Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dr Phil, andermans kinderen aanraken

+11
Slakje
Printje
maiadebij
Pussycat
Makamba
chipa
Steep
Supertalentje
Susan
Jezzie
Lejow
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Lejow di 3 apr 2012 - 4:19

Er is nu een man aan de telefoon bij Dr. Phil.
Korte situatie schets:

Hij was boodschappen aan het doen, en zag in de winkel een 4 jarig kind met een driftbui, moeder winkelde gewoon door.
Vervolgens heeft die man het kind een tik op haar wang gegeven (in eigen woorden: ik raakte haar gezicht aan omdat ik haar aandacht wilde trekken). Volgens die vrouw zou hij gezegd hebben: Als jij haar niet stil krijgt, doe ik het wel.

De man is opgepakt en heeft 6 maanden cel gekregen, 6 maanden voorwaardelijk met een enkelband, 80 uur taakstraf en volgens mij moest hij nog een of andere cursus volgen.
Hij zegt zelf dat hij het kind nooit pijn heeft willen doen, maar alleen haar aandacht wilde om haar te kalmeren.

---

Wat vinden jullie er van?
Ondanks dat ik de straf wel iet wat overdreven vind, vind ik dat hij totaal geen recht heeft om met zijn klauwen aan andermans kinderen te zitten.
Hij had naar het winkelpersoneel kunnen stappen en zijn mening kunnen geven, maar aan een onbekend kind zitten? Kom op zeg..

Straks komt er trouwens nog een andere situatie, van een vrouw die met haar kind het vliegtuig uit gezet is. Ik ben benieuwd..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Jezzie di 3 apr 2012 - 4:23

Ik zag het ja...idd is de straf wel een beetje overdreven. Maar ik vind niet dat hij het recht heeft om zich met dat kind te bemoeien, laat staan haar een tik te geven!
Dat zou ik ook niet pikken, als iemand dat bij mijn kind zou doen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 4:27

De straf vind ik overdreven en ik vind dat hij ook niet aan het kind hoort te zetten. Als hij er last van heeft hoort hij de moeder aan te spreken. Dit zou ik liever hebben dan dat ik allemaal aangestaard zou worden. Als die man mij aan zou spreken zou ik ook uit kunnen leggen waarom ze een driftbui heeft bv dat ze iets niet krijgt of omdat ze moe is (ik noem maar iets) Als ik zou horen dat ze een driftbui heeft omdat ze iets niet krijgt tja dan hoor ik dat gekrijs wel aan (hoe vervelend ook) want ik snap het standpunt van de moeder wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 4:33

Ik vind het eerlijk gezegd net goed, die straf dan. Als iemand dat bij mijn kinderen zou doen dan zou ik echt uit elkaar spatten van woede.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 4:34

Wat mij betreft ben je trouwens echt niet goed bij je verstand als je in de supermarkt andermans kind een mep gaat verkopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Supertalentje di 3 apr 2012 - 4:40

Susan schreef:Ik vind het eerlijk gezegd net goed, die straf dan. Als iemand dat bij mijn kinderen zou doen dan zou ik echt uit elkaar spatten van woede.
+1

Ik kijk ff verder, kind heeft driftbuien in winkels en restaurants, ouders vinden toegeven makkelijker. Maar als ie dan 'vervelend' is slaat ze hem met een houten ding, sorry, maar daar zakt mn broek vanaf. Jongetje is 5.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Lejow di 3 apr 2012 - 4:41

Ja, en net dan dat verhaal over het vliegtuig.
Dat die vrouw met haar kind het vliegtuig uitmoest omdat ze een 'dag dag vliegtuig' spelletje deed met haar zoon..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 4:43

Sowieso doe je het nooit goed als je kind in het openbaar een driftbui heeft, als je toegeeft en je kind dus geeft wat het wil om het huilen te stoppen dan zijn er mensen die dat afkeuren, als je niet toegeeft waardoor je kind dus blijft huilen dan zijn er ook weer mensen die zaniken. Ja, sorry, er is nou eenmaal geen toverstaf die maakt dat een kind op een pedagogisch verantwoorde manier stopt met huilen. Het is het een of het ander.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 4:45

Lejow schreef:Ja, en net dan dat verhaal over het vliegtuig.
Dat die vrouw met haar kind het vliegtuig uitmoest omdat ze een 'dag dag vliegtuig' spelletje deed met haar zoon..

Wat was er dan? Zit op het werk dus kan niet kijken.

En Susan, dat klopt inderdaad. Je doet het toch altijd wel in iemand ogen niet goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 4:47

Susan schreef:Sowieso doe je het nooit goed als je kind in het openbaar een driftbui heeft, als je toegeeft en je kind dus geeft wat het wil om het huilen te stoppen dan zijn er mensen die dat afkeuren, als je niet toegeeft waardoor je kind dus blijft huilen dan zijn er ook weer mensen die zaniken. Ja, sorry, er is nou eenmaal geen toverstaf die maakt dat een kind op een pedagogisch verantwoorde manier stopt met huilen. Het is het een of het ander.
Klopt helemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 5:11

Ik vind de straf meer dan terecht.
Hij hoort niet aan andermans kinderen te zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Steep di 3 apr 2012 - 5:20

Ik zou laaiend worden als dat mij/R zou overkomen! Belachelijk!
Hoe hij ook reageerde aan de telefoon, dat hij de straf te hoog vond, dat die vrouw gelochen zou hebben.. Jaja..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  chipa di 3 apr 2012 - 6:53

Susan schreef:Ik vind het eerlijk gezegd net goed, die straf dan. Als iemand dat bij mijn kinderen zou doen dan zou ik echt uit elkaar spatten van woede.

+1
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Makamba di 3 apr 2012 - 7:02

Susan schreef:Ik vind het eerlijk gezegd net goed, die straf dan. Als iemand dat bij mijn kinderen zou doen dan zou ik echt uit elkaar spatten van woede.

+1

Dit is wel iets heel anders, maar toen mijn dochter nog klein was en in de reiswieg lag huilde ze ook. Ik wou wat afrekenen aan de kassa en toen ik me omdraaide zag ik en vrouw haar handen in de reiswieg steken om mijn dochter op te tillen omdat ze zo huilde. Ben toen echt uit mijn dak gegaan. Laat staan dat iemand mijn kind een tik zou verkopen... Mad Je hoort hoe en wanneer dan ook en ongeacht de situatie gewoon van andermans kinderen af te blijven.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Steep di 3 apr 2012 - 7:11

Waar halen mensen het lef toch vandaan denk ik dan.. Als jij had gewilt dat je dochtertje niet meer in de wagenbak had gelegen had jij haar er toch zelf uitgetilt?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Makamba di 3 apr 2012 - 7:45

Steep schreef:Waar halen mensen het lef toch vandaan denk ik dan.. Als jij had gewilt dat je dochtertje niet meer in de wagenbak had gelegen had jij haar er toch zelf uitgetilt?

Zo denk ik ook. Vraag me ook vaker af wat er bij mensen in hun hoofd omgaat als ze overgaan tot zo'n actie. Ik schrok me echt rot. Sad
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Pussycat di 3 apr 2012 - 7:50

Jeetje makamba dat meeeeen je niet! Heb wel gehad dat mensen gekke gezichten gaat trekken naar m'n dochter in de hoop dat ze dat stopt met huilen ofzo. Of mensen die ach wat zielig roepen o.i.d. maar oppakken?

Wat denkt zo'n vrouw nou eigenlijk? Ik zal d'r eens even helpen ofzo? scratch

Dan zit er echt een schroefje los hoor dat zou tenminste nooit in mijn hoofd opkomen. Misschien een kind van mijn zus maar van een volkomen vreemde? Doe normaal.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:55

Ik heb het ook gezien tussen het koken door. Ik vonde de straf wel ietwat overdreven, maargoed dat is Amerika. Maar niemand hoeft aan andermans kinderen te komen ! Ook al is het maar een tik tegen de wang !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Makamba di 3 apr 2012 - 8:04

Pussycat schreef:Jeetje makamba dat meeeeen je niet! Heb wel gehad dat mensen gekke gezichten gaat trekken naar m'n dochter in de hoop dat ze dat stopt met huilen ofzo. Of mensen die ach wat zielig roepen o.i.d. maar oppakken?

Wat denkt zo'n vrouw nou eigenlijk? Ik zal d'r eens even helpen ofzo? scratch

Dan zit er echt een schroefje los hoor dat zou tenminste nooit in mijn hoofd opkomen. Misschien een kind van mijn zus maar van een volkomen vreemde? Doe normaal.

Dat heb ik ook al vaker meegemaakt, maar van dat oppakken dat was wel het 'ergste' van alles. Ik heb me ook nog best lang afgevraagd hoe ze het in haar hoofd haalde om een vreemde baby op te pakken. Ze gaf ook als reden op 'de baby huilde en jij was bezig'. pale
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  maiadebij di 3 apr 2012 - 8:12

N heeft niet zo heel vaak een driftbui in public, maar ik heb er ook wel eens aan moeten geloven. Mijn manier is dan een lijntje met hem blijven houden. Ik benoem zijn woede, erken het, ga dan over tot de orde van de dag en betrek hem hierbij. In de supermarkt vraag ik hem waar het brood is bijvoorbeeld. Maar er zijn dan altijd (met name oudere) mensen die zich ermee gaan bemoeien, en dan richting N. Ze kijken hem aan en zeggen "aaaah heb je zo'n verdriet?" N lost dat zelf op door ze een venijnige blik toe te werpen en nog een tandje harder door te schreeuwen. 9 van de 10 keer lopen ze dan weer heel snel door Laughing

Ik zou flink uit mijn plaat gaan als een wildvreemde mijn kind wilt oppakken, of op wat voor manier dan ook gaat corrigeren.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  maiadebij di 3 apr 2012 - 8:13

oja en ik ben ook benieuwd naar de situatie in het vliegtuig bij doctor Phil Dr Phil, andermans kinderen aanraken 166342

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Pussycat di 3 apr 2012 - 8:17

Makamba Het is ook gewoon vreemd. Ik zou me ook echt rot schrikken. Denk dat ik als eerste zal denken hey ze gaat er met mijn kind vandoor ofzo. Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand haar echt wilde optillen.

Hebben jullie wel eens meegemaakt dan anderen aan je kind zitten? Ik wel en ik vind het echt moeilijk hoe dan te reageren, want sommigen bedoelen het helemaal niet slecht, maar zijn gewoon niet zo slim ofzo dat ze niet door hebben dat sommigen er niet van houden blijkbaar...

Heb het wel eens gehad in de supermarkt bijvoorbeeld sta ik iets uit te zoeken in het schap en dan kijk ik terug naar m´n dochter zit iemand d´r handjes te aaien of over d´r bolletje... Ik duw mijn wagen dan maar vooruit zonder wat te zeggen.
Ik heb trouwens ook nog nooit zoveel gesprekjes gevoerd sinds m´n dochter geboren is pfff het lijkt wel alsof iedereen oog voor m´n dochter heeft en er wat over wil zeggen of tegen haar wat wil zeggen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  maiadebij di 3 apr 2012 - 8:46

ik heb er eerlijk gezegd geen moeite mee als ze een aai over hun bolletje geven of hun handje aaien. Ik heb er wel moeite mee als ik aan de kinderen merk dat ze het niet prettig vinden. Dan heb ik er ook geen moeite mee er iets van te zeggen, iets van "ah laat haar maar even hoor, ze vindt dat niet zo prettig."

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Pussycat di 3 apr 2012 - 8:54

Nou het is ook niet zozeer dat ik het erg vind. Maar van mijn dochter hoeft het niet zo. Ze kruipt dan haast in me of kijkt weg of gaat huilen.... daardoor vind ik het ook niet prettig natuurlijk. En ik heb inderdaad ook wel eens gezegd van laat haar maar ofzo, maar ik denk dan wel eens... ik zou het zelf nooit doen eigenlijk. Jullie wel?
Volgens mij heb ik nog nooit zomaar een vreemd kind aangeraakt tenzij ze naar mij toe kwam.

Dat was wel schattig. Dat was laatst nog in een speeltuintje. Ik pakte de handjes van mijn dochter vast en riep dan 1, 2 hoeplakeeeee en dan sprong ze van een opstapje af. Een meisje van 2 die vond dat blijkbaar wel leuk, want die ging op het opstapje staan en stak d'r handjes naar me uit. Die vader heeft ook geen woord tegen mij gezegd die vond het blijkbaar niet leuk ofzo Rolling Eyes

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  maiadebij di 3 apr 2012 - 9:07

nee ik raak eigenlijk ook nooit kinderen aan van anderen die ik niet ken. En ook als ik ze wel ken eigenlijk pas als ze toenadering naar mij zoeken. N vond het altijd heel vervelend, dus dan vond ik het idd ook vervelend. J is daarin anders en dat blonde krullenkoppie is toch uitnodigend denk ik Dr Phil, andermans kinderen aanraken 166342 .

Ik heb laatst in de speeltuin ook een kindje uit de schommel getild, ze vroeg het aan mij dus ja lijkt me geen probleem. En in jou voorbeeld zou ik het ook helemaal niet erg vinden als je datzelfde spelletje doet als mijn dochter dat wilt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dr Phil, andermans kinderen aanraken Empty Re: Dr Phil, andermans kinderen aanraken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum