Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grens aan eten?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Grens aan eten? Empty Grens aan eten?

Bericht  Flower_L za 27 apr 2013 - 8:29

L is de laatste tijd weer flink aan het (vr)eten. Ik ben qua voeding met L vanaf dag 1 al best streng....weinig suiker en vet.
Hij ontbijt met twee volk brood of 3 / 4 volk. crackers met stroop en/of kaas plus melk.
Tussendoor fruit....hij eet zo vier stuks op. En dan zeurt hij nog om een beschuit of cracotte oid. Tussen de middag herhaling van ontbijt.
S middags eet hij vaak twee keer tussendoortje, maar dat is nog niet genoeg. Tussendoortjes zijn rozijntjes, volk beschuit, volk cracker, stukje ontbijtkoek, biskwie of goodies. Of komkommer /snoeptomaten. avondeten is een goed bord vol...soms nog wat bijscheppen, en daarna nog twee bakjes magere yoghurt.

Ik let sowieso op het gezonde aspect, maar weet niet goed waar ik nu grens moet stellen. Wellicht heeft hij het echt nodig....aan andere kant, hij moet punt van verzadigen wel zelf herkennen.Hij eet zo tien stuks fruit op volgens mij....is uiteraard ook niet gezond.

Hij zit boven de lijn qua lengte, en meer nog met gewicht. Ik zie het er niet aan af hoor...en vind ook niet dat hij meer of minder moet wegen.....hij ziet er gezond uit naar mijn idee.

Zou dit een groeiperiode zijn en'moet' ik hem maar extra geven? Of toch grens aan blijven geven?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grens aan eten? Empty Re: Grens aan eten?

Bericht  Pink! za 27 apr 2013 - 8:32

Als t een korte periode is dat hij veel eet dan zou ik er aan toegeven, meestal hebben ze dan weer een groeispurt of een inhaalslag.
Als het altijd is zou ik toch proberen een grens aan te geven zodat hij zich niet overeet.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grens aan eten? Empty Re: Grens aan eten?

Bericht  Pineco za 27 apr 2013 - 8:35

Zolang de extra dingen gezonde dingen zijn, kan het volgens mij niet zo veel kwaad. Hier heeft de oudste ook periodes gehad dat ze ontzettend veel at, ze deed anderen soms versteld staan met alles wat ze naar binnen werkte Laughing Helaas is dat alweer lang geleden en ging zij rond haar tweede juist slechter eten... Wellicht maakt je zoontje een groeispurt nu en heeft hij het gewoon nodig.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Grens aan eten? Empty Re: Grens aan eten?

Bericht  Gast za 27 apr 2013 - 8:39

Hoeveel drinkt hij op een dag? Honger is namelijk ook makkelijk te verwarren met dorst. Hersenen schijnen namelijk geen onderscheid te maken tussen honger en dorst. Door water te drinken verminder je ook je hongergevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grens aan eten? Empty Re: Grens aan eten?

Bericht  Flower_L za 27 apr 2013 - 8:43

Hij drinkt thuis 2x melk en denk 3 bekers sterk (dus veel water) aangelegd diksapspul.
Hij drinkt niet heel veel...weinig behoefte aan. Ik geef hem sinds deze week s avonds voor het slapen nog een beker water, dat slurpt hij op.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grens aan eten? Empty Re: Grens aan eten?

Bericht  Teddyaapje za 27 apr 2013 - 9:31

Ik zou m dan meer drinken aanbieden. Ook zou je voor volle producten kunnen kiezen. Hier zit dan wel meer vet in, maar dat hebben kinderen ook juist nodig. Verder zou ik hem zoveel mogelijk aan laten geven, ze regelen t zelf wel. Wát je hem geeft ziet er goed uit.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grens aan eten? Empty Re: Grens aan eten?

Bericht  Twellie za 27 apr 2013 - 9:48

Hij krijgt dus gezond eten en dan zal hij prima aan kunnen voelen hoeveel hij nodig heeft voor zijn verbranding. Mijn jongste dochter van zestien maanden eet ook ongeveer zoveel op een dag, zij is ook groot voor haar leeftijd en verder goed in verhouding.


Wisselt het ook wat je zoon eet? Als hij ook periodes heeft dat hij minder of meer eet dan dat is dat een extra aanwijzing dat hij goed aan kan voelen wat hij nodig heeft.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grens aan eten? Empty Re: Grens aan eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum