Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!

+10
Purpleflower
Liadan
Flip Fluitketel
mickey
Parisienne
Annemie
Blue flower
ekjir@M
Dille
Jasmine
14 plaatsers

Ga naar beneden

Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd! Empty Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!

Bericht  Jasmine di 7 aug 2012 - 23:42

J.asmi.jn heeft de laatste weken een nieuw spelletje: heerlijk van zich af schoppen als ze een schone luier krijgt. En dan niet alleen in de lucht, maar ook op mijn armen en in mijn buik. Het is voor haar echt een spelletje, want ze heeft er de grootste lol in. Hoe meer ik haar in de 'houdgreep' neem om toch de luier aan te krijgen, des te groter de pret.

Uiteraard ben ik hier niet blij mee. Draaien, tollen en in de lucht trappen, oké, dat hoort erbij. Maar dat schoppen in mijn buik moet ze toch heel snel afleren. Lijkt me niet gezond om steeds trappen in mijn buik te krijgen als ik straks zwanger ben.

Ik heb ondertussen al van alles geprobeerd:
- rustig afwachten tot ze rustig is (kan zo 20 minuten duren)
- uitleggen dat ze niet mag schoppen
- luierbroekjes
- uitleggen dat het veel sneller gaat als ze meewerkt
- wat te spelen in handen geven
Helaas, allemaal zonder resultaat...

Wie heeft de gouden tip?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd! Empty Re: Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!

Bericht  Dille wo 8 aug 2012 - 0:02

Staand verschonen?

Edit; of je telefoon met bumba-youtube aan haar geven Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd! 2474380249
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd! Empty Re: Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 0:08

Heel slecht maar ik neem hem gewoon in de houtgreep. Hier werd het op een gegeven moment zo erg dat hij mij ging schoppen (gezicht, borst) en toen was ik er zo klaar mee dat ik hem gewoon goed beet pak tijdens het verschonen. En af en toe hang ik gewoon half op hem Embarassed Ik moet nu wel zeggen dat het nu de goede kant op gaat en wat Dille ook zegt bij een plas broek doe ik het vaak staand maar met een poep broek moet het gewoon liggend. Nah dan maar in de houtgreep als jou bovenstaande dingen niet helpen (zoals iets in handen geven, hem rustig laten worden enz)

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M wo 8 aug 2012 - 0:15

Ik ga altijd liedjes zingen zodra J. begingt te schoppen en te draaien. Afleiden werkt hier het beste, als ik ´m in de houtgreep pak dan wordt het verschonen helemaal niks meer.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Blue flower wo 8 aug 2012 - 0:30

hier ook zo'n kindje wat altijd in mijn buik trapt.

Ik heb ook echt van alles geprobeerd en hier is echt de enige optie hem in bed zetten (wel als hij al schoon is en dus geen poepbillen heeft ofzo) want het begint hier meestal als ik hem schoon gemaakt heb. Zodra hij begint dan waarschuw ik hem en na de 2e x pak ik hem op en zet hem in bed.. daar leg ik hem uit dat hij niet mag schoppen en zodra hij gekalmeerd is dan ga ik verder, en het werkt echt hier. Hij heeft me nu al 2 of 3 weken niet geschopt.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annemie wo 8 aug 2012 - 4:59

Razz_ schreef:Heel slecht maar ik neem hem gewoon in de houtgreep. Hier werd het op een gegeven moment zo erg dat hij mij ging schoppen (gezicht, borst) en toen was ik er zo klaar mee dat ik hem gewoon goed beet pak tijdens het verschonen. En af en toe hang ik gewoon half op hem Embarassed Ik moet nu wel zeggen dat het nu de goede kant op gaat en wat Dille ook zegt bij een plas broek doe ik het vaak staand maar met een poep broek moet het gewoon liggend. Nah dan maar in de houtgreep als jou bovenstaande dingen niet helpen (zoals iets in handen geven, hem rustig laten worden enz)

+1...haha hier precies zo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parisienne wo 8 aug 2012 - 5:46

Hier werkt afleiden erg goed. Meestal beginnen we een beetje met gek doen, kietel ik haar, telt ze mijn vingers, zing ik leuke, gekke liedjes, etc. Dit allemaal al liggend op de commode. Ik vrolijk haar helemaal op, zodat ik ondertussen haar luier kan verschonen. Het helpt niet altijd maar vaak wel.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  mickey wo 8 aug 2012 - 5:55

Heb je een plankje boven de commode? Op mijn vorige werk hadden we daar stickers en een spiegeltje aan de onderkant op geplakt, zodat de kinderen iets om naar te kijken hadden. Op de andere badkamer was dat niet en daar waren de kids een stuk onrustiger.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 6:13

Helaas werken bovenstaande tips hier weinig! En als ze mijn mobiel krijgt gaat ze zoals gister de tandarts bellen Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd! 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 6:15

tubetje zalf in de handjes geven, zodat ze zelf een beetje op de billen kan smeren?

Gast
Gast

Bericht  Jasmine wo 8 aug 2012 - 7:20

Bedankt voor de tips, hier kan ik zeker wat mee.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Flip Fluitketel wo 8 aug 2012 - 8:10

J. die deed dit ook. Liggend verschonen vind ze echt niet fijn wat we ook doen. Wij verschonen haar altijd staand op de commode en dan heeft ze iets in haar handen dan staat ze meestal wel stil.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Liadan wo 8 aug 2012 - 8:14

Wij hebben bij onze zoon deze boven de commode hangen:
Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd! Wiebeldier-leeuw
Het heeft een tijd geholpen maar nu helaas niet meer. Een luier verschonen is hier ook vaak echt niet leuk.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Purpleflower wo 8 aug 2012 - 8:29

E. heeft dit ook een tijdje gedaan en doe het soms nog.

Ze zegt dan "doekies grond schoppen" en schopt tegen de luierdoekjesdoos of "mama schoppen" en probeerd mij te schoppen.

Ik zeg dan niks,kijk haar alleen boos aan en ik geef haar dan tubezalf in haar handen, en dan gaat ze "buikje smieren" haha doet ze alsof ze er zalf uithaalt en gaat dan buik en gezichtje smeren.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Ezzer wo 8 aug 2012 - 9:19

Verschonen is hier ook een drama. Zodra ik hem op z'n rug leg is het krijsen en direct op zijn buik draaien. Ik probeer hem zoveel mogelijk af te leiden maar dan werkt lang niet altijd. Enige wat dan nog werkt is in de houdgreep want die luier zal toch verschoond moeten worden.
Als het alleen plas is verschoon ik hem trouwens staand, al is dat ook niet altijd even makkelijk omdat hij dan gaat staan-zitten-staan-zitten :nopompom:

Hoop dat het een fase is die heel snel voorbij is.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Steep za 18 aug 2012 - 20:29

Hoelang duurt deze fase? Het is zo'n gevecht hier! Als ik hem probeer neer te leggen is het al drama e daardor duurt het alleen maar langer Sad
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Linda za 18 aug 2012 - 20:33

Steep schreef:Hoelang duurt deze fase? Het is zo'n gevecht hier! Als ik hem probeer neer te leggen is het al drama e daardor duurt het alleen maar langer Sad

Hier is het een drama gebleven, meestal dan.. Soms is ze afgeleid en dan gaat het wel, maar meestal heeft ze geen zin en gaat ze schoppen, draaien en met haar handen in haar poep graaien. laughcry

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Jasmine za 18 aug 2012 - 20:45

Alsof J. voelt dat ik nu zwanger ben: ze heeft al een hele week niet meer geschopt tijdens het verschonen :cheering:
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Steep za 18 aug 2012 - 20:48

Linda schreef:
Steep schreef:Hoelang duurt deze fase? Het is zo'n gevecht hier! Als ik hem probeer neer te leggen is het al drama e daardor duurt het alleen maar langer Sad

Hier is het een drama gebleven, meestal dan.. Soms is ze afgeleid en dan gaat het wel, maar meestal heeft ze geen zin en gaat ze schoppen, draaien en met haar handen in haar poep graaien. laughcry

Dit was niet het antwoord dat ik had gehoopt.. En ik mah beter mijn teksten na gaan kijken voordat ik wat post haha!

Edit: wat fijn Jasmine! En nog gefeliciteerd!!!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Parisienne za 18 aug 2012 - 21:39

Wat fijn Jasmine! En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Jasmine za 18 aug 2012 - 23:07

Steep schreef:
Linda schreef:

Dit was niet het antwoord dat ik had gehoopt.. En ik mah beter mijn teksten na gaan kijken voordat ik wat post haha!

Edit: wat fijn Jasmine! En nog gefeliciteerd!!!

Eens Laughing

En dank je wel. Parisienne ook dank je wel!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 18 aug 2012 - 23:49

Hier duurde deze fase ruim een jaar Laughing Nu blijft hij meestal wel aardig liggen, alleen als hij boos is of heel moe dan heeft hij niet zoveel zin en gaat hij schoppen en draaien.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: