Luiers verschonen en dergelijke
+19
Caroow
Twellie
Linda
Printje
pindaatje
mickey
Happydobby
blondje1313
Liadan
Bolleke
Vancity_girl
kwak
SarahKey
Darius
Aimee
Tania
RYW
Lenthe
Paper Crown
23 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Luiers verschonen en dergelijke
Zeg je daar dan niets van?Eucalypta schreef:Oh nog zoiets, een moeder die haar 1,5 jarige een taartje laat eten bij mij thuis op een verjaardag en hem niet helpt met eten 'want dat mag ik niet van hem'. Prima hoor, maar waarom houdt dat in dat mijn hele bank/vloerbedekking/tafel onder de taart moet zitten? Fijn dat hij niet wilt dat je helpt en dat je je eigen huis onderknoeit, maar dat doe je toch niet ergens anders?
Gast- Gast
Rood schreef:Suggereer je nu dat ik het mezelf moeilijker maak dan het feitelijk is?Aimee schreef:Omdat jij het een ongemakkelijke situatie vind, ben ik ook blij voor jou dat jouw vriendinnen borstvoeding zien als een gevoelig onderwerp. Voor mij is het niet meer normaal dat ik mijn kind met mijn borsten te eten geef, omdat mijn borsten daar voor zijn gemaakt. De gevoeligheid en ongemakkelijkheid ontgaat mij dus volkomen.
Maar goed, ik geef heel makkelijk voeding. Leg mijn kind binnen 1 minuut aan en kletst daarna gewoon weer verder. Het is waarschijnlijk net zo ongemakkelijk als je het zelf maakt...
Ik denk het eigenlijk wel. Dikke kans dat je vriendinnen het ook alleen wat ongemakkelijk vinden omdat ze aanvoelen dat jij het ongemakkelijk vindt
Gast- Gast
Rood schreef:Zeg je daar dan niets van?Eucalypta schreef:Oh nog zoiets, een moeder die haar 1,5 jarige een taartje laat eten bij mij thuis op een verjaardag en hem niet helpt met eten 'want dat mag ik niet van hem'. Prima hoor, maar waarom houdt dat in dat mijn hele bank/vloerbedekking/tafel onder de taart moet zitten? Fijn dat hij niet wilt dat je helpt en dat je je eigen huis onderknoeit, maar dat doe je toch niet ergens anders?
In de betreffende gevallen zou dat dermate grote gevolgen hebben dat ik er maar niet aan begin Bij moeders die werkelijk álles van hun wondertje geweldig vinden en elke vraag die riekt naar kritiek opvatten als een persoonlijke aanval op hun baarsel begin ik daar niet aan. Als je zo'n bord voor je kop hebt dat je niet doorhebt dat de visite zit te kokhalzen van de poeplucht van je kind dan heeft het weinig zin om daar iets van te zeggen
Gast- Gast
Ik durf met zekerheid te zeggen dat dat niet zo is. Dit is een discussie over een heeeeeel klein verschil van gevoel en dus van mening, wat we nu onder een vergrootglas leggen. In het hele borstvoedingsgebeuren is er niemand die last heeft van mijn lichte ongemakkelijkheid. Al was het maar omdat ik dat niet durf tegen de leeuwen die moeders heten .Eucalypta schreef:Ik denk het eigenlijk wel. Dikke kans dat je vriendinnen het ook alleen wat ongemakkelijk vinden omdat ze aanvoelen dat jij het ongemakkelijk vindt
Gast- Gast
Ben ook wel eens op een verjaardag geweest waarvan een kindje een vreselijke stink poepluier had en die werd pas verschoond toen een van de ouders zin had.
Toen zat iedereen in de stank. Dan heb ik liever een kind wat verschoond word in de huiskamer (Als ik mocht kiezen uit die twee kwaden haha)
Toen zat iedereen in de stank. Dan heb ik liever een kind wat verschoond word in de huiskamer (Als ik mocht kiezen uit die twee kwaden haha)
Ik let meer op mezelf dan op hoe anderen zich erbij voelen, maar ik ga met een luier verschonen wel even op een andere kamer (al heb ik toen ze baby was haar luier verschoond in de Hema in de wagenbak, het is geen doen in die wc`s en bovendien vind ik die vies. Als ze gepoept had was het andere koek geweest overigens.) zitten. Lijkt me haar ook niet fijn om allemaal mensen ernaar te hebben loeren, en er zijn tegenwoordig helaas genoeg gekken op de wereld die dat wel fantastisch vinden.
Ik zou me zelf heel ongemakkelijk voelen als ik zou kolven met publiek, als een vriendin dat wil doen moet ze dat vooral doen maar ik zou wel zeggen dat ik er even aan moet wennen haha
Ik zou me zelf heel ongemakkelijk voelen als ik zou kolven met publiek, als een vriendin dat wil doen moet ze dat vooral doen maar ik zou wel zeggen dat ik er even aan moet wennen haha
Gast- Gast
Hahaha.....door dit topic bedenk ik me ineens dat ik mijn zoontje zijn poepluier een keer verschoond heb bij Stella in haar woonkamer. Volgens mij zat er nog een forumster bij, ik geloof Ibbeltje..
Ik stond er op dat moment niet eens bij stil dat ze dat goor konden vinden maar goed, Stella en Ibbeltje werken allebei in de kinderopvang en zijn wel wat gewend denk ik.
Ik stond er op dat moment niet eens bij stil dat ze dat goor konden vinden maar goed, Stella en Ibbeltje werken allebei in de kinderopvang en zijn wel wat gewend denk ik.
Gast- Gast
Ik werk ook in de kinderopvang en ben het wel gewend. Maar dat betekent niet dat je het niet vies kan vinden.
Dat zeg ik toch ook niet?SarahKey schreef:Ik werk ook in de kinderopvang en ben het wel gewend. Maar dat betekent niet dat je het niet vies kan vinden.
Gast- Gast
Ik denk trouwens dat Stella het wel tegen mij gezegd zou hebben als ze het echt vies vond
Gast- Gast
Thuis verschoon ik altijd beneden ( in de keuken op aankleedkussen)
Bij andere vraag ik altijd even waar ik mag verschonen.
Ik zou nooit een vieze poepluier verschonen midden in een kamer vol viste.
Gast- Gast
SarahKey schreef:Darius schreef:SarahKey schreef:Waarom verschonen heel veel van jullie thuis beneden?
Is dat uit gemakzucht of ..?
In het begin wel, ik kon niet met P naar boven en L alleen beneden laten.
Hier had ik zo snel niet aan gedacht. Als je een peutertje hebt kun je natuurlijk niet zomaar even naar boven toe gaan.
Ik verschoon Siem altijd nog boven, heb ik alles bij de hand en is op goede hoogte. Heb hier beneden er ook niet echt plek voor.
en jouw kindje weegt nog maar een paar kg. Als je meerdere keren per dag een kind van 10+ kg de trap op moet tillen en je zelf zwanger bent, dan maak je denk ik heel snel de beslissing om beneden te verschonen Wij hebben hier een ruimte naast de woonkamer waar de verschoningsspullen liggen, anders had ik denk ik gewoon een verschoningskussen ergens in een hoekje gezet en de billendoekjes en luiers in een kastje ofzo.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:SarahKey schreef:Darius schreef:SarahKey schreef:Waarom verschonen heel veel van jullie thuis beneden?
Is dat uit gemakzucht of ..?
In het begin wel, ik kon niet met P naar boven en L alleen beneden laten.
Hier had ik zo snel niet aan gedacht. Als je een peutertje hebt kun je natuurlijk niet zomaar even naar boven toe gaan.
Ik verschoon Siem altijd nog boven, heb ik alles bij de hand en is op goede hoogte. Heb hier beneden er ook niet echt plek voor.
en jouw kindje weegt nog maar een paar kg. Als je meerdere keren per dag een kind van 10+ kg de trap op moet tillen en je zelf zwanger bent, dan maak je denk ik heel snel de beslissing om beneden te verschonen Wij hebben hier een ruimte naast de woonkamer waar de verschoningsspullen liggen, anders had ik denk ik gewoon een verschoningskussen ergens in een hoekje gezet en de billendoekjes en luiers in een kastje ofzo.
ik verschoon D. beneden puur uit gemakzucht. heb een extra aankleedkussen gekocht voor 2 kwartjes, hoes er over. luiers en doekjes in de kast, aankleedkussen er bij en klaar.
meestal verschoon ik haar gewoon op het kussen op de grond.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik verschoon zoon altijd boven, vind het zelf niet zo prettig om in de stank te zitten.
Met borstvoeding zou ik ook wel rekening houden met andere mensen. Gewoon even vragen of ze het erg vinden als je je kindje in dezelfde ruimte voedt, zo moeilijk is dat toch niet? Natuurlijk geef je je kind eten, maar je vraagt het toch ook als je een luier moet verschonen? Poepen is ook een eerste levensbehoefte
Met borstvoeding zou ik ook wel rekening houden met andere mensen. Gewoon even vragen of ze het erg vinden als je je kindje in dezelfde ruimte voedt, zo moeilijk is dat toch niet? Natuurlijk geef je je kind eten, maar je vraagt het toch ook als je een luier moet verschonen? Poepen is ook een eerste levensbehoefte
Gast- Gast
Ik heb er eerlijk gezegd nog niet over nagedacht wat anderen ervan vinden als ik mijn zoon beneden in de woonkamer verschoon waar zij bij zijn. Ik heb beneden luiers en doekjes, en verschoon hem in de box.
Bij anderen is het tot nu toe alleen voorgekomen bij mijn ouders, zus en oma. En daar heb ik op de bank/tafel/box verschoond. Mijn zus heeft zelf een kleine van 1 maand, die zit er echt geen moment mee. En van mijn ouders en oma heb ik er ook geen commentaar op gehad. Mijn ouders komen er zelfs bij staan om gek te doen met mijn zoontje.
Wat voeden betreft: ik geef borstvoeding. In het begin vond ik dat zelf nogal lastig als we visite hadden, maar nu boeit het me niet meer. Als mijn ouders/zus+aanhang/broertje+aanhang erbij zijn, voed ik gewoon. Bij hun thuis ook. In het openbaar zoek ik een rustig hoekje op, bijv. in het V&D restaurant. Al probeer ik het meestal zo te plannen dat we thuis zijn als hij honger heeft.
Bij anderen is het tot nu toe alleen voorgekomen bij mijn ouders, zus en oma. En daar heb ik op de bank/tafel/box verschoond. Mijn zus heeft zelf een kleine van 1 maand, die zit er echt geen moment mee. En van mijn ouders en oma heb ik er ook geen commentaar op gehad. Mijn ouders komen er zelfs bij staan om gek te doen met mijn zoontje.
Wat voeden betreft: ik geef borstvoeding. In het begin vond ik dat zelf nogal lastig als we visite hadden, maar nu boeit het me niet meer. Als mijn ouders/zus+aanhang/broertje+aanhang erbij zijn, voed ik gewoon. Bij hun thuis ook. In het openbaar zoek ik een rustig hoekje op, bijv. in het V&D restaurant. Al probeer ik het meestal zo te plannen dat we thuis zijn als hij honger heeft.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Het is ook niet moeilijk om te vragen of het erg is als je je kindje even voedt, maar ik vind niet dat ik hoef te vragen of ik mijn kindje even mag voeden. Als het de fles zou krijgen zou ik ook niet vragen of het goed is als ik even de fles geef.
Als ik ergens op bezoek ben en mijn zoon heeft honger dan zeg ik: 'Hij heeft honger, ik ga hem even voeden'.
Hem voeden stinkt niet dus dat vind ik heel iets anders dan hem midden in de woonkamer verschonen.
Als ik ergens op bezoek ben en mijn zoon heeft honger dan zeg ik: 'Hij heeft honger, ik ga hem even voeden'.
Hem voeden stinkt niet dus dat vind ik heel iets anders dan hem midden in de woonkamer verschonen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Snoepy87 schreef:Thuis verschoon ik altijd beneden ( in de keuken op aankleedkussen)
+1.. Ik ga niet de jongste boven verschonen terwijl de oudste dan alleen beneden is...
Oudste hoef ik niet meer verschonen, die is al zindelijk, maar toen zij kleiner was, verschoonde ik haar wel altijd boven, daar ben ik mee gestopt toen het in mijn 2e zwangerschap te zwaar werd, toen werd zij ook beneden verschoond.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Ik verschoonmijn dochter wel altijd beneden, maar dat is doordat ik ivm mijn bekken de trap niet vaak op en af kan. Borstvoeding geef ik hier in mn eigen huis gewoon waar de visite bij is, ga wel vaak aan tafel zitten als de rest "laag" zit. En dan ook wel met hydrofieldoek. (Met als resultaat dat mn zwager terug kwam van de wc en zei "gatver, zit je nu te voeden?" . Inmijn eigen huis en ook in t openbaar maakt voeden (wel met doek ) mijniets uit.
Ik bkij de moeders die overal een kind op debank gooien om te verschonen wel apart vinden. Heb mijn schoonzus wel vriendelijk verzocht dat ergens anders te doen dan op mn bank. Werd wel met veel gezucht, blikken en ogen rollen beantwoord.
En, net als eucalypta, vind ik de bananen,chip enkoekjes die mijn nichtjes al spelend in dehanden worden geduwd nog wel erger. Met name omdat zij mn huis uitwandelen en ik uit mijn (goede) kussensdie vieze speekselbanaankoekdrap kan poetsen.
Kolfen en public kan ik mij echt niets bij voorstellen, echt bij jullie aan tafel? Open en bloot?
(Excuus voor mijn fouten, zit voor t eerst op een tab. Tjee wat typt dat knudde)
Ik bkij de moeders die overal een kind op debank gooien om te verschonen wel apart vinden. Heb mijn schoonzus wel vriendelijk verzocht dat ergens anders te doen dan op mn bank. Werd wel met veel gezucht, blikken en ogen rollen beantwoord.
En, net als eucalypta, vind ik de bananen,chip enkoekjes die mijn nichtjes al spelend in dehanden worden geduwd nog wel erger. Met name omdat zij mn huis uitwandelen en ik uit mijn (goede) kussensdie vieze speekselbanaankoekdrap kan poetsen.
Kolfen en public kan ik mij echt niets bij voorstellen, echt bij jullie aan tafel? Open en bloot?
(Excuus voor mijn fouten, zit voor t eerst op een tab. Tjee wat typt dat knudde)
Gast- Gast
Liadan schreef:Het is ook niet moeilijk om te vragen of het erg is als je je kindje even voedt, maar ik vind niet dat ik hoef te vragen of ik mijn kindje even mag voeden. Als het de fles zou krijgen zou ik ook niet vragen of het goed is als ik even de fles geef.
Eens, ik ga echt geen toestemming vragen om te voeden. Bij mensen die niet dichtbij mij staan zonder ik mij sowieso even af. Maar vragen of t mag of erg is? Echt niet. En degene die t niet zou willen hebben in zijn/haar huis kom ik dan voorlopig ook niet weer.
Gast- Gast
Echt? Ik vind het eigenlijk wel normaal om gewoon even te vragen of iemand er bezwaar tegen heeft om in dezelfde ruimte te gaan voeden. Je kunt het wel vergelijken met flesvoeding, maar feit is dat je met flesvoeding niet geconfronteerd wordt met bloot van een ander. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben, maar er zijn mensen die zich er wél ongemakkelijk bij voelen. En als dat zo is, zou ik met alle liefde even in een andere ruimte voeden of kolven.
Gast- Gast
Ik verschoon mijn zoontje gewoon op de bank, niet op een verjaardag ofzo maar als we wat visite hebben verschoon ik hem gewoon op de bank. Als hij gepoept heeft vind ik het iets anders maar anders ga ik er echt niet voor naar boven hoor.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
als je het vraagt, dan loop je de kans dat ze het onprettig vinden en dat jij alleen moet gaan zitten voeden op bijv. een koude kamer.
Ik snap ook niet zo goed wat er erg zou zijn aan een deels ontblote borst. Als je het vervelend vindt, kijk je op het moment van aanleggen even weg. Dat borsten geassocieerd worden met sex zou ik niet als probleem zien. Op dat moment dienen mijn borsten als bron van voeding voor mijn kind en niet als middel om iemand op te geilen ofzo.
Kolven vind ik trouwens wel iets anders. Dat zou ik ook niet in het openbaar doen
Ik snap ook niet zo goed wat er erg zou zijn aan een deels ontblote borst. Als je het vervelend vindt, kijk je op het moment van aanleggen even weg. Dat borsten geassocieerd worden met sex zou ik niet als probleem zien. Op dat moment dienen mijn borsten als bron van voeding voor mijn kind en niet als middel om iemand op te geilen ofzo.
Kolven vind ik trouwens wel iets anders. Dat zou ik ook niet in het openbaar doen
Laatst aangepast door Rejoy. op vr 6 apr 2012 - 8:11; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Jolicious schreef:Echt? Ik vind het eigenlijk wel normaal om gewoon even te vragen of iemand er bezwaar tegen heeft om in dezelfde ruimte te gaan voeden. Je kunt het wel vergelijken met flesvoeding, maar feit is dat je met flesvoeding niet geconfronteerd wordt met bloot van een ander. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben, maar er zijn mensen die zich er wél ongemakkelijk bij voelen. En als dat zo is, zou ik met alle liefde even in een andere ruimte voeden of kolven.
Ja, echt . Ik zonder mij sowieso altijd al af door of aan tafel of op de bank te gaan zitten (afhankelijk dus waar de rest zit). Dan gebruik ik ook nog 2 hydrodoeken waardoor je echt geen enkel stukje bloot ziet. Daarnaast zeg je natuurlijk wel even "o, even voeden/eten/drinken". Toestemming vragen of vragen of iemand t erg vindt, vind dan nog echt heel overdreven en niet nodig. Want je ziet niets. Dusmits je niet gewoon je voedingsbh losgooit en met beide borsten bloot midden in t gezelschap je kind aanplugt vind ik dat onnodig.
Gast- Gast
Oh en jolicious: ik ga het straks niet vragen hoor, dan kun je je er vast op voorbereiden
Gast- Gast
Rejoy. schreef:als je het vraagt, dan loop je de kans dat ze het onprettig vinden en dat jij alleen moet gaan zitten voeden op bijv. een koude kamer.
Ik vind het ook geen probleem, maar ik begrijp wél dat er mensen zijn die zich er ongemakkelijk bij voelen. Dus waarom dan zo stellig roepen (jij niet perse, maar algemeen) dat je het onzin vindt en dat je gewoon gaat voeden waar anderen bij zitten? Ik snap dat niet.
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» papa's en luiers verschonen
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: