Wat vinden jullie van het optreden van de politie?
+5
Susan
Toet
Paper Crown
Lies
Jordana
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat vinden jullie van het optreden van de politie?
A2 dicht wegens achtervolging na overval
Laatste update: 29 juni 2011 11:18 infoBekijk op de kaart
AMSTERDAM - De snelweg A2 is woensdagochtend bij knooppunt Deil in beide richtingen tot tien uur volledig afgesloten wegens een politieonderzoek.
A2 dicht wegens achtervolging Fotoserie
Een auto met voortvluchtige criminelen, die eerder op de nacht een geldvervoersbedrijf in Amsterdam hadden overvallen, crashte op de snelweg. Dat meldden de politie en de ANWB.
De overvallers zijn na een wilde achtervolging door het land ontkomen en verblijven mogelijk in het buitenland. De politie raakte ze in de omgeving van Eindhoven kwijt. Agenten moesten de achtervolging staken omdat ze werden beschoten en hun eigen leven in gevaar kwam. Er zijn voor zover bekend geen gewonden gevallen.
Wonder
''Dat mag een wonder heten gezien het aantal keren dat op de politie is geschoten'', aldus de woordvoerder.
De overvallers hebben de politie opgewacht en beschoten met mitrailleurs. De daders gingen er na de overval met zeer hoge snelheid vandoor richting Gelderland. Ze bedreigden na een ongeluk op de A2 bij Waardenburg een automobilist met een automatisch wapen en ontvreemdden zijn auto.
Na een wilde achtervolging werd de politie bij Eindhoven opnieuw bedreigd met de automatische wapens.
Verkeersinfarct
In Noord-Brabant en het midden van het land zijn woensdagmorgen lange files ontstaan na afsluiting in beide richtingen van de A2 in de buurt van Waardenburg in verband met het politieonderzoek op de A2.
Rond 11.15 uur waren alle afsluitingen opgeheven en verdwenen de files langzamerhand.
Op de A16, A27, A58, en A59 ontstonden lange files, sommige meer dan 20 kilometer lang. Een woordvoerster van de ANWB sprak van een verkeersinfarct.
Ook elders ontstonden files door diverse oorzaken. In totaal stond de teller om 9 uur op ruim 300 kilometer.
Hogeschoolcriminaliteit
De overval was ''hogeschoolcriminaliteit''. Dat zei een woordvoerder van de politie. ''Dit maken we in Nederland gelukkig niet veel mee.''
Het ging om meerdere daders, hoeveel wil de politie niet zeggen. De overvallers gingen er met onbekende buit vandoor.
Laatste update: 29 juni 2011 11:18 infoBekijk op de kaart
AMSTERDAM - De snelweg A2 is woensdagochtend bij knooppunt Deil in beide richtingen tot tien uur volledig afgesloten wegens een politieonderzoek.
A2 dicht wegens achtervolging Fotoserie
Een auto met voortvluchtige criminelen, die eerder op de nacht een geldvervoersbedrijf in Amsterdam hadden overvallen, crashte op de snelweg. Dat meldden de politie en de ANWB.
De overvallers zijn na een wilde achtervolging door het land ontkomen en verblijven mogelijk in het buitenland. De politie raakte ze in de omgeving van Eindhoven kwijt. Agenten moesten de achtervolging staken omdat ze werden beschoten en hun eigen leven in gevaar kwam. Er zijn voor zover bekend geen gewonden gevallen.
Wonder
''Dat mag een wonder heten gezien het aantal keren dat op de politie is geschoten'', aldus de woordvoerder.
De overvallers hebben de politie opgewacht en beschoten met mitrailleurs. De daders gingen er na de overval met zeer hoge snelheid vandoor richting Gelderland. Ze bedreigden na een ongeluk op de A2 bij Waardenburg een automobilist met een automatisch wapen en ontvreemdden zijn auto.
Na een wilde achtervolging werd de politie bij Eindhoven opnieuw bedreigd met de automatische wapens.
Verkeersinfarct
In Noord-Brabant en het midden van het land zijn woensdagmorgen lange files ontstaan na afsluiting in beide richtingen van de A2 in de buurt van Waardenburg in verband met het politieonderzoek op de A2.
Rond 11.15 uur waren alle afsluitingen opgeheven en verdwenen de files langzamerhand.
Op de A16, A27, A58, en A59 ontstonden lange files, sommige meer dan 20 kilometer lang. Een woordvoerster van de ANWB sprak van een verkeersinfarct.
Ook elders ontstonden files door diverse oorzaken. In totaal stond de teller om 9 uur op ruim 300 kilometer.
Hogeschoolcriminaliteit
De overval was ''hogeschoolcriminaliteit''. Dat zei een woordvoerder van de politie. ''Dit maken we in Nederland gelukkig niet veel mee.''
Het ging om meerdere daders, hoeveel wil de politie niet zeggen. De overvallers gingen er met onbekende buit vandoor.
Gast- Gast
Re: Wat vinden jullie van het optreden van de politie?
Heftig!! Klinkt inderdaad meer als een politieserie als reality...
En ik vind het niet meer dan normaal dat je voor je eigen veiligheid kiest ipv je leven te riskeren.
En ik vind het niet meer dan normaal dat je voor je eigen veiligheid kiest ipv je leven te riskeren.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Heftig!! Klinkt inderdaad meer als een politieserie als reality...
Mee eens..
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10
Dat heeft mijn vriend geweten inderdaad, er stonden gigantische files vanmorgen!
En tja, ik denk dat het goed is dat ze voor hun eigen veiligheid gekozen hebben; hoe belachelijk het eigenlijk is dat ze nu dus gewoon ontkomen zijn.
En tja, ik denk dat het goed is dat ze voor hun eigen veiligheid gekozen hebben; hoe belachelijk het eigenlijk is dat ze nu dus gewoon ontkomen zijn.
Gast- Gast
Ja ik vind dat dus serieus echt te belachelijk voor woorden. Kom op, laat dan een speciaal team komen ofso. En gooi meteen de weg dicht. En niet daarna pas de weg dichtgooien voor verder onderzoek..
We hebben het hier over een stuk van A'dam naar E'hoven. In de tussentijd moet er toch wel iets geregeld kunnen worden?
Ik kan heel goed begrijpen dat je voor dat loontje, wat je als politieman krijgt, je leven niet op het spel wilt zetten. Maar dan gaat er hier dus echt iets goed fout.
We hebben het hier over een stuk van A'dam naar E'hoven. In de tussentijd moet er toch wel iets geregeld kunnen worden?
Ik kan heel goed begrijpen dat je voor dat loontje, wat je als politieman krijgt, je leven niet op het spel wilt zetten. Maar dan gaat er hier dus echt iets goed fout.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Heftig!! Klinkt inderdaad meer als een politieserie als reality...
+1
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Elodie schreef:Ja ik vind dat dus serieus echt te belachelijk voor woorden. Kom op, laat dan een speciaal team komen ofso. En gooi meteen de weg dicht. En niet daarna pas de weg dichtgooien voor verder onderzoek..
Eens.
In andere landen was er meteen M.E. (SWAT) aan te pas gekomen, spijkermatten noem maar op.
Daar waren ze never nooit ontkomen.
Maar het punt is denk ik ook dat ze hier gewoonweg niet veel mogen.
Gast- Gast
Precies. En ik dacht dat de ME teams vaak niet klaar staan ivm bezuinigingen. Dus die moeten eerst opgeroepen worden enz.Hazeltje schreef:
Gast- Gast
ProudMama schreef:Precies. En ik dacht dat de ME teams vaak niet klaar staan ivm bezuinigingen. Dus die moeten eerst opgeroepen worden enz.Hazeltje schreef:
Hmm, dat zou kunnen dat weet ik niet.
Vind het dan wel belachelijk dat ze die teams wel bij voetbalwedstrijden inzetten maar dat ze dus niet paraat (snel oproepbaar zijn) in dit soort gevallen...
Stuur er desnoods millitairen op af.
Gast- Gast
In andere landen gebeuren dit soort dingen gewoon vaker.. daarom zijn de swats daarop voorbereid. Maar toch ontkomen criminelen daar ook aan.. Een agent is ook maar een mens, wellicht een vader of iemands vriend.. die zijn niet ontstervelijk dus ik geef ze groot gelijk dat ze bepaalde dingen 'laten' gaan.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Hier stond ook alles vast (gelderland, net over de brabantse grens) zelfs gewoon op provinciale wegen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Maar ook in Nederland moet de politie dan beter ondersteund worden. Ze hadden dan in ieder geval veel grotere kans gehad om ze, zonder al te veel eigen levensgevaar, te pakken.
Ik vind het gewoon heel slap overkomen. En ook ik heb een vriend die politieagent is.
Ik vind het gewoon heel slap overkomen. En ook ik heb een vriend die politieagent is.
Gast- Gast
Ik snap ook wel dat ze niet hun leven riskeren, maar ik vind het ook wel een vervelend idee dat ze hier gewoon mee wegkomen. Als je maar genoeg wapens hebt en gewelddadig genoeg bent kun je ongestraft een overval plegen, daar komt het nu op neer. Ik hoop dat ze alsnog worden gepakt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hazeltje schreef:ProudMama schreef:Precies. En ik dacht dat de ME teams vaak niet klaar staan ivm bezuinigingen. Dus die moeten eerst opgeroepen worden enz.Hazeltje schreef:
Hmm, dat zou kunnen dat weet ik niet.
Vind het dan wel belachelijk dat ze die teams wel bij voetbalwedstrijden inzetten maar dat ze dus niet paraat (snel oproepbaar zijn) in dit soort gevallen...
Stuur er desnoods millitairen op af.
ME bij voetbal is zeker niet opgeleid om dit soort aanhoudignen te verrichten. Bovendien is een voetbalwedstrijd van tevoren gepland en zoiets is niet te voorzien.
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Ze rijden gewoon op een weg waar ook nog andere auto´s reden ik ben het er mee eens dat de weg al eerder afgesloten had moeten worden, maar je kunt die lui niet in het wilde weg laten schieten.
Een mitrailleur kan een effectieve reikwijdte hebben van over de 2km. Dus dat betekend gericht schieten op die afstand de afstand die de kogel kan dragen kan vele malen hoger zijn bv 5 km of meer.
Ik wil niet weten wat er dan allemaal ontruimt en afgesloten moet worden om te voorkomen dat een verdwaalde kogel iemand raakt.
Ik vind dat de politie goed gehandeld heeft het is allang doorgegeven aan interpol en de belgische collega´s ze denken dat ze daar zitten.
Me staat gewoon parraat ze waren er ook bij ik heb een auto van de me zien rijden vanmorgen. Ik heb ook 5 uur in de file gestaan en baalde enorm, maar neem ze niets kwalijk.
Een mitrailleur kan een effectieve reikwijdte hebben van over de 2km. Dus dat betekend gericht schieten op die afstand de afstand die de kogel kan dragen kan vele malen hoger zijn bv 5 km of meer.
Ik wil niet weten wat er dan allemaal ontruimt en afgesloten moet worden om te voorkomen dat een verdwaalde kogel iemand raakt.
Ik vind dat de politie goed gehandeld heeft het is allang doorgegeven aan interpol en de belgische collega´s ze denken dat ze daar zitten.
Me staat gewoon parraat ze waren er ook bij ik heb een auto van de me zien rijden vanmorgen. Ik heb ook 5 uur in de file gestaan en baalde enorm, maar neem ze niets kwalijk.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Hoezo komt het slap over? Omdat er geen andere teams klaar stonden? Daar geef ik je gelijk in vooral dat de politie beter ondersteund moet worden. Maar als je bedoelt dat je het slap vind dat de agenten kiezen voor hun eigen leven ipv erachter aan gaan, geef ik je daarin ongelijk.Elodie schreef:Maar ook in Nederland moet de politie dan beter ondersteund worden. Ze hadden dan in ieder geval veel grotere kans gehad om ze, zonder al te veel eigen levensgevaar, te pakken.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind dat ze goed gehandeld hebben. En ik snap ook dat er niet altijd een speciaal team klaar staat hiervoor gezien dat het niet vaak voorkomt in combinatie met de bezuinigingen.
De daders mogen dan nu helaas ontkomen zijn, maar er gaat echt wel een internationaal opsporingsbevel bevel uit. Het is nu niet ineens klaar.
De daders mogen dan nu helaas ontkomen zijn, maar er gaat echt wel een internationaal opsporingsbevel bevel uit. Het is nu niet ineens klaar.
Gast- Gast
Ik vind het wel lastig om er wat over te zeggen omdat je niet weet hoe gevaarlijk het is geweest. Maar als ik even logisch nadenk en kijk waar ze hebben gereden dan lijkt het me niet zo heel moeilijk om een stuk van de A2 af te sluiten, incl. verbindingswegen. En als ze in A'dam weten te ontvluchten, bij Waardenburg nog 'vertraging' oplopen door een crash dan moeten ze bij Den Bosch toch wel 'n lading politie, arrestatieteams, ME of weet ik veel wat neer kunnen zetten zodat ze ze hadden kunnen oppakken?
Maar misschien onderschat ik het geweld wat gebruikt is ook wel... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat men zó veel geweld gebruikt dat de politie hier niet tegen opgewassen is. Omdat je dat zo weinig hoort en het meer 'n politieserie lijkt dan reality.
Het zorgde er wel voor dat ik ruim 'n uur te laat op m'n werk was terwijl ik maar zo'n 8 km over de A2 hoef, daar heb ik dus 55 minuten over gedaan! :cyclops:
Maar misschien onderschat ik het geweld wat gebruikt is ook wel... Ik kan me gewoon niet voorstellen dat men zó veel geweld gebruikt dat de politie hier niet tegen opgewassen is. Omdat je dat zo weinig hoort en het meer 'n politieserie lijkt dan reality.
Het zorgde er wel voor dat ik ruim 'n uur te laat op m'n werk was terwijl ik maar zo'n 8 km over de A2 hoef, daar heb ik dus 55 minuten over gedaan! :cyclops:
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Sweety schreef:Hoezo komt het slap over? Omdat er geen andere teams klaar stonden? Daar geef ik je gelijk in vooral dat de politie beter ondersteund moet worden. Maar als je bedoelt dat je het slap vind dat de agenten kiezen voor hun eigen leven ipv erachter aan gaan, geef ik je daarin ongelijk.Elodie schreef:Maar ook in Nederland moet de politie dan beter ondersteund worden. Ze hadden dan in ieder geval veel grotere kans gehad om ze, zonder al te veel eigen levensgevaar, te pakken.
Ja ik vind het sowieso slap dat er dan geen teams beschikbaar zijn die matten op de weg leggen en er gewoon voor zorgen dat de daders écht niet verder kunnen. Omdat het gewoon gaat over heel wat kilometers met daarbij een punt waar een paar daders uit die ene auto moesten en de tijd hadden om een auto te kapen. Dat laatste vind ik echt te gek voor woorden.
Maar ergens, ook al begrijp ik dus de politiemensen heel goed aangezien ze er vast niet voldoende voor getraind en betaald krijgen, vind ik het ook slap van hun overkomen. Maar dat is een gevoel van me en ik weet dat hun daar eigenlijk zelf niks aan kunnen doen. Het ligt natuurlijk aan het systeem.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vinden jullie van..
» Wat vinden jullie?
» wat vinden jullie van...
» Wat vinden jullie?
» Wat vinden jullie hiervan?
» Wat vinden jullie?
» wat vinden jullie van...
» Wat vinden jullie?
» Wat vinden jullie hiervan?
Pagina 1 van 1