Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang in een kledingmaat?

+9
Liadan
Bruintje Beer
pindaatje
PapillonRose
Tazz
Annemie
studiebol
Susan
Printje
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Printje za 26 nov 2011 - 1:30

Hoi hoi

Ik was net foto's aan het kijken van dec. vorig jaar/januari dit jaar, en daarop zag ik dat ons mannetje daar kleertjes draagt die hij nu nog steeds past. Toen zat hij in maatje 74/80 en nu in maat 80/86. Ik vind dit zo weinig aan de ene kant in een jaar tijd, vooral als je naar de kledingtabellen zou kijken. Maar ik hoor aan de andere kant dat kinderen steeds minder hard groeien. ZIjn kleertjes moesten in jan nog wel omgeslagen worden maar nu niet meer.
Is dit herkenbaar voor jullie? dat je kindje zolang in een maat blijft hangen.

Verder eet meneer 'redelijk' goed...
Brood geen probleem, tussen de middag soms 4 sneetjes, avondeten is meestal niet veel meer dan wat soep en stukjes vlees, pasta lust meneer dan weer wel. Maar aardappels en groente is een grote ramp..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 1:36

Over het algemeen blijft D. steeds langer in een maat zitten, met laatst één uitzondering dat ze ineens in een paar maand van 92 in 98 zat. Ik denk dat je zoon helemaal normaal groeit hoor, zo'n verschil zal er tussen die twee maten bij D. ook ongeveer hebben gezeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 1:40

Mijn zoon begon in maat 44/50. 3 weken later zat hij op 50/56 daar heeft hij ongeveer 2 maanden in gezeten en daarna een 3 kwart jaar 62/68. En nu is hij net uit 74/80.
Truitjes al een tijd maar de meeste broekjes heeft hij wel nog 80 in.
Hij is nu 2,5 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Susan za 26 nov 2011 - 1:50

Ja hoor, heel herkenbaar. Ezra heeft spijkerbroeken die hij al droeg toen hij twee was, dat is dan een ruimvallende maat 92 of 98 waarvan we toen nog de pijpen moesten omslaan en die nu nog net goed zit. Hij past ook nog steeds zijn jas van Gaastra, die kreeg hij ook toen hij twee was.

Yrsa heeft meer dan een half jaar in maat 62/68 gezeten. Ik had toen voor de zomer allemaal kleren in maat 74 gekocht, maar die waren eigenlijk allemaal nog te groot en die heeft ze afgelopen zomer nog kunnen dragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 1:51

Ik heb toevallig van de week een foto op Facebook gezet van mijn zoontje, boven een foto van dec 2009 en onder een foto van nu. Hij heeft hetzelfde bloesje, maat 98/104, aan op de foto's. En het past hem nog prima. Dat is dus twee jaar in dezelfde maat. Van broeken is hij wel een paar maten omhoog gegaan maar shirts zijn hier nagenoeg gelijk gebleven. Ook onze dochter past nog genoeg kleren die ze vorige winter ook droeg. Ook haar winterjas in maat 68 paste ze nog dit jaar (ze draagt wel een andere maat 74 die ze vorig jaar ook droeg, die valt iets langer en is warmer).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Printje za 26 nov 2011 - 1:56

Oke 'gelukkig' dat het herkenbaar is. Vind het zo stom dat die kledingtabellen zo anders zijn dan, daar staat bij maat 80 bijv 9-12 maanden...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Susan za 26 nov 2011 - 2:02

Printje schreef:Oke 'gelukkig' dat het herkenbaar is. Vind het zo stom dat die kledingtabellen zo anders zijn dan, daar staat bij maat 80 bijv 9-12 maanden...

Ja, daar klopt vaak echt geen hol van.

Ezra draagt trouwens nog vaak T-shirts in maat 86. Omdat hij zo tenger is vind ik het niet leuk als T-shirts heel wijd en lang vallen, zo'n maat 86 valt net over de rand van zijn broek en sluit mooi aan. Ik koop dus nog vaak T-shirts op de babyafdeling van de H&M (daar hadden ze afgelopen zomer al die T-shirts met bandnamen, die vind ik superleuk voor hem).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Printje za 26 nov 2011 - 2:07

Ik vind dat altijd zo raar dat ze het er eigenlijk in zetten omdat ik nog geen enkel kind ken/gehoord heb waarbij die maten wel passen. Vooral voor mensen die iets cadeau willen geven zijn die maten erg lastig. Laatst stond er een mevrouw te kijken en zocht iets voor een meisje van 9 mnd, ow zegt ze dan staat er maatje 80 en nam dat dus mee. Terwijl veel kinderen met 9 mnd dus nog lang die maat niet dragen, het was een trui dus eer dat kindje het aan kan is het misschien wel weer zomer.

Ik vind het ook niet mooi als kleding erg wijd valt, dan vind ik hem er helemaal zo iel uitzien. Terwijl hij dat echt niet is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Susan za 26 nov 2011 - 2:16

Ik snap ook niet dat dat erin staat. Ouders weten zelf wel welke maat hun kind draagt en mensen die iets cadeau willen geven kunnen het beter even aan de ouders vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 2:20

Ik heb nog nooit naar zo'n kleding tabel gekeken.
En het ligt natuurlijk ook nog eens aan de kleren zelf. Bij de ene winkel valt maat 74 b.v. groter uit dan in een andere winkel.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  studiebol za 26 nov 2011 - 2:33

Dan kan ik misschien mijn vraag ook wel ff hier stellen..

Kopen jullie ook wel kleding vooruit? Zag namelijk een heel leuk vestje van Noppies in de opruiming, en aangezien ik alles 2 keer wil hebben vind ik de opruiming wel ideaal. Maar de kleine maatjes zijn al uitverkocht.. dan zou ik een maatje 68 kopen maar ik weet natuurlijk niet wanneer ze daar in kunnen. Maar ik vind het wel een heel leuk vest...
Maar kopen jullie dus ook wel eens een grote maat terwijl je niet weet wanneer ze er in passen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 2:38

kleding vooruit kopen doe ik vooral met kleren die niet seizoensgebonden zijn, longsleeves bijvoorbeeld koop ik wel vooruit, spijkerbroekjes ook, maar shirtjes met korte mouwen weer niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 2:47

Studiebol, ik koop heel veel kleding vooruit en tot nu toe is het nog maar een enkele keer misgegaan. Ik heb bijvoorbeeld een jas voor mijn zoontje liggen die voor vorig jaar bedoeld was, die heb ik hem gisteren nog even laten passen en dat wordt wel volgend jaar :P maar goed ze kunnen natuurlijk wel altijd een groeispurt krijgen. Ik laat sowieso voor de zekerheid de kaartjes er altijd aanzitten tot ze het dragen, dan kan ik het eventueel nog verkopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Annemie za 26 nov 2011 - 3:02

Ik had kleding voor de geboorte van mijn zoontje gekocht, dat was met lange mouwen en lange broek, het was snikheet toen hij geboren werd, bijna 40 graden, dus hij lag alleen maar in rompers en tegen de tijd dat hij weer gewoon kleding aan kon, waren die setjes alweer bijna te klein en nog steeds wel aan de warme kant, dus bij volgende moet ik er wel even op letten dat ik niet zo dom ben, dat als het kindje in de zomer word geboren, dat ik dan te warme warme kleding koop en als hij/zij in de winter geboren zou worden, dat ik dan zomerkleding koop.
Ontopic: Mijn neefje heeft ook heeeel lang in dezelfde maat gezeten rond die leeftijd, ook wel bijna een jaar, dus dat kan wel kloppen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 3:14

S. is nu 16 maanden en heeft maatje 80. Hij heeft lang in 68 gezeten, heel kort in 74 en nu sinds 2 maanden heeft hij dus maat 80. Hij heeft een flinke groeispurt gemaakt en ik hoop nu dat hij nog even een tijdje in maatje 80 blijft Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Tazz za 26 nov 2011 - 3:44

Nou moet ik zeggen dat bij mij die maten vaak wel kloppen. Aylin heeft ook lang maat 86/92 gezeten. Maar het is ook maar net wat je zelf wilt. Koop je dingen al een beetje groot zodat ze er in kunnen groeien of koop je het precies op maat. vrienden van ons kopen standaard alles 2 maten te groot, gevolg is dat dat meisje altijd in slobberkleren rondloopt. Ik hou er zelf van om alles op maat te kopen, maximaal 1 maatje groter, maar alleen als het maatje wat ze dragen al een beetje klein aan het worden is.

Daarbij verschilt het ook heel erg van welk merk je kleding koopt. H&M valt veel groter dan Mexx bijvoorbeeld. Maten zullen er toch in moeten staan, je hebt toch een bepaalde richtlijn nodig.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  PapillonRose za 26 nov 2011 - 4:27

Ze zit hier nu een week of 6 in maatje 80, maar past ook nog wel aardig wat van maat 74. Tot nu toe valt het me mee, zit ze best lang in elke maat. Ze begon de eerste 4 maanden met 50/56, daarna een maand of 4 maat 62/68, een maand of 3 maat 74 en nu is ze grotendeels over naar 80. Ik verwacht dat ze hier nog wat langer in zal zitten (al weet je natuurlijk nooit of ze ineens een groeispurt zal maken) omdat ze al langzamer aan het groeien is dan in het begin.

Kleding vooruit kopen doe ik regelmatig. Ligt er wel aan wat het is. Echt seizoensgebonden dingen als jassen durf ik niet zo goed. Maar rompers in alle variaties, spijkerbroekjes, shirtjes (korte mouw kan bijvoorbeeld als het koud is met een vestje erover of longsleeve eronder), vestjes, sokjes enzo koop ik rustig vooruit. Ik kijk wel een beetje of het kan, ik koop bijvoorbeeld best een sweatvest vooruit omdat dit bijna het hele jaar door wel een keer kan. Maar een gebreid vest te lang vooruit kopen pas ik dan wel weer mee op, net zoals een zomerjurkje of een korte broek.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  pindaatje za 26 nov 2011 - 4:38

Hier klopten die tabellen eigenlijk altijd wél.

Dochter heeft nog niet 1x iets van het jaar ervoor aan kunnen hebben.
Ze is nu net 2 geworden en draagt maat 98 van broeken en de meeste shirts zijn ook 98, maar sommigen ook wel 104.

Ze begon met maat 50/56, toen ze 1 werd zat ze al een tijdje in maat 80, afgelopen voorjaar zat ze al in 92, en nu alweer een tijdje
in 98 en soms dus al 104.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 4:44

Studie: ik koop best wel vooruit, maar dan bijv broeken, longsleeves en vestjes. Vestjes kan altijd, met kou als trui en met warmere dagen als jas of voor bijv s avonds als het afkoelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 5:46

Y. begon met maat 44 toen ze werd geboren, daar heeft ze wel 2maand ingezet en ging langzaam maar over naar 50/56...daarna kreeg ze een groeispurt en zat met een maand of 6 in maat 68!
Daar heeft ze ook wel een tijdje in gezeten qua broekjes en shirtjes zat ze bijv al wel heel vlot weer in 74.

Nu is Y. net 1 geweest, zit ze qua shirtjes maat 80, een enkele 74...en broekjes wisselen wel qua 74 of 80! En zelfs een enkel rokje of broekje zelfs nog 68 (die wat groter, ruimer uitvalt).

Ik heb aardig wat 80 hangen in longsleeves dus hopelijk blijft het even zo Wink, en heb al wel wat weer in 86 liggen...maar ben bang dat dat nog wel even duurt :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 5:47

ProudMama schreef:Studie: ik koop best wel vooruit, maar dan bijv broeken, longsleeves en vestjes. Vestjes kan altijd, met kou als trui en met warmere dagen als jas of voor bijv s avonds als het afkoelt.

+1 en seizoensgebonden spul zoals voor straks in de zomer koop ik tegen die tijd wel weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Bruintje Beer za 26 nov 2011 - 6:34

S. heeft heel lang in 74/80 gezeten. Van de broeken zit ze nu meestal in 8. truitjes 80 worden nu te klein en zit ze nu in 86/92. rokjes 80 past ze nog goed.
D. is begonnen in 44 en zit nu in 62 en van die spijkerbroekjes van de hema past hij al 68( vallen volgens mij klein)
kijk ook nooir naar die tabels.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Liadan za 26 nov 2011 - 7:20

Yara heeft in alle maten tot nu toe lang gezeten, alleen maat 86 iets korter. Ze heeft heel lang in maat 74 gezeten, ze heeft nu zelfs nog een spijkerrokje in haar kast liggen dat nog past in die maat. Nu past ze veel broeken en shirts maat 86 nog, maar ze past ook al een deel maat 92.

Kian zit tot nu toe maar kort in alle maten. Maat 56 heeft hij nauwelijks aan gehad, maat 62 maar 1 of 2 maanden, maat 68 ook. En nu zit hij in maat 74.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Flip Fluitketel za 26 nov 2011 - 7:35

Hier is J. begonnen met maat 50 na haar geboorte afgewisseld met 56 wat toen nog veel te groot was. Rond de 5/6 maanden ging ze over naar 62 waar ze ook weer een paar maanden in zat en waarvan ze nu nog bepaalde dingen past met name dan rokjes. En nu zit ze in 68/74 en worden sommige dingen (shirrs+longsleeves) ook te klein. Wat betreft je vraag of ze nog wat aankn van verleden jaar... eigenlijk niks meer behalve een spijkerrokje van de Hema zou ze nog passen, maar heb ik van de week in de doos gedan omdat ik hem te kort vond worden.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Thunder za 26 nov 2011 - 9:19

T.im zit niet heel lang in dezelfde maat. Hij is nu 5 en zit nu in maat 122/128. S.ven zit juist wel heel lang in dezelfde maat. Hij is nu 2 en zit nét in maat 80/86.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang in een kledingmaat? Empty Re: Hoelang in een kledingmaat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum