Wel of niet vertellen?
+9
Caro
Alias
Angela_1986
Sweety
Roze Roos
Zora
Cherique
Vanillivi
Susan
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wel of niet vertellen?
Okey, ik geloof dat ik het verstandiger zou vinden als je wel reageert door haar moeder nog eens te bellen en te vertellen hoe je hierbij voelt/voelde. Ik zie vaker reacties waarin je het moeilijk vindt iemand aan te spreken op hoe jij je ergens bij voelt. Misschien is dit wel het moment om eens iemand de waarheid te zeggen (op een nette manier, vanuit jezelf). Jij voelt je nu misschien rot en ik zou in zo'n situatie eerst overdonderd zijn, maar ik vind dat je heel goed voor jezelf op mag komen. Eerlijk gezegd denk ik ook dat je situaties tegen blijft komen waarin je iemand anders moet confronteren met zijn of haar gedrag omdat je dit gewoon nog moet leren.
Ik bedoel dit verder niet raar, hoop echt dat je voor jezelf opkomt! Potverdorie zeg, we zitten niet meer in de kleuterklas dat moeders kinderen aanspreken op hun gedrag. Dit laat je toch gewoon niet gebeuren.
Ik bedoel dit verder niet raar, hoop echt dat je voor jezelf opkomt! Potverdorie zeg, we zitten niet meer in de kleuterklas dat moeders kinderen aanspreken op hun gedrag. Dit laat je toch gewoon niet gebeuren.
Lady1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10
Dat zou ik persoonlijk niet eens erg vinden, ik snap dat haar vriendin d'r hart wil luchten aan haar moeder. Dat doe/deed ik zelf ook wel eens. Ik zou er veel meer moeite mee hebben met het feit dat de moeder mij op zou bellen om verhaal te halen, dat gaat gewoon te ver.CKC schreef:Maar zit je vriendin dan alles aan dr moeder te vertellen?
Gast- Gast
Ik zou je vriendin opbellen of ze even aan aan haar moeder wil vragen dit soort acties niet meer te doen. Geheim houden, kom
Op zeg..
Op zeg..
Gast- Gast
Susan schreef:Caro schreef:Hoe dan ook, zal ze als puntje bij paaltje komt voor haar moeder kiezen.
Als het gewoon om een meningsverschil of een conflict gaat kies je toch niet altijd automatisch de kant van je moeder? Het lijkt me wat overdreven om te veronderstellen dat haar vriendin echt een keuze moet gaan maken tussen haar moeder en Sushi.
Nee niet als in: of Sushi de deur uit of die moeder. Maar ik was verder aan het denken aan het gesprek dat zou kunnen ontstaan. Stél de verhalen van de moeder en Sushi sluiten niet op elkaar aan. Sushi zegt tegen vriendin dat moeder Y heeft gezegd en die moeder ontkent dat in alle toonaarden. Dán kan ik me voorstellen dat de vriendin toch voor de moeder kiest.
In dat geval loopt dit kleine akkefietje, wat eerst alleen bestond tussen Sushi en vriendin, opeens uit de klauwen. Ja door toedoen van die moeder: maar sushi zit misschien met de gebakken peren. Misschien niet eens dat ze die vriendin kwijtraakt, hopelijk is daar meer voor nodig, maar in verband met bij die vriendin thuiskomen etc. Ik zou niet willen dat er dan iedere keer een negatieve sfeer hangt.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik zou het echt niet waarderen als mijn moeder dit zou doen. En ook niet als de moeder van een vriendin van mij dat zou doen. Ik vind dat je heel volwassen reageert op de situatie, maar dat je er wel wat van moet zeggen. Eerst tegen die moeder en dan tegen je vriendin. Of allebei tegelijk als je vandaag langs gaat kan natuurlijk ook. Heel veel succes:).
De moeder van mijn ex belde mij ook een keer op om haar mening te uiten over een voorval, daar was ik ZO kwaad over, nee niet eens kwaad, gewoon stomverbaasd. Ik heb het toen wat minder handig aangepakt, maar dit was niet de eerste keer dat die moeder het bloed onder mijn nagels vandaan haalde. Ik heb toen tegen mijn ex gezegd dat hij het uit kon zoeken met zijn moeder en dat ik er voorlopig niet wilde komen. Dat is uiteindelijk uitgemond in een enorme ruzie met zijn moeder waar ik echt voor van alles en nog wat uit ben gemaakt, nu kan ik er om lachen maar mennn wat is dat zuur.
De moeder van mijn ex belde mij ook een keer op om haar mening te uiten over een voorval, daar was ik ZO kwaad over, nee niet eens kwaad, gewoon stomverbaasd. Ik heb het toen wat minder handig aangepakt, maar dit was niet de eerste keer dat die moeder het bloed onder mijn nagels vandaan haalde. Ik heb toen tegen mijn ex gezegd dat hij het uit kon zoeken met zijn moeder en dat ik er voorlopig niet wilde komen. Dat is uiteindelijk uitgemond in een enorme ruzie met zijn moeder waar ik echt voor van alles en nog wat uit ben gemaakt, nu kan ik er om lachen maar mennn wat is dat zuur.
Gast- Gast
Storm schreef:Dat zou ik persoonlijk niet eens erg vinden, ik snap dat haar vriendin d'r hart wil luchten aan haar moeder. Dat doe/deed ik zelf ook wel eens. Ik zou er veel meer moeite mee hebben met het feit dat de moeder mij op zou bellen om verhaal te halen, dat gaat gewoon te ver.CKC schreef:Maar zit je vriendin dan alles aan dr moeder te vertellen?
Ja dat snap ik, maar dat je het aan je moeder verteld aan een later moment.. dat snap ik wel, maar Sushi zegt die moeder belde vrijwel meteen terug, dan zit toch vriendin naast moeder? En als dat zo is, dan weet vriendin toch wel dat ma gaat bellen?
Gast- Gast
Dag meiden,
Ik hou het even heel kort, ik zit namelijk op mijn werk, maar was toch nog even benieuwd en keek even wat voor reacties ik nog meer had gekregen.
Ik wil graag die moeder bellen vandaag en er iets van zeggen, maar ik wil ook eerst mijn vriendin bellen en vertellen wat haar moeder heeft gedaan. Ik vind het moeilijk om te besluiten wie ik als eerst ga bellen.
Komende woensdag ga ik uit eten met een andere vriendin (een gezamenlijke vriendin van ons) en met haar heb ik gisteravond even dit voorval besproken. Zij zei tegen me: "Laat het even tot woensdag, dan bellen we erover, ben je wat gekalmeerd en dan kan je evt. haar moeder bellen." Klinkt goed vind ik, maar 't is ook wel weer erg ver weg...
Vind het erg moeilijk om te beslissen. Wel lief trouwens dat jullie zeggen dat ik volwassen reageer. Dat probeer ik ook echt. Oh ik ben echt boos, het liefste zou ik die moeder nu heel kwaad opbellen maar daar bereik ik niks mee en ik vrees ook dat ik dat niet zou durven.
Nog even voor CKC: mijn vriendin is heel hecht met haar moeder en vertelt haar inderdaad alles. Ik ga er ook inderdaad vanuit dat haar moeder naast haar zat toen ik met mijn vriendin belde. Dit kan haast niet anders. En daarna zal mijn vriendin wel met haar moeder hebben gesproken over wat er is gebeurd en daarna naar boven zijn gegaan of zo en toen heeft die moeder mij dus gebeld.
Ik bespreek ook wel eens dingen met mijn moeder, als ik ergens mee zit, maar mijn moeder zou echt nooit (!!!) een vriendin van me bellen om "verhaal te halen"...
Bah, voel me er toch wel echt naar bij.
Ik hou het even heel kort, ik zit namelijk op mijn werk, maar was toch nog even benieuwd en keek even wat voor reacties ik nog meer had gekregen.
Ik wil graag die moeder bellen vandaag en er iets van zeggen, maar ik wil ook eerst mijn vriendin bellen en vertellen wat haar moeder heeft gedaan. Ik vind het moeilijk om te besluiten wie ik als eerst ga bellen.
Komende woensdag ga ik uit eten met een andere vriendin (een gezamenlijke vriendin van ons) en met haar heb ik gisteravond even dit voorval besproken. Zij zei tegen me: "Laat het even tot woensdag, dan bellen we erover, ben je wat gekalmeerd en dan kan je evt. haar moeder bellen." Klinkt goed vind ik, maar 't is ook wel weer erg ver weg...
Vind het erg moeilijk om te beslissen. Wel lief trouwens dat jullie zeggen dat ik volwassen reageer. Dat probeer ik ook echt. Oh ik ben echt boos, het liefste zou ik die moeder nu heel kwaad opbellen maar daar bereik ik niks mee en ik vrees ook dat ik dat niet zou durven.
Nog even voor CKC: mijn vriendin is heel hecht met haar moeder en vertelt haar inderdaad alles. Ik ga er ook inderdaad vanuit dat haar moeder naast haar zat toen ik met mijn vriendin belde. Dit kan haast niet anders. En daarna zal mijn vriendin wel met haar moeder hebben gesproken over wat er is gebeurd en daarna naar boven zijn gegaan of zo en toen heeft die moeder mij dus gebeld.
Ik bespreek ook wel eens dingen met mijn moeder, als ik ergens mee zit, maar mijn moeder zou echt nooit (!!!) een vriendin van me bellen om "verhaal te halen"...
Bah, voel me er toch wel echt naar bij.
Gast- Gast
Ik ben ook heel hecht met mijn moeder, maar no way dat zij zich zou bemoeien met een ruzie die ik heb met een van mijn vriendinnen. Of meer dat ik het misschien wel zou vertellen maar zij dan niet diegene zou bellen. Ik vraag me trouwens ook af hoe ze het telefoonnummer zou moeten weten maar goed Dit gebeurde bij ons wel eens, maar dan op de basisschool!
Gast- Gast
Darcy: zij heeft mijn nummer omdat ik een keer op hun hondje heb gepast toen er niemand thuis was en omdat het handig was toen ik met die vriendin op vakantie ging.
Gisteravond was ik nog zo boos dat ik mijn vriendin heb gebeld. Ik heb haar verteld dat haar moeder mij had gebeld donderdagavond en dat ik daar erg mee zat, en toen zei ze: "Oh, ja dat heeft mijn moeder me al verteld, dat ze jou heeft gebeld." Echt... Waarom laat die moeder dat mij dan niet even weten of zo? Ik zit de hele dag met een rotgevoel omdat ik iets achterhou voor mijn vriendin omdat haar moeder me dat heeft gevraagd en vervolgens vertelt moeder zelf dat ze mij heeft gebeld. Ze heeft tegen mijn vriendin gezegd "dat ze beter niet had moeten bellen" en dat het "stom was van haar". Ik zou ook wel graag excuses van haar horen, of verwacht ik er dan teveel van?
Ik heb voor mezelf besloten dat ik voorlopig in ieder geval niet bij die vriendin thuis wil komen. Ze kan naar mij komen of we spreken ergens anders af maar haar moeder hoef ik voorlopig even niet te zien want ik ben er nog steeds boos over!
Gisteravond was ik nog zo boos dat ik mijn vriendin heb gebeld. Ik heb haar verteld dat haar moeder mij had gebeld donderdagavond en dat ik daar erg mee zat, en toen zei ze: "Oh, ja dat heeft mijn moeder me al verteld, dat ze jou heeft gebeld." Echt... Waarom laat die moeder dat mij dan niet even weten of zo? Ik zit de hele dag met een rotgevoel omdat ik iets achterhou voor mijn vriendin omdat haar moeder me dat heeft gevraagd en vervolgens vertelt moeder zelf dat ze mij heeft gebeld. Ze heeft tegen mijn vriendin gezegd "dat ze beter niet had moeten bellen" en dat het "stom was van haar". Ik zou ook wel graag excuses van haar horen, of verwacht ik er dan teveel van?
Ik heb voor mezelf besloten dat ik voorlopig in ieder geval niet bij die vriendin thuis wil komen. Ze kan naar mij komen of we spreken ergens anders af maar haar moeder hoef ik voorlopig even niet te zien want ik ben er nog steeds boos over!
Gast- Gast
Hmmm, zit jij je druk te maken om vanalles en nog wat, weet je vriendin het gewoon al :S
Dat vind ik van die moeder misschien nog wel de 'domste' actie.
Ik kan begrijpen dat je graag excuses zou willen hebben, alleen weet ik niet of je die echt kan verwachten. Ze heeft in ieder geval aan je vriendin laten merken dat ze het nooit had mogen doen.
Hoe is de 'relatie' nou tussen jou en je vriendin? Ik zou me niet zo laten kisten en gewoon bij haar op bezoek gaan. Dan zie je die moeder, en heeft ze wellicht gelijk kans om haar excuses aan te bieden. Zo niet zeg je haar vriendelijk gedag en valt er aan jou verder niets te verwijten.
Dat vind ik van die moeder misschien nog wel de 'domste' actie.
Ik kan begrijpen dat je graag excuses zou willen hebben, alleen weet ik niet of je die echt kan verwachten. Ze heeft in ieder geval aan je vriendin laten merken dat ze het nooit had mogen doen.
Hoe is de 'relatie' nou tussen jou en je vriendin? Ik zou me niet zo laten kisten en gewoon bij haar op bezoek gaan. Dan zie je die moeder, en heeft ze wellicht gelijk kans om haar excuses aan te bieden. Zo niet zeg je haar vriendelijk gedag en valt er aan jou verder niets te verwijten.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Tsjongejonge zeg, jij zit nog een beetje loyaal te zijn naar moeders en voelt je rot omdat je iets geheim moet houden waar je niet om hebt gevraagd, en dan heeft ze het zelf al verteld! En je vriendin belt jou ook niet even? Wat een rare situatie zeg. Ik weet niet of je excuses moet gaan eisen, maar ik zou wel even duidelijk maken dat je je rot hebt gevoeld hieronder, en dat zij niet eens jou gebeld hebben. Als jij niet zelf had gebeld had je nu nog gedacht dat vriendin niets wist van haar moeders actie.
Als ik van mijn moeder hoorde dat ze mijn vriendin gebeld had na een conflict, dan zou ik altijd gelijk zelf die vriendin bellen en zeggen 'hee, ik hoorde dat mijn moeder je had gebeld, sorry hoor, dat had ze niet moeten doen, hopelijk vind je het niet heel vervelend' ofzo.
Weet je wel zeker dat het voor je vriendin ook afdoende is uitgepraat? Jullie conflict bedoel ik?
Als ik van mijn moeder hoorde dat ze mijn vriendin gebeld had na een conflict, dan zou ik altijd gelijk zelf die vriendin bellen en zeggen 'hee, ik hoorde dat mijn moeder je had gebeld, sorry hoor, dat had ze niet moeten doen, hopelijk vind je het niet heel vervelend' ofzo.
Weet je wel zeker dat het voor je vriendin ook afdoende is uitgepraat? Jullie conflict bedoel ik?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Belachelijk! Heb je tegen haar moeder gezegd dat ze zich er niet mee moet bemoeien? Ik zou t zeker tegen je vriendin zeggen. Wat een bemoeial.
Gast- Gast
RYW schreef:Tsjongejonge zeg, jij zit nog een beetje loyaal te zijn naar moeders en voelt je rot omdat je iets geheim moet houden waar je niet om hebt gevraagd, en dan heeft ze het zelf al verteld! En je vriendin belt jou ook niet even? Wat een rare situatie zeg. Ik weet niet of je excuses moet gaan eisen, maar ik zou wel even duidelijk maken dat je je rot hebt gevoeld hieronder, en dat zij niet eens jou gebeld hebben. Als jij niet zelf had gebeld had je nu nog gedacht dat vriendin niets wist van haar moeders actie.
Hier zit ik ook een beetje mee. Mijn vriendin had mij inderdaad ook even kunnen bellen om te laten weten dat ze wist dat haar moeder mij had gebeld. Ik zou dat inderdaad ook gedaan hebben.
Verder is alles volgens mij wel uitgepraat, maar ik wil nog wel een keer aan haar vragenw aarom ze mij niet even heeft gebeld toen ze wist dat haar moeder mij achter haar rug om had gebeld. Ik heb me gisteren dus gewoon echt voor niks zorgen zitten maken, daar baal ik echt van!
Morgen komt mijn vriendin hierheen, en dan zal ik het nog wel even met haar bespreken denk ik.
Wel een shitsituatie hoor
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vertellen.. of niet?
» Zou jij dit vertellen of niet?
» Kennis vertellen dat ik naar NYC ga of niet?
» Wanneer vertel je dat Sint niet bestaat?
» Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?
» Zou jij dit vertellen of niet?
» Kennis vertellen dat ik naar NYC ga of niet?
» Wanneer vertel je dat Sint niet bestaat?
» Wanneer vertellen dat je zwanger bent en geslacht vertellen?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: