Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vertellen > de 12 weken grens.

+13
LDJ
Flip Fluitketel
lente
SarahKey
sabje
blondje1313
Ugly Betty
Lejow
Printje
Aagje!
Susan
Tania
Viva
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Viva di 27 maa 2012 - 23:43

Ik vroeg mij af wanneer jullie het jullie ouders verteld hebben, en hebben jullie het toen ook direct naar buiten gebracht voor de rest van de wereld?

Naar mijn idee geldt de 12 weken grens nog altijd heel erg hier in het vertellen of je zwanger bent.
Nu twijfel ik heel erg of we volgende week onze dochter meenemen naar de 1e echo. Ze zal het sowieso tegen haar opa's en oma's vertellen dat "mama naar het ziekenhuis" moest en ze "baby in de buik gekeken" heeft. Opzich heel leuk natuurllijk, maar dan zal ik wel pas 9 weken zijn...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 23:47

Wij hebben de goede echo's aangehouden om het wereldkundig te maken, maar de belangrijkste mensen wisten het toen al wel. Als jij je er prettig bij voelt om het voor die 12 weken te vertellen, gewoon doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 23:47

Wij hebben het aan ouders meteen verteld.
Zou niet weten waarom je daarmee zou wachten, als het mis gaat dan wil je daar toch over kunnen praten?

Bij de 2de hebben we het ook meteen aan broers en zussen verteld. De rest na de eerste echo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 23:47

Mijn ouders, zus en oma heb ik het 1 dag na de eerste test verteld. Een paar goede vrienden ook vrij snel. Maar heb het pas met 12 weken openbaar gemaakt, dus collega's, forum etc. De stelregel was een beetje dat we het alleen vroeg aan mensen vertelden die we het ook zouden vertellen als het mis zou gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Tania di 27 maa 2012 - 23:58

Onze ouders hebben we het bijna meteen verteld. De rest van de wereld na de eerste goede echo's met ongeveer 9 weken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 0:04

Wij hebben het meteen aan iedereen verteld. Er waren wel mensen in mijn omgeving die niet wilden feliciteren voor de 12 weken, dat vond ik persoonlijk wel raar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Aagje! wo 28 maa 2012 - 0:19

De zelfde dag als de eerste test wisten mijn moeder, schoonouders, beste vriendin, schoonzusje, zwager en buurvrouw/vriendin het al smile

Met 9 weken wist iedereen het! Toen had ik al twee goede echo's gehad, en het dus maar verteld
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Printje wo 28 maa 2012 - 0:46

Wij hebben het ook meteen aan onze ouders verteld en ook anderen wisten het vrij snel. Een goede 12 weken echo geeft nog geen garanties helaas..Ik kan verschillende mensen waarbij het na die periode toch nog mis ging.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 0:46

M'n ouders en schoonmoeder wisten het dezelfde week, 2 goede vriendinnen van me + m'n peettante een week later en met 9 weken wist de familie het en met 10 weken wist bijna iedereen het Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 1:19

Wij hebben het tegen de ouders + zussen gezegd zodra we het wisten. We hadden zoiets van mocht het misgaan hebben we tenminste ook familie waar we dit mee kunnen delen. Toen ik 12 weken was hebben we het rondverteld en hoefden onze families hun mond niet meer dicht te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Lejow wo 28 maa 2012 - 1:30

Wij hebben aan een paar mensen na de positieve test verteld, en de rest van de familie na de eerste echo met 7 of 8 weken.
Ik hecht geen waarde aan die '12 weken', heb te vaak gehoord dat het daarna ook nog mis kan gaan.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Ugly Betty wo 28 maa 2012 - 2:13

Wij hebben gewacht tot na de echo met 10 weken. De verloskundige zei dat de kans dat het daarna nog mis gaat net zo klein is als bij 12 weken. Je moet het vertellen als het voor jullie fijn voelt.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 2:29

Susan schreef:Wij hebben het meteen aan iedereen verteld. Er waren wel mensen in mijn omgeving die niet wilden feliciteren voor de 12 weken, dat vond ik persoonlijk wel raar.
Dat is heel raar ja, zou ik echt niet kunnen waarderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  blondje1313 wo 28 maa 2012 - 2:30

Ik wilde ongeveer hetzelfde zeggen, bij onze eerste echo (met 7 weken) zagen ze een hartje kloppen. De vk zei toen dat de kans dat het nu nog mis zou gaan niet zo groot meer was en dat dit net zo goed voor als na de 12 weken zou kunnen gebeuren.
Volgens de verloskundige komt de 12 weken grens van vroeger. Als het hartje van een baby niet geklopt heeft lost je lichaam het normaal gesproken voor de 12 weken op (ik weet helaas even geen nettere formulering), toen waren er geen echo's (of bijna niet) om al te zien of er een kloppend hartje was.

Hier hebben we het na de positieve test aan ouders, schoonouders en schoonzus verteld. Na de eerste echo aan mijn broers en aan opa en oma's. Daarna was het opeens snel rond omdat de ene oma niet goed begreep wat 'we willen het nog even stilhouden' betekent. Met een week of 8 wist iedereen het wel, inclusief mijn werk.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  sabje wo 28 maa 2012 - 2:47

We hebben het dezelfde dag aan oonze ouders +broertje verteld. Verder nog tgen 2 vriendinnen. Ik heb het na de eerste echt tegen iedereen in de omgeving verteld was toen 7 weken.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  SarahKey wo 28 maa 2012 - 3:27

Bij de MA waren we er snel bij om tegen iedereen te zeggen, ook was het toen kerst. Na de kerst kwam de tweede echo en die was niet goed.

Bij Siem waren we dus voorzichtiger. Onze ouders en broers en aanhang wisten het zo rond de 8 weken, na de eerste echo. Beste vrienden en collega's na de twee goede echo, met 10 weken en de rest pas na de derde goede echo met 12 weken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:47

Ik wacht ook nog even met mijn clienten tot na de 12weken grens...voelt toch net even wat fijner, al kan ik het niet meer verbergen bijna!

Mijn ouders en zusje weten het al wel, maar de broers van mijn man ook nog niet en andere familie, hebben we toch bijna geen contact mee dus die horen het ook wel na de 12weken grens.


Laatst aangepast door Anniej_S op wo 28 maa 2012 - 3:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  lente wo 28 maa 2012 - 3:58

Hier hebben we het in de week na de eerste goede echo (met 6wkn4) aan onze ouders en mijn broertje verteld. Ook weten 4 goede vriendinnetjes het inmiddels. Oja, en een aantal collega's omdat het opvalt dat ik een aantal dingen niet meer mag doen. Maandag hebben we een 2e echo en ik denk dat als die ook goed is we het in die week verder gaan vertellen.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Flip Fluitketel wo 28 maa 2012 - 4:03

Bij de 1e zwangerschap hebben we het gelijk aan mijn moeder, schoonouders, zussen en broers verteld. Mijn werk rond de 5e week ivm isolatieverpleging bij een patient. Bij de 2e zwangerschap mijn zus gelijk verteld. Schoonouders en moeder rond de 5e/6e week en mijn werk rond de 8weken. Helaas is deze zwangerschap geeindigd in een MK met 11wkn.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  LDJ wo 28 maa 2012 - 4:32

Mijn ouders en schoonouders hebben we het meteen na de test al verteld.
Ook al gaat het mis, dan zijn hun ook diegenen met wie we dat willen delen.
Onze beste vrienden hebben we het ook meteen verteld.

Voor de rest heb ik het van de week aan 1 collega verteld.

Dinsdag hebben we de echo en als die goed is, vertellen we het daarna aan de rest.
Dit is dan mijn 10e week.

Of het helemaal goed zal gaan weet je toch nooit voor 100% zeker.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Viva wo 28 maa 2012 - 7:15

Susan, zo dat zou ik ook niet kunnen waarderen dat die mensen je niet wilde feliciteren.

Blondje1313, ik vind het wel grappig, haha, niet snappen wat stilhouden betekend.

Ik zit nog enorm in dubio, lastig lastig.
Ga het nog maar eens goed overleggen Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Roodkapje wo 28 maa 2012 - 12:48

Wij hebben het dit keer vertelt met 5 weken. Het was toen kerst dus leek ons een leuk moment, was het geen kerst dan hadden we de eerste goede echo afgewacht. Wij hadden nu wel een echo gehad een dag ervoor maar daar was alleen een leeg vruchtzakje nog te zien omdat het zo pril was .

Met 12 weken is het op mijn werk in de nieuwsbrief komen te staan en zo wisten alle collega's het in 1x.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Makamba wo 28 maa 2012 - 20:41

Mensen die dichtbij stonden zoals vriendinnen, ouders etc hebben we het verteld! We zijn toen op vakantie gegaan naar zijn familie en daar hebben we aan hun persoonlijk verteld dat ik zwanger was. De rest wist het rond de 10 á 11 weken (na de goede echo's).
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Weegschaal wo 28 maa 2012 - 21:06

De eerste keer wilden wij wachten tot de 12 weken. Toen het een miskraam werd hebben we het onze ouders en een aantal goede vrienden verteld. Uiteindelijk vond ik het fijn om er over te praten, dus heb ik het op het werk ook verteld.
De tweede keer hadden we het na de eerste echo, waar een kloppend hartje te zien was, aan iedereen verteld. Er waren veel feestjes in aantocht en op het werk veel isolatiepatienten, dus het zou toch wel geraden worden. Toen het weer een miskraam werd vond ik het ook wel fijn dat iedereen er van wist.
Nu willen we het stil houden tot de tweede echo met 11 wkn. Alleen onze ouders en broers en zussen weten het. Zo hoef ik niet over de zwangerschap te praten, wil er buiten hier niet teveel mee bezig zijn omdat het voor ons nu extra spannend is.

Weten mensen ook niet van jouw miskraam? En wat betreft je dochtertje meenmemen naar de echo, misschien kan je iemand in vertrouwen nemen die op haar kan passen?
Ik zou vooral doen waar je je goed bij voelt. Veel mensen vinden het belachelijk als je het al vroeg verteld, maar moet je het verdriet van een miskraam dan ook maar voor je houden?? Dit is toch voor iedereen persoonlijk.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Puggle wo 28 maa 2012 - 21:11

Mijn moeder, schoonmoeder en beste vriendin met 6 weken. Andere met 8 weken na de echo.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertellen > de 12 weken grens. Empty Re: Vertellen > de 12 weken grens.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum