik het zo'n fijn moeder-dochtermoment vind, maar daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee als iemand dat in mijn bijzijn doet.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik schrik niet van een borst/borstvoeding en een luier verschonen, maar toen ik laatst babykamers aan het kijken was, was er een vrouw een poepluier aan het verschonen op een showroom-comode moest ik toch even slikken. Dat vind echt best wel vies.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Ik schrik niet van een borst/borstvoeding en een luier verschonen, maar toen ik laatst babykamers aan het kijken was, was er een vrouw een poepluier aan het verschonen op een showroom-comode moest ik toch even slikken. Dat vind echt best wel vies.
Dat doe je toch niet.
Tania- Ratel
Tania schreef:Caroow schreef:Ik schrik niet van een borst/borstvoeding en een luier verschonen, maar toen ik laatst babykamers aan het kijken was, was er een vrouw een poepluier aan het verschonen op een showroom-comode moest ik toch even slikken. Dat vind echt best wel vies.
Dat doe je toch niet.
Blijkbaar wel. Het was bij de ikea, daar is neem ik aan toch gewoon een verschoningsruimte. En waar laat je de vieze doekjes en luier? In een showroom-luieremmer?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:Tania schreef:Caroow schreef:Ik schrik niet van een borst/borstvoeding en een luier verschonen, maar toen ik laatst babykamers aan het kijken was, was er een vrouw een poepluier aan het verschonen op een showroom-comode moest ik toch even slikken. Dat vind echt best wel vies.
Dat doe je toch niet.
Blijkbaar wel. Het was bij de ikea, daar is neem ik aan toch gewoon een verschoningsruimte. En waar laat je de vieze doekjes en luier? In een showroom-luieremmer?
Bij de Ikea hebben ze zelfs eenn speciaal kamertje om je kindje te verschonen (hier in Haarlem ieder geval wel), staat een stoel en het is speciaal voor kinderen ingericht. Wat aso van die vrouw zeg.
Tania- Ratel
+1.Jolicious schreef:Het zou geen ongemakkelijk gevoel op moeten roepen volgens jou. Maar dat doet het dus wel bij sommige mensen. En als je in het huis van een ander bent, vind ik dat je daar best rekening mee mag houden. Ik snap die instelling gewoon niet zo van : ik geef borstvoeding, ik voed mijn kindje, dús dan ga ik héus niet vragen of mensen het erg vinden dat ik mijn kindje voed in het bijzijn van anderen'. Jullie hebben dus liever dat je ziet dat anderen zich er ongemakkelijk bij voelen, dan dat jij even met je kindje in een andere ruimte gaat zitten of jezelf bedekt? Sorry, ik snap dat dus echt niet. Borstvoeding is een goede zaak, maar je hoeft toch niet alles te negeren omdat borstvoeding geven goed is?
Gast- Gast
Verschonen doe bij sommige mensen wel gewoon waar ze bij zijn, bin anderen niet.
Borstvoeding moet gewoon kunnen, vind ik zelfs wel mooi.
Kolven vind ik erg onsmakelijk.
Borstvoeding moet gewoon kunnen, vind ik zelfs wel mooi.
Kolven vind ik erg onsmakelijk.
Gast- Gast
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» papa's en luiers verschonen
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: