Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vertellen?

+14
ellibre
Pandora
Caro
slaatje
Rush
myloon
Shisha
Kerel
Niekske
sanne-84
Siem
Twellie
Fayebella
Toet
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Vertellen? - Pagina 3 Empty Re: Vertellen?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 3:50

2CKC2 schreef:
Punk'd schreef:Ik zou mijzelf trouwens echt diep vernederd voelen als de hele straat het wist behalve ik.

ja, ze zegt ook in dr facebookmailtje dat het niet goed gaat tussen ze en dat ze proberen eruit te komen.. Enige wat er uitkomt is denk ik haar bedrog..

Ow ja dus omdat het niet goed gaat met je relatie is de 'enige optie' vreemdgaan. Ik snap dat nooit zo goed. Dit is echt een gevalletje eigen schuld dikke bult. Misschien heel gemeen maar ik hoop echt dat de man er snel achter zal komen.

Wbt de kennissen, ik zou het niet zeggen, misschien hebben ze een 'open relatie' weet jij veel! Als het om kennissen gaat neem ik aan dat het contact ook niet zo diep gaat als bij goede vrienden. Als ik de situatie niet goed weet dan ga ik mij er niet mee bemoeien.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 3:52

Cimic, de enige optie is vast niet vreemdgaan, en het zeker weten niet de beste optie, maar situaties zijn nou eenmaal complexer dan je vaak denkt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 4:02

Eucalypta schreef:Cimic, de enige optie is vast niet vreemdgaan, en het zeker weten niet de beste optie, maar situaties zijn nou eenmaal complexer dan je vaak denkt.

Daarom zet ik het tussen haakjes. Begrijp wel dat het niet de enige optie is en natuurlijk is het misschien complex maar waarom komt het dan zo vaak voor? Vluchtgedrag?

Gast
Gast

Bericht  VanillaRose di 27 maa 2012 - 4:32

Ik zou ook niets zeggen. Wil me niet met zulke dingen bemoeien, en zeker niet van kennissen, dat zijn hun zaken. Als het goede vrienden waren geweest was het een ander verhaal geweest.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 4:42

Cimic schreef:
Eucalypta schreef:Cimic, de enige optie is vast niet vreemdgaan, en het zeker weten niet de beste optie, maar situaties zijn nou eenmaal complexer dan je vaak denkt.

Daarom zet ik het tussen haakjes. Begrijp wel dat het niet de enige optie is en natuurlijk is het misschien complex maar waarom komt het dan zo vaak voor? Vluchtgedrag?
Ik denk het. De situaties die ik ken zijn iig erg ingewikkeld. En het gekke is dat als je het met mensen hebt over vreedgaan en je eigen ervaringen er opeens allerlei verhalen loskomen. En het komt véél vaker voor dan ik dacht. En hoewel altijd fout, snap ik het altijd wel.
Soms is alles al geprobeerd en werkt niets, soms groeien mensen uit elkaar, soms komen mensen i ets tekort en is dat niet bespreekbaar. Zelf zou ik dan scheiden, maar dat is voor heel veel mensen niet echt een optie. Vanwege kinderen, familie, koophuis, andere zaken die op het spel staan. Zou nog steeds niet mijn keus zijn, maar het is niet voor niets dat het zo vaak gebeurd. En dat zijn echt geen slechte mensen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 4:49

Eucalypta schreef:Overigens, ik zou het níet willen weten als mijn man vreemdgaat. Hij moet dan wel verdomd goed liegen, maar ik vind niet dat 'de waarheid' boven alles gaat. Heel eerlijk gezegd denk ik dat er zat mensen zijn die liever gewoon niets weten en doorgaan met hun leven dan dat ze het wél weten en alles op z'n kop staat.

Het wordt wat anders als je zélf niet meer genoeg aandacht krijgt thuis en je merkt dat er wat is. Maar zolang dat niet het geval is zou ik het absoluut niet willen weten.

Dat vind ik echt doodzonde. Waar is iemands zelfrespect. Deze mensen zijn in mijn ogen wel zo ontzettend onzeker en zullen zichzelf dus nooit op 1 plaatsen. Waar de vreemdganger dit overduidelijk wel doet. Ik zou nooit in zo'n scheve relatie willen zitten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 5:56

Eens met Punk'd. Wat niet weet wat niet deert, maar ik vind het een heel naar idee om met zo'n instelling in een relatie te zitten. Ik zou het dus absoluut wel willen weten als mijn partner vreemdgaat.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 27 maa 2012 - 8:13

Je weet helemaal niet of die mensen geen zelfrespect hebben, dat vind ik echt een aanname. Het kan ook zijn dat die mensen het in principe wel kunnen accepteren als hun partner af en toe vreemdgaat, maar liever niet expliciet willen weten wanneer en met wie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 8:43

Zelda schreef:Eens met Punk'd. Wat niet weet wat niet deert, maar ik vind het een heel naar idee om met zo'n instelling in een relatie te zitten. Ik zou het dus absoluut wel willen weten als mijn partner vreemdgaat.

Eens met bovenstaande en met Punk'd.

Ik wil ook echt weten of hij vreemdgaat en dan niet via derden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 8:51

Ik zou niets zeggen.
Ik zou het wel willen weten als mijn man vreemd gaat maat ik verwacht niet van een kennis dat hij of zij het aan mij meldt. Wel van mijn beste vriendin.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:20

Susan schreef:Je weet helemaal niet of die mensen geen zelfrespect hebben, dat vind ik echt een aanname. Het kan ook zijn dat die mensen het in principe wel kunnen accepteren als hun partner af en toe vreemdgaat, maar liever niet expliciet willen weten wanneer en met wie.

Juist.

Of dat die mensen allang blij zijn dat ze zélf geen gezeur over seks hebben en niet hoeven of mensen die blij zijn dat er op die manier geen vragen gesteld worden over wat zíj in hun vrije tijd doen (of wie ze in hun vrije tijd doen smile ) of mensen die het prima vinden om de confrontatie uit de weg te gaan omdat ze hun huis niet kwijt willen, niet de helft van de tijd hun kinderen willen missen of omdat ze dan flink moeten inleveren op carrieregebied. Heeft mi niet zoveel met zelfrespect te maken. Natuurlijk zijn alle problemen op te lossen als je per se wél weg wilt, maar als je werk/tijd met je kinderen/je huis/sociale kring belangrijker vindt zegt dat niet zoveel over je zelfrespect.

Ik dacht ook altijd zo eigenlijk, totdat ik merkte met hoeveel lijntjes je aan elkaar verbonden zit als je wat ouder wordt, getrouwd bent en kinderen hebt. Als je gaat scheiden raak je in veel gevallen héél veel kwijt en dat is het lang niet iedereen waard. Sommige mensen kunnen daar denk ik prima (eventueel tijdelijk) mee leven. Anderen niet, die stappen meteen op, maar het één is niet per se beter dan het ander.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 5:16

Eucalypta schreef:
Susan schreef:Je weet helemaal niet of die mensen geen zelfrespect hebben, dat vind ik echt een aanname. Het kan ook zijn dat die mensen het in principe wel kunnen accepteren als hun partner af en toe vreemdgaat, maar liever niet expliciet willen weten wanneer en met wie.

Juist.

Of dat die mensen allang blij zijn dat ze zélf geen gezeur over seks hebben en niet hoeven of mensen die blij zijn dat er op die manier geen vragen gesteld worden over wat zíj in hun vrije tijd doen (of wie ze in hun vrije tijd doen smile ) of mensen die het prima vinden om de confrontatie uit de weg te gaan omdat ze hun huis niet kwijt willen, niet de helft van de tijd hun kinderen willen missen of omdat ze dan flink moeten inleveren op carrieregebied. Heeft mi niet zoveel met zelfrespect te maken. Natuurlijk zijn alle problemen op te lossen als je per se wél weg wilt, maar als je werk/tijd met je kinderen/je huis/sociale kring belangrijker vindt zegt dat niet zoveel over je zelfrespect.

Ik dacht ook altijd zo eigenlijk, totdat ik merkte met hoeveel lijntjes je aan elkaar verbonden zit als je wat ouder wordt, getrouwd bent en kinderen hebt. Als je gaat scheiden raak je in veel gevallen héél veel kwijt en dat is het lang niet iedereen waard. Sommige mensen kunnen daar denk ik prima (eventueel tijdelijk) mee leven. Anderen niet, die stappen meteen op, maar het één is niet per se beter dan het ander.

Maar deze twee type mensen passen toch gewoon niet bij elkaar. Echt zo'n alpha type en een onderdanige (die gewoon over zich heenlaat lopen - misschien weet hij/zij dit wel, maar dan nog.. Je laat toch niet over je heen lopen? Waarom zou je dat doen?). Nouja ik blijf gewoon bij mijn standpunt als mijn vent vreemdgaat wijs ik hem de deur en zoek ik een man die mij wel respecteerd zoals ik ben.

En voor de kinderen een spel ophouden.. Ja mama en papa houden heel veel van elkaar.. vind ik ook nog eens liegen tegen je kinderen. Als die puber/tiener zijn zullen ze dat ook wel zien.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 5:17

Maar je blijft er maar vanuit gaan dat iemand die vreemdgaan tolereert of niet wil weten 'dus' over zich heen laat lopen, je projecteert daardoor wel heel erg jouw gevoel bij vreemdgaan op andere mensen. Daarbij kun jij prima bij je standpunt blijven, maar oordeel dan niet zo over mensen die een ander standpunt hebben.

Verder zijn ouders hun kinderen natuurlijk niet verplicht om hun relatie te verbreken of hun gevoelens voor elkaar op tafel te leggen. Dat is iets tussen papa en mama.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 5:22

Ja laten we oordeelloos door het leven gaan. Ik mag toch zeker een mening/oordeel hebben over dingen. Waarom zit ik hier anders.

En als ik mijn (toekomstige) kinderen leer dat je niet mag liegen en zelf doe ik het glashard vind ik dat niet eerlijk. En ik heb het natuurlijk niet over kleine koters, maar een 12 jarige is niet blind. (tenmiste ik was dat niet in die periode).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:22

Punk'd schreef:
Eucalypta schreef:

.

Maar deze twee type mensen passen toch gewoon niet bij elkaar. Echt zo'n alpha type en een onderdanige (die gewoon over zich heenlaat lopen - misschien weet hij/zij dit wel, maar dan nog.. Je laat toch niet over je heen lopen? Waarom zou je dat doen?). Nouja ik blijf gewoon bij mijn standpunt als mijn vent vreemdgaat wijs ik hem de deur en zoek ik een man die mij wel respecteerd zoals ik ben.

En voor de kinderen een spel ophouden.. Ja mama en papa houden heel veel van elkaar.. vind ik ook nog eens liegen tegen je kinderen. Als die puber/tiener zijn zullen ze dat ook wel zien.

Je doet nogal wat aannames smile Waarom zou de vreemdganger degene moeten zijn die dominant is? Het kan ook nog zo zijn dat de ánder zo dominant is dat zijn/haar partner zoveel behoefte niet vervuld worden dat diegene het uiteindelijk maar buiten de deur gaat zoeken. Degene die alle touwtjes in handen heeft weigert te praten/ergens aan te werken/de ander tegemoet te komen en degene die niet op durft te stappen gaat maar vreemd. Kan óók nog.

Partners van vreemdganger zijn zelden zielige vrouwtjes die niet weg kunnen omdat ze niet werken hoor smile Daarbij, wie zegt dat mensen dan een spel ophouden? Je hoeft geen knallende ruzie te hebben, je hoeft ook niet te doen alsof je van elkaar houdt. Maar dat je niet van elkaar houdt als liefdespartners wil niet meteen zeggen dat je niet gewoon prima kunt samenleven of samen een gezin kunt runnen. Mijn keus zou het niet zijn, maar het kán wel. Wie zegt dat er tegen de kinderen gezegd wordt 'we houden van elkaar'? Dat verzin je er allemaal zelf bij smile

Er zijn zóveel situaties te bedenken en zóveel redenen om vreemd te gaan en zóveel redenen om niet te gaan scheiden... daar mag jij voor jezelf best een mening over hebben, maar wat ik al zei: hoe ouder je wordt en door hoe meer factoren je aan je partner wordt verbonden, hoe lastiger het wordt om weg te gaan.

Overigens dacht ik daar 6 jaar geleden ofzo ook zo over. Maar toen had ik daar ook nog nooit iets van gezien of gehoord en dacht ik dat het allemaal op een bepaalde manier 'hoorde'.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 20:27

Maar ik vind jouw situatie (hoe jij beschrijft op het forum) anders dan als een van de partners vreemdgaat zonder hier 'afspraken' mee te maken met de andere partner.

Vreemdgaan vind ik niet hetzelfde als een open relatie waarin beide vreemdgaan of misschien 1 van de twee maar waarmee de ander wel 'akkoord' gaat.

Mijn gaat het dus echt om de situaties waarbij 1 van de twee partners iets achter de rug van de ander omdoet zonder rekening te houden met zijn of haar gevoelens.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 20:52

Punk'd schreef:Maar ik vind jouw situatie (hoe jij beschrijft op het forum) anders dan als een van de partners vreemdgaat zonder hier 'afspraken' mee te maken met de andere partner.

Vreemdgaan vind ik niet hetzelfde als een open relatie waarin beide vreemdgaan of misschien 1 van de twee maar waarmee de ander wel 'akkoord' gaat.

Mijn gaat het dus echt om de situaties waarbij 1 van de twee partners iets achter de rug van de ander omdoet zonder rekening te houden met zijn of haar gevoelens.

Daar heb ik het ook over, want niets van wat ik beschreef is in mijn relatie aan de hand. :o

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: