Maandelijkse betaalopdracht.
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Maandelijkse betaalopdracht.
Ok, ik geloof dat ik nu de domste vraag hier ever ga stellen. Maargoed, wil het toch weten.
Stel, ik betaal elke maan een rekening van 150 euro aan de energieleverancier. Ik wil geen automatische incasso doen. Kan ik de betaalopdracht een keer per maand gewoon standaard laten uitvoeren? Want ik weet het opdrachtnummer toch pas zodra ik de acceptgiro binnenkrijg?
Stel, ik betaal elke maan een rekening van 150 euro aan de energieleverancier. Ik wil geen automatische incasso doen. Kan ik de betaalopdracht een keer per maand gewoon standaard laten uitvoeren? Want ik weet het opdrachtnummer toch pas zodra ik de acceptgiro binnenkrijg?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Re: Maandelijkse betaalopdracht.
Dat kan, als dat het enige bedrag is. Dan kan het klantnummer gewoon in het opmerkingenveld.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Inderdaad dan betaal je niet via acceptgiro maar maak het je het gewoon automatisch over. In het opmerkingenveld kan je dan je klantnummer (en bijvoorbeeld je achternaam/adres) kwijt zodat het voor de leverancier te vinden is van wie de betaling af komt.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik weet niet of het kan. Grote maatschappijen als energieleveranciers en zorgverzekeraars werken meestal met een betalingskenmerk en delen aan de hand daarvan de betaling in. Dan kan het best zijn dat ze het bedrag terugstorten, ondanks dat jij je naam of klantnummer hebt vermeld. Ik zou even bellen hoe het met jouw energieleverancier zit.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Op die manier betaal ik heel veel rekeningen, nooit problemen mee gehad.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Toevallig moet ik twee bedragen betalen aan mijn zorgverzekering en als ik het betalingskenmerk niet vermeld, dan boeken ze het wel verkeerd af, heb ik gemerkt. Als het maar één bedrag per maand is, dan is het klantnummer/relatienummer voldoende, wanneer er meerdere bedragen aan eenzelfde bedrijf moeten worden betaald, dan is een betalingskenmerk wel nodig, zodat zij weten welk bedrag bij welke afboeking hoort. Op dat moment kan het systeem kennelijk niet zelf denken.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: