Luiers verschonen en dergelijke
+19
Caroow
Twellie
Linda
Printje
pindaatje
mickey
Happydobby
blondje1313
Liadan
Bolleke
Vancity_girl
kwak
SarahKey
Darius
Aimee
Tania
RYW
Lenthe
Paper Crown
23 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Luiers verschonen en dergelijke
Rood schreef:In jouw eigen huis vind ik het een heel ander geval. Dan heeft je visite zich aan jou aan te passen. Andersom, als jij bij mij op visite zou komen, zou ik het prettig vinden als je even een ander plekje zocht. Of ik je dat ook zou vragen? Hmm, weet ik niet. Het zou voor mij echter niet meer dan normaal zijn als jij zou zeggen: vind je het een probleem als ik mijn kind hier even voed?
Dit heb ik dus echt nog nooit gevraagd als ik ergens op visite was. Zou eerlijk gezegd niet in me opkomen, als mijn kind honger heeft dan krijgt ( kreeg) het de borst, klaar.
Moet er wel bijzeggen dat ik alleen bij goede vriendinnen en familie zou voeden, zijn er andere mensen bij zonder ik me even af. Dat is dan voor mezelf en niet zozeer omdat ik die ander er niet mee wil confronteren oid.
Verschonen doe ik soms wel in de woonkamer als we ergens op bezoek zijn, maar dan in een hoekje en uiteraard niet in de buurt van eventueel gebak/hapjes.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
2CKC2 schreef:Als een kindje aan de borst drinkt vind ik dat wel aandoenlijk. Mijn nicht deed dat ook maar altijd met zo'n heel dun katoenen doekje over haar schouder en over de baby dat dr borst niet open en bloot waren. Ik heb nooit iemand zien kolven.. weet niet hoe dat is..
Denk koe, denk melkmachine. Met bijbehorende geluiden en doorzichtige flesjes waar je de melk in ziet lopen.
Niet erg charmant.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:2CKC2 schreef:Als een kindje aan de borst drinkt vind ik dat wel aandoenlijk. Mijn nicht deed dat ook maar altijd met zo'n heel dun katoenen doekje over haar schouder en over de baby dat dr borst niet open en bloot waren. Ik heb nooit iemand zien kolven.. weet niet hoe dat is..
Denk koe, denk melkmachine. Met bijbehorende geluiden en doorzichtige flesjes waar je de melk in ziet lopen.
Niet erg charmant.
Lijkt me ook niets om tegen aan te kijken. Maar zou het zelf ook te prive vinden om zomaar ergens in het openbaar te gaan kolven.
Vancity_girl schreef:Rood schreef:In jouw eigen huis vind ik het een heel ander geval. Dan heeft je visite zich aan jou aan te passen. Andersom, als jij bij mij op visite zou komen, zou ik het prettig vinden als je even een ander plekje zocht. Of ik je dat ook zou vragen? Hmm, weet ik niet. Het zou voor mij echter niet meer dan normaal zijn als jij zou zeggen: vind je het een probleem als ik mijn kind hier even voed?
Dit heb ik dus echt nog nooit gevraagd als ik ergens op visite was. Zou eerlijk gezegd niet in me opkomen, als mijn kind honger heeft dan krijgt ( kreeg) het de borst, klaar.
Moet er wel bijzeggen dat ik alleen bij goede vriendinnen en familie zou voeden, zijn er andere mensen bij zonder ik me even af. Dat is dan voor mezelf en niet zozeer omdat ik die ander er niet mee wil confronteren oid.
Verschonen doe ik soms wel in de woonkamer als we ergens op bezoek zijn, maar dan in een hoekje en uiteraard niet in de buurt van eventueel gebak/hapjes.
Vind ik ook een beetje gek, toestemming vragen om je kind te eten te geven. Ik heb ooit zitten voeden tijdens een intakegesprek ergens (geloof wel een kdv, dat scheelt). Tja, het was óf dat óf praten met een huilende baby op de achtergrond.
Gast- Gast
Ik heb altijd onder op de bank verschoont, maar als er visite was ging ik even naar boven en bij andere mensen vroeg ik of er een plekje was waar ik hem kon verschonen. Laatst zaten we met een boel meiden bij elkaar, allemaal kennissen van elkaar, en ineens trok een meid haar shirt omhoog en toen kwam haar peuter/kleuter (denk rond de 3 jaar) aanwandelen en die ging daar gezellig aan de borst sabbelen. Nou dat vond ik toch erg ongepast.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Rood schreef:In jouw eigen huis vind ik het een heel ander geval. Dan heeft je visite zich aan jou aan te passen. Andersom, als jij bij mij op visite zou komen, zou ik het prettig vinden als je even een ander plekje zocht. Of ik je dat ook zou vragen? Hmm, weet ik niet. Het zou voor mij echter niet meer dan normaal zijn als jij zou zeggen: vind je het een probleem als ik mijn kind hier even voed?Aimee schreef:Als mensen bij mij op visite komen, en mijn zoon heeft honger krijgt hij de borst. Als mensen dat vervelend vinden kijken zij maar de andere kant op, dan ga ik me toch zeker niet afzonderen?
Dan ben ik blij dat ik niet bij jou op visite kom Bij vriendinnen, of familie zal ik echt niet vragen of zij het een probleem vinden of ik mijn kind voed als hij honger heeft. Dat zou ik ook niet hoeven doen als ik flesvoeding zou geven.
Ik vind van mezelf dat ik echt wel redelijk discreet borstvoeding geef, met een wijd shirt erover of hydrofieldoek. Maar je blijft natuurlijk wel zien wat ik aan het doen ben, namelijk mijn kind eten geven. Niets meer, niets minder. Ik vind het jammer dat dat tegenwoordig haast gezien wordt als iets om je voor te schamen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Nou, niet toestemming om je kind te eten te geven. Maar je bent wel bij iemand anders thuis, dus uit pure attentheid zou ik dat even (retorisch) vragen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik borstvoeding geven niet hetzelfde vind als een koekje geven.
Gast- Gast
Ik lees dat sommige hun kind in de hoek van de kamer verschonen, maar die geur verspreidt zich hartstikke snel. Vind ik niet echt fris om dat in dezelfde kamer te doen. Ik hoef echt niet geconfronteerd te worden met (de geur van) poepluiers van kinderen.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ben ik het helemaal mee eens. En ik zou het ook niet als retorische vraag gaan stellen want dat zou wel betekenen dat iemand anders daar 'nee' op mag zeggen.Aimee schreef:Rood schreef:In jouw eigen huis vind ik het een heel ander geval. Dan heeft je visite zich aan jou aan te passen. Andersom, als jij bij mij op visite zou komen, zou ik het prettig vinden als je even een ander plekje zocht. Of ik je dat ook zou vragen? Hmm, weet ik niet. Het zou voor mij echter niet meer dan normaal zijn als jij zou zeggen: vind je het een probleem als ik mijn kind hier even voed?Aimee schreef:Als mensen bij mij op visite komen, en mijn zoon heeft honger krijgt hij de borst. Als mensen dat vervelend vinden kijken zij maar de andere kant op, dan ga ik me toch zeker niet afzonderen?
Dan ben ik blij dat ik niet bij jou op visite kom Bij vriendinnen, of familie zal ik echt niet vragen of zij het een probleem vinden of ik mijn kind voed als hij honger heeft. Dat zou ik ook niet hoeven doen als ik flesvoeding zou geven.
Ik vind van mezelf dat ik echt wel redelijk discreet borstvoeding geef, met een wijd shirt erover of hydrofieldoek. Maar je blijft natuurlijk wel zien wat ik aan het doen ben, namelijk mijn kind eten geven. Niets meer, niets minder. Ik vind het jammer dat dat tegenwoordig haast gezien wordt als iets om je voor te schamen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
En ik heb het over of 'ik mijn kind HIER voed als hij honger heeft'. Maar goed, het is een klein detail. Toen mijn borstvoedinggevende vriendinnen bij mij langskwamen, zeiden ze gewoon even: 'Vind je het vervelend als ik hem of haar hier even voed?' En dan zei ik: 'Nee, heb je nog iets nodig?' Vaak ging ik dan even thee zetten ofzo, omdat de aandacht dan vooral naar de voeding gaat. Dan zet ik mezelf even buitenspel, omdat ik dat een ongemakkelijke situatie vind. Je kunt niet echt een gesprek voeren en ik weet niet zo goed wat ik dan moet doen. Nou, geen man overboord en ik ben ook heel normaal en het is heel leuk om bij mij op visite te komen. Maar ik vind het prettig dat mijn vriendinnen de intimiteit en gevoeligheid van borstvoeding snappen, ondanks dat het een heel normale zaak is.Aimee schreef:Dan ben ik blij dat ik niet bij jou op visite kom Bij vriendinnen, of familie zal ik echt niet vragen of zij het een probleem vinden of ik mijn kind voed als hij honger heeft. Dat zou ik ook niet hoeven doen als ik flesvoeding zou geven.
Gast- Gast
Rood schreef:Nou, niet toestemming om je kind te eten te geven. Maar je bent wel bij iemand anders thuis, dus uit pure attentheid zou ik dat even (retorisch) vragen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik borstvoeding geven niet hetzelfde vind als een koekje geven.
Nee, borstvoeding geven is iets heel anders als een koekje geven (tenminste bij erg kleine baby's), het is namelijk niet voor de lekkere trek, maar een noodzakelijke eerste levensbehoefte. Als iemand een flesje zou willen geven zou daar toch ook niet naar gevraagd hoeven worden? (Hooguit of je een magnetron hebt of stroom mag gebruiken voor een flesverwarmer oid).
Ik voed bij mijn ouders en mijn broer zonder te vragen gewoon midden in de kamer. Bij mijn schoonzus ga ik apart zitten, want haar man vindt het maar een raar idee. Helemaal fijn vind ik het niet om apart te zitten, ik zit dan toch wel een half uur alleen, terwijl ik anders gewoon mee zou kunnen kletsen.
Kolven lukt in mijn eentje thuis al niet eens zo goed, dat ga ik echt in gezelschap niet proberen.
Verschonen vind ik vreemd om midden in de woonkamer tussen gasten te doen, zelfs al is het in je eigen huis. Zeker als je weet dat het een poepluier is lijkt het me niet meer dan logisch om ergens heen te gaan waar niet iedereen van de geur hoeft mee te genieten.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Rood schreef:Nou, niet toestemming om je kind te eten te geven. Maar je bent wel bij iemand anders thuis, dus uit pure attentheid zou ik dat even (retorisch) vragen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik borstvoeding geven niet hetzelfde vind als een koekje geven.
Nou ik heb anders ook een gloeiende hekel aan moeders die hun kinderen bij mij thuis met koekjes door de kamer laten lopen. Dat mogen mijn eigen kinderen ook niet en er zijn van die moeders die het schattig vinden als hun dreumes alles met uitgekauwde koekjesdrab ondersmeert. Ik ben niet zo poetserig of heel erg gesteld op mijn meubels, maar ik vind dat zó ranzig. Een kind leer je dat hij zit als hij eet.
Dan heb ik liever dat ze borstvoeding komen geven, geeft niet zo'n knoeiboel.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:
Dan heb jij zeker nog nooit een flink toeschietreflex gezien
Aimee- Ratel
Zeker. Ik was dan ook niet degene die als eerste de vergelijking met een koekje maakte. Een fles vind ik ook iets anders dan een borst. Een borst is iets normaals, maar ook nog altijd iets intiems. Veel moeders 'vergeten' dat in de periode dat ze voeden. Logisch, want op dat moment zijn ze volledig gefocust op hun kind en dient die borst ook nergens anders voor. Maar voor zij die niet in die state of mind zitten, kan het zorgen voor een ongemakkelijk gevoel. Daarom vind ik het normaal om met die gevoelens rekening te houden.blondje1313 schreef:Nee, borstvoeding geven is iets heel anders als een koekje geven (tenminste bij erg kleine baby's), het is namelijk niet voor de lekkere trek, maar een noodzakelijke eerste levensbehoefte. Als iemand een flesje zou willen geven zou daar toch ook niet naar gevraagd hoeven worden? (Hooguit of je een magnetron hebt of stroom mag gebruiken voor een flesverwarmer oid).
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Nou ik heb anders ook een gloeiende hekel aan moeders die hun kinderen bij mij thuis met koekjes door de kamer laten lopen. Dat mogen mijn eigen kinderen ook niet en er zijn van die moeders die het schattig vinden als hun dreumes alles met uitgekauwde koekjesdrab ondersmeert. Ik ben niet zo poetserig of heel erg gesteld op mijn meubels, maar ik vind dat zó ranzig. Een kind leer je dat hij zit als hij eet.
Gast- Gast
Waarom verschonen heel veel van jullie thuis beneden?
Is dat uit gemakzucht of ..?
Rood schreef:En ik heb het over of 'ik mijn kind HIER voed als hij honger heeft'. Maar goed, het is een klein detail. Toen mijn borstvoedinggevende vriendinnen bij mij langskwamen, zeiden ze gewoon even: 'Vind je het vervelend als ik hem of haar hier even voed?' En dan zei ik: 'Nee, heb je nog iets nodig?' Vaak ging ik dan even thee zetten ofzo, omdat de aandacht dan vooral naar de voeding gaat. Dan zet ik mezelf even buitenspel, omdat ik dat een ongemakkelijke situatie vind. Je kunt niet echt een gesprek voeren en ik weet niet zo goed wat ik dan moet doen. Nou, geen man overboord en ik ben ook heel normaal en het is heel leuk om bij mij op visite te komen. Maar ik vind het prettig dat mijn vriendinnen de intimiteit en gevoeligheid van borstvoeding snappen, ondanks dat het een heel normale zaak is.Aimee schreef:Dan ben ik blij dat ik niet bij jou op visite kom Bij vriendinnen, of familie zal ik echt niet vragen of zij het een probleem vinden of ik mijn kind voed als hij honger heeft. Dat zou ik ook niet hoeven doen als ik flesvoeding zou geven.
Omdat jij het een ongemakkelijke situatie vind, ben ik ook blij voor jou dat jouw vriendinnen borstvoeding zien als een gevoelig onderwerp. Voor mij is het niet meer normaal dat ik mijn kind met mijn borsten te eten geef, omdat mijn borsten daar voor zijn gemaakt. De gevoeligheid en ongemakkelijkheid ontgaat mij dus volkomen.
Maar goed, ik geef heel makkelijk voeding. Leg mijn kind binnen 1 minuut aan en kletst daarna gewoon weer verder. Het is waarschijnlijk net zo ongemakkelijk als je het zelf maakt...
Aimee- Ratel
SarahKey schreef:Waarom verschonen heel veel van jullie thuis beneden?
Ik heb niet eens een boven, maar ik verschoonde eigenlijk altijd in de woonkamer. Heb de commode voor mijn zoon nooit gebruikt zelfs. Voor mijn dochter maar heel even. Ik vond het een onding, ik verschoon liever op de grond. Vandaar woonkamer. Maar nooit als er visite is en ook niet meer toen ze groter werden ivm de stank.
Gast- Gast
SarahKey schreef:Waarom verschonen heel veel van jullie thuis beneden?
In het begin wel, ik kon niet met P naar boven en L alleen beneden laten.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Aimee schreef:Eucalypta schreef:
Dan heb jij zeker nog nooit een flink toeschietreflex gezien
2x borstvoeding gegeven, nog nooit een knoeiboel gehad.
Overigens vind ik borstvoeding helemaal niet zo 'gevoelig' en 'intiem'. Ik doe ook niet mijn best om niet te kijken ofzo, ik kijk gewoon, want ik vind het schattig. Als mensen vinden dat ik daar niet naar mag kijken dan gaan ze maar ergens anders zitten.
Gast- Gast
Oh nog zoiets, een moeder die haar 1,5 jarige een taartje laat eten bij mij thuis op een verjaardag en hem niet helpt met eten 'want dat mag ik niet van hem'. Prima hoor, maar waarom houdt dat in dat mijn hele bank/vloerbedekking/tafel onder de taart moet zitten? Fijn dat hij niet wilt dat je helpt en dat je je eigen huis onderknoeit, maar dat doe je toch niet ergens anders?
Gast- Gast
Ik verschoon meestal beneden en dat is inderdaad uit gemakzucht, ik heb geen zin om een paar keer op een dag naar boven te gaan om een luier te verschonen. Ik doe het even snel beneden en gooi de vieze luier gelijk weg.
Ik doe het uiteraard ook niet in de woonkamer als we bezoek hebben.
Ik doe het uiteraard ook niet in de woonkamer als we bezoek hebben.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Darius schreef:SarahKey schreef:Waarom verschonen heel veel van jullie thuis beneden?
In het begin wel, ik kon niet met P naar boven en L alleen beneden laten.
Hier had ik zo snel niet aan gedacht. Als je een peutertje hebt kun je natuurlijk niet zomaar even naar boven toe gaan.
Ik verschoon Siem altijd nog boven, heb ik alles bij de hand en is op goede hoogte. Heb hier beneden er ook niet echt plek voor.
Ik vraag altijd even of ik mijn zoon ergens kan verschonen.
en borstvoeden bij iemand anders werd ik steeds handiger in, we waren eens op kraamvisite en ik legde M. gewoon aan, ze hadden het niet eens gezien.
en borstvoeden bij iemand anders werd ik steeds handiger in, we waren eens op kraamvisite en ik legde M. gewoon aan, ze hadden het niet eens gezien.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Suggereer je nu dat ik het mezelf moeilijker maak dan het feitelijk is?Aimee schreef:Omdat jij het een ongemakkelijke situatie vind, ben ik ook blij voor jou dat jouw vriendinnen borstvoeding zien als een gevoelig onderwerp. Voor mij is het niet meer normaal dat ik mijn kind met mijn borsten te eten geef, omdat mijn borsten daar voor zijn gemaakt. De gevoeligheid en ongemakkelijkheid ontgaat mij dus volkomen.
Maar goed, ik geef heel makkelijk voeding. Leg mijn kind binnen 1 minuut aan en kletst daarna gewoon weer verder. Het is waarschijnlijk net zo ongemakkelijk als je het zelf maakt...
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» papa's en luiers verschonen
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
» Schoppen tijdens verschonen: tips gevraagd!
» Luiers
» Wildplassen (tijdens verschonen)
» nav hoevaak verschonen jullie het bedje?
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: