Luiers verschonen en dergelijke
+19
Caroow
Twellie
Linda
Printje
pindaatje
mickey
Happydobby
blondje1313
Liadan
Bolleke
Vancity_girl
kwak
SarahKey
Darius
Aimee
Tania
RYW
Lenthe
Paper Crown
23 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Luiers verschonen en dergelijke
Ik verbaas me de laatste tijd over sommige moeders in mijn omgeving.
Daarnaast ging ik altijd de kamer uit als een luier moest verschonen. Ik deed dat wel vaak in mijn eigen woonkamer, maar als ik visite had ging ik altijd even naar een andere kamer. En bij een ander thuis vroeg ik ook altijd even waar ik mocht verschonen. Maar ik zie zóveel moeder die gewoon altijd en overal maar luiers verschonen. En dan vind ik een baby van 3 weken nog wat anders, maar laatst tijdens een verjaardagsvisite werd er een poepluier van een tweejarige verschoond, midden in de kamer, terwijl de visite aan de taart zit. Ik erger me niet gauw, maar dat vind ik zó ontzettend ranzig. Zo'n huiskamer ruikt dan meteen het eerste uur naar poep
Net als een vriendin van me, die gaat gewoon zitten kolven terwijl ik en nog wat vriendinnen op bezoek zijn. Dat vind ik dan weer niet vies, maar wel redelijk ongemakkelijk als je met z'n allen aan een wijntje zit. Waarom zou je dat in een kamer vol mensen doen?
Vinden jullie dat dat er gewoon bij hoort en dat dat moet kunnen of ga je even apart zitten?
Daarnaast ging ik altijd de kamer uit als een luier moest verschonen. Ik deed dat wel vaak in mijn eigen woonkamer, maar als ik visite had ging ik altijd even naar een andere kamer. En bij een ander thuis vroeg ik ook altijd even waar ik mocht verschonen. Maar ik zie zóveel moeder die gewoon altijd en overal maar luiers verschonen. En dan vind ik een baby van 3 weken nog wat anders, maar laatst tijdens een verjaardagsvisite werd er een poepluier van een tweejarige verschoond, midden in de kamer, terwijl de visite aan de taart zit. Ik erger me niet gauw, maar dat vind ik zó ontzettend ranzig. Zo'n huiskamer ruikt dan meteen het eerste uur naar poep
Net als een vriendin van me, die gaat gewoon zitten kolven terwijl ik en nog wat vriendinnen op bezoek zijn. Dat vind ik dan weer niet vies, maar wel redelijk ongemakkelijk als je met z'n allen aan een wijntje zit. Waarom zou je dat in een kamer vol mensen doen?
Vinden jullie dat dat er gewoon bij hoort en dat dat moet kunnen of ga je even apart zitten?
Gast- Gast
Re: Luiers verschonen en dergelijke
He bah.. doe dat even in een andere kamer zeg. Ik vind poepgeur echt vreselijk, ook van peuters en babies. Ik hoef dat niet te zien als ik aan een stuk taart zit. Wat ik pas echt ranzig vond is toen een moeder luier in het vliegtuig ging verschonen, zo op de stoel achter ons.. Nou rook weer fantastisch! Terwijl ik volgens mij in het vliegtuig in het toilet verschoonplek heb gezien..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Een luier verschonen doe ik altijd ergens waar andere mensen geen "last" hebben van ons. En als ik op visite ben vraag ik het altijd waar ik zijn luier kan verschonen. Met bv heb ik nooit problemen eigenlijk. Of ze het nu in een restaurant doen of buiten in het park. Zelf zou ik er wel voor kiezen om het gewoon lekker thuis te doen. Dan deed ik ook altijd met de fles geven. Ik wilde het dan zo rustig mogelijk hebben voor m'n kind. En kolven zou ik wel thuis doen dat hoeft voor mij ook niet midden op straat of tijdens een feestje
Laatst aangepast door Razz_ op vr 6 apr 2012 - 1:39; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik vind dat kolven of voeden gewoon moet kunnen, hoewel ik me er op dit moment nog redelijk ongemakkelijk bij voel dat te doen in het 'openbaar'/met visite.
Voor het verschonen van een luier ga ik wel altijd even naar een andere ruimte.
Voor het verschonen van een luier ga ik wel altijd even naar een andere ruimte.
Gast- Gast
Eigenlijk verschonen wij Y. bij ons thuis en bij mijn ouders gewoon op de tafel! (Ja, wel met wat er onder..) Maargoed, wij hebben geen grote familie dus ook geen grote feestjes etc dus bij ons is het dus de gewoonste zaak van de wereld.
Alleen als er eten in de buurt zijn/staan dan doe ik het wel even boven.
Alleen als er eten in de buurt zijn/staan dan doe ik het wel even boven.
Gast- Gast
Ik zou echt not amused zijn als iemand een luier zou verschonen in dezelfde kamer waar de visite zit! Het is echt smerig en die geur hangt dan door de hele kamer.
Ook kolven in het bijzijn van anderen vind ik apart. Ik heb echt geen borstfetish, maar als iemand zit te kolven waar ik bijzit, kan ik me echt niet meer concentreren op het gesprek en ben ik volgens mij steeds (ongemerkt) aan het staren.
Ook kolven in het bijzijn van anderen vind ik apart. Ik heb echt geen borstfetish, maar als iemand zit te kolven waar ik bijzit, kan ik me echt niet meer concentreren op het gesprek en ben ik volgens mij steeds (ongemerkt) aan het staren.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had wel een kennis die haar dochtertje verschoonde (poepluier) op mijn lichtgrijze bank, zonder onderlegger of iets, dat vond ik ook wel verbazingwekkend. Er kwamen gelukkig geen vlekken, maar toch. Ik zou dat ook niet zo open en bloot doen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Nou, en ik vind nog een verschil tussen iemand die bij mij op bezoek haar baby van een maand oud even verschoont op de bank of iemand die een 2 jarige uitgebreid gaat verschonen in haar eigen huis in een kamer vol visite. Wat zeg ik, een 3 jarige......
Gast- Gast
Thuis ligt het eraan wie er is soms doe ik het wel gewoon in de woonkamer soms boven. Bij andere mensen thuis doe ik het wel in een andere ruimte dan vraag ik ook waar het mag.
Kolven moeten vrouwen zelf weten, ik zou dat zelf echt nooit gedaan hebben waar mensen bij waren. Maar ik kan me wel voorstellen dat het ongemakkelijk voelt als je erbij zit.
Kolven moeten vrouwen zelf weten, ik zou dat zelf echt nooit gedaan hebben waar mensen bij waren. Maar ik kan me wel voorstellen dat het ongemakkelijk voelt als je erbij zit.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben zo'n type dat vindt dat je poepen op de wc doet als mens en dus ook het verschonen van een luier redelijk privé houdt. Ik zou me, net als jij, met mijn kind dus genoeg afzonderen om anderen niet met mijn private stuff te storen. Dat geldt ook voor kolven en borstvoeding e.d.
Gast- Gast
Rood schreef:Ik ben zo'n type dat vindt dat je poepen op de wc doet als mens en dus ook het verschonen van een luier redelijk privé houdt. Ik zou me, net als jij, met mijn kind dus genoeg afzonderen om anderen niet met mijn private stuff te storen. Dat geldt ook voor kolven en borstvoeding e.d.
Luiers verschonen en kolven kan ik me voorstellen, maar dat borstvoeding geven ook afgezonderd moet, snap ik echt niet zo goed. Ik ga echt niet overal open en bloot met mijn borsten te kijk zitten, maar als mijn kind honger heeft geef ik hem eten.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Borstvoeding vind ik dan weer wel kunnen en geen probleem. Maar hé, dan zit je ook niet met ontbloot bovenlijf ofzo. Daar zie je niets van. Open en bloot gaan zitten kolven vind ik gewoon minder smakelijk om naar te kijken ofzo. Het mag best, maar ik zou het zelf nóóit doen.
Gast- Gast
Aimee schreef:Rood schreef:Ik ben zo'n type dat vindt dat je poepen op de wc doet als mens en dus ook het verschonen van een luier redelijk privé houdt. Ik zou me, net als jij, met mijn kind dus genoeg afzonderen om anderen niet met mijn private stuff te storen. Dat geldt ook voor kolven en borstvoeding e.d.
Luiers verschonen en kolven kan ik me voorstellen, maar dat borstvoeding geven ook afgezonderd moet, snap ik echt niet zo goed. Ik ga echt niet overal open en bloot met mijn borsten te kijk zitten, maar als mijn kind honger heeft geef ik hem eten.
Ik zou het zelf niet prettig vinden en me uit mezelf afzonderen, maar van mij hoeft iemand die borstvoeding geeft zich niet te verstoppen. Zo ook met kolven.
RYW- Ratel
Ik heb het ook niet over verstoppen, maar over 'genoeg afzonderen dat het anderen niet stoort'. Volgens mij is dat redelijk multi-interpretabel :-).
Gast- Gast
Rood schreef:Ik heb het ook niet over verstoppen, maar over 'genoeg afzonderen dat het anderen niet stoort'. Volgens mij is dat redelijk multi-interpretabel :-).
We zeggen ook hetzelfde, hoor. Jij zou het niet doen, en ik zou het ook niet doen. Ik voeg er alleen aan toe dat het me niet zou storen als een ander het wel doet
RYW- Ratel
Rood schreef:Ik heb het ook niet over verstoppen, maar over 'genoeg afzonderen dat het anderen niet stoort'. Volgens mij is dat redelijk multi-interpretabel :-).
Ja, ik snap hoe je het bedoeld, maar ik snap niet dat anderen zich eraan storen. Borstvoeding is toch redelijk normaal, vroegahhh werden alle kinderen zo groot gebracht. En nu is het maar raar en storen anderen zich eraan. Als mensen bij mij op visite komen, en mijn zoon heeft honger krijgt hij de borst. Als mensen dat vervelend vinden kijken zij maar de andere kant op, dan ga ik me toch zeker niet afzonderen? Mijn borsten zijn zijn voedingsbron, daar zijn ze voor gemaakt.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Als een kindje aan de borst drinkt vind ik dat wel aandoenlijk. Mijn nicht deed dat ook maar altijd met zo'n heel dun katoenen doekje over haar schouder en over de baby dat dr borst niet open en bloot waren. Ik heb nooit iemand zien kolven.. weet niet hoe dat is..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Als een kindje aan de borst drinkt vind ik dat wel aandoenlijk. Mijn nicht deed dat ook maar altijd met zo'n heel dun katoenen doekje over haar schouder en over de baby dat dr borst niet open en bloot waren. Ik heb nooit iemand zien kolven.. weet niet hoe dat is..
Alsof je tiet aan een melkmachine hangt. Not pretty.
RYW- Ratel
O ja! :-) Het stoort mij ook niet, maar zoals iemand hier zei, ik vind het lastig om met iemand in gesprek te zijn terwijl diegene kolft of borstvoeding geeft. Meestal lukt dat de moeder ook niet. Ook als ik met iemand anders in gesprek ben en een voedende moeder zit erbij, vind ik het afleidend. Ik ben dan voortdurend bezig vooral NIET te uitdrukkelijk naar de borst te kijken. Een beetje hetzelfde gevoel wanneer je een BN'er ziet en diegene vooral niet het gevoel wilt geven bekeken te worden, maar stiekem wil je toch kijken. Heel irritant.
Gast- Gast
Kolven doe ik ergens anders, anders voel ik me bekeken en krijg ik ook geen tsr.
Een luier verschonen doe ik nooit midden in de kamer waar de visite bij is, poep of geen poep. In geval van een grote woonkamer, ga ik even in een hoekje, ver van de visite en de hapjes en drankjes. Anders vraag ik of ik even naar boven mag, naar de kinderkamer of naar de badkamer.
Een luier verschonen doe ik nooit midden in de kamer waar de visite bij is, poep of geen poep. In geval van een grote woonkamer, ga ik even in een hoekje, ver van de visite en de hapjes en drankjes. Anders vraag ik of ik even naar boven mag, naar de kinderkamer of naar de badkamer.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
In jouw eigen huis vind ik het een heel ander geval. Dan heeft je visite zich aan jou aan te passen. Andersom, als jij bij mij op visite zou komen, zou ik het prettig vinden als je even een ander plekje zocht. Of ik je dat ook zou vragen? Hmm, weet ik niet. Het zou voor mij echter niet meer dan normaal zijn als jij zou zeggen: vind je het een probleem als ik mijn kind hier even voed?Aimee schreef:Als mensen bij mij op visite komen, en mijn zoon heeft honger krijgt hij de borst. Als mensen dat vervelend vinden kijken zij maar de andere kant op, dan ga ik me toch zeker niet afzonderen?
Gast- Gast
Luier verschonen doe ik soms ook wel in de woonkamer met visite. Dan staat het raam van de kamer waar de verschoningsspullen liggen open en is het boven ook stervenskoud, dan mag mijn dochter lekker met d'r blote billen in een warme woonkamer liggen hoor
Borstvoeding geven vind ik trouwens wel kunnen hoor in het openbaar, ik zie dat gewoon als eten en ik eet mijn koekje ook gewoon én public
Borstvoeding geven vind ik trouwens wel kunnen hoor in het openbaar, ik zie dat gewoon als eten en ik eet mijn koekje ook gewoon én public
Gast- Gast
Ik verschoon Siem thuis altijd boven op de commode. Bij de oma's is er ook boven een plek om te verschonen.
Zal het niet zo snel in de woonkamer doen waar andere mensen bij zijn, vind dat zelf ook niet echt fris dus doe ik dat anderen ook niet aan.
Een poepbroek van een 2 jaar oud kind, zou de stank echt niet leuk vinden. Dat kan toch best even ergens anders worden verschoond.
Zal het niet zo snel in de woonkamer doen waar andere mensen bij zijn, vind dat zelf ook niet echt fris dus doe ik dat anderen ook niet aan.
Een poepbroek van een 2 jaar oud kind, zou de stank echt niet leuk vinden. Dat kan toch best even ergens anders worden verschoond.
Borstvoeding zou ik trouwens niet erg vinden, dat is toch eten. Ik geef mijn kind ook in de kamer de fles. Ga ik ook niet boven zitten als er visite is.
verschonen doe ik D. ook gewoon in de kamer, boven is het koud en beneden heb ik ook alles bij de hand.
als ik bij visite ben dan vraag ik even of ik haar hier kan verschonen of ergens anders.
borstvoeding geven in het openbaar vind ik normaal. Ik weet alleen niet of ik dat zou durven.
bij sommige mensen wel zoals mijn ouders en vriendinnen maar ik weet niet of ik het zie zitten om bv te geven bij mijn broertjes en zwagers/schoonouders. maar dat zie ik tzt wel
als ik bij visite ben dan vraag ik even of ik haar hier kan verschonen of ergens anders.
borstvoeding geven in het openbaar vind ik normaal. Ik weet alleen niet of ik dat zou durven.
bij sommige mensen wel zoals mijn ouders en vriendinnen maar ik weet niet of ik het zie zitten om bv te geven bij mijn broertjes en zwagers/schoonouders. maar dat zie ik tzt wel
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» papa's en luiers verschonen
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: