Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geef ik een keer mijn grens aan...

+12
Charles
Carra
Evalynn
Caro
Marin
AnnaK
Urban Naked
Lady4
SoGood
Susan
Elliot
Bolleke
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast wo 26 jun 2013 - 23:43

...is diegene meteen 'boos'! Ten minste...dat denk ik.

Iemand vraagt aan mij waar ik iets heb laten doen. Ik vertel waar. Of ik aan diegen kan vragen of het ook voor haar kan (gaat om bedrukken van shirts). Daarop zeg ik 'nee, je kunt hem ook mailen. Hierbij het mailadres.' Reageert ze met 'reuze bedankt'. Nu ken ik diegene, de pestkop uit een eerder topic, en vat de reuze bedankt dus op als iets negatiefs. 

Ik vind het wel stoer van mezelf dat ik heb gezegd dat ze het zelf kan vragen en mij dus niet voor haar karretje laat spannen. En ik heb net gezegd dat ik twijfel aan de intonatie van haar 'reuze bedankt' en dat ze hopelijk niet boos is. 

Nog geen reactie...en nu word ik gespannen daarom. Pffff...had ik het nu maar gewoon voor haar gevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Bolleke wo 26 jun 2013 - 23:44

Nou, ze kan het toch gewoon zelf vragen? Als ze boos is, dan is dat jammer voor haar.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Elliot wo 26 jun 2013 - 23:45

Dat is toch niet jouw probleem, dat ze boos is? Niet meteen aan jezelf gaan twijfelen hoor.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Susan wo 26 jun 2013 - 23:48

Bij het aangeven van je grens hoort denk ik ook het naast je neerleggen als iemand daarna boos is. Als je zelf achter je grens staat, hoef je je daar echt niet druk om te maken. Ik zou dus ook niet tegen haar zeggen dat je hoopt dat ze niet boos is, daarmee zwak je jezelf meteen weer af. Als ze boos heeft dan heeft ze pech, dat trekt wel weer bij. Sowieso is dit toch niet een heel groot incident?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast wo 26 jun 2013 - 23:50

Nee, maar wel bij een persoon waarbij iets kleins heel groot gemaakt kan worden. Navragen zal ik dan in het vervolg niet meer doen, nu is het al gebeurt. 

Ik weet ook niet waarom ik mij druk maak als zij boos zou zijn. Waarschijnlijk dus omdat zij een 'pestkop' is en ik het gevoel het dat zij meer is dan ik. Dit is wel een gevalletje wat ik aan mijn coach kan voorleggen overigens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Susan wo 26 jun 2013 - 23:54

Als ze een pestkop is dan doet ze toch wel onaardig, ongeacht wat jij doet. Sterker nog, ik denk dat ze eerder zal pesten naarmate jij minder van je afbijt (daarmee bedoel ik niet dat je haar uit moet schelden of zo, maar gewoon zoals je doet, je grenzen duidelijk stellen). Bij sommige mensen werkt dat heel raar, hoe liever en meegaander jij bent, hoe vervelender zij worden.

Dat zij meer is dan jij, dat is een gevoel dat zij jou misschien geeft, maar het is nergens op gebaseerd. Waarom zou een onaardig en pesterig meisje meer zijn dan jij?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  SoGood wo 26 jun 2013 - 23:56

Als zij erop uit was om jou te pesten (overigens vind ik 'reuze bedankt' niet perse raar) dan wil ze graag bij jou een reactie uitlokken en vaak lukt dat haar nog ook. Ik denk dat je gewoon weinig/geen aandacht aan haar en haar acties moet besteden en je minder met haar bezig moet leren houden. Misschien makkelijk gezegd maar het valt me op dat je je gemoedstoestand aardig door haar laat beinvloeden. Rotte appels blijf je toch altijd houden.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Lady4 do 27 jun 2013 - 0:17

Ik vat reuze bedankt niet gelijk als negatief op eigenlijk.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Susan do 27 jun 2013 - 0:18

Lady4 schreef:Ik vat reuze bedankt niet gelijk als negatief op eigenlijk.

Niet als je het opschrijft, maar je kunt het wel heel sarcastisch zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 0:24

Was dit een face to face gesprek? Omdat je aangeeft nu te wachten op haar reactie, dus ik neem aan dat er ook een deel schriftelijk heeft plaatsgevonden?

Zij maakt nu niet alleen van iets kleins iets groots, vind ik eerlijk gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 0:31

Nee het was via facebook chat. Echter, jullie kennen haar toon niet. En ik kan het natuurlijk verkeerd interpreteren, maar haar kennende... Nouja, ik zal het waarschijnlijk vanavond wel van haar horen. En dan blijf ik bij mijn standpunt dat ik geen tussenpersoon kan zijn en dat ze het gewoon direct zelf kan regelen.

Ik ben ook eigenlijk helemaal niet meer met haar bezig geweest en was daarom ook verbaasd dat ze mij de vraag stelde. Als ze mij dus nodig heeft, kan ze mij vinden. Ik had haar helemaal eigenlijk geblokt uit mijn leven en gemoedstoestand. Dat het mij nu beinvloed komt vooral voort uit het feit dat ik graag aardig gevonden wil worden door iedereen. En ik weet aan de andere kant dat dat nu eenmal niet kan in het leven en dat dat ook goed moet zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Urban Naked do 27 jun 2013 - 0:41

Als zij eindigt met 'reuze bedankt' had ik er nog 'echt supergraag gedaan!' achteraan gezegd.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 0:42

Urban Naked schreef:Als zij eindigt met 'reuze bedankt' had ik er nog 'echt supergraag gedaan!' achteraan gezegd.

Dat bedacht ik me net in de auto... Too late :-(

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  AnnaK do 27 jun 2013 - 0:46

Jip83 schreef:Nee het was via facebook chat. Echter, jullie kennen haar toon niet. En ik kan het natuurlijk verkeerd interpreteren, maar haar kennende... Nouja, ik zal het waarschijnlijk vanavond wel van haar horen. En dan blijf ik bij mijn standpunt dat ik geen tussenpersoon kan zijn en dat ze het gewoon direct zelf kan regelen.

Ik ben ook eigenlijk helemaal niet meer met haar bezig geweest en was daarom ook verbaasd dat ze mij de vraag stelde. Als ze mij dus nodig heeft, kan ze mij vinden. Ik had haar helemaal eigenlijk geblokt uit mijn leven en gemoedstoestand. Dat het mij nu beinvloed komt vooral voort uit het feit dat ik graag aardig gevonden wil worden door iedereen. En ik weet aan de andere kant dat dat nu eenmal niet kan in het leven en dat dat ook goed moet zijn.

Ik zou niet met iemand omgaan die zo slecht is voor je gemoedstoestand en waarvan jij denkt dat ze niet het beste met je voor heeft. Waarom kies je ervoor om (weer) contact met haar te hebben.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Marin do 27 jun 2013 - 0:51

Ik denk dat je door je eigen onzekerheid en de eerder voorgevallen dingen met haar, ook extra gevoelig bent voor wat zij zegt en hoe ze het zegt. Dat herken ik wel. Dan lees je sneller slechte dingen in dingen die misschien helemaal niet zo bedoeld zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 0:59

AnnaK schreef:
Jip83 schreef:Nee het was via facebook chat. Echter, jullie kennen haar toon niet. En ik kan het natuurlijk verkeerd interpreteren, maar haar kennende... Nouja, ik zal het waarschijnlijk vanavond wel van haar horen. En dan blijf ik bij mijn standpunt dat ik geen tussenpersoon kan zijn en dat ze het gewoon direct zelf kan regelen.

Ik ben ook eigenlijk helemaal niet meer met haar bezig geweest en was daarom ook verbaasd dat ze mij de vraag stelde. Als ze mij dus nodig heeft, kan ze mij vinden. Ik had haar helemaal eigenlijk geblokt uit mijn leven en gemoedstoestand. Dat het mij nu beinvloed komt vooral voort uit het feit dat ik graag aardig gevonden wil worden door iedereen. En ik weet aan de andere kant dat dat nu eenmal niet kan in het leven en dat dat ook goed moet zijn.

Ik zou niet met iemand omgaan die zo slecht is voor je gemoedstoestand en waarvan jij denkt dat ze niet het beste met je voor heeft. Waarom kies je ervoor om (weer) contact met haar te hebben.

Uh...zij zoekt contact met mij,ik niet met haar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 0:59

@Marin, Ja zo is het inderdaad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  AnnaK do 27 jun 2013 - 1:06

Jip83 schreef:
AnnaK schreef:
Jip83 schreef:Nee het was via facebook chat. Echter, jullie kennen haar toon niet. En ik kan het natuurlijk verkeerd interpreteren, maar haar kennende... Nouja, ik zal het waarschijnlijk vanavond wel van haar horen. En dan blijf ik bij mijn standpunt dat ik geen tussenpersoon kan zijn en dat ze het gewoon direct zelf kan regelen.

Ik ben ook eigenlijk helemaal niet meer met haar bezig geweest en was daarom ook verbaasd dat ze mij de vraag stelde. Als ze mij dus nodig heeft, kan ze mij vinden. Ik had haar helemaal eigenlijk geblokt uit mijn leven en gemoedstoestand. Dat het mij nu beinvloed komt vooral voort uit het feit dat ik graag aardig gevonden wil worden door iedereen. En ik weet aan de andere kant dat dat nu eenmal niet kan in het leven en dat dat ook goed moet zijn.

Ik zou niet met iemand omgaan die zo slecht is voor je gemoedstoestand en waarvan jij denkt dat ze niet het beste met je voor heeft. Waarom kies je ervoor om (weer) contact met haar te hebben.

Uh...zij zoekt contact met mij,ik niet met haar!

Je kan er toch voor kiezen het contact af te houden. Als je zo heftig reageert op een 'reuze bedankt'dan zou ik echt stoppen met dit contact. Het doet je geen goed en je kan het ook niet naast je neerleggen.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 1:09

AnnaK schreef:
Jip83 schreef:
AnnaK schreef:
Jip83 schreef:Nee het was via facebook chat. Echter, jullie kennen haar toon niet. En ik kan het natuurlijk verkeerd interpreteren, maar haar kennende... Nouja, ik zal het waarschijnlijk vanavond wel van haar horen. En dan blijf ik bij mijn standpunt dat ik geen tussenpersoon kan zijn en dat ze het gewoon direct zelf kan regelen.

Ik ben ook eigenlijk helemaal niet meer met haar bezig geweest en was daarom ook verbaasd dat ze mij de vraag stelde. Als ze mij dus nodig heeft, kan ze mij vinden. Ik had haar helemaal eigenlijk geblokt uit mijn leven en gemoedstoestand. Dat het mij nu beinvloed komt vooral voort uit het feit dat ik graag aardig gevonden wil worden door iedereen. En ik weet aan de andere kant dat dat nu eenmal niet kan in het leven en dat dat ook goed moet zijn.

Ik zou niet met iemand omgaan die zo slecht is voor je gemoedstoestand en waarvan jij denkt dat ze niet het beste met je voor heeft. Waarom kies je ervoor om (weer) contact met haar te hebben.

Uh...zij zoekt contact met mij,ik niet met haar!

Je kan er toch voor kiezen het contact af te houden. Als je zo heftig reageert op een 'reuze bedankt'dan zou ik echt stoppen met dit contact. Het doet je geen goed en je kan het ook niet naast je neerleggen.

Ik vind het ook niet netjes om niet te reageren op een vraag die mij gesteld wordt. Ik ben inmiddels alweer wat rustiger, omdat ik het juist nu wel naast me neer kan leggen. Op het moment dat ik dit topic postte zat het me inderdaad hoog, omdat het net gebeurt was. Nu heb ik zoiets van 'het is haar probleem dat ze het nu zelf moet oplossen voor het bedrukken en niet mijn probleem'.

Verder zoek ik geen contact met haar. Ik kan er alleen niet onderuit dat ik haar toch 1 of 2 keer per week tegen kom bij het sporten. En ik ga niet niet sporten om haar niet tegen te hoeven komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  AnnaK do 27 jun 2013 - 1:13

Ok. Ik vind dat je je best wel druk maakt. Netjes van je dat je reageert, maar je hoeft natuurlijk niet te reageren. Zeker niet als je 'overstuur' raakt van haar manier van reageren.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 1:17

Dat mag je vinden, maar je kent haar en de situatie wat er een paar weken geleden gebeurt niet. Ik merk aan alles dat ze mij als een havik in de gaten houdt. Ze weet precies wat ik doe en wanneer ik op facebook zit ed. Dus dat ik me sneller druk maak om reacties van haar. Overstuur is wel wat overtrokken. Meer achterdochtig en niet kunnen interpreteren hoe zij het bedoelt. Je weet het nooit bij haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  AnnaK do 27 jun 2013 - 1:21

Jip83 schreef:Dat mag je vinden, maar je kent haar en de situatie wat er een paar weken geleden gebeurt niet. Ik merk aan alles dat ze mij als een havik in de gaten houdt. Ze weet precies wat ik doe en wanneer ik op facebook zit ed. Dus dat ik me sneller druk maak om reacties van haar. Overstuur is wel wat overtrokken. Meer achterdochtig en niet kunnen interpreteren hoe zij het bedoelt. Je weet het nooit bij haar.

Lees deze reactie van jezelf eens. Het lijkt me voor jezelf helemaal niet goed als iemand zoveel weerstand oproept. Daarnaast denk ik, juist omdat ik de situatie niet ken, dat je het zelf groter maakt. Mensen houden zich vooral bezig met zichzelf en hun eigen leven, daar zijn ze druk genoeg mee. Anderen zitten in de marge. Jij bent waarschijnlijk helemaal niet zo belangrijk voor haar. Haar leven draait om haar, niet om jou.

En als je je zorgen maakt om haar geneuzel op facebook dan kan je haar blokkeren (daar krijgt ze geen notificatie van) of je verwijderd haar.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  SoGood do 27 jun 2013 - 1:21

Jip83 schreef:Dat mag je vinden, maar je kent haar en de situatie wat er een paar weken geleden gebeurt niet. Ik merk aan alles dat ze mij als een havik in de gaten houdt. Ze weet precies wat ik doe en wanneer ik op facebook zit ed. Dus dat ik me sneller druk maak om reacties van haar. Overstuur is wel wat overtrokken. Meer achterdochtig en niet kunnen interpreteren hoe zij het bedoelt. Je weet het nooit bij haar.

Gooi dat mens van je FB en scherm je FB af en ga niet mee in dit soort kinderachtige spelletjes. Jullie zijn volwassen. Wat betekent zij nou voor jou? Niets toch? Waarom laat je je zo door haar raken? Ik vind ook dat jij je te druk maakt. Het staat m.i. niet in verhouding met de situatie.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Elliot do 27 jun 2013 - 1:21

Jip, ik vind het ergens wel een beetje vervelend dat je hier een topic opent om advies te vragen over een bepaalde situatie, en als je vervolgens een opmerking krijgt zeg je: Je kent haar en de situatie die geweest is niet. Nee, logisch, wij waren er niet bij. Wij gaan af op wat je hier post en gaan ervan uit dat dat het volledige verhaal is. Dat er achter de schermen nog meer speelt kunnen we toch niet ruiken?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 1:32

Ik verwijs naar mijn andere topic, sorry dat ik de link er niet bij gezet heb.

Van facebook gooien. Dat heeft iemand anders bij haar gedaan en die werd er dus meteen op aangesproken door haar.

Het is gewoon een lastige situatie dit. Mijn vriend gaat goed met haar man om. En het is heel kinderachtig hoe zij met anderen om gaat. Heb inmiddels een reactie terug: ja ze is wel geirriteerd, omdat ik dat niet even wilde regelen voor haar.
Ik reageer er maar niet op.

Nogmaals, ik denk dat het een optelsom is van alle acties afgelopen weken van haar kant uit. Ik laat me er door raken en dat moet ik niet meer doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geef ik een keer mijn grens aan... Empty Re: Geef ik een keer mijn grens aan...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum