Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij wel eens aangehouden door de politie?

+34
Phileine
mzcharlotte
Lady Starstruck
Blond
kwak
JustMeDaan
Schaapke
Bazinga
Arwyn
Nora
Japie
Parisienne
Lejow
Alex
Kqip
Lenthe
Rovine
Rush
Bosjesvrouw
Zora
Caroow
Star007
redd
Sorella
Snoopy
M@niek
Xanna
Ibbeltje
Minx
*Noosa
RYW
ellibre
TukTuk
Roza
38 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij wel eens aangehouden door de politie? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij wel eens aangehouden door de politie?

Bericht  redd do 5 apr 2012 - 10:26

Ben 2x staande gehouden.De 1e keer omdat mn lamp op mn fiets het niet deed,maar heb me onder de boete uitweten te lullen.De 2e keer wederom omdat mn lamp het weer niet deed en ik geen legetimatie bij me had.Ik was echt bijna thuis(alleen de parkeerplaats nog over)maar moest wel mn telefoon afgeven en mn id gaan halen.Wat ik niet helemaal snapte,maar meneer agent was blaakbaar niet zo vrolijk omdat ik nogal sjaggo reageerde op zn verzoek en hem n soort van grote mond gaf.

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij wel eens aangehouden door de politie? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij wel eens aangehouden door de politie?

Bericht  Star007 do 5 apr 2012 - 10:50

1 x staande gehouden, omdat mijn trekhaak voor mijn kentekenplaat zat. Dat wist ik al een jaar, maar vond het wel handig, dat ik dan misschien niet geflitst kon worden :P . Ik zei tegen de agenten dat ik dat helemaal niet wist en ik de trekhaak er thuis meteen af zou laten halen. Gelukkig bleef het toen bij een waarschuwing, scheelde me weer 100 euro ofzo.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Caroow do 5 apr 2012 - 16:55

Ik ben een paar keen staande gehouden voor fietsen waar het niet mag en voor onveilig fietsen laughcry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Ibbeltje do 5 apr 2012 - 17:54

Xanna schreef:
Ibbeltje schreef:Xanna jeetje dan schrik je ook zeg. Wel goed dat ze goed controleren, maar voor jou op dat moment lijkt me dat minder leuk.

Ondanks dat het uiteindelijk niets voorstelde was ik wel geschrokken inderdaad! Ik vroeg mij ook echt af of ik dan te hard gereden had of een andere stomme actie had begaan, ze hielden ook even 10 minuten lekker spannend. Er zaten ook nog twee blaffende honden in die auto, daar ging mijn hart helemaal sneller van kloppen..Embarassed Nu ik er aan denk beleef ik dat moment weer opnieuw laughcry

Ook met honden nog. Alsof je een of andere crimineel was. Ik zou er helemaal van ontdaan zijn en mij er niet prettig bij voelen. hug
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 17:55

1x staande gehouden omdat mn voorlicht het niet deed (lampje was uitgegaan) en 1x staande gehouden omdat ik een rood fietslampje voorop had ipv achterop (kon die andere niet vinden). Voor beide een waarschuwing gehad gelukkig Ben jij wel eens aangehouden door de politie? - Pagina 2 561177

Gast
Gast

Bericht  Zora do 5 apr 2012 - 18:09

Jeetje Xanna, ik zou toch best zenuwachtig worden!

Ik ben tot 3x toe staande gehouden door de politie vanwege geen licht op de fiets. Alle keren vonden ze het zo gevaarlijk dat ik geen licht had dat ze meereden naar huis Very Happy 'kan toch niet zo'n meisje hier alleen in het donker'....
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bosjesvrouw do 5 apr 2012 - 19:31

Nee, nooit

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush do 5 apr 2012 - 19:49

Staande gehouden omdat we het (als 16 jarigen) grappig vonden om de vlaggen van de AH `s nachts te verhuizen naar een andere supermarkt. Boete €130.

Staande gehouden voor 'te sportief optrekken'. Rolling Eyes Dat was een waarschuwing. Gelukkig trouwens, want het sloeg echt nergens op.

En 1x had ik geen licht en kwam ik politie tegen, het regende als een idioot en die agent schreeuwde uit het raam; Je licht doet het niet! Ik zo; nee dat weet ik! En toen ben ik doorgefietst en zij reden ook door Laughing.

En ik ben regelmatig staande gehouden voor blaascontrole (dus dat ze achter me reden en ik naar de kant van de weg moest). Op vrijdagavond deden ze dat nogal vaak en ik was altijd BOB.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rovine do 5 apr 2012 - 19:58

Tijdje geleden stond ik voor een stoplicht met de auto en gebaarde de politie naast me dat ik mijn raampje even open moest doen. "Zit die gordel wel lekker, mevrouw?" Nee, dat zat hij inderdaad niet, snijdt in mijn nek, maar ik kan hem nou eenmaal niet verstellen. Ben jij wel eens aangehouden door de politie? - Pagina 2 394967

Toen ik nog in Rotterdam woonde stookten we regelmatig een vuurtje op het strand. Blik soep erbij, worstjes, etc. Kwam regelmatig politie langs die checkten of we niet straalbezopen waren of niet te dicht op het bos zaten. Was altijd OK, nooit problemen gehad. Tot we een keer heel hard verblind werden door zoeklichten. Ze begonnen meteen met boete's uitschrijven. We waren met zijn vieren en moesten in totaal 540 euro betalen. Toen deden we maar geen fikjes meer. Wel zuur, omdat wij altijd in de veronderstelling waren dat het gewoon mocht, mits veilig.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Xanna do 5 apr 2012 - 20:11

Zora schreef:Jeetje Xanna, ik zou toch best zenuwachtig worden!

Achteraf snap ik die agenten ook wel, maar op dat moment zat mijn hart echt in mijn keel! Misschien ook wel omdat ik echt nog nooit in aanraking ben geweest met de politie en dus ook nooit met een agent had gesproken, laat staan van dichtbij bekeken;).

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Lenthe do 5 apr 2012 - 20:30

Ibbeltje schreef:
Xanna schreef:
Ibbeltje schreef:Xanna jeetje dan schrik je ook zeg. Wel goed dat ze goed controleren, maar voor jou op dat moment lijkt me dat minder leuk.

Ondanks dat het uiteindelijk niets voorstelde was ik wel geschrokken inderdaad! Ik vroeg mij ook echt af of ik dan te hard gereden had of een andere stomme actie had begaan, ze hielden ook even 10 minuten lekker spannend. Er zaten ook nog twee blaffende honden in die auto, daar ging mijn hart helemaal sneller van kloppen..Embarassed Nu ik er aan denk beleef ik dat moment weer opnieuw laughcry

Ook met honden nog. Alsof je een of andere crimineel was. Ik zou er helemaal van ontdaan zijn en mij er niet prettig bij voelen. hug
Beetje overdreven Ibbeltje. Die honden zaten in de auto, tja, die hebben ze 's nachts wel eens bij zich en halen ze echt niet uit de auto bij de controle van autopapieren. Het was niet dat ze die papieren stonden te controleren met een blaffende, grommende hond naast zich, jou onder schot houdend

Ik ben een keer staande gehouden voor fietsen op de stoep en een keer voor alcoholcontrole. Ik reed 's nachts (van vrijdag op zaterdag) naar mijn werk. Ik kan me wel voorstellen dat ze op dat tijdstip (en gezien mijn leeftijd) op alcohol controleerden. Vind het helemaal prima dat ze dat doen en had uiteraard ook niets gedronken.
Toen ik laatst naar de kroeg was geweest en naar huis reed, kwam de politie me tegemoet rijden. Ze draaiden en kwamen achter me rijden. Waarschijnlijk hebben ze gewoon gecontroleerd of ik me wel aan de snelheid hield, want het waren wegwerkzaamheden (als er politie achter me rijdt ga ik echt niet te hard rijden Wink ) en de auto gecontroleerd, want na een paar minuten draaiden ze alweer. Dacht dat ik toen ook wel alcoholcontrole zou krijgen, maar niet dus!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 20:33

Nee, nog nooit.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 5 apr 2012 - 20:38

Eens met Lenthe. Tsja, het is de Nederlandse politie, niet de Russische KGB. Tuurlijk zitten er eikels bij, maar qua veiligheid heb je doorgaans niks te vrezen al snap ik dat je schrikt. Ik lees juist een hoop waakzaamheid en betrokkenheid bij de burgers in dit topic!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 20:58

Ik ben wel al enkele keren staande gehouden voor alcoholcontrole en een keer controleerden ze op rijbewijs + kentekenpapieren.

Gast
Gast

Bericht  Kqip do 5 apr 2012 - 21:03

1x omdat ik door rood fietste. Alleen konden de agenten op hun mtb mij niet bijhouden op mijn gewone schoolfiets. In eerste instantie dacht ik dat er iemand van mijn wielervereniging in mijn wiel zat te plakken dus ik ging alleen maar harder rijden. Uiteindelijk bij het volgende stoplicht 1,5 km verderop kwamen er 2 agenten naast me staan. Heb toen na een kort gesprek over dat ze me amper bij konden houden en het door rood rijden een waarschuwing gekregen.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 21:30

RYW schreef:Eens met Lenthe. Tsja, het is de Nederlandse politie, niet de Russische KGB. Tuurlijk zitten er eikels bij, maar qua veiligheid heb je doorgaans niks te vrezen al snap ik dat je schrikt. Ik lees juist een hoop waakzaamheid en betrokkenheid bij de burgers in dit topic!
+1

Ik ben volgens mij nog nooit staande gehouden. Alleen in mijn dromen een keer, toen moest ik een boete van 3000 euro betalen omdat ik 2 meter over de stoep fietste Ben jij wel eens aangehouden door de politie? - Pagina 2 394967 Oja en 's ochtends wordt de bus waar ik in zit regelmatig staande gehouden door de douane voor identiteitscontrole (ga elke dag de grens België/Nederland over).

Gast
Gast

Bericht  Xanna do 5 apr 2012 - 21:47

RYW schreef:Eens met Lenthe. Tsja, het is de Nederlandse politie, niet de Russische KGB. Tuurlijk zitten er eikels bij, maar qua veiligheid heb je doorgaans niks te vrezen al snap ik dat je schrikt. Ik lees juist een hoop waakzaamheid en betrokkenheid bij de burgers in dit topic!

Mee eens! Het is juist goed dat ze dit soort dingen signaleren en natrekken. Ik had net zo goed die auto gejat kunnen hebben of het papierwerk niet in orde kunnen hebben. Niet geheel onbelangrijk, ik woon vlakbij de Duitse grens waar veel gestolen auto's de grens over verdwijnen naar oost-blok landen. Dus het zal niet de eerste keer zijn dat ze een auto opmerkte die 'ver van huis' was. Des te beter dat ze even controleren en ze mijn gegevens controleren, voor hetzelfde geld hang ik een lul verhaal op.

En die honden in de auto, dat is vrij standaard hier tijdens de rondes die ze rijden en daarnaast houden ze een oogje in het zeil in buurten waar veel wordt ingebroken. De honden komen niet zomaar uit de auto Wink

Xanna
Prater
Prater

Bericht  Alex do 5 apr 2012 - 21:48

Ik ben een keer staande gehouden, omdat ik door rood reed met achter mij een politieauto Ben jij wel eens aangehouden door de politie? - Pagina 2 394967 Hele snuggere actie. Ik kwam er gelukkig met een waarschuwing vanaf (nadat de agent mij vertelde dat dat een boete van € 150,- was). Volgens mij was hij zo coulant omdat ik zwanger was, daar maakte hij allemaal opmerkingen over (dat door rood rijden hartstikke gevaarlijk is, stel dat ik een ongeluk had gehad en de baby dat niet had overleefd, of als ik door rood zou rijden met de kleine achterin en dat ik die dan ook nog in gevaar breng bladiebla ...). Ik krijg het nog steeds te horen van mijn man, echt zo jammer :P
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 21:49

owja ook eens in Belgie (heb ik op school gezeten). Ging elke dag op de brommer naar school en was dan om half 5 uit, ik werd een keer tegengehouden/staande gehouden door de politie op weg naar huis dus ik kreeg het al helemaal benauwd. Vroegen ze of ik ook licht op m`n brommer had uh jah (duhuh) dus die moest ik aan doen scratch vond het maar raar want het was voorjaar/zomer en kwart voor 5 `s middags. Maar toen ik m`n licht aan had gedaan mocht ik weer doorrijden.

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 5 apr 2012 - 22:15

Jaaaaren geleden, toen ik een jaar of 10 was, mocht ik een keer patatjes halen bij de snackbar. Dus ik op mijn fietsje er naar toe, en op de terug weg met de zak patat aan mijn stuur weer weg.
Stopt er ineens een politie auto naast me, en ik scheet vroeger echt 7 kleuren voor de politie, dus ik dacht echt dat ik ter plekke een flauwte zou krijgen en dat ze me mee zouden nemen en dat ik vanalles fout had gedaan.
Draait die agent zijn raampje open: Dag meisje! Mogen wij een patatje van jou?
Dus ik :shock: :shock: :shock: en al stil zwijgend die agent een patatje gegeven. Draaiden ze raampje weer dicht en deden ze verder laughcry

En een paar jaar geleden reed ik op mijn scootertje die door vrienden van mijn toenmalige vriendje in elkaar was gezet. Ik reed netjes met mijn helm op, en ging een vriend naar huis brengen die ook een helm op had. En we passeerde de wijkagent op zijn fietsje. Ik die vriend naar huis gebracht, daar nog een hele poos staan kletsen, en toen zelf naar huis gereden. Kom ik thuis aan, zeker 1,5 uur later. Staat die wijkagent bij mij voor de deur van de flat Laughing. Maar hij zei niets tegen me, dus wist ik veel dat hij daar voor mij stond. Dus ik doe de schuurdeur open en hou mijn helm gewoon op, zeg hem netjes gedag. Zegt hij ineens: Zul je je helm niet even af doen? Bleek hij daar dus inderdaad voor mij te staan. Kreeg ik een hele preek over mijn scooter, en of het wel klopte en goed was allemaal. Bleek dat ik geen stickers op mijn scooter had zitten, van die oranje die aangeven dattie 45 km kan rijden. Dus ik mijn excuses aangeboden, en gezegd dat vrienden m voor me gemaakt hadden en ik er van uit ging dat het goed ging. Kreeg gelukkig alleen een waarschuwing. Maar wel een hele preek dat ik niet netjes was, want ik hield mijn helm op, nogal onbeschoft en alles.... laughcry

Oh ja en nog een keer, toen reed ik om de hoek bij mijn huis. In die straat staan rechts allemaal auto's, dus ik reed behoorlijk in het midden. Wilde best meer op zij, maar ach, dan zou ik wat auto spiegels meenemen. Komt een motor agent me tegemoed. Dus ik sla links af, mijn straat in. Die motor agent achter me aan. En ik netjes parkeren voor de deur. Die agent ook stoppen. Groet wederom ook deze agent, zegt die beste man niet eens goedendag terug, nee ik kreeg een hele preek over dat ik in het midden reed en dat ik veel meer op zij moest rijden en dat dat gevaarlijk was voor tegemoed komend verkeer (tja je moet ook niet met 50 een onoverzichtelijke bocht doorcrossen). Toen die klaar was met zijn preek deed hij zijn helm weer op en ging weer weg.

En dan nog een keer voor het fietsen zonder licht, stonden ze op de schoolroute te controleren 's morgens.

God oh ja, en ook nog een keer met mijn ex. Die reed in een witte auto, die door zijn 'vrienden' volgespoten was met allerlei rare teksten en woorden. Ik schaamde me dood in dat barrel, maja alles lopend was ook zo ver. Reed hij per ongeluk door rood, omdat hij naar het rechtdoor stoplicht (wat op groen stond) keek, ipv naar het de bocht om stoplicht (wat op rood stond). Werden we gevolgd door de politie en moesten we stoppen. Kreeg hij een bekeuring voor het rode licht, logisch. Maar die agenten wilden ook zijn hele auto onderzoeken. En ik daar maar zitten Embarassed Embarassed Embarassed Volgens mij zei die agent ook nog zo iets van 'van dit geld had je beter je meisje uit eten mee kunnen nemen' haha.

Ik geloof dat dit het wel was whahaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Parisienne do 5 apr 2012 - 22:23

Ja, voor 3 rondjes over de rotonde met de auto Laughing Te belachelijk voor woorden!

Hier mijn topic met het hele verhaal: https://yescafe.actieforum.com/t15313-dit-geloof-je-toch-niet
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Japie do 5 apr 2012 - 22:26

Ik ben wel eens aangehouden, omdat ik belde ahter het stuur. Ik nam de telefoon zonder handsfree. Onder het rijden heb ik die erin gedaan, maar de politie had mij zien rijden met de telefoon aan mijn oor. Gelukkig kreeg ik alleen een waarschuwing.

Met de scooter ben ik een aantal keren aangehouden voor op de rollerbank en omdat ik te hard reed.

Met de auto ook een aantal keer een blaastest gedaan. Pas had ik opgepast en reed ik om half 1 's nachts richting huis. Er reed een hele tijd een auto achter mij, maar kon niet goed zien wat het was. Toen ik mijn auto voor het huis op een parkeerplek zette, zag ik dat het politie was. Ik schrok op dat moment even en was aan het nagaan wat ik verkeerd had gedaan. Gelukkig vroegen ze alleen of ik even wilde blazen.:-)
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Nora do 5 apr 2012 - 22:41

Twee keer in één week een boete gekregen voor zonder licht fietsen.
Daarnaast een paar keer een waarschuwing voor zonder licht fietsen.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Xanna do 5 apr 2012 - 23:04

Parisienne schreef:Ja, voor 3 rondjes over de rotonde met de auto Laughing Te belachelijk voor woorden!

Hier mijn topic met het hele verhaal: https://yescafe.actieforum.com/t15313-dit-geloof-je-toch-niet

Maar hoe is het uiteindelijk afgelopen, heb je hem nog wel thuis gekregen en bezwaar ingediend, of niets meer van gehoord? Dat staat nou net niet in je topic Wink

Xanna
Prater
Prater

Bericht  Nora do 5 apr 2012 - 23:10

Parisienne, wat een verhaal haha, had hem toen niet meegekregen.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: