Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn baan en onze kinderwens

+4
Le Chat Noir
Ugly Betty
Esperanza
boekenwurm83
8 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 wo 16 nov 2011 - 3:56

Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik werk nu zo'n 4 jaar bij dezelfde werkgever en dat bevalt heel goed. Ik werk op een klein kantoor en ik werk fulltime in de administratie en mijn collega werkt parttime.
Gezien de gezinssituatie van mijn collega het is voor haar niet mogelijk om meer te werken.
Nu hebben mijn vrienb en ik al een poosje een kinderwens en zitten er sinds kort aan te denken om er nu echt voor te gaan.
Nu is het zo dat ik, stel dat ik zwanger raak, na mijn zwangerschap 3 dagen wil gaan werken.
Maar dit houdt dus in dat ik er 3 dagen ben en mijn collega 2 dagen. Dat is te weinig om de administratie te kunnen bijhouden. En dat houdt dan dus in dat mijn baas een 3e parttimer erbij aan zou moeten nemen.
Nu is dus het probleem dat hij dit absoluut niet wil. Hij vindt dat lastig en wil gewoon 1 parttimer en 1 fulltimer.
Hij heeft al door laten schemeren dat het dus niet mogelijk is voor mij om minder te gaan werken. Maar goed, als ik zwanger zou raken en als het kind er eenmaal is, dan is voor het voor mij absoluut geen optie om fulltime te blijven werken.
Dus dit zou inhouden dat ik mijn baan dan kwijtraak. Ik weet dat mijn baas een zwangere werkneemster niet mag ontslaan, maar na mijn zwangerschap (en na het verlof) dus wel. Als hij kan aantonen dat het bedrijf niet kan draaien als ik parttime zou gaan werken, dan kan hij gewoon een ontslagvergunning krijgen.
Dikke shit dus!
Ik vind het een hele nare gedachte dat als ik zwanger zou raken, dat dat dan inhoudt dat ik mn baan kwijtraak en op zoek moet naar een nieuwe baan. Zwanger solliciteren lijkt weinig zinvol dus dan zou ik na mn zwangerschap als een gek op zoek moeten naar ander werk. Ik krijg dan natuurlijk wel een beeindigingsvergoeding en een WW uitkering maar ook dat houdt na een half jaar op omdat ik (nog maar) 6 jaar aan het werk ben.
Mijn baas is ontzettend eigenwijs en wil dat alles precies zo gaat als het hem goed uitkomt, dus ik weet ook zeker dat hij niet van gedachten zal wisselen.
Heeft iemand ervaring/tips met deze situatie.
Het is natuurlijk absoluut niet zo dat ik mn kinderwens laat varen vanwege m'n baan, maar vervelend is het natuurlijk wel. Ik wil een eventuele zwangerschap graag onbezorgd ingaan maar dat wordt lastig op deze manier.

Graag hoor ik of iemand hier meer over weet of misschien aan dingen denkt waar ik niet aan heb gedacht.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 4:00

Dat hij drie parttimers lastig vindt en dus niet wil, is volgens mij geen geldige zwaarwegende reden om jou te ontslaan. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar je hebt volgens mij best aardige kans dat een rechter daar ook zo over denkt. Dus dat kun je tegen die tijd aanvechten, al zal het de werksfeer waarschijnlijk niet ten goede komen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Esperanza wo 16 nov 2011 - 4:08

freakielief schreef:Dat hij drie parttimers lastig vindt en dus niet wil, is volgens mij geen geldige zwaarwegende reden om jou te ontslaan. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar je hebt volgens mij best aardige kans dat een rechter daar ook zo over denkt. Dus dat kun je tegen die tijd aanvechten, al zal het de werksfeer waarschijnlijk niet ten goede komen.

+1
Volgens mij gaat het hem nooit lukken om om die reden een ontslagvergunning aan te vragen. Hij zal dan echt moeten aantonen dat het niet mogelijk is om nog een parttimer aan te nemen.
Is het niet mogelijk dat je 3 dagen op kantoor en bijvoorbeeld nog 1 dag thuis gaat werken?
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Ugly Betty wo 16 nov 2011 - 4:10

Het zou toch ook super oneerlijk zijn dat jouw collega wel parttime mag werken en jij niet? Volgens mij kan hij dat niet maken.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Esperanza wo 16 nov 2011 - 4:26

Ik ben even in uitspraken gaan neuzen en kwam dit tegen. Misschien heb je er wat aan, al is het niet helemaal jouw situatie:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=kenmerken&vrije_tekst=zwangerschap%20parttime

Ook kwam ik dit tegen, hier staan alleen geen bronnen bij. Maar aangezien het van een rechtsbijstandverzekering is vermoed ik dat het wel juiste informatie is:
http://www.mijnrechtsbijstandverzekering.nl/werken-na-geboorte-kind.htm
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 wo 16 nov 2011 - 4:36

Esperanza schreef:Ik ben even in uitspraken gaan neuzen en kwam dit tegen. Misschien heb je er wat aan, al is het niet helemaal jouw situatie:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=kenmerken&vrije_tekst=zwangerschap%20parttime

Ook kwam ik dit tegen, hier staan alleen geen bronnen bij. Maar aangezien het van een rechtsbijstandverzekering is vermoed ik dat het wel juiste informatie is:
http://www.mijnrechtsbijstandverzekering.nl/werken-na-geboorte-kind.htm

dank je wel voor deze info!

ik was in de veronderstelling dat mijn baas in zijn recht zou staan omdat minder werken door mij het bedrijf in 'gevaar' brengt. Ik wist niet dat het aannemen van een andere parttimer dan als soort van 'verplichting' jegens mijn baas wordt gezien. Dus wat dat betreft is het fijn om te horen dat ik meer rechten heb dan ik dacht.

daar tegenover staat wel dat mijn baas vrijwillig nooit akkoord zou gaan en we dan dus naar de rechter moeten. Wat iemand al zei, dat komt de sfeer natuurlijk niet ten goede, dus dan zullen we uiteindelijk nog uit
elkaar gaan wegens verstoorde verhoudingen.

dat mijn collega wel minder mocht gaan werken is puur omdat zij de eerste is die een kind kreeg en er binnen het bedrijf nog wel ruimte was om minder te gaan werken omdat ik er nog was. in de eerste instantie heeft mijn baas ook tegen mijn collega gezegd dat vanwege haar zwangerschap 'hun wegen zich zouden scheiden'. maar toen bleek dat het net haalbaar was dat zij 2 dagen zou gaan werken en ik nog steeds 5 dagen. dus toen ging hij wel akkoord. zolang hij maar niet iemand anders aan hoeft te nemen.

mijn baas kan echt een hork zijn en het moet precies zo gaan als voor hem het makkelijkst is, zo niet, dan gaat hij dus moeilijk doen en tegenwerken.


boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 wo 16 nov 2011 - 4:40

Esperanza schreef:
freakielief schreef:Dat hij drie parttimers lastig vindt en dus niet wil, is volgens mij geen geldige zwaarwegende reden om jou te ontslaan. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar je hebt volgens mij best aardige kans dat een rechter daar ook zo over denkt. Dus dat kun je tegen die tijd aanvechten, al zal het de werksfeer waarschijnlijk niet ten goede komen.

+1
Volgens mij gaat het hem nooit lukken om om die reden een ontslagvergunning aan te vragen. Hij zal dan echt moeten aantonen dat het niet mogelijk is om nog een parttimer aan te nemen.
Is het niet mogelijk dat je 3 dagen op kantoor en bijvoorbeeld nog 1 dag thuis gaat werken?

nee binnen ons kantoor is het niet mogelijk om vanuit huis te werken, anders zou dan inderdaad wel een mogelijkheid zijn. en daarbij komt dat 4 dagen werken nog niet genoeg is, dan zou er alsnog een parttimer bij moetenkomen.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 4:43

boekenwurm83 schreef:daar tegenover staat wel dat mijn baas vrijwillig nooit akkoord zou gaan en we dan dus naar de rechter moeten. Wat iemand al zei, dat komt de sfeer natuurlijk niet ten goede, dus dan zullen we uiteindelijk nog uit
elkaar gaan wegens verstoorde verhoudingen.
Als dat zo is, kan de rechter hem opleggen je een mooi bedrag mee te geven. Nog steeds niet ideaal, maar dan heb je toch weer wat meer ademruimte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 wo 16 nov 2011 - 4:54

freakielief schreef:
boekenwurm83 schreef:daar tegenover staat wel dat mijn baas vrijwillig nooit akkoord zou gaan en we dan dus naar de rechter moeten. Wat iemand al zei, dat komt de sfeer natuurlijk niet ten goede, dus dan zullen we uiteindelijk nog uit
elkaar gaan wegens verstoorde verhoudingen.
Als dat zo is, kan de rechter hem opleggen je een mooi bedrag mee te geven. Nog steeds niet ideaal, maar dan heb je toch weer wat meer ademruimte.

ja dat klopt. maar als hij me eruit doet met een ontslagvergunning of als we er gewoon samen uitkomen, dan krijg ik ook wel een bedrag mee, dus wat dat betreft doe ik het liever niet via de rechter, tenzij hij echt niet voor rede vatbaar is en nergens voor open staat.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 do 17 nov 2011 - 2:06

Nou ik heb inmiddels kort met een bevriende advocaat gesproken die ook veel arbeidsrecht doet en hij denkt mijn werkgever me er uiteindelijk wel uit kan krijgen.

als ik bij een groot bedrijf zou werken zou het anders zijn, maar omdat het een erg klein bedrijf is kan van mijn baas niet perse verwacht worden dat hij een derde parttimer aanneemt omdat dat de continuiteit van het bedrijf in gevaar brengt. Op zich is het wel zo dat je wel merkt bij de parttimer dat ze er wat minder in zit en dat de communicatie daardoor soms niet helemaal top loopt. bij een derde parttimer zal dat nog erger worden, dus op grond daarvan is het waarschijnlijk geen verplichting voor mn baas om een parttimer aan te nemen.

en mocht dat argument niet werken dan kan hij me er uiteindelijk altijd uitkrijgen op grond van verstoorde verhoudingen, want dat aspect zijn rechters heel gevoelig voor en kennen ze uiteindelijk altijd wel toe.

mooi balen dus
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Le Chat Noir do 17 nov 2011 - 2:11

Ja zeker balen!
Maar laat je niet tegenhouden in je kinderwens...je weet nooit hoe het loopt van tevoren (hoe snel je zwanger raakt en hoe je baas echt zal reageren).
Gaat het trouwens zo gemakkelijk bij jullie dat iemand ontslagen wordt? Ik bedoel; je baas is toch hopelijk ook blij met jou, je bent toch geen 'ding' wat even gemakkelijk vervangen wordt?? Een baas hoort zuinig te zijn op goed personeel! Ik zou me afvragen of ik daar nog wel zo graag wilde werken, al kan het werk en de directe collega heel leuk zijn natuurlijk...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 do 17 nov 2011 - 2:41

Le Chat Noir schreef:Ja zeker balen!
Maar laat je niet tegenhouden in je kinderwens...je weet nooit hoe het loopt van tevoren (hoe snel je zwanger raakt en hoe je baas echt zal reageren).
Gaat het trouwens zo gemakkelijk bij jullie dat iemand ontslagen wordt? Ik bedoel; je baas is toch hopelijk ook blij met jou, je bent toch geen 'ding' wat even gemakkelijk vervangen wordt?? Een baas hoort zuinig te zijn op goed personeel! Ik zou me afvragen of ik daar nog wel zo graag wilde werken, al kan het werk en de directe collega heel leuk zijn natuurlijk...

Ja mijn baas is echt een geval apart. Hij is heel aardig zolang alles maar gaat zoals hem uitkomt. Hij is heel blij met mij en mijn collega, maar hij denkt ook dat goed personeel als bosjes uit de lucht komt vallen (is dat een goede uitdrukking?) dus daardoor zal hij zich niet laten tegenhouden. Zodra iets of iemand 'lastig' is dan wil hij diegene zo snel mogelijk kwijt. Een heel moeilijk persoon is het. Vanwege hem heb ik al vaker zitten twijfelen of ik nog wel zo lang met zo'n moeilijk persoon wil samenwerken, maar de baan zelf, mn andere collega's en de zekerheid hebben me tot nu toe altijd doen besluiten om te blijven.

dus in dacht opzicht zou het misschien nog niet eens heel slecht zijn om weg te moeten.
maar goed, ideaal lijkt het me niet en ik zou liever zonder die onzekerheid een eventuele zwangerschap ingaan.

maar goed, wie weet duurt het nog hartstikke lang voor deze situatie aan de orde is smile
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 3:53

Inderdaad balen, maar eerlijk gezegd zou ik dan nu direct op zoek gaan naar een andere baan. Ik zou weinig zin hebben in dat soort stress als ik eenmaal zwanger was of een baby had. Daarbij vraag ik me ook af of je wel wíl werken voor een baas die je leven zo bepaalt en je eruit werkt als je niet naar zijn pijpen danst.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Jeanette do 17 nov 2011 - 7:57

Susan schreef:Inderdaad balen, maar eerlijk gezegd zou ik dan nu direct op zoek gaan naar een andere baan. Ik zou weinig zin hebben in dat soort stress als ik eenmaal zwanger was of een baby had. Daarbij vraag ik me ook af of je wel wíl werken voor een baas die je leven zo bepaalt en je eruit werkt als je niet naar zijn pijpen danst.

+1

Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 do 17 nov 2011 - 21:40

Jeanette schreef:
Susan schreef:Inderdaad balen, maar eerlijk gezegd zou ik dan nu direct op zoek gaan naar een andere baan. Ik zou weinig zin hebben in dat soort stress als ik eenmaal zwanger was of een baby had. Daarbij vraag ik me ook af of je wel wíl werken voor een baas die je leven zo bepaalt en je eruit werkt als je niet naar zijn pijpen danst.

+1


ja heb ik ook aan zitten denken, maar dan krijg ik een contract voor bepaalde tijd, en dat waarschijnlijk 3 keer gezien de huidige arbeidsmarkt, dus mocht ik dan zwanger raken, dan lig ik er ook uit.

veel stof tot nadenken dus.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  TukTuk do 17 nov 2011 - 21:57

boekenwurm83 schreef:
freakielief schreef:
boekenwurm83 schreef:daar tegenover staat wel dat mijn baas vrijwillig nooit akkoord zou gaan en we dan dus naar de rechter moeten. Wat iemand al zei, dat komt de sfeer natuurlijk niet ten goede, dus dan zullen we uiteindelijk nog uit
elkaar gaan wegens verstoorde verhoudingen.
Als dat zo is, kan de rechter hem opleggen je een mooi bedrag mee te geven. Nog steeds niet ideaal, maar dan heb je toch weer wat meer ademruimte.

ja dat klopt. maar als hij me eruit doet met een ontslagvergunning of als we er gewoon samen uitkomen, dan krijg ik ook wel een bedrag mee, dus wat dat betreft doe ik het liever niet via de rechter, tenzij hij echt niet voor rede vatbaar is en nergens voor open staat.

Wie zegt dat? Mijn ouders zijn ook ontslagen via een ontslag vergunning en kregen dus helemaal niks.. Nu was bij hun de reden wel iets anders (Bedrijf liep neit goed, dus hadden ze minder mensen nodig)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 22:00

boekenwurm83 schreef:

ja heb ik ook aan zitten denken, maar dan krijg ik een contract voor bepaalde tijd, en dat waarschijnlijk 3 keer gezien de huidige arbeidsmarkt, dus mocht ik dan zwanger raken, dan lig ik er ook uit.

veel stof tot nadenken dus.

Dat hoeft toch niet? Er zijn ook echt nog wel werkgevers waar je één tijdelijk contract krijgt en daarna een contract voor onbepaalde tijd, daarbij denk ik dat het vooral bij een groter bedrijf echt niet zo'n wereldramp is als je zwanger raakt. Zwanger raken is geen misdaad of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 do 17 nov 2011 - 22:10

Susan schreef:
boekenwurm83 schreef:

ja heb ik ook aan zitten denken, maar dan krijg ik een contract voor bepaalde tijd, en dat waarschijnlijk 3 keer gezien de huidige arbeidsmarkt, dus mocht ik dan zwanger raken, dan lig ik er ook uit.

veel stof tot nadenken dus.

Dat hoeft toch niet? Er zijn ook echt nog wel werkgevers waar je één tijdelijk contract krijgt en daarna een contract voor onbepaalde tijd, daarbij denk ik dat het vooral bij een groter bedrijf echt niet zo'n wereldramp is als je zwanger raakt. Zwanger raken is geen misdaad of zo.

nee dat klopt, je zou best gelijk kunnen hebben.
Ik heb natuurlijk 1 minder goede ervaring nu, maar er zullen ook best werkgevers zijn die hier heel anders tegenaan kijken.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 do 17 nov 2011 - 22:12

AngelNyn schreef:
boekenwurm83 schreef:
freakielief schreef:
boekenwurm83 schreef:daar tegenover staat wel dat mijn baas vrijwillig nooit akkoord zou gaan en we dan dus naar de rechter moeten. Wat iemand al zei, dat komt de sfeer natuurlijk niet ten goede, dus dan zullen we uiteindelijk nog uit
elkaar gaan wegens verstoorde verhoudingen.
Als dat zo is, kan de rechter hem opleggen je een mooi bedrag mee te geven. Nog steeds niet ideaal, maar dan heb je toch weer wat meer ademruimte.

ja dat klopt. maar als hij me eruit doet met een ontslagvergunning of als we er gewoon samen uitkomen, dan krijg ik ook wel een bedrag mee, dus wat dat betreft doe ik het liever niet via de rechter, tenzij hij echt niet voor rede vatbaar is en nergens voor open staat.

Wie zegt dat? Mijn ouders zijn ook ontslagen via een ontslag vergunning en kregen dus helemaal niks.. Nu was bij hun de reden wel iets anders (Bedrijf liep neit goed, dus hadden ze minder mensen nodig)

ja dat is een andere reden. als het slecht gaat met een bedrijf krijg je inderdaad vaak geen beeindigingsvergoeding omdat dat hiet haalbaar is voor het bedrijf. in mijn geval is het anders en zal mijn baas iemand anders aannemen omdat ik weg ga, dus het is niet zo dat het bedrijf niet goed loopt. dus die beeindigingsvergoeding heb ik zeker recht op.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Esperanza do 17 nov 2011 - 22:20

Bij een ontslagvergunning van het CWI krijg je geen vergoeding. Er is alleen een opzegtermijn van 2 maanden volgens mij.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  boekenwurm83 do 17 nov 2011 - 23:45

Esperanza schreef:Bij een ontslagvergunning van het CWI krijg je geen vergoeding. Er is alleen een opzegtermijn van 2 maanden volgens mij.
een beeindiging arbeidsovereenkomst loopt toch of via de kantonrechter, of via een beeindigingsovereenkomst tussen partijen of via een ontslagvergunning bij het UWV?
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Esperanza vr 18 nov 2011 - 0:30

Ja dat klopt, UWV inderdaad. Het was voorheen bij CWI.

Ik weet bijna heel erg zeker dat je bij een ontslagvergunning geen vergoeding mee krijgt, maar ik kan het niet goed terug vinden. Als je en ontslagvergoeding wilt, dan zul je het moeten aanvechten bij de kantonrechter. Die beslist uiteindelijk of je een vergoeding krijgt of niet.

Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  kellebel za 19 nov 2011 - 8:55

Hai dames,

Ik zit ook met een probleempje.
IK werk nu bijna 2 jaar bij me werk. Als full time functie. Ik heb wel nog steeds een 0-uren contract maar in mei krijg ik als het goed is een vast contract. Maar mijn vriend en ik hebben een kinderwens in januari wil ik gaan stoppen met de pil. Ik ben bang dat als ik dus in mei 2012 een vast contract krijg en ben bijvoorbeeld volgend jaar in 2012 zwanger, en ik moet het dus gaan vertellen aan mijn baas, dat hij mij dan wilt gaan ontslaan?

kellebel
kellebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 30
Registratiedatum : 10-11-11
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn baan en onze kinderwens Empty Re: Mijn baan en onze kinderwens

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum