Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe voelde jij je na je bevalling?

+41
Aimee
Lilypie
Fiebje
liesje
Clapperdie
Paper Crown
Dani
SarahKey
Liadan
sabje
Stuiterbal
Pandora
VeryCherry
Mida4you
Parisienne
Wennes
Aagje!
Flip Fluitketel
Susan
Supertalentje
Star007
Pien
Happydobby
Novalee
Jasmine
Diese
Twellie
Ayla
Tania
Slakje
Nana
PapillonRose
-Ieniemienie-
Tiara
Annie24
kwak
Printje
studiebol
Darius
Floor
Lejow
45 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 22:35

Razz_ schreef:
Ayla schreef:
2CKC2 schreef:
Susan schreef:
2CKC2 schreef:Oh my.. verlies je echt grote stukken na de bevalling? Maar.. wat verlies je dan? Is dat de placentawond ofzo?

Stolsels, bloed dus.

En duurt dat dan een week ofz?

6 weken bloedverlies, maar ik heb ook geen stolsels gehad dus het hoeft niet persé...

Ik dacht op een gegeven moment dat m'n lever eruit viel haha. Zo groot was die stolsel !
lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Lejow di 27 maa 2012 - 22:48

Hier was formaat pinpongbal het grootste hahaha en een week of 5 heeft het geduurd (niet met stolsels hoor, dat was alleen de eerste 2/3 dagen ongeveer)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  SarahKey di 27 maa 2012 - 22:50

Hier dus geen rare grote stolsels en heb iets minder als 4 weken gebloed. Laatste week daarvan was het echt een stuk minder. Maar ja daarna een halve week 'schoon' geweest en toen kwam die ellendige menstruatie alweer Evil or Very Mad .

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  SarahKey di 27 maa 2012 - 22:54

Snoepy87 schreef:
SarahKey schreef:


Ik lees hier soms wel: binnen het uur stond ik onder de douche. In het ziekenhuis vinden ze dat eerste uur zo belangrijk en pas na dat uur word je kindje aangekleed. Vinden jullie het dan niet jammer dat je al zo snel weer je kindje aan liet kleden?

Hier is ons zoontje ook snel aangekleed, dit keer wil ik langer genieten van dat buik moment en wil kijken of ons kindje zelf de borst gaat zoeken.

Verder vond ik het wel fijn om snel te douche want voelde me daarna wel vies.. haha

Idd echt doen hoor, het is zo mooi dat eerste uurtje. Siem zocht toen ook al zelf de borst en dronk heerlijk. Keek heel wijs om zich heen en we hebben 'gewoon' even heerlijk van elkaar genoten. Siem werd pas weggehaald toen ik gehecht werd, na 1,5 uur dus. Al heeft de verpleegster wel steeds even gekeken of hij het niet te koud kreeg.
Zou het de volgende keer ook zo willen, was zo fijn I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Fiebje di 27 maa 2012 - 22:57

W was om 18.00 uur geboren, binnen no time lag ik op de OK. Rond 20.30 was ik terug maar zat helemaal onder het bloed werd toen gewassen en daarna na de mc gegaan waar W lag. Rond 23.30 werd ik op zaal gebracht. Kon niet slapen van de andrenaline en Door de catether kon ik niet draaien en had veel last van mn rechterbil en been, voor mijn gevoel hebben ze tijdens de operatie mijn rechterenkel achter mijn rechteroor geplakt. Dus nee veel geslapen heb ik niet die nacht. O ja had op een gegeven moment wel trek toen heeft de lieve nachtzuster om 4 uur twee boterhammen voor me gesmeert!w

K heb niet zo erg gevloeid, de grootste stolsel was 1x1cm (wat ik gezien heb)

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 23:22

Mijn grootste stolsel was vuistgrootte, ik weet alleen niet meer bij welk kind dat was. Zo vies, vooral om dat eruit voelen te komen (was wel onder de douche en ik denk nu bij de tweede, want ik zie mijn eigen douche voor me). Dat was direct na de bevalling, wat ik in mijn kraamverband heb gehad was niet zo groot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Lilypie di 27 maa 2012 - 23:40

Ik werd op maandag opgenomen voor een te hoge bloeddruk, daar kreeg ik medicijnen voor en daar werd ik zo misselijk van dat ik die nacht amper heb geslapen.
Dinsdagochtend ingeleid en om 22:55 was ze er en die nacht ook niet geslapen...
Maar wat voelde ik me de woensdag slecht bah, vond het bezoek heel gezellig wat er was maar voelde me zo moe en misselijk dat ik blij was dat ze weg waren.
Heb trouwens een ruggeprik gehad en die nacht geen last gehad van de pijn maar de dag erna pfff, had een paar hechtingen en mijn dochtertje is gehaald met de vacuum(sterrekijkertje), het was bont en blauw down onder.( daar lag ik dan met een icepack, dan was de pijn nog enigzins uit te houden ).
Maar verder was ik dolgelukkig en verwonderde me nog steeds hoe zo iets gaat.
Hoe het groeit in je buik en als je bevalt het blijft iets wonderbaarlijks.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Aimee wo 28 maa 2012 - 0:03

Ik had een hele vlotte en goede bevalling. Toen Luuk na 1,5 uur even werd weg gehaald voor de controle's wilde ik me graag douchen, aankleden en naar huis. Was ook wel even een tegenvaller dat ik eerst wat moest eten. drinken, plassen en Luuk nog een keer aanleggen. Uiteindelijk mochten we twee uur later wel weg, maar moest ik met de rolstoel naar de auto. Ik was echt heel verbaasd, wilde gewoon lopen! De kraamverzorgster heeft me toen flink uitgelachen.
Verder heb ik ook amper in bed gelegen in de kraamweek, maar dat heb ik ook echt wel te danken aan mijn fijne bevalling.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Printje wo 28 maa 2012 - 0:37

2CKC2 schreef:
Susan schreef:
2CKC2 schreef:Oh my.. verlies je echt grote stukken na de bevalling? Maar.. wat verlies je dan? Is dat de placentawond ofzo?

Stolsels, bloed dus.

En duurt dat dan een week ofz?

Het hoeft echt allemaal niet zo erg te zijn als hierboven omschreven wordt hoor. Ik heb vrijwel geen stolsels verloren en na een week of 2-3 was al het bloedverlies al gestopt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  studiebol wo 28 maa 2012 - 1:54

SarahKey schreef:


Ik lees hier soms wel: binnen het uur stond ik onder de douche. In het ziekenhuis vinden ze dat eerste uur zo belangrijk en pas na dat uur word je kindje aangekleed. Vinden jullie het dan niet jammer dat je al zo snel weer je kindje aan liet kleden?

Hier moesten ze meteen de couveuse in dit wist ik van te voren. En ik kon L ook niet lang vast houden want V moest er nog uit :-)

Toen V geboren was heb ik L nog wel even vast gehouden. Omdat het na omstandigheden goed met haar ging.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  ekjir@M wo 28 maa 2012 - 2:57

SarahKey schreef:
Ik lees hier soms wel: binnen het uur stond ik onder de douche. In het ziekenhuis vinden ze dat eerste uur zo belangrijk en pas na dat uur word je kindje aangekleed. Vinden jullie het dan niet jammer dat je al zo snel weer je kindje aan liet kleden?

Dat heb ik dus nu ook met de vk besproken. Bij J. moest ik in het ziekenhuis bevallen en daar vonden ze het eerste uur bij moeder liggen en zelf op zoek gaan naar de borst heel belangrijk. Ook het uitkloppen van de navelstreng was hier standaard. Pas na 1.5 uur kwam de kinderarts en heeft mijn vriend J. aangekleed.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:48

Klaar wakker en vreselijk honger! Had zin in vette hap, omdat ik dat op het laatst niet meer mocht hebben! En dat hebben we geweten ook! ;-)

Na een goede week vloeien was het wel klaar hier, maar ook geen stolsels gehad. Wel werd er gezegd dat het bij de 1e en zelfs 2e menstruatie soms nog kan komen, maar ook niet echt gehad.

Heb 2maand ofzo een spiraal gehad en toen die eruit ging had ik het plots wel, maargoed was ook met 2 dagen weer weg.


Laatst aangepast door Anniej_S op wo 28 maa 2012 - 3:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:48

Hier heeft het wel een aantal weken geduurd voor het bloedverlies over was. Maar echt dikke stolsels zoals hier wordt omschreven heb ik niet gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  SparklingEyes wo 28 maa 2012 - 3:53

Na mijn eerste bevalling voelde ik me heel wat, tot de volgende dag ik mijn bed uit moest om naar het toilet te gaan! Vreselijk. ( keizersnee gehad na 2 uur doelloos persen).

Nu bij t heb ik een geplande keizersnee gehad en damn wat heb ik een naweeen gehad! Heb de zwaarste pijnstilling gehad die modht, maar ik werd er gewoon misselijk van, zo'n pijn bleef het doen! Zelfs de persweeen bij nr 1 deden niet zoveel pijn!

Bloedverlies is twee keer zelfs minder geweest dan bij mijn normale menstruatie. Geen grote stolsels.

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Nana wo 28 maa 2012 - 4:53

SarahKey schreef:


Ik lees hier soms wel: binnen het uur stond ik onder de douche. In het ziekenhuis vinden ze dat eerste uur zo belangrijk en pas na dat uur word je kindje aangekleed. Vinden jullie het dan niet jammer dat je al zo snel weer je kindje aan liet kleden?

Ik heb dat uurtje ook gehad, lekker bloot knuffelen, aanleggen. En na dat uur dus lekker douchen. Je moet sowieso een uur blijven liggen om oa het bloedverlies in de gaten te houden.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Roodkapje wo 28 maa 2012 - 17:39

Bij de 1e: Moe en had vreselijke dorst en honger. Ik moest beschuit met muisjes eten van de zuster ( en ik lust absoluut geen muisjes!) Maar dat hoort erbij vond zij, als ik het op had mocht ik douchen. Na het douchen ben ik meteen in de auto gezet naar huis... vond ik echt een ramp! 7.55 is M. geboren om 9.15 zat ik thuis op de bank met kind!



Bij de 2e: thuis bevallen om 17.59 in een uurtje tijd. We zouden die avond uit eten samen dus geen eten in huis. Mijn ouders kwamen meteen op kraamvisite en hebben Grieks eten afgehaald dat heb ik lekker zitten eten... ik voelde me een stuk fitter als bij M. maar het voelde zo onwerkelijk allemaal.. Het fijne was dat ik al thuis was, het niet fijne was de troep in mijn huis van alle zooi die nodig was voor de bevalling. In mijn slaapkamer stond een strijkplank met allemaal watten, verbanden en ander materiaal... niet echt een romantisch plaatje , aangezien ik niet zo gehecht ben aan de strijkplank..Wink



Bij O. ben ik onverwachts bevallen op het ziekenhuistoilet. Ik had al wel de hele avond rugpijn maar lag al 6 dagen in het ziekenhuis met gebroken vliezen. Ik was aan het CTG gelegd en mocht even plassen. Op het CTG was geen enkele activiteit te zien op het hartje na. Ik ging plassen en daar kwam O. ook meteen.. Ik voelde hem er zo uitzakken. Het was 01.45. O. is meteen weggehaald en ik werd op een bed gelegd in een lege kamer. Ze waren alleen vergeten mij dekens of drinken oid te geven dus lag daar te rillen van de kou en adrenaline en had vreselijk dorst. Na een uur ofzo kwam er weer eens iemand kijken. Iedereen was bezig met O. op de neonatologie en met het opruimen van de ravage die ik had veroorzaakt op het toilet. Hoe ik het heb gedaan weet ik niet, maar van onder tot boven, alles zat onder het bloed.. een horrorfilm is er niets bij Wink Toen ik eenmaal mocht douchen hebben ik en man de hele nacht nog bij de verpleging tv gekeken. De eerste beelden uit Noord-Korea mochten worden vertoond die dag. Was erg indrukwekkend. Daarna hebben we de oma's + opa gebeld. Die zijn niet meer langsgekomen ( had toch geen zin want niemand mocht bij O.). Ik ben eind vd nacht nog even langsgereden in rolstoel ( ik voelde me kiplekker dus vond een rolstoel onzin, maar moest toch). De volgende dag heb ik alles gewoon weer gedaan. Ik kreeg nog bezoek van de verpleging dat ik meer moest liggen.. Ik voelde me gewoon goed en alles ging vanzelf qua verzorging enzo. Er werd zelfs maatschappelijk werkster aangeboden omdat ze dachten dat ik me groothield ofzo over de vroeggeboorte *met 35 wkn dus zo vroeg nou ook weer niet*. Ik wilde dat absoluut niet. Ik ben na 3 dagen weggeglipt uit het ziekenhuis met mijn man en heb zelf mijn zoon aangegeven bij de Gemeente.



@bloedklonters: bleghhh.. fijn ik had dat al een soort van verdrongen. De ochtend na de bevalling van nr 2 ging ik douchen en viel een heel groot zwart stuk op mn voet bij het douchen. Ik kon niet zien wat het was... Ik schrok heel erg dat het zo groot kon zijn. Ik had het vooral in de ochtend na een nacht liggen extra erg.. Sad Bij O. was ik binnen 4 dagen bijna bloedingsvrij, ik vermoed dat alles tijdens de bevalling er al uit is gekomen...toen kon ik het af met een weekje inlegkruisjes en was alles voorbij.. Daar teken ik dit keer ook voor! haha!

@lejow: het zwaarste vond ik ook dat ik geen kindje naast mijn bed had. Na de geboorte moest ik naar de moeder en kind afdeling, ik lag daar op een 4 persoonskamer en iedereen op mijzelf na had het kindje naast haar bed staan... Ik voelde me daardoor vaak wel extra "zielig". Ik werd 's nachts wakker door het gehuil van andere baby's, ik heb daardoor wel alle nachtvoedingen zelf gegeven ipv dat ze de moedermelk opwarmen en via een flesje geven. Dat was dan nog het enige voordeel.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  SarahKey wo 28 maa 2012 - 20:05

Lijkt me ook zwaar om je kindje niet naast je te hebben en achter te moeten laten. Dat voelt zo onnatuurlijk aan.
Roodkapje: wat een bevalling zeg van O. Phfff en ook heel gek, niets geen weeen ofzo. Gelukkig is alles goed gekomen met hem en met jou. Wel raar dat ze je zijn vergeten. hug

Vond dat douchen trouwens heerlijk na de bevalling. Ook al viel ik bijna flauw haha. En zei ook nog tegen mijn man: We moeten hem zo niet vergeten hoor want hij zit niet meer in mijn buik. Nou hij keek me aan zo van duhhh tuurlijk vergeten we hem niet Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  SparklingEyes do 29 maa 2012 - 0:39

SarahKey schreef:Lijkt me ook zwaar om je kindje niet naast je te hebben en achter te moeten laten. Dat voelt zo onnatuurlijk aan.
Roodkapje: wat een bevalling zeg van O. Phfff en ook heel gek, niets geen weeen ofzo. Gelukkig is alles goed gekomen met hem en met jou. Wel raar dat ze je zijn vergeten. hug

Vond dat douchen trouwens heerlijk na de bevalling. Ook al viel ik bijna flauw haha. En zei ook nog tegen mijn man: We moeten hem zo niet vergeten hoor want hij zit niet meer in mijn buik. Nou hij keek me aan zo van duhhh tuurlijk vergeten we hem niet Laughing

Haha geweldig!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Viva do 29 maa 2012 - 0:59

3h s nachts braken mijn vliezen op de wc, had een poging gedaan weer in bed te komen, maar daar werd ik wel erg nat van, dus ben op de wc blijven zitten tot half5/5 uur. Mijn man was nét die nacht niet thuis, dus die belde ik half 5, nou ik moest nog maar eens bellen als het erger werd.
(Kan hij zich niet meer herinneren, zegt ie. Das maar te hopen voor hem!)
Half 6 weer gebeld, en 6 uur was hij er dan. Bevalling ging voor de rest helemaal goed, iets over half 9 was ze er die ochtend.

Na de bevalling moest ik plassen, dat vond ik toen heel lastig.
(Ik moest van de kraamverzorgster, maar ik hoefde niet)
Ik was niet heel erg moe, maar heb wel lekker geslapen toen tussen de middag.
Had alleen wat problemen met de BV, ze hapte niet goed aan, en mijn tepels waren vaak ingetrokken.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voelde jij je na je bevalling? - Pagina 4 Empty Re: Hoe voelde jij je na je bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum