Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

+31
Flower_L
Mamsie
Monte
Middleme
Susan
Zwerver
Arwyn
Niekske
Anousch91
LDJ
Shisha
Oasis
Caro
Marin
Roza
studiebol
icon
Filoria
Blond
RYW
CCC
mzcharlotte
Mees
Pompoen
Chocolate Cookie
myloon
Lejow
Minx
Curious
Ugly Betty
Rovine
35 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 23:10

Ik voel me zo ontzettend klote en ook kwetsbaar gezien de tweelingen die op komst zijn. Het bedrijf waarvoor ik werk gaat het niet zo goed mee door de krimp en tot overmaat van ramp heeft een collega de baas tegen mij lopen opstoken waardoor ik twee vervelende gesprekken heb gevoerd over mijn functioneren de afgelopen twee weken. Het is zo wrang, want voordat ik zwanger was maakte ik keihard carriere binnen het bedrijf en droeg mijn baas me eigenlijk op handen, klinkt stom maar was wel zo. Sinds ik zwanger ben lijkt alles anders en ook nog dat gezeik met die collega.

Nu hebben maandag en donderdag álle werknemers een gesprek met de 2 bazen over hun toekomst bij het bedrijf. Met andere woorden, of je ontslagen wordt of niet. Dat er ontslagen gaan vallen is zeker, er zijn er al een paar gevallen. Normaal was ik mijn positie best zeker, omdat ik keihard werk en mijn werk echt mijn passie en hobby is. Maar doordat ik nu in de ziektewet zit deels, een tweeling krijg, volgend jaar minder kan werken en dat gezeik met die collega ben ik bang dat ik er ook bij zit. Dan zou mijn contract 1 juli aflopen, voor mijn eventuele verlof en dat zou ik zo verschrikkelijk vinden. Niet alleen financieel gezien, maar ook alle collega's moeten missen, mijn hobby en bijna mijn tweede thuis doordat ik er zoveel tijd insteek en lieve collega's heb. Cry Ik weet even niet hoe ik de dagen tot maandag moet doorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Rovine wo 28 maa 2012 - 23:17

Oef, heel veel sterkte. Het is heel erg vervelend dat de afgelopen maanden ineens al dat voorgaande werk teniet doen, want wat dwarszit is die zwangerschap en daardoor allerlei dingen die eruit voortkomen. Waar je niks aan kunt doen overigens.

Probeer wat leuks te doen dit weekend, of je je nu druk maakt of niet komende dagen, de beslissing is toch al gevallen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Ugly Betty wo 28 maa 2012 - 23:18

Wat rot zeg! Vooral die onzekerheid en het feit dat eigenlijk afgerekend wordt op je zwangerschap. Ik hoop dat je baas terug kijkt naar de tijd voordat je zwanger was en beseft dat hij een goede kracht laat schieten als hij het contract niet verlengt.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Curious wo 28 maa 2012 - 23:29

Sterkte, ontzettend spannend zeg!! Helemaal gezien t feit je zwanger bent!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Minx wo 28 maa 2012 - 23:49

Sterkte, lijkt me heel moeilijk. Hopelijk kun je blijven ze weten wat je kan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Lejow wo 28 maa 2012 - 23:52

Wat ontzettend naar zeg Sad Doe je zo lang, zo je best en dan krijg je dit Sad

Ik ga echt ontzettend duimen voor je! Hoop dat je de komende dagen een beetje doorkomt..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 0:01

Bah dat is niet leuk! Zoek een beetje afleiding dit weekend, dan vliegen de dagen vast zo voorbij. Ik ga voor je duimen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 0:29

Dank voor de medelevende reacties allemaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  myloon do 29 maa 2012 - 0:39

Laatst kwam ik een stukje tegen over ontslag tijdens de zwangerschap.
Ik heb het nog even opgezocht en dit is ongeveer het zelfde:
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Ontslag

U mag niet worden ontslagen als u zwanger bent en ook niet tijdens de eerste twaalf weken na de bevalling. Alleen in speciale gevallen is ontslag mogelijk.

Dit is het geval bij bijvoorbeeld ontslag:

op staande voet
om dringende redenen
bij faillissement
als u zelf ontslag neemt.
Verder geldt:

U mag nooit ontslagen worden omdat u zwanger bent.
Als u solliciteert, mag u niet afgewezen worden vanwege uw zwangerschap.
In een sollicitatiegesprek hoeft u daarom niet te melden dat u zwanger bent.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 0:41

Bedankt voor dat stukje, helaas is het in dit geval zo dat bij alle medewerkers in juli het contract afloopt (bedrijf bestaat pas 2,5 jaar) en ik dus gewoon geen nieuw contract meer zou krijgen. Dan mag het helaas wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  myloon do 29 maa 2012 - 0:53

Ik ben nu even druk aan het rondkijken... mocht je je baan verliezen dan heb je wel kans dat je recht hebt op de zwangerschapsuitkering. Dit is 100% wanneer je binnen een bepaalde tijd (geloof 10 weken gelezen te hebben) na het verlopen van je contract bevalt.
Maar dan zou je eens contact op moeten nemen met het UWV denk ik!

Maargoed dat wa sje vraag natuurlijk niet.
Sterkte in iedergeval!!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 1:46

Bah, klote! Sterkte met wachten tot maandag en hopelijk komt alles goed smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Chocolate Cookie do 29 maa 2012 - 2:53

Bah, wat rot! Ik ga voor je duimen dat alles goed komt! Probeer een beetje afleiding te zoeken. Misschien wat gaan doen met vriendinnen bijvoorbeeld? smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Pompoen do 29 maa 2012 - 2:57

Jeetje bah dat is zeker iets heel spannends! Ik hoop het beste voor je, duim met je mee, maar gadver zeg, ik zou me ook vreselijk onzeker voelen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Mees do 29 maa 2012 - 4:37

Wat een onzekere dagen Charlie. Kan me voorstellen dat je je heel rot voelt.
Zal voor je duimen dat het mee gaat vallen (en die gemene collega van je weg moet ipv jou bijvoorbeeld).
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  mzcharlotte do 29 maa 2012 - 5:41

Wat heftig Charlie. Probeer je toch een beetje rustig te houden, dat komt de kleintjes ten goede. En heel veel sterkte! Keeping my fingers crossed.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  CCC do 29 maa 2012 - 6:12

He wat een ontzettende nare situatie Charlie! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt gezien de omstandigheden die nu spelen... Probeer je niet te druk te maken, dit is makkelijk gezegd natuurlijk, maar het is allemaal niet goed voor de kleintjes in je buik. Miss. kun je een beetje afleiding zoeken door wat dingen te gaan doen de aankomende dagen ofzo? Hoop dat het uiteindelijk ontzettend meevalt voor je, en dat de juiste mensen hun baan verliezen in deze situatie... want zo'n collega heb je ook 3x niks aan...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  RYW do 29 maa 2012 - 7:26

Jeetje Charlie, wat kan de situatie snel omslaan... Ik hoop dat de credit die je had opgebouwd zwaar genoeg weegt, ik duim voor je!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Blond do 29 maa 2012 - 8:53

Bah wat vervelend! Jij hebt de afgelopen jaren zo geknokt voor je baan, het zou echt heel oneerlijk zijn als dat nu allemaal zou stoppen. Sterkte!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Filoria do 29 maa 2012 - 9:00

myloon schreef:Ik ben nu even druk aan het rondkijken... mocht je je baan verliezen dan heb je wel kans dat je recht hebt op de zwangerschapsuitkering. Dit is 100% wanneer je binnen een bepaalde tijd (geloof 10 weken gelezen te hebben) na het verlopen van je contract bevalt.
Maar dan zou je eens contact op moeten nemen met het UWV denk ik!

Ik heb zo'n uitkering gehad. Je kunt je loon inderdaad volledig doorbetaald krijgen. Je hoeft niet naar nieuw werk te zoeken omdat je zwanger bent. Heel fijn. Ik had werk tot de 36e week van mijn zwangerschap en kreeg toen de laatste vier weken zwangerschap en de eerste tien weken na de bevalling die uitkering.
Als ik jou goed begrijp zou je al ver vóór de 36e week zonder baan zitten. Ik weet niet hoe het dan werkt. Ik zou zeker contact met het UWV opnemen. Je moet bij een uitkering sowieso direct een aanvraag doen nadat je je baan bent verloren, anders kan het niet meer. Maar er is in elk geval vanalles te regelen!

En ik duim ook voor je.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  icon do 29 maa 2012 - 9:03

Mocht je je baan verliezen neemt het UWV je contract 'over'. In ieder geval tot en met je verlof. En als je daarna nog in de ziektewet zit, neemt het UWV het dan ook nog over.

icon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 37
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  studiebol za 31 maa 2012 - 23:24

Charlie hoe ben je de afgelopen dagen door gekomen? alvast heel veel succes voor morgen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 6:28

icon schreef:Mocht je je baan verliezen neemt het UWV je contract 'over'. In ieder geval tot en met je verlof. En als je daarna nog in de ziektewet zit, neemt het UWV het dan ook nog over.

Nou dat zit even iets ingewikkelder, daar zit namelijk een termijn aan vast en die haal ik nét niet.

Maar afgezien daarvan vind ik het ergste eigenlijk dat ik mijn superbaan waar ik zo van houd verlies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 6:29

studiebol schreef:Charlie hoe ben je de afgelopen dagen door gekomen? alvast heel veel succes voor morgen!

Hoi, lief dat je hieraan denkt! Ik denk er echt de héle tijd aan...zo van...morgen rond deze tijd weet ik meer enzo. Heb wel een leuk weekend gehad hoor...ik heb nu zoiets van...als t zo is, is het zo. Maar morgenvroeg ben ik vast weer stikzenuwachtig...en ben pas om 4u aan de beurt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 6:33

Wat heftig! Kan me voorstellen dat je erg nerveus bent hug
En je emoties zijn vaak al zo in de war met alle hormonen... of heb je daar geen last van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd Empty Re: maandag hoor ik of ik mijn baan verlies of houd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum