Dit geloof je toch niet?!
+21
nina
ExpressoB
Mamsie
Minx
RYW
Zwerver
TwistedAngel
Susan
VeryCherry
Shisha
Possom
Suus
Jeanette
TGR
TukTuk
ekiaam87
SarahKey
Lejow
Polly
Antibes
Parisienne
25 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Dit geloof je toch niet?!
Ik moet het even kwijt hoor, kan nog steeds niet goed bevatten dat dit gebeurd is!
Afgelopen weekend waren we in een dorpje in 't oosten van NL, daar woont mijn schoonmoeder. Zaterdagavond kwam mijn vriend met twee vrienden op het idee om een dropping te doen ergens in het bos. Ik zou ze droppen, aangezien ik nog niks gedronken had. Onderweg, nog in het dorp, hadden ze ondanks de theedoeken die ze op hadden nog steeds precies door waar ze waren. Ik reed net buiten het dorp een rotonde op, dus dacht: ik maak ze even in de war zodat ze niet weten welke kant we opgaan en welke afslag van de rotonde ik pak. Ik de rotonde dus drie keer rond, daarna een afslag genomen.
Ik kijk in mijn achteruitkijkspiegel en zie een politieauto achter me aan komen, die me een stopteken geef. De jongens de theedoeken van hun hoofd af, ik stop de auto. Komt die agent naar me toe en zei: "Ik hoef niet meer uit te leggen wat je deed, het was levensgevaarlijk! Hier krijg je een dikke bekeuring voor, die de officier van justitie zal bepalen." Toen ik dat stopteken kreeg was ik in eerste instantie nog vrij rustig. Ik denk: hij spreekt me aan op het feit dat het niet netjes is wat ik deed, maar na mijn uitleg zal hij misschien wel begrip tonen en zou hij me met een waarschuwing laten gaan. Hij wilde ons verhaal niet horen, geen discussie mogelijk.. begon gelijk de bon uit te schrijven! Ik was helemaal ontdaan! Levensgevaarlijk? Het is 00.00 uur 's nachts, het is een dorp waar iedereen rond 23.00 uur op bed ligt en 3000 (?) inwoners heeft en er reed helemaal niemand op de rotonde of in de buurt!
Ik zat echt te shaken, wist op sommige momenten geen woord meer uit te brengen. Het geluk dat we hadden is dat die andere vriend van mijn vriend politieagent in opleiding is. Hij heeft me geholpen met mijn verklaring (die de agent moest noteren). Daarin hebben we duidelijk vermeld dat het dus om een dropping ging, ik hen wilde verwarren en ik geen gevaar of hinder veroorzaakte voor andere weggebruikers. Een goede en sterke verklaring dus, die vriend van ons wist wel wat we precies als goede verklaring op moesten geven.
Die vriend van ons en mijn stiefmoeder (ook politieagent) vonden het totaal onredelijk. Zij snapten niet, zeker na de uitleg die we hadden, dat iemand daar nog voor zou bekeuren. Dan krijg ik niet 'gewoon' een boete, maar maken ze er gelijk een 'artikel-5-bekeuring' van, een bekeuring voor mensen die zware verkeersovertredingen begaan.. 50 km. te hard rijden, levensgevaarlijke manouevres uithalen op een drukke snelweg, etc. Ik voel me nu echt een verkeers-crimineel
Het is nu afwachten op de bekeuring die binnenkomt, daarna gaan we bezwaar aantekenen. Misschien heb ik geluk en seponeert de officier van justitie al gelijk deze zaak, maar dat is nog even afwachten.
Graag niks quoten, wil het later weer weg kunnen halen (je weet niet of de politie tegenwoordig ook googled voordat ze een zaak beoordelen )
Afgelopen weekend waren we in een dorpje in 't oosten van NL, daar woont mijn schoonmoeder. Zaterdagavond kwam mijn vriend met twee vrienden op het idee om een dropping te doen ergens in het bos. Ik zou ze droppen, aangezien ik nog niks gedronken had. Onderweg, nog in het dorp, hadden ze ondanks de theedoeken die ze op hadden nog steeds precies door waar ze waren. Ik reed net buiten het dorp een rotonde op, dus dacht: ik maak ze even in de war zodat ze niet weten welke kant we opgaan en welke afslag van de rotonde ik pak. Ik de rotonde dus drie keer rond, daarna een afslag genomen.
Ik kijk in mijn achteruitkijkspiegel en zie een politieauto achter me aan komen, die me een stopteken geef. De jongens de theedoeken van hun hoofd af, ik stop de auto. Komt die agent naar me toe en zei: "Ik hoef niet meer uit te leggen wat je deed, het was levensgevaarlijk! Hier krijg je een dikke bekeuring voor, die de officier van justitie zal bepalen." Toen ik dat stopteken kreeg was ik in eerste instantie nog vrij rustig. Ik denk: hij spreekt me aan op het feit dat het niet netjes is wat ik deed, maar na mijn uitleg zal hij misschien wel begrip tonen en zou hij me met een waarschuwing laten gaan. Hij wilde ons verhaal niet horen, geen discussie mogelijk.. begon gelijk de bon uit te schrijven! Ik was helemaal ontdaan! Levensgevaarlijk? Het is 00.00 uur 's nachts, het is een dorp waar iedereen rond 23.00 uur op bed ligt en 3000 (?) inwoners heeft en er reed helemaal niemand op de rotonde of in de buurt!
Ik zat echt te shaken, wist op sommige momenten geen woord meer uit te brengen. Het geluk dat we hadden is dat die andere vriend van mijn vriend politieagent in opleiding is. Hij heeft me geholpen met mijn verklaring (die de agent moest noteren). Daarin hebben we duidelijk vermeld dat het dus om een dropping ging, ik hen wilde verwarren en ik geen gevaar of hinder veroorzaakte voor andere weggebruikers. Een goede en sterke verklaring dus, die vriend van ons wist wel wat we precies als goede verklaring op moesten geven.
Die vriend van ons en mijn stiefmoeder (ook politieagent) vonden het totaal onredelijk. Zij snapten niet, zeker na de uitleg die we hadden, dat iemand daar nog voor zou bekeuren. Dan krijg ik niet 'gewoon' een boete, maar maken ze er gelijk een 'artikel-5-bekeuring' van, een bekeuring voor mensen die zware verkeersovertredingen begaan.. 50 km. te hard rijden, levensgevaarlijke manouevres uithalen op een drukke snelweg, etc. Ik voel me nu echt een verkeers-crimineel
Het is nu afwachten op de bekeuring die binnenkomt, daarna gaan we bezwaar aantekenen. Misschien heb ik geluk en seponeert de officier van justitie al gelijk deze zaak, maar dat is nog even afwachten.
Graag niks quoten, wil het later weer weg kunnen halen (je weet niet of de politie tegenwoordig ook googled voordat ze een zaak beoordelen )
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Dit geloof je toch niet?!
Tjah, ze trekken artikeltje vijf voor alle rare dingen die je uit kunt halen tegenwoordig.. =( En inderdaad, ook meer dan eens op momenten dat je helemaal niemand in gevaar brengt.. Overdreven, het is echt iets geworden om dingen aan toe te schrijven, ipv een artikel om levensgevaarlijke capriolen mee te bestrijden.
Flauw! Ik hoop dat je bezwaar erkend wordt..
Flauw! Ik hoop dat je bezwaar erkend wordt..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Stinkpliezie!
(Ik maak er dan maak pliezie van want je weet nooit of de pliezie googeld )
(Ik maak er dan maak pliezie van want je weet nooit of de pliezie googeld )
Gast- Gast
Pech dat je juist zo'n agent treft maar in principe hebben ze wettelijk gezien wel een punt natuurlijk. Ik hoop voor je dat de Officier milder is. Al met al is de situatie blijkbaar lang niet zo gevaarlijk als de boete nu is ingeschaald door de betreffende agent(en), dus wellicht valt het mee.
Gast- Gast
Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen. Ik vind het echt belachelijk!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
ik ben benieuwd of er ergens in de wet staat dat je maximaal 3/4 rondje om een rotonde mag rijden
Gast- Gast
Rejoy. schreef:ik ben benieuwd of er ergens in de wet staat dat je maximaal 3/4 rondje om een rotonde mag rijden
Ja, en als je dat nou luidt toeterend, ramen open, gillend naar buiten hangen, meer over de rotonde dan over de weg rijdend deed.. Maar ik vind dit echt belachelijk... Die vent had zeker een slechte dag ofzo?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wat overdreven zeg maar die agent, hij baalde zeker dat hij weekendienst had.
Maar gut wie doet dat nou nooit? Als kind al reed mijn oom voor de gein twee rondjes om mij te plagen.
Maar gut wie doet dat nou nooit? Als kind al reed mijn oom voor de gein twee rondjes om mij te plagen.
hmm dat zal ik eens doorgeven aan mijn pa dan. Die rijdt ook wel eens 3/4 rondjes op een rotonde om ons te plagen :S
Wat belachelijk zeg!
Wat belachelijk zeg!
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Rejoy. schreef:ik ben benieuwd of er ergens in de wet staat dat je maximaal 3/4 rondje om een rotonde mag rijden
Idd.. Sowieso kan het altijd wel eens gebeuren dat je een rondje extra doet omdat je niet precies weet waar je heen moet..
Maar OT: Lang leven de bonnen quota.. Echt sommige agenten zijn zo triest, dat ze eens serieus werk doen ipv onschuldige mensen op de bon slingeren.. Maar daar zijn ze waarschijnlijk te kansloos voor..
Het is natuurlijk ook veel makkelijker om iemand in deze situatie op de bon te slingeren dan een dronken gast die veels te hard rijd, want tja daar moet je nog moeite voor doen..
Hopelijk helpt het bezwaar aantekenen!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Tjonge, wat een partijtje flauw. Ik zou bezwaar aantekenen. Hoeveel bedraagt je boete?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Wij hadden ook het idee dat deze agent baalde van zijn nachtdienst in dit dorp. Hij was gewoon niet redelijk, wilde niet luisteren naar het verhaal, etc. Hij kon ook totaal geen voorbeeld geven over dat er bijv. een auto aan kwam rijden die vol op zijn remmen moest door mij. Dan had ik nog wel iets gesnapt over het punt 'gevaarlijk', maar een dergelijke situatie was er gewoon niet. Ook hoefde ik niet te blazen, wat ik best raar vond. Dat zou toch het eerste zijn wat je zou doen als agent, gezien de alcohollucht die wel uit de auto kwam van de jongens.
Hij had nog bijna een vriend van ons meegenomen omdat hij zijn raampje opendeed en de agent vroeg of hij meer uitleg wilde geven over wat er nou precies zo levensgevaarlijk aan was. Als hij nog 1 ding zou vragen/zeggen zou de agent hem meenemen naar het bureau
TGR: de hoogte van de boete wordt bepaald door de officier van justitie, dus dat is nog afwachten. Als de boete binnenkomt ga ik dus ook gelijk bezwaar aantekenen. Laat me dan maar voorkomen en mijn verhaal nog eens doen.
Hij had nog bijna een vriend van ons meegenomen omdat hij zijn raampje opendeed en de agent vroeg of hij meer uitleg wilde geven over wat er nou precies zo levensgevaarlijk aan was. Als hij nog 1 ding zou vragen/zeggen zou de agent hem meenemen naar het bureau
TGR: de hoogte van de boete wordt bepaald door de officier van justitie, dus dat is nog afwachten. Als de boete binnenkomt ga ik dus ook gelijk bezwaar aantekenen. Laat me dan maar voorkomen en mijn verhaal nog eens doen.
Parisienne- Ratel
Parisienne schreef:Wij hadden ook het idee dat deze agent baalde van zijn nachtdienst in dit dorp. Hij was gewoon niet redelijk, wilde niet luisteren naar het verhaal, etc. Hij kon ook totaal geen voorbeeld geven over dat er bijv. een auto aan kwam rijden die vol op zijn remmen moest door mij. Dan had ik nog wel iets gesnapt over het punt 'gevaarlijk', maar een dergelijke situatie was er gewoon niet. Ook hoefde ik niet te blazen, wat ik best raar vond. Dat zou toch het eerste zijn wat je zou doen als agent, gezien de alcohollucht die wel uit de auto kwam van de jongens.
Volgens mij moet je altijd gewoon de mogelijkheid hebben om je verhaal te doen.. En sowieso is het idd ook erg raar dat je niet eens hoefde te blazen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Wat vreselijk kinderachtig van die man. Hij had zeker niks beters te doen en dacht eens even lekker misbruik te kunnen maken van zijn positie. Ik hoop dat het goed afloopt. Niet normaal dit.
Gast- Gast
Wat een mafketel! Zeker bad day gehad? Echt belachelijk zoiets!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Inderdaad behoorlijk overdreven!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Mijn vriend zegt meteen: aanklacht indienen. Belachelijk zeg!
Hoop dat hij flink op z'n flikker krijgt en persoonlijke excuses moet maken aan jou.
Hoop dat hij flink op z'n flikker krijgt en persoonlijke excuses moet maken aan jou.
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ik vind het ook belachelijk! Ik hoop dat je je gelijk krijgt!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik vertelde het aan mijn man en die zegt dat ie uit z'n stekker zou gaan. En hij heeft ook zoiets van: laat maar voorkomen, sneu mannetje.
Gast- Gast
Als mij zoiets zou overkomen zou ik het ook voor laten komen hoor, denk ook niet dat ik zo netjes zou blijven.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Fijn jullie reacties.. geeft me moed!
Ik moet ook zeggen dat ik serieus helemaal overdonderd was toen hij die boete uitschreef. Kon zelf geen woord meer uitbrengen en was zo verbaasd! Ik wist dat het geen zin had om er fel tegenin te gaan.. merkte meteen al aan die agent dat hij gewoon onredelijk was en nooit begrip zou tonen of serieus zou luisteren. Ben daarom juist heel rustig gebleven, dat als ik zou moeten voorkomen of ik bezwaar zou aantekenen ik kan zeggen dat ik gewoon redelijk ben gebleven en hij mij daar in ieder geval dus niet op kan pakken. Zo'n agent is dan ook wel in staat een extra boete te geven voor asociaal gedrag en het 'beledigen' van een politieagent. Ben dus blij dat ik er niet tegenin gegaan ben.. zal dat ook duidelijk vermelden in het bezwaar dat ik ga aantekenen. Daarnaast denk ik eraan om een klacht in te dienen tegen de agent zelf, ik vind dat ik niet terecht en met respect behandeld ben. Hij behandelde me vanaf het eerste moment als een of andere crimineel. En dat ben ik echt niet hoor!
Ik moet ook zeggen dat ik serieus helemaal overdonderd was toen hij die boete uitschreef. Kon zelf geen woord meer uitbrengen en was zo verbaasd! Ik wist dat het geen zin had om er fel tegenin te gaan.. merkte meteen al aan die agent dat hij gewoon onredelijk was en nooit begrip zou tonen of serieus zou luisteren. Ben daarom juist heel rustig gebleven, dat als ik zou moeten voorkomen of ik bezwaar zou aantekenen ik kan zeggen dat ik gewoon redelijk ben gebleven en hij mij daar in ieder geval dus niet op kan pakken. Zo'n agent is dan ook wel in staat een extra boete te geven voor asociaal gedrag en het 'beledigen' van een politieagent. Ben dus blij dat ik er niet tegenin gegaan ben.. zal dat ook duidelijk vermelden in het bezwaar dat ik ga aantekenen. Daarnaast denk ik eraan om een klacht in te dienen tegen de agent zelf, ik vind dat ik niet terecht en met respect behandeld ben. Hij behandelde me vanaf het eerste moment als een of andere crimineel. En dat ben ik echt niet hoor!
Parisienne- Ratel
Tsss, zeker een of andere suftrut met allerlei stoute jongensdromen over zware boeven vangen, nu denkt hij ook een keer een criminele actie te hebben verijdeld. Loser.
Ik hoop echt dat jullie niet hoeven te betalen.
Ik hoop echt dat jullie niet hoeven te betalen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
wat een shit agent zeg! Wat een belachelijk gedoe.. Er zullen genoeg mensen zijn die 3 rondjes rijden als ze niet goed weten waar ze heen moeten.
Mijn pa had dan ook wel wat moeten uitleggen waarom hij jaren geleden met mij en 3 van mijn vrienden in de auto tig rondjes reed.. (hij had door dat ik teveel drank op had, voor het eerst van mijn leven..) na een paar rondjes was ik zo misselijk dat ik er uit moest. Pa heeft in die tijd even 2 vd 3 vrienden naar huis gebracht, de 3e bleef bij mij.. toen ik instapte zegt hij: "Zo, dat zullen we jou moeder maar even niet vertellen hé! Toen heb ik gezegd: Dan zullen we ook maar niet zeggen dat jij tig rondjes hebt gedraaid om dit resultaat te hebben!!"
Mijn pa had dan ook wel wat moeten uitleggen waarom hij jaren geleden met mij en 3 van mijn vrienden in de auto tig rondjes reed.. (hij had door dat ik teveel drank op had, voor het eerst van mijn leven..) na een paar rondjes was ik zo misselijk dat ik er uit moest. Pa heeft in die tijd even 2 vd 3 vrienden naar huis gebracht, de 3e bleef bij mij.. toen ik instapte zegt hij: "Zo, dat zullen we jou moeder maar even niet vertellen hé! Toen heb ik gezegd: Dan zullen we ook maar niet zeggen dat jij tig rondjes hebt gedraaid om dit resultaat te hebben!!"
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
TwistedAngel schreef:
Huh, wat een rare actie van je vader.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hij vond het wel heel grappig dat ik een keer te veel drank op had, maar wilde wel laten weten dat er consequenties aan kunnen zitten. Toen vond k het even niet zo leuk, maar achteraf kan ik er ook hartelijk om lachen, vooral over hoe de rest van de rit verliep, echt een vader en dochter momentje die ik nog altijd bij me draag!
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Dat zeg je toch niet?
» Dit is niet normaal geloof ik..
» Ik spoor niet helemaal geloof ik..
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Dit is niet normaal geloof ik..
» Ik spoor niet helemaal geloof ik..
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: