Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maandelijkse kosten voor boodschappen?

+18
Arwyn
Rev3rie
JD
Mysterious
Penny Blossom
Raindrop
Schaapke
pitbullgup
Beachgirl
Snoes
Rovine
minoessepoes
Tullow
Flinder
Caroow
TukTuk
Cheesegirl
Lonne
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Maandelijkse kosten voor boodschappen? - Pagina 2 Empty Re: Maandelijkse kosten voor boodschappen?

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 10:10

Vandaag ben ik weer enorm geschrokken van een kassabon. Ik ben alleenstaand en weet makkelijk voor mezelf 40 euro per week uit te geven. En dan heb ik nog niet alles in huis.

Edit: En dit is alleen eten en drinken en af en toe een schoonmaakmiddel. :shock:

Edit2: Ik heb een huishoudrekening en hier stort ik maandelijks 600 euro op. Ik moet nog tien dagen met mijn loon, maar het is opperdepop. :shock: En dat terwijl ik cadeautjes en extra's van mijn rekening-rekening pin. Cosmetica, verzorgingsproducten, eten, drinken en benzine worden van mijn huishoudrekening betaald. En nu hebben we kerst gehad en dat heb ik ook van mijn huishoudrekening gepind, maar mijn god! Mad

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Maandelijkse kosten voor boodschappen? - Pagina 2 Empty Re: Maandelijkse kosten voor boodschappen?

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 10:54

Ach Isa, ik zit ook bijna altijd aan €40 per week hoor! Maargoed, voer voor de kat van €5 tikt wel aan, maar toch! Ben gewoon geen Lidl type, ik wil gewoon in 1x door de supermarkt kunnen racen en niet nog ergens anders heen moeten. Lui, I know.. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl do 13 jan 2011 - 11:05

@ Isa en Reeza:

Ik ben ook alleen en geef ook rond de 50 euro per week uit hoor. Maar van al het eten (voor het avondeten) wat ik koop, eet ik wel vaak 2x omdat verpakkingen nou eenmaal altijd teveel bevatten voor 1 persoon.

Hier zit geen cosmetica bij. Wel wasmiddel (koop ik niet vaak), brood, vlees, groenten, vleeswaren, kaas, drinken, spullen voor de voorraad etc.

En de ene week is het echt 50 euro, en de andere week maak ik de voorraad op en dan zit ik op 20 euro.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 11:13

Reeza: Ik kom echt nooit bij de Lidl, ook al zit hij tijdelijk tegenover ons. Ik ben ook het type van één supermarkt en misschien heel slecht, maar er zijn maar weinig producten van B-kwaliteit die ik echt lekker vind. Maar volgens mij sla ik tegenwoordig door en koop ik echt te veel. Mijn koelkast, vriezer en voorraadkast zitten nu echt stampendsvol. En ik blijf gewoon wekelijks boodschappen doen, haha.

Mimpie: Maandag had ik aardappelen, Broccoli en slavink, dat had ik Dinsdag ook. En dat vind ik dus echt niet lekker. Het is wel voordeliger, maar ik houd echt wel van een beetje afwisseling. Woensdag heb ik gekookt voor mijn moeder, vriend en broer (Lasagne). Vandaag maar een kroket op brood en morgen eet ik op het werk. Als ik dan kijk naar wat ik uitgeef en wat ik op het bord krijg, dan is het een heel groot contrast.

Punt is wel dat ik graag mijn 8 flessen, zo niet meer, Coca Cola Light drink en ook graag bier in huis heb voor mezelf of visite. Tja... Maar ik vind 350 euro voor een alleenstaande echt heel veel geld als ik zie dat een ander daar met twee personen van kan eten, drinken etc.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl do 13 jan 2011 - 11:23

Isa schreef:Reeza: Ik kom echt nooit bij de Lidl, ook al zit hij tijdelijk tegenover ons. Ik ben ook het type van één supermarkt en misschien heel slecht, maar er zijn maar weinig producten van B-kwaliteit die ik echt lekker vind. Maar volgens mij sla ik tegenwoordig door en koop ik echt te veel. Mijn koelkast, vriezer en voorraadkast zitten nu echt stampendsvol. En ik blijf gewoon wekelijks boodschappen doen, haha.

Mimpie: Maandag had ik aardappelen, Broccoli en slavink, dat had ik Dinsdag ook. En dat vind ik dus echt niet lekker. Het is wel voordeliger, maar ik houd echt wel van een beetje afwisseling. Woensdag heb ik gekookt voor mijn moeder, vriend en broer (Lasagne). Vandaag maar een kroket op brood en morgen eet ik op het werk. Als ik dan kijk naar wat ik uitgeef en wat ik op het bord krijg, dan is het een heel groot contrast.

Punt is wel dat ik graag mijn 8 flessen, zo niet meer, Coca Cola Light drink en ook graag bier in huis heb voor mezelf of visite. Tja... Maar ik vind 350 euro voor een alleenstaande echt heel veel geld als ik zie dat een ander daar met twee personen van kan eten, drinken etc.

Het gaat er ook om of je het kunt missen of niet. Zo ja, dan is het toch geen probleem. Kun je het je eigenlijk niet veroorloven, tsja dan moet je kijken welke dingen je toch eigenlijk niet nodig hebt, en wat vaker de voorraad opmaken. Dingen in de aanbieding kopen, invriezen etc.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 11:25

400 euro incl. hondenbrokken, douchegels en shampoos en wasmiddel.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 11:31

Mimpie schreef:
Het gaat er ook om of je het kunt missen of niet. Zo ja, dan is het toch geen probleem. Kun je het je eigenlijk niet veroorloven, tsja dan moet je kijken welke dingen je toch eigenlijk niet nodig hebt, en wat vaker de voorraad opmaken. Dingen in de aanbieding kopen, invriezen etc.

Zonder dat ik nu overkom als verwend nest, want dat wil ik helemaal niet. Ik besteed 600 euro aan de overige vaste lasten (eten, drinken, verzorgingsmiddelen, cosmetica). Ik spaar 300 euro. En ik heb elke maand 100 euro over voor mezelf. Nu moet ik deze maand mijn spaargeld aanspreken en daar baal ik zo van, want ik wil nog zoveel andere dingen. Ik mag niet klagen hoor... Maar ik vind wel dat 20 euro per week, voor een alleenstaande, genoeg moet zijn om van te kunnen leven. Vooral als je kijkt dat ik vorige week vier avonden heb gewerkt en op deze avonden gewoon op het werk, gratis, mocht eten.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 13 jan 2011 - 20:26

Isa schreef:
Mimpie schreef:

Zonder dat ik nu overkom als verwend nest, want dat wil ik helemaal niet. Ik besteed 600 euro aan de overige vaste lasten (eten, drinken, verzorgingsmiddelen, cosmetica). Ik spaar 300 euro. En ik heb elke maand 100 euro over voor mezelf. Nu moet ik deze maand mijn spaargeld aanspreken en daar baal ik zo van, want ik wil nog zoveel andere dingen. Ik mag niet klagen hoor... Maar ik vind wel dat 20 euro per week, voor een alleenstaande, genoeg moet zijn om van te kunnen leven. Vooral als je kijkt dat ik vorige week vier avonden heb gewerkt en op deze avonden gewoon op het werk, gratis, mocht eten.

Wat een geld zeg! Vind het ook raar dat je vervolgens zegt dat je vind dat 20 euro per maad genoeg moet zijn om van te leven? Geef je dan zoveel geld uit aan cosmetica en verzorgingsmiddelen?
Overigs denk ik ook dat het een beetje tussen iemand zijn oren zit als die zegt dat hij of zij geen b-merken lust.. Ik doe altijd bij de Lidl en Aldi boodschappen en de dingen die echt niet lekker zijn, zijn op 1 hand te tellen. *bijv sweet en sour woksaus*
De rest is altijd gewoon goede kwaliteit, en soms zelfs beter dan een A-merk, waar je gewoon voor de naam betaald.
Mensen hebben altijd een negatief beeld van de Lidl en Aldi, mijn moeder ook, denkt ook altijd dat ze niet haar wekelijkse boodschappen daar kan doen.. En als ze er eens is, is ze verbaasd over het feit dat ze zoveeldingen heeft voor zo weinig geld, lekkere kaasjes en luxe vleeswaren etc.

Overigs, als ik het kon missen het geld, dan zou ik nog geen A-merken kopen.. Weet wel leukere dingen met dat geld te doen dan op te eten Wink Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  pitbullgup do 13 jan 2011 - 23:13

Dan zitten wij op €280,- is incl cosmetica etc
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Schaapke vr 14 jan 2011 - 0:08

Iedere keer weer al dit topic voorbij komt in deze pijler, zit ik me ter verbazen over de bedragen die per maand besteed worden aan boodschappen...
Wij zijn met twee personen en geven €100-, in de week aan boodschappen uit (daar dit dan wasmiddel, bier, shampoo en deo bij in), maar dan komt de rest nog: make-up, scheerproducten, haarproducten (haarlak e.d.).
Wij zouden echt niet voor €50 à €60-, in de week rond kunnen komen, hoor.

Ik probeer er nu al wel op te letten, door voor het boodschappen doen (eens per week) een lijstje te maken, maar dan komen we toch vaak rond die €100-, uit.

Dus: €400-, in de maand (alleen boodschappen dus).

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Raindrop vr 14 jan 2011 - 1:00

Ik heb er nooit heel goed opgelet maar ik schat het ruim. 100 euro per week voor 2 personen en een kat. Dus rond de 400 euro per maand.
Waspoeder etc. halen we in Duitsland omdat dat zoveel goedkoper is daar.
Zoals gister hebben we wel een grote verpakking kattenvoer gekocht. Dat was wel ineens 60 euro maar hier kunnen we wel heel lang meedoen.
Verder zou ik best willen besparen maar hier in Belgie zijn boodschappen gewoon duurder. De zorgverzekering kost ons wel geen fluit smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Penny Blossom vr 14 jan 2011 - 1:14

Wij hebben een budget voor 80 euro per week. Dat is dus 320 euro per maand.
Eerder, toen we nog boodschappen kochten bij de Jumbo en de Lidl zaten we toch wel ruim aan de 80 euro. Vaak erover heen. Nu kopen we onze boodschappen bij de AH XL en daar zitten we meestal rond de 60 euro.

Dit heeft niet zozeer te maken met a-b of cmerk maar meer met de keuze in de winkel. Bijvoorbeeld sinaasappelsap: Bij Jumbo en de Lidl is de keuze erg beperkt ten opzichte van de AH XL. Ik heb dus meer ruimte bij de AH XL om goedkoper te kiezen. Daarnaast vind ik dat de AH vaak erg aantrekkelijke aanbiedingen heeft.

Bij de boodschappen zit standaart een 4-pack coca cola, 1 keer in de twee weken een krat Hertog Jan, een voorraad wasmiddel zodra het in de aanbieding is, een voorraad haarproducten zodra het in de aanbieding is. Ook deo e.d. zitten hierbij. Het enige wat we niet bij de AH XL kopen is cosmetica.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Mysterious vr 14 jan 2011 - 1:47

Ongeveer 200 euro per maand.
Dat komt dan wel aardig over een met andere hier zie ik
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 2:12

Ongeveer € 200,00 per maand voor mij alleen. Hier zit dan wel al wasmiddel, toiletpapier, verzorgingsproducten en cosmetica enz. enz. bij.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 2:22

AngelNyn schreef:
Isa schreef:
Mimpie schreef:

Wat een geld zeg! Vind het ook raar dat je vervolgens zegt dat je vind dat 20 euro per maad genoeg moet zijn om van te leven? Geef je dan zoveel geld uit aan cosmetica en verzorgingsmiddelen?
Overigs denk ik ook dat het een beetje tussen iemand zijn oren zit als die zegt dat hij of zij geen b-merken lust.. Ik doe altijd bij de Lidl en Aldi boodschappen en de dingen die echt niet lekker zijn, zijn op 1 hand te tellen. *bijv sweet en sour woksaus*
De rest is altijd gewoon goede kwaliteit, en soms zelfs beter dan een A-merk, waar je gewoon voor de naam betaald.
Mensen hebben altijd een negatief beeld van de Lidl en Aldi, mijn moeder ook, denkt ook altijd dat ze niet haar wekelijkse boodschappen daar kan doen.. En als ze er eens is, is ze verbaasd over het feit dat ze zoveeldingen heeft voor zo weinig geld, lekkere kaasjes en luxe vleeswaren etc.

Overigs, als ik het kon missen het geld, dan zou ik nog geen A-merken kopen.. Weet wel leukere dingen met dat geld te doen dan op te eten Wink Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

Ik ben niet vies van de Aldi en de Lidl. Ik kom er wel eens, niet vaak. Er zijn gewoon producten die echt niet lekker zijn van de Aldi/Lidl en wel lekker zijn van Honig. Er zit wel degelijk smaakverschil in.

600 euro incl benzine. Dat is 250 euro per maand.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 6:25

Wij zitten tussen de 150 en 175 euro per maand. Kost me ook niet zo heel veel moeite om daar binnen te blijven, maar ik moet wel zeggen dat we nooit heel bijzonder eten (wel gevarieerd, maar weinig gerechten met heel veel ingredienten). Hier zitten ook de hondenbrokken en shampoo, douchegel, tandpasta e.d. bij.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 6:42

Ik verbaas me over de bedragen hier.....
Ik heb alleen de afgelopen twee dagen al 50 euro uitgegeven aan boodschappen.
Dan heb ik wel twee dozen waspoeder, twee flessen vlekverwijderaar en 3 flessen wasverzachter ingeslagen mar dan nog....
Ik denk dat wij wel tussen de 400 en 500 euro per maand kwijt zijn.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 15 jan 2011 - 7:27

Sunprincess schreef:Ik verbaas me over de bedragen hier.....
Ik heb alleen de afgelopen twee dagen al 50 euro uitgegeven aan boodschappen.
Dan heb ik wel twee dozen waspoeder, twee flessen vlekverwijderaar en 3 flessen wasverzachter ingeslagen mar dan nog....
Ik denk dat wij wel tussen de 400 en 500 euro per maand kwijt zijn.

Als ik je daar een tip voor mag geven:
Dasty ontvetter van de WIBRA.

Werkt perfect als vlekkenverwijderaar, ook voor de ergste vetvlekken, wijn, bloed, noem maar op. Deze flessen zijn 2 euro per stuk, en je doet er echt heel lang mee. Gewoon gelijk op de vlek spuiten, even de stof tegen elkaar aan wrijven en in de wasmachine doen met een gewone was. Werkt beter dan die zogenaamde vlekkenverwijder poedertjes van vanish etc en is nog goedkoper ook!
Plus dat je ook je oven etc er mee schoon krijgt Wink

Maandelijkse kosten voor boodschappen? - Pagina 2 &t=1

Laatst aangepast door AngelNyn op za 15 jan 2011 - 8:50; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  JD za 15 jan 2011 - 7:56

hier is het rond de 50 euro per week, dus ca 200 euro in de maand.
maaaaar...nu eten wij maar 3 dagen in de week samen, de rest werkt mijn vriend en eet ik vaak bij mijn ouders, dus dat scheelt wel heel veel natuurlijk.
een bierdrinker is mijn vriend niet, dus dat halen we zowat nooit, we roken niet, en verder kopen we wel wat we lekker vinden.

ik koop wel vaak AH eigen merk, en als er toevallig iets in de aanbieding is wat ik lekker vind dan koop ik dat, maar t is niet zo dat ik alle aanbiedingen afstruin....

en we hebben het geluk dat schoonpapa bij een cosmeticaconcern werkt, waardoor alle shampoo/douchegel etc gratis is, scheelt ook wel wat in de maand natuurlijk
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 8:03

AngelNyn schreef:

Dasty ontvetter van de Lidl.

Als ik je een tip mag geven: Dasty is van de Wibra. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 8:08

Thanks, ga ik de volgende keer proberen. Ik heb nu die van Ariël. Die waren in de aanbieding.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 15 jan 2011 - 8:49

Purple schreef:
AngelNyn schreef:

Dasty ontvetter van de Lidl.

Als ik je een tip mag geven: Dasty is van de Wibra. Wink

Oh sh*t, bedoel idd de Wibra ja:P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 11:09

Ik weet eigenlijk niet hoeveel wij uitgaven voor 2 personen. Nu zitten we met 3 personen rond de 300 euro.

Gast
Gast

Bericht  Rev3rie zo 16 jan 2011 - 9:25

Als ik zo bekijk geef ik veel te veel geld uit aan boodschappen. Ik woon alleen maar mijn vriend is vaak bij mij. Hij eet niet mee maar hij eet veel snaaigoed en hij drinkt veel fris. Per week kom ik toch echt op 60 euro in de week. Soms wel meer en ander keer iets minder. Ik probeer dingen te kopen die ik echt nodig heb om zo wat te besparen. En ik doe haal niet zo vaak meer mijn boodschappen en hoop binnenkort iets te kunnen besparen op mijn boodschappen.
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Arwyn zo 16 jan 2011 - 9:32

Wij zitten denk ik rond de 200,- in de maand, ene keer wat meer dan de andere. We zitten er nu volgens mij wel overheen, omdat ik altijd wel een beetje insla met 1+1 acties op dingen die we ook echt vaak gebruiken. Dan ben je dan even wat meer geld kwijt, maar de weken erna scheelt het weer.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: