Luiers verschonen en dergelijke
+19
Caroow
Twellie
Linda
Printje
pindaatje
mickey
Happydobby
blondje1313
Liadan
Bolleke
Vancity_girl
kwak
SarahKey
Darius
Aimee
Tania
RYW
Lenthe
Paper Crown
23 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Luiers verschonen en dergelijke
Als ik onze zoon voed waar mensen bij zijn, dan zorg ik ervoor dat er niks te zien is, zelfs niet als ik hem aan de borst leg of eraf haal, dus ik bedek mezelf zeker. Ik vind het ook niet nodig om alles te laten zien.Jolicious schreef:Het zou geen ongemakkelijk gevoel op moeten roepen volgens jou. Maar dat doet het dus wel bij sommige mensen. En als je in het huis van een ander bent, vind ik dat je daar best rekening mee mag houden. Ik snap die instelling gewoon niet zo van : ik geef borstvoeding, ik voed mijn kindje, dús dan ga ik héus niet vragen of mensen het erg vinden dat ik mijn kindje voed in het bijzijn van anderen'. Jullie hebben dus liever dat je ziet dat anderen zich er ongemakkelijk bij voelen, dan dat jij even met je kindje in een andere ruimte gaat zitten of jezelf bedekt? Sorry, ik snap dat dus echt niet. Borstvoeding is een goede zaak, maar je hoeft toch niet alles te negeren omdat borstvoeding geven goed is?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was een keer een ijsje aan het eten en daar verschoonde een vrouw haar baby op een tafeltje midden in de zaak
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Bij dit soort topics moet ik altijd denken aan dit filmpje...
https://www.youtube.com/watch?v=Mn9KNhQx5sQ
Maar even over die dame bij de Ikea, daar kan ik me dan weer helemaal niet aan storen. Lekker boeiend dat zij met haar vriendin kletst terwijl ze haar kindje de fles geeft. Poepluiers verschonen terwijl er een kamer vol visite taart zitten te eten vind ik wel een beetje ... raar en vies. Ook dat niemand daar dan wat van zegt. Hetzelfde met geknoei op je meubilair. Ik zou de ouder daar dan toch echt op aanspreken als dat in mijn huis zou gebeuren. Als ik 1 op 1 met iemand ben en de kindjes zijn er bij en iemand verschoont even een poepluier heb ik daar geen moeite mee. Mijn vriendinnen en ouders ook niet. We grappen wat met elkaar er over als het meurt maar maken er verder geen issue van, we maken het onszelf al veel te vaak zo moeilijk.
https://www.youtube.com/watch?v=Mn9KNhQx5sQ
Maar even over die dame bij de Ikea, daar kan ik me dan weer helemaal niet aan storen. Lekker boeiend dat zij met haar vriendin kletst terwijl ze haar kindje de fles geeft. Poepluiers verschonen terwijl er een kamer vol visite taart zitten te eten vind ik wel een beetje ... raar en vies. Ook dat niemand daar dan wat van zegt. Hetzelfde met geknoei op je meubilair. Ik zou de ouder daar dan toch echt op aanspreken als dat in mijn huis zou gebeuren. Als ik 1 op 1 met iemand ben en de kindjes zijn er bij en iemand verschoont even een poepluier heb ik daar geen moeite mee. Mijn vriendinnen en ouders ook niet. We grappen wat met elkaar er over als het meurt maar maken er verder geen issue van, we maken het onszelf al veel te vaak zo moeilijk.
Gast- Gast
Verschonen ok, dat vind ik ook niet altijd even lekker en in een kamer vol met visite vind ik het niet heel netjes, Is er alleen maar familie bij vind ik het prima.
Voeden.... wat word daar een drama van gemaakt zeg. Wat een gedoe om een mini stukje borst. Zover ik weet voeden de meeste moeders juist heel erg discreet en zie je er bijna niets van. De afbeelding hier onder word als sexy gezien en het kan gewoon maar als er een stukje zichtbaar is tijdens het voeden dan is het ineens not done. Doe ff normaal denk ik dan. Borsten zijn gemaakt om kinderen mee te voeden. Alleen lijkt het er tegenwoordig meer op dat het gemaakt is als mannen speelgoed....
Voeden.... wat word daar een drama van gemaakt zeg. Wat een gedoe om een mini stukje borst. Zover ik weet voeden de meeste moeders juist heel erg discreet en zie je er bijna niets van. De afbeelding hier onder word als sexy gezien en het kan gewoon maar als er een stukje zichtbaar is tijdens het voeden dan is het ineens not done. Doe ff normaal denk ik dan. Borsten zijn gemaakt om kinderen mee te voeden. Alleen lijkt het er tegenwoordig meer op dat het gemaakt is als mannen speelgoed....
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik vind het zo raar om hier te lezen dat borstvoeding geven hetzelfde is als flesvoeding geven. En dat je je er dáárom dus niet ongemakkelijk over hoeft te voelen.
Borstvoeding is inderdaad prachtig en natuurlijk en het zou supernormaal moeten zijn, maar een borst is niet van plastic en je stopt hem niet in de vaatwasser. Het ís simpelweg niet hetzelfde. Een borst is een lichaamsdeel waar voor veel mensen emotionele waarde aan zit. Dat hoeft dus niet direct te suggereren dat iedereen maar meteen aan seks denkt bij het zien van jouw blote borst, maar je kunt gewoon niet negeren dat een borst meer gevoelens opwekt dat een stuk plastic.
En dan is het verder over het algemeen nog normaler om gekleed in een woonkamer te zitten dan deels bloot, dus in die zin mag een borstvoedend iemand zich wat mij betreft best even afvragen of de rest op dat openbare voeden zit te wachten.
Ik ga straks ook borstvoeding geven. Ik weet nog niet precies hoe dat gaat zijn maar ik ben wel van plan dat lekker voor mezelf en m'n kind te houden. IK kies voor een kind en voor borstvoeding, ik kan er dan niet vanuit gaan dat de rest van de bevolking dat net zo tof vindt als ik.
Borstvoeding is inderdaad prachtig en natuurlijk en het zou supernormaal moeten zijn, maar een borst is niet van plastic en je stopt hem niet in de vaatwasser. Het ís simpelweg niet hetzelfde. Een borst is een lichaamsdeel waar voor veel mensen emotionele waarde aan zit. Dat hoeft dus niet direct te suggereren dat iedereen maar meteen aan seks denkt bij het zien van jouw blote borst, maar je kunt gewoon niet negeren dat een borst meer gevoelens opwekt dat een stuk plastic.
En dan is het verder over het algemeen nog normaler om gekleed in een woonkamer te zitten dan deels bloot, dus in die zin mag een borstvoedend iemand zich wat mij betreft best even afvragen of de rest op dat openbare voeden zit te wachten.
Ik ga straks ook borstvoeding geven. Ik weet nog niet precies hoe dat gaat zijn maar ik ben wel van plan dat lekker voor mezelf en m'n kind te houden. IK kies voor een kind en voor borstvoeding, ik kan er dan niet vanuit gaan dat de rest van de bevolking dat net zo tof vindt als ik.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ik vind flesvoeding niet hetzelfde als borstvoeding. En ik zit ook niet deels bloot als ik borstvoeding geef, je ziet geen bloot als ik voed. En ik snap ook dat mensen zich ongemakkelijk kunnen voelen als ik borstvoeding geef in hun bijzijn en dat ze dat natuurlijk niet hebben als ik een fles zou geven. Maar dan is dat maar zo, als mijn kind honger heeft dan moet hij kunnen drinken. Ik geef zelf ook liever de voedingen als ik gewoon thuis ben, maar dat is niet altijd mogelijk.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Urban Naked schreef:Ik vind het zo raar om hier te lezen dat borstvoeding geven hetzelfde is als flesvoeding geven. En dat je je er dáárom dus niet ongemakkelijk over hoeft te voelen.
Natuurlijk is het in die zin niet hetzelfde als de fles geven, maar voor mij wel in de zin van dat mijn kind gewoon zijn eten nodig heeft. Dat komt bij mij niet uit plastic maar uit mijn borst. Ik vraag me dan ook niet af of anderen zitten te wachten op mijn blote borsten, want dat zullen ze idd niet, maar mijn kind op dat moment wel.
Voordat mijn kind geboren was dacht ik ook niet dat ik openbaar zou voeden en het dus lekker voor mezelf zou houdenl. Maar helaas werken baby's niet met horloges en klokken en willen ze wel eens eerder eten dan dat jij bedacht had. Bijvoorbeeld als je bij de dokter zit, of bij het consultatiebureau. Ik kies er op dat moment voor om me niets aan te trekken van wat mensen misschien wel niets aanstootgevend kunnen vinden, maar mijn kind gewoon even snel te voeden (aangezien de meeste mensen ook niet op een krijsend kind zitten te wachten). En zoals ik al een aantal keer eerder schreef geef ik heel discreet voeding en zie je dan ook echt bijna niets. Ik zit dan ook niet deels bloot in de woonkamer, wachtkamer of lunchroom bij de hema, hou gewoon al mijn kleren aan.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
ik bedoelde ook dat de borst op dat moment precies dezelfde functie heeft als de fles: allebei dienen ze ervoor om het kind eten te geven.
En je zit op zo'n moment echt niet half naakt op de bank hoor, ja, misschien in de kraamweek als het allemaal nog een beetje stuntelen is, maar zodra je handigheid hebt kun je dat heel discreet doen.
En je zit op zo'n moment echt niet half naakt op de bank hoor, ja, misschien in de kraamweek als het allemaal nog een beetje stuntelen is, maar zodra je handigheid hebt kun je dat heel discreet doen.
Gast- Gast
Aimee, ik snap je hoor en ik zou ook zeker niet m'n kind z'n voeding onthouden als hij honger heeft. Als ik de keuze zou krijgen tussen geen voeding geven of openbaar voeding geven zou ik ook heus voor openbaar gaan. Maar vaak is er wel een tussenoplossing volgens mij. In een huis heb je andere kamers en als je dan idd in een wachtruimte oid zit kan er een mooie doek overheen.
Urban Naked- Prater
Functie wel, gevoelswaarde (voor anderen) niet. En dat hoeft niet genegeerd te worden.Rejoy. schreef:ik bedoelde ook dat de borst op dat moment precies dezelfde functie heeft als de fles: allebei dienen ze ervoor om het kind eten te geven.
Urban Naked- Prater
Urban Naked schreef:Ik vind het zo raar om hier te lezen dat borstvoeding geven hetzelfde is als flesvoeding geven. En dat je je er dáárom dus niet ongemakkelijk over hoeft te voelen.
Ik ben dan wel beniwued hoe je dat gaat doen als je kindje krijst van de honger en je bijv in een wachtkamer zit. De afspraak niet door laten gaan. Net als Aimee zegt valt dat (met name met bv) echt niet te plannen. En je de rest vd bevolking hoeft het ook niet net "zo tof" te vinden. Maar nee, als mijn kind honger heeft hou ik geen rekening met die ene persoon die iets simpels als bv als onsmakelijk of ongemakkelijk ziet. (Met dus de discrete manier van voeden/terugtrekken). Krijg t idee dat de "tegens" nog steeds pratem in t open en bloot aan tafel zitten voeden.
Gast- Gast
Urban Naked schreef:Aimee, ik snap je hoor en ik zou ook zeker niet m'n kind z'n voeding onthouden als hij honger heeft. Als ik de keuze zou krijgen tussen geen voeding geven of openbaar voeding geven zou ik ook heus voor openbaar gaan. Maar vaak is er wel een tussenoplossing volgens mij. In een huis heb je andere kamers en als je dan idd in een wachtruimte oid zit kan er een mooie doek overheen.
Oeps, tegelijk gepost. Afijn, dat laatste zegt toch juist iedereen in dit topoic die in t openbar voedt?? Andere kamers en hydrofieldoeken heb ik hier telkens nog voorbij zien komen. Dat je daar geen toestemming voor vraagt ging de discusie mi over.
Gast- Gast
Ja nicci, zo harteloos zou ik zijn ja, dan krijgt m'n kind dus mooi geen eten.
Wat denk je nou zelf Maar we tikten tegelijk een bericht, ik had dit voorval hierboven al uitgelegd.
Wat denk je nou zelf Maar we tikten tegelijk een bericht, ik had dit voorval hierboven al uitgelegd.
Urban Naked- Prater
Ik vroeg juist of je dan dus de afspraak niet door zou laten gaan (dus naar huis zou gaan) om te gaan voeden. De optie niet voeden kwam niet eens in mij opUrban Naked schreef:Ja nicci, zo harteloos zou ik zijn ja, dan krijgt m'n kind dus mooi geen eten.
Gast- Gast
Urban Naked schreef:Functie wel, gevoelswaarde (voor anderen) niet. En dat hoeft niet genegeerd te worden.Rejoy. schreef:ik bedoelde ook dat de borst op dat moment precies dezelfde functie heeft als de fles: allebei dienen ze ervoor om het kind eten te geven.
dan ben ik erg benieuwd of jij op dat moment je kind voorop stelt (in bijv. een wachtkamer bij de huisarts of in een café) of het ongemakkelijke gevoel dat een vreemde misschien wel krijgt als jij je kind discreet aan de borst legt. En wat zou nou vervelender zijn voor andere mensen: een krijsend kind dat honger heeft, of een kindje dat tevreden aan moeder's borst ligt? In een restaurantje zit ik 1000x liever naast een kindje dat borstvoeding krijgt dan naast een kindje dat overstuur moet wachten op voeding omdat andere mensen er misschien wat ongemakkelijk van worden.
edit: ik had je voorgaande reactie nog niet gelezen, maar er zijn dus situaties te bedenken waarbij het niet zo zwart-wit is. Maargoed, en dan nog...
Gast- Gast
In een wachtruimte zou ik er dus een doek overheen doen, in een restaurant zou ik het niet zover willen laten komen. Ik ga geen baby meenemen naar een restaurant. Nou ben ik ook van plan niet langer dan 5 mnd borstvoeding te gaan geven (plannen plannen.. eerst maar eens zien of het überhaupt gaat lukken!) en ik zou niet weten wat een baby van onder de 5 maanden in een restaurant moet. Dus dat hele verhaal gaat voor mij niet op
Urban Naked- Prater
Hee maar nu zit ik allemaal hypothetische gevallen te beschrijven terwijl mij het er eigenlijk alleen maar om ging dat je niet kunt zeggen dat een plastic fles en een borst hetzelfde zijn en hetzelfde zouden moeten zijn voor buitenstaanders. En ik heb het idee dat we dat allemaal toch wel vinden.
Urban Naked- Prater
Ik heb niet de hele discussie gevolgd, maar ik vind vooral de manier van voeden belangrijk. Zoals hierboven gezegd, discreet.
Zat laatst naast iemand die borstvoeding gaf en zoals als zij het deed is het geen enkel probleem, klein stukje borst dat alleen te zien was, als de baby klaar is met drinken.
Maar ik had een tijdje terug een oud collega die haar kleine kwam showen en even moest voeden, dus in 1 van de kantoren ging zitten. Op zich netjes, maar het was wel het kantoor waar de voorraden liggen en postbakjes, dus regelmatig mensen in en uit lopen en je haar niet ziet zitten voordat je binnenkomt. Dus ik loop daar naar binnen (wist niet dat ze daar was) en kijk recht tegen haar volledig borsten aan. Niks afgedekt of discreet. Nu kan ik wel wat hebben, maar kan me voorstellen dat sommige collega's er niet op zaten te wachten.
Zat laatst naast iemand die borstvoeding gaf en zoals als zij het deed is het geen enkel probleem, klein stukje borst dat alleen te zien was, als de baby klaar is met drinken.
Maar ik had een tijdje terug een oud collega die haar kleine kwam showen en even moest voeden, dus in 1 van de kantoren ging zitten. Op zich netjes, maar het was wel het kantoor waar de voorraden liggen en postbakjes, dus regelmatig mensen in en uit lopen en je haar niet ziet zitten voordat je binnenkomt. Dus ik loop daar naar binnen (wist niet dat ze daar was) en kijk recht tegen haar volledig borsten aan. Niks afgedekt of discreet. Nu kan ik wel wat hebben, maar kan me voorstellen dat sommige collega's er niet op zaten te wachten.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» papa's en luiers verschonen
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: