Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Andermans container volproppen na legen

+9
Plien84
Ella
Paper Crown
Tiara
RYW
Raindrop
Kqip
Roxi3
Jilke
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Andermans container volproppen na legen

Bericht  Jilke za 1 sep 2012 - 20:11

De papiercontainer wordt hier 1x per maand leeggemaakt, deze zetten we aan een pleintje hiervoor. Vorige week vrijdag is dat gedaan, en ik ben hem helemaal vergeten binnen te halen. Nu wilde ik hem gisteren binnenhalen, zit hij propvol met andermans papier en rotzooi. Ook vuilniszakken met afval. Best lullig, gezien ik nu mijn eigen papierafval niet meer kwijt kan, en ik nog 3 weken zit met iemand anders zijn gft afval in mijn papierbak.

Dat je dat nou voor dat hij leeggemaakt doet prima, maar erna? En oke, ik had hem eerder binnen moeten halen, maar heb er helemaal niet meer aan gedacht. Maar geeft dat een vrijbrief tot het vol stoppen van mijn container?

Nou zat er vrij bovenop een folder, die was geadresseerd hier aan een huis een stukje verderop in de straat.

Kan ik het maken om langs te gaan en vragen of ze mijn papiercontainer leegmaken? Gezien ik het verre van netjes vind?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Roxi3 za 1 sep 2012 - 20:16

Dat zou ik zeker doen! Ik vind het al asociaal als ik zie dat mensen dat doen voordat mijn container leeggemaakt is. Als iemand te veel afval heeft dan rijden ze maar lekker naar de stadswerf. Er staat trouwens ook een flinke boete op dus ik zou die mensen er zeker op aanspreken!

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Jilke za 1 sep 2012 - 20:26

Mja dat zou ik niet eens erg vinden, hier worden containers om de week leeggemaakt, en we hebben hele kleine bakjes. Dus zelf stop ik ook wel eens een netjes dichtgeknoopte zak (zodat ik andere container niet bevuil) in een half lege bak. Dat doen meer mensen hier en dat is geen probleem.

Vind het alleen lullig dat dalijk mijn container niet leeggemaakt wordt omdat er gft in de papierbak zit van een ander, en hij nu al vol zit en ik er nog 3 weken mee moet doen.

Ken die hele mensen niet, nooit gezien, maar ben best een schijterd wat dat betreft. Ga ik erheen, vraag of ze mijn papiercontainer willen leegmaken en dalijk zeggen ze nee? Wat dan?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Kqip za 1 sep 2012 - 20:31

Tja als zij zo aso zijn om hun vuil te dumpen, maar vergeten zijn hun persoonlijke post eruit te halen (ik zie dat je een adres gevonden hebt). Dan zou ik er toch heengaan met mn bak en die adresgegevens en ze vragen wat dit heeft te betekenen. Als ze aso gedrag vertonen/ gaan dreigen met dingen gewoon de politie bellen. Kun je er niet heen met een vriend/ je vader oid?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Raindrop za 1 sep 2012 - 20:35

Wat asociaal zeg! Ik zou er zeker iets van gaan zeggen. Mochten ze hun afval er niet uit willen halen, kan je er dan geen melding van maken? Bij de gemeente ofzo?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  RYW za 1 sep 2012 - 20:37

Ik zou die mensen er ook zeker op aanspreken. Zoals jij zegt, als het nou voor het legen is, en dan in een bak waarin dat soort afval ook thuishoort.. Maar dit vind ik echt enorm aso. Ik zou inderdaad aanbellen, vertellen wat je hebt aangetroffen (inclusief geadresseerde kaart) en ze vriendelijk verzoeken een andere oplossing voor hun afval te zoeken. Eventueel eerst met de afvalverwerking bellen en vragen om advies, zij horen dit vast vaker.

Het is mij ook wel eens gebeurd, mijn zwarte kliko staat in mijn tuin maar je kan er wel bij vanaf de stoep, zeg maar. En er liggen vaak blikjes of chipszakken in (ik woon naast een supermarkt) van de schoolkinderen die op de fiets even hier stoppen voor drinken en snacks. Dat vind ik op zich prima, liever in mijn bak dan op de straat of in mijn tuin, maar ik heb er ook wel eens 4 kussens van een bankstel in gevonden! Hele kliko gelijk vol natuurlijk. Aso vind ik dat.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Jilke za 1 sep 2012 - 20:41

Oke ik ben dus geen zeur Andermans container volproppen na legen 394967 Was al bang dat ik overdreven bezig was. Mijn vriend is daar anders in, die zei we gaan langs. En als ze het niet leeghalen kiepen we hem voor hun poort om. Maar goed, das ook weer niet netjes natuurlijk. Maar aan de andere kant, wat moet je als ze het niet doen.

Ik heb inderdaad een poststuk eruit gehaald zodat ik kan "bewijzen" dat het hun rommel is.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  RYW za 1 sep 2012 - 20:51

Jilke schreef:Oke ik ben dus geen zeur Andermans container volproppen na legen 394967 Was al bang dat ik overdreven bezig was. Mijn vriend is daar anders in, die zei we gaan langs. En als ze het niet leeghalen kiepen we hem voor hun poort om. Maar goed, das ook weer niet netjes natuurlijk. Maar aan de andere kant, wat moet je als ze het niet doen.

Ik heb inderdaad een poststuk eruit gehaald zodat ik kan "bewijzen" dat het hun rommel is.

Haha, dat kwam ook in mijn hoofd op, om met bak en al in de voortuin te 'struikelen' als ze niets eraan willen doen Wink

Heb je al besloten? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe dit afloopt, ik zou me zo betrapt en beschaamd voelen als ik die mensen was... Maar aan de andere kant, ik zou ook nooit zoiets doen, als je daar aso genoeg voor bent dan ben je misschien ook aso genoeg je er niet eens voor te schamen...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Jilke za 1 sep 2012 - 20:55

Nou ik wacht even tot mijn vriend wakker is, dan gaan we straks even langs. Ik ga liever niet in mijn eentje, wie weet wat voor mensen het zijn :shock: Haha ik denk altijd meteen het slechtste.

Mijn vriend kan nogal een heethoofd zijn, zal hem wel eerst even instrueren dat hij rustig blijft haha.

Ja inderdaad omkieperen bij hun voor de poort kan ook, maar dan voel ik me weer slecht. Afval dumpen doe je ook niet. Ook al heeft niemand er last van daar behalve hun zelf. En dalijk krijgen we er een hoop gezeik mee!

Wordt vervolgd vandaag nog in ieder geval, ik laat het straks wel weten als we langs zijn geweest.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 21:05

Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt, ik vind het ook asociaal en goed dat je even langsgaat. Neem inderdaad wel iemand mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  RYW za 1 sep 2012 - 21:12

Ik noem het niet 'afval dumpen', ik noem het 'eigendommen terugbrengen naar de rechtmatige eigenaar' Wink

Tuurlijk moet je dat soort scènes zien te vermijden als het even kan. Verstandig, denk ik, om het eerst rustig te benaderen. Boos worden kan altijd nog. Succes straks!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 21:24

Ik zou morgen de gemeente bellen, een klacht ervan maken en dan dat adres erbij vermelden, dat die folder bovenop lag. Ik geloof dat onze gemeente vrij streng is in het naleven van de regels omtrent afval, misschien bij jullie ook, dan ligt er dus wel een brief met evt boete van de gemeente bij hun op de mat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Tiara za 1 sep 2012 - 21:29

Asociaal zeg! Wij hadden laatst precies hetzelfde met de papierbak, had iemand er allemaal karton ingemikt na het legen. Snap niet dat je dat doet, ik kon helaas niet achterhalen wie t was anders was ik er ook zeker heen gegaan.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 21:29

Ik zou met de post waar hun adres op staat bij ze aanbellen, en met mijn onschuldigste gezicht vragen of ze hun post soms kwijt waren?

En als ze moeilijk doen inderdaad de spullen terug brengen naar de rechtmatige eigenaar, zoals het hier zo mooi stond omschreven Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Jilke za 1 sep 2012 - 21:42

We zijn geweest. Mevrouw deed open en begon meteen boos dat ze dat niet gedaan had. Toen we haar post lieten zien zei ze niet veel, werd alleen bozer. Ze bleef zeuren dat mijn container niet zolang aan straat moet staan etc. Mijn vriend zei dat ze hem leeg moeten maken en dat hij anders op een andere manier leeggemaakt word, toen werd ze helemaal woest.

Uiteindelijk gaf ik aan dat ik wil dat hij vanavond leeg is. Waarop ze het met haar vriend zou overleggen snauwde ze en ze smeet de deur dicht.

Hoop dat dit niet escaleerd.

Dus...
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Paper Crown za 1 sep 2012 - 21:54

Wat een asocialen bestaan er toch. Dus omdat jij even de container buiten laat voelt zij zich vrij alles erin te dumpen? Wat een lef. Natuurlijk reageert ze zo en niet begripvol aangezien ze zo aso is dr afval erin te dumpen. Als onze container te lang staat, wat soms gewoon gebeurd, haalt onze buren het binnen.. Doen we andersom ook.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Ella za 1 sep 2012 - 21:55

Ik zou ook zeker langsgaan. En als ze hem niet leeghalen dan haal ik hem wel leeg voor hun voordeur
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Jilke za 1 sep 2012 - 22:01

De man van vrouw stond meteen aan de deur net. Eerst was het volgens hem een paar folders. Na een hoop op en neer gepraat wilde hij de container zien. Toen gaf hij toe dat het iid meer was en dat de schoenen etc ook van hem zijn. Hij heeft hem nu een heel eind leeg gemaakt.
Met hem viel gelukkig wel te praten. Maar wat een asociaal mens zeg die vrouw.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Ella za 1 sep 2012 - 22:04

Jilke schreef:De man van vrouw stond meteen aan de deur net. Eerst was het volgens hem een paar folders. Na een hoop op en neer gepraat wilde hij de container zien. Toen gaf hij toe dat het iid meer was en dat de schoenen etc ook van hem zijn. Hij heeft hem nu een heel eind leeg gemaakt.
Met hem viel gelukkig wel te praten. Maar wat een asociaal mens zeg die vrouw.

Nou fijn dat het opgelost lijkt!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Plien84 za 1 sep 2012 - 22:27

Heel goed! Ik ben benieuwd:)

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  RYW za 1 sep 2012 - 22:36

Typisch gevalletje van betrapt, dus... Eerst zeggen dat je het niet gedaan hebt en daarna blijken die schoenen inderdaad van die man te zijn. Fijn dat er met hem wel te praten viel, en zijn vrouw heeft hem dus ook sprookjes lopen vertellen, aangezien hij dacht dat het alleen maar om wat folders ging. Vandaar vast haar boze reactie, ze was gewoon keihard betrapt en daarna nog een keer op liegen ook, omdat je post van haar had. Dan is de aanval de beste verdediging, denkt ze zeker. En dan liegt ze daarna tegen haar vriend... Wat een asociale vrouw!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  TukTuk za 1 sep 2012 - 22:39

Wat een asocialen zeg! Gelukkig is het opgelost.
Ik zou zelf ook not amused zijn als mensen er iets in doen vlak voor het legen, aangezien de containers bij ons ook gewogen worden en je per kilo betaald.

Ik had overigs gewoon de kliko in hun tuin leeggegooid als ze hem niet zelf geleegd hadden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Jilke za 1 sep 2012 - 22:45

Ja het ging echt nergens over, ze was echt boos en smeet zo de deur dicht. Ging hier even later de bel, was al bang een of andere hysterisch agressieve vent aan de deur te krijgen.

Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  RYW za 1 sep 2012 - 22:53

En nou voortaan in het voorbijgaan keihard 'dag buurvrouw! Weertje, hè?' roepen smile

Of gaan zingen: een, twee, drie, vier, schoentje van papier! Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Bazinga za 1 sep 2012 - 22:57

RYW schreef:En nou voortaan in het voorbijgaan keihard 'dag buurvrouw! Weertje, hè?' roepen Andermans container volproppen na legen 561177

Of gaan zingen: een, twee, drie, vier, schoentje van papier! Wink

Volgens mij ben jij echt héél populair in jouw buurt.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans container volproppen na legen Empty Re: Andermans container volproppen na legen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum