Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geef je uit qua kleding?

+31
Polly
ixis
luisa
lyke
Guus
Phileine
VeryCherry
Marin
Mizz_S
Monte
Rovine
Rush
Atelier Madame
vlinder-19
Paper Crown
Suus
Arwyn
Mida4you
Emma_
Caramba
Bazinga
Toet
loura
Twellie
Sterre
Blond
luenca
Ellebel
silly-one
TukTuk
Zonnetje
35 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  loura zo 25 maa 2012 - 22:16

Nou dat lenen met de studie moest ik ook hoor... Ik was alleen en woonde op mezelf. Dus ik moest ook lenen en daarvan moest ik ook alles doen dus ook kleding kopen.. Tja nu terug betalen maar dat weet je als je gaat lenen. Ieder zijn eigen keus. Mijn vriend studeert nu en hoeft helemaal niks te lenen. Het is maar net hoe de situatie is.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  loura zo 25 maa 2012 - 22:17

vlinder-19 schreef:
Jolicious schreef:Waarom zou je wijzende vingertjes krijgen?

Idd...gewoon lekker vertellen joh, kan ik ff lekker wegzwijmelen en dromen dat ik dat ook een keertje uit mag geven haha Laughing . Het is je gegunt!
Omdat zij wss nog meer uitgeeft per maand en dan krijgt ze reacties van owww zonde zeg! Dat je dat er voor over hebt laughcry Is wel vaker gebeurd namelijk.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  TukTuk zo 25 maa 2012 - 22:19

loura schreef:Nou dat lenen met de studie moest ik ook hoor... Ik was alleen en woonde op mezelf. Dus ik moest ook lenen en daarvan moest ik ook alles doen dus ook kleding kopen.. Tja nu terug betalen maar dat weet je als je gaat lenen. Ieder zijn eigen keus. Mijn vriend studeert nu en hoeft helemaal niks te lenen. Het is maar net hoe de situatie is.

Ja maar het is nogal een verschil om te lenen om 300 euro per maand aan kleding uit te geven, en in feite dus niet eens hoeft te lenen als je minder shopt, of om je vaste lasten te betalen en gewoon wat kleding er dus ook van te kopen.
Lenen om van rond te komen is ook normaal, daar is het ook voor in mijn ogen. Maar zeker nu er plannen zijn om stufi af te schaffen etc, vind ik dat er best eens strenger naar gekeken mag worden, zodat niet mensen die genoodzaakt zijn om te lenen, zo hard gestraft worden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:20

loura schreef:Nou dat lenen met de studie moest ik ook hoor... Ik was alleen en woonde op mezelf. Dus ik moest ook lenen en daarvan moest ik ook alles doen dus ook kleding kopen.. Tja nu terug betalen maar dat weet je als je gaat lenen. Ieder zijn eigen keus. Mijn vriend studeert nu en hoeft helemaal niks te lenen. Het is maar net hoe de situatie is.

Dat is wel iets anders wat er hier gebeurt natuurlijk. Maar goed, het maakt ook verder niet uit. Als Punk'd puur wil lenen voor kleding, moet ze dat doen. Ik vroeg me alleen af of ze dat niet zonde vond. Niet dus. Nou prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:21

loura schreef:
vlinder-19 schreef:
Jolicious schreef:Waarom zou je wijzende vingertjes krijgen?

Idd...gewoon lekker vertellen joh, kan ik ff lekker wegzwijmelen en dromen dat ik dat ook een keertje uit mag geven haha Laughing . Het is je gegunt!
Omdat zij wss nog meer uitgeeft per maand en dan krijgt ze reacties van owww zonde zeg! Dat je dat er voor over hebt laughcry Is wel vaker gebeurd namelijk.

CKC heeft het budget er ook voor, dat is natuurlijk wel wat anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:24

AngelNyn schreef:
vlinder-19 schreef:
AngelNyn schreef:
vlinder-19 schreef:

Dat is echt heeel weinig.... dan hou je idd een heleboel geld over... Hier zijn we voor dat alles al wel een dikke 1200 euro kwijt schat ik zo...als het niet meer is...

Wij zitten op:
Huur, nu netto 240, wordt straks rond de 440
Boodschappen 250
Gas/Water/licht: 200 euro per maand

Dan nog de gemeentelijke belastingen rond de 300/400 euro per jaar etc..

Dus 450 euro voor alles lijkt me echt stug, tenzij je op een studentenkamertje woont ofzo.

Zit het net na te kijken, maar we zijn nog veel meer kwijt dan ik dacht haha. Maarja dan hebben wij ook een koopwoning, als je huurt incl en je zit zo goedkoop dat heb je gewoon heel veel geluk. Wat ik zelf trouwens per maand uitgeef aan kleding etc weet ik niet...meestal koop ik per seizoen en dan meteen heel veel. Nu heb ik een lading positiekleding nodig...vind alleen niks leuk...dus mp aan het afspeuren naar leuke dingen.

Maar misschien bedoelt ze die 450 euro wel per persoon, weet niet of ze samenwoont? Dan kan het misschien wel kloppen.

Het is inderdaad per persoon. Wij storten beide 450 naar onze gez. rekening. (daar gaan huur/boodschappen af).

Maar dan nog steeds als ik ongeveer 1800 euro zou gaan verdienen (en volgens mij is dat heel rieeel) heb ik nog steeds genoeg ruimte om terug te betalen.

Ik heb trouwens 15.000 euro schuld over 6 jaar studeren. Vind ik ook niet eens zo ontzettend schokkend. (Heb nooit maximaal geleend.)

Maar zoals ik eerder al zei.. ik heb geen andere hobbies of dingen waar ik mijn geld aan uitgeef. Ik snap niet dat er zo'n drama wordt gemaakt hier :P De een geef het uit aan vakanties, auto's, uitgaan, luxe eten, famillieonderhoud Wink etc. De ander aan kleding. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:25

Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:27

Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Ja, maar terecht vind ik het niet. Want een heel groot deel heeft het wel nodig om rond te komen en te kunnen studeren.

Punk'd, ik weet niet of €1800 reëel is. Jij wilde toch hbo communicatie nog afronden? Een vriendin van mij is daar ook in afgestudeerd en heeft na 2 jaar nog geen baan gevonden en werkt nu in de horeca.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:31

Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Omdat je dit van één iemand hier leest? Ik hoop niet dat de overheid zo denkt, want ik heb het geld wel nodig voor andere dingen dan kleding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Rush zo 25 maa 2012 - 22:32

Rond de 100 euro.

Eerst gaf ik gemakkelijk 300euro uit aan kleding, voordat ik samenwoonde..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  TukTuk zo 25 maa 2012 - 22:33

Punk'd schreef:
AngelNyn schreef:
vlinder-19 schreef:
AngelNyn schreef:
vlinder-19 schreef:

Dat is echt heeel weinig.... dan hou je idd een heleboel geld over... Hier zijn we voor dat alles al wel een dikke 1200 euro kwijt schat ik zo...als het niet meer is...

Wij zitten op:
Huur, nu netto 240, wordt straks rond de 440
Boodschappen 250
Gas/Water/licht: 200 euro per maand

Dan nog de gemeentelijke belastingen rond de 300/400 euro per jaar etc..

Dus 450 euro voor alles lijkt me echt stug, tenzij je op een studentenkamertje woont ofzo.

Zit het net na te kijken, maar we zijn nog veel meer kwijt dan ik dacht haha. Maarja dan hebben wij ook een koopwoning, als je huurt incl en je zit zo goedkoop dat heb je gewoon heel veel geluk. Wat ik zelf trouwens per maand uitgeef aan kleding etc weet ik niet...meestal koop ik per seizoen en dan meteen heel veel. Nu heb ik een lading positiekleding nodig...vind alleen niks leuk...dus mp aan het afspeuren naar leuke dingen.

Maar misschien bedoelt ze die 450 euro wel per persoon, weet niet of ze samenwoont? Dan kan het misschien wel kloppen.

Het is inderdaad per persoon. Wij storten beide 450 naar onze gez. rekening. (daar gaan huur/boodschappen af).

Maar dan nog steeds als ik ongeveer 1800 euro zou gaan verdienen (en volgens mij is dat heel rieeel) heb ik nog steeds genoeg ruimte om terug te betalen.

Ik heb trouwens 15.000 euro schuld over 6 jaar studeren. Vind ik ook niet eens zo ontzettend schokkend. (Heb nooit maximaal geleend.)

Maar zoals ik eerder al zei.. ik heb geen andere hobbies of dingen waar ik mijn geld aan uitgeef. Ik snap niet dat er zo'n drama wordt gemaakt hier :P De een geef het uit aan vakanties, auto's, uitgaan, luxe eten, famillieonderhoud Wink etc. De ander aan kleding. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

Ook dat klopt niet, ik moet het helaas volledig aan mijn vaste lasten en school uitgeven, was het maar zo dat ik op vakantie kon of lekker uit eten :P
Nu is mijn situatie natuurlijk ook wel anders omdat ik genoodzaakt ben dubbele woonlasten te hebben ivm mijn kamer in Belgïe, dus dat is 215 euro per maand extra, boodschappen zijn er sowieso al duurder en noem maar op.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:33

Jolee schreef:
Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Omdat je dit van één iemand hier leest? Ik hoop niet dat de overheid zo denkt, want ik heb het geld wel nodig voor andere dingen dan kleding.

Als ik Punk'd mag geloven, geeft zij het geld uit aan kleding terwijl anderen dat aan hobbies en stappen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:34

Jolicious schreef:
Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Ja, maar terecht vind ik het niet. Want een heel groot deel heeft het wel nodig om rond te komen en te kunnen studeren.

Punk'd, ik weet niet of €1800 reëel is. Jij wilde toch hbo communicatie nog afronden? Een vriendin van mij is daar ook in afgestudeerd en heeft na 2 jaar nog geen baan gevonden en werkt nu in de horeca.

Ik ben in juni waarschijnlijk klaar met mijn hbo opleiding vormgever. De gemiddelde startsalarissen liggen daar (even opgezocht via loonwijzer) op netto 1833 euro.

Ik wil waarschijnlijk wel een andere kant op. Heb even opgezocht wat een communicatieadviseur/pr medewerker als startsalaris heeft staan bij loonwijzer en dat is 1756 euro netto.


Natuurlijk kan het lager uitvallen, of kan het een tijd duren voordat ik een baan heb. Maar ik ben wel een persoon die de toekomst op een positieve manier bekijkt en alle kansen aangrijpt om een leuke baan te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  TukTuk zo 25 maa 2012 - 22:35

Jolee schreef:
Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Omdat je dit van één iemand hier leest? Ik hoop niet dat de overheid zo denkt, want ik heb het geld wel nodig voor andere dingen dan kleding.

+1! Ik heb al maanden geen nieuwe kleding kunnen kopen, het is bijna een jaar geleden dat ik naar de kapper ben geweest, omdat dat allemaal extratjes zijn, en ik het nu echt zonde vind om daar geld aan uit te geven omdat ik het eigenlijk niet kan missen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:37

Sunprincess schreef:
Jolee schreef:
Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Omdat je dit van één iemand hier leest? Ik hoop niet dat de overheid zo denkt, want ik heb het geld wel nodig voor andere dingen dan kleding.

Als ik Punk'd mag geloven, geeft zij het geld uit aan kleding terwijl anderen dat aan hobbies en stappen doen.

Oke, ja dat kan je geloven. Ik denk dat het in veel gevallen ook heel anders is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  TukTuk zo 25 maa 2012 - 22:37

Sunprincess schreef:
Jolee schreef:
Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Omdat je dit van één iemand hier leest? Ik hoop niet dat de overheid zo denkt, want ik heb het geld wel nodig voor andere dingen dan kleding.

Als ik Punk'd mag geloven, geeft zij het geld uit aan kleding terwijl anderen dat aan hobbies en stappen doen.

Was het maar zo! Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 394967 Ik ga nooit uit, pak nooit een terrasje, heb geen hobbies die geld kosten, omdat ik die niet kan betalen, zie mijn ouders 1x in de 3 maanden gemiddeld omdat het te duur is om regelmatig heen en weer te rijden, doe in de weekenden niks leuks omdat ik het geld hard genoeg nodig heb.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:39

Sunprincess schreef:
Jolee schreef:
Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Omdat je dit van één iemand hier leest? Ik hoop niet dat de overheid zo denkt, want ik heb het geld wel nodig voor andere dingen dan kleding.

Als ik Punk'd mag geloven, geeft zij het geld uit aan kleding terwijl anderen dat aan hobbies en stappen doen.

Ik heb natuurlijk de luxe dat mijn ouders mijn studie betalen. (In mijn klas betalen trouwens maar 3 van de 20 studenten hun eigen studie en toch wordt er ook door de mensen die het niet zelf moeten betalen bijgeleend).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:39

AngelNyn schreef:
Sunprincess schreef:
Jolee schreef:
Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Omdat je dit van één iemand hier leest? Ik hoop niet dat de overheid zo denkt, want ik heb het geld wel nodig voor andere dingen dan kleding.

Als ik Punk'd mag geloven, geeft zij het geld uit aan kleding terwijl anderen dat aan hobbies en stappen doen.

Was het maar zo! Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 394967 Ik ga nooit uit, pak nooit een terrasje, heb geen hobbies die geld kosten, omdat ik die niet kan betalen, zie mijn ouders 1x in de 3 maanden gemiddeld omdat het te duur is om regelmatig heen en weer te rijden, doe in de weekenden niks leuks omdat ik het geld hard genoeg nodig heb.

Ik geef toe dat ik niet de doorsnee student ben qua hoe ik mijn geld uitgeef. Maar ik geloof ook niet dat jij voor de doorsnee student staat (met studeren in belgie, dubbelen woonlasten etc.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:40

AngelNyn schreef:
Jolee schreef:
Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Omdat je dit van één iemand hier leest? Ik hoop niet dat de overheid zo denkt, want ik heb het geld wel nodig voor andere dingen dan kleding.

+1! Ik heb al maanden geen nieuwe kleding kunnen kopen, het is bijna een jaar geleden dat ik naar de kapper ben geweest, omdat dat allemaal extratjes zijn, en ik het nu echt zonde vind om daar geld aan uit te geven omdat ik het eigenlijk niet kan missen.

Zo erg is het bij mij niet. Ik kan wel naar de kapper en koop ook wel eens nieuwe kleding, pak een terrasje, etc. Alleen het verschil is dat ik er niet 300 aan uitgeef maar een lening heb om rond te kunnen komen en ook normaal wat kleding enz kan aanschaffen, een keertje kan shoppen. Ik wil ook niemand veroordelen, dat moet echt iedereen zelf weten (so no offence Punk'd, ik ga in op de reacties daarna). Alleen ik vind het jammer dat er dan gelijk zo'n beeld komt dat studenten hun lening lekker vershoppen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:44

Jolee schreef:
AngelNyn schreef:
Jolee schreef:
Sunprincess schreef:Als ik dit zo lees, snap ik wel dat de stufi aan banden gelegd gaat worden.

Ik geef voor mezelf hooguit 100 euro per maand uit

Omdat je dit van één iemand hier leest? Ik hoop niet dat de overheid zo denkt, want ik heb het geld wel nodig voor andere dingen dan kleding.

+1! Ik heb al maanden geen nieuwe kleding kunnen kopen, het is bijna een jaar geleden dat ik naar de kapper ben geweest, omdat dat allemaal extratjes zijn, en ik het nu echt zonde vind om daar geld aan uit te geven omdat ik het eigenlijk niet kan missen.

Zo erg is het bij mij niet. Ik kan wel naar de kapper en koop ook wel eens nieuwe kleding, pak een terrasje, etc. Alleen het verschil is dat ik er niet 300 aan uitgeef maar een lening heb om rond te kunnen komen en ook normaal wat kleding enz kan aanschaffen, een keertje kan shoppen. Ik wil ook niemand veroordelen, dat moet echt iedereen zelf weten (so no offence Punk'd, ik ga in op de reacties daarna). Alleen ik vind het jammer dat er dan gelijk zo'n beeld komt dat studenten hun lening lekker vershoppen etc.

Niet naar jou bedoelt hoor, maar even in het algemeen haha.

Maar wat is het probleem? Het is toch een leenstelsel. Ik betaal het gewoon terug. De eerste €250,- studiefinanciering (de prestatiebeurs) die gaan naar mijn woonruimte, eten etc. (nu krijg ik geen prestatiebeurs meer want ik ben geswitched van studie, en heb 4 jaar gehad)

Ik betaal mijn kleding dus puur van het lenen (en mijn baantje wat +/- 300 euro per maand opleverd). Ik kan dus ook zeggen dat ik leen voor mijn woonruimte en mijn geld van mijn bijbaantje uitgeef aan kleding.

Is het dan minder erg Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Twellie zo 25 maa 2012 - 22:45

Ik heb geen verstand van hoe het op dit moment zit met stufi, maar ik vind dat iedereen zijn geleende geld uit mag geven aan wat diegene maar wil, als het maar terug betaald wordt.

Ik heb destijds ook flink bijgeleend om niet te zuinig te hoeven leven: ik heb er een leuke studententijd door gehad en drie jaar laten was alles terug betaald, ondanks dat ik echt niet gelijk bakken met geld verdiende.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:47

Natuurlijk moet je positief kijken naar de toekomst, wie weet heb je zo een baan. Dat hoop ik ook voor je natuurlijk. Ik zeg het alleen vanuit eigen ervaring. Ik heb 3 jaar maximaal geleend, zit rond de €20.000 aan studielening. Ik dacht ook altijd, joh als ik klaar ben en ga werken , dan kan ik dat mákkelijk af betalen. Wél als je goedkoop leeft en altijd fulltime blijft werken. Maar op gegeven moment wil je misschien groter gaan wonen, een huis kopen en kinderen. Dan gaat je gezamenlijke inkomen omlaag en je vaste lasten omhoog.
Daarbij komt ook dat ze in willen voeren dat hypotheekverstrekkers niet zo makkelijk meer hypotheken verstrekken en gaan kijken naar je studieschuld.
Het is alleen maar iets om over na te denken. Ik heb €20.000 schuld en zou vanaf 1 januari €250 af moeten betalen. Dit is verlaagd, omdat ik daar nu het inkomen niet voor heb. Maar daar ga ik zeker wel aan zitten als ik afgestudeerd ben. Dat is de realiteit en ik zou je gewoon de tip willen geven om dat wel in je achterhoofd te houden. Je blijft niet altijd goedkoop wonen waarschijnlijk en ook misschien wel niet altijd fulltime (ligt natuurlijk aan de verdeling bij jullie). Ik bedoel het goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:49

Jolicious schreef:Natuurlijk moet je positief kijken naar de toekomst, wie weet heb je zo een baan. Dat hoop ik ook voor je natuurlijk. Ik zeg het alleen vanuit eigen ervaring. Ik heb 3 jaar maximaal geleend, zit rond de €20.000 aan studielening. Ik dacht ook altijd, joh als ik klaar ben en ga werken , dan kan ik dat mákkelijk af betalen. Wél als je goedkoop leeft en altijd fulltime blijft werken. Maar op gegeven moment wil je misschien groter gaan wonen, een huis kopen en kinderen. Dan gaat je gezamenlijke inkomen omlaag en je vaste lasten omhoog.
Daarbij komt ook dat ze in willen voeren dat hypotheekverstrekkers niet zo makkelijk meer hypotheken verstrekken en gaan kijken naar je studieschuld.
Het is alleen maar iets om over na te denken. Ik heb €20.000 schuld en zou vanaf 1 januari €250 af moeten betalen. Dit is verlaagd, omdat ik daar nu het inkomen niet voor heb. Maar daar ga ik zeker wel aan zitten als ik afgestudeerd ben. Dat is de realiteit en ik zou je gewoon de tip willen geven om dat wel in je achterhoofd te houden. Je blijft niet altijd goedkoop wonen waarschijnlijk en ook misschien wel niet altijd fulltime (ligt natuurlijk aan de verdeling bij jullie). Ik bedoel het goed.

Bedankt voor je lieve reactie.

Ik heb mijn lening net €100,- omlaag gezet Very Happy (echt serieus dit is geen grap).

Het is niet verkeerd om eens goed op mijn uitgave te letten. Met die €100,- minder moet ik nog goed kunnen rondkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:51

Ah, je moet nou niet druk voelen ofzo. Het is aan jou hoor, mensen kunnen altijd oordelen (is ook makkelijk, maar zelf zijn we ook niet perfect).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:55

Wat goed Punk'd

Wij waren vroeger ook vrij makkelijk met shoppen, dingen voor in huis/ verbouwen etc. En denk nu weleens: hadden we toen maar goedkopere dingen gedaan en wat gespaard ipv geld uit geven aan mooiere design cv platen ipv de normale etc...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geef je uit qua kleding? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geef je uit qua kleding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum