Hoeveel geef jij uit aan boeken?
+13
Sweety
Makamba
Blond
TNMN
Vlegel
Tinus
applestar
Tyrael
Tullow
Oasis
Inge
Rose
Winegum
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoeveel geef jij uit aan boeken?
Ik lees best wel veel. Zeker nu ik tegenwoordig veel met de trein reis. Daar lees ik dan ook de meeste bladzijdes.
Ik koop over het algemeen al mijn boeken. Alleen nu begin ik het wel erg duur te vinden als ik 2 boeken per maand uit lees Mijn boeken komen uit verschillende prijscategories (toevallig van de week 3 boeken bij de AH gekocht voor 2,99 per stuk), maar het tikt toch behoorlijk aan. Ik geef toch zeker wel 200 euro per jaar uit aan boeken heb ik even snel uitgerekend. Als het niet (veel) meer is.
Hoe zit dat bij jullie?
Ik koop over het algemeen al mijn boeken. Alleen nu begin ik het wel erg duur te vinden als ik 2 boeken per maand uit lees Mijn boeken komen uit verschillende prijscategories (toevallig van de week 3 boeken bij de AH gekocht voor 2,99 per stuk), maar het tikt toch behoorlijk aan. Ik geef toch zeker wel 200 euro per jaar uit aan boeken heb ik even snel uitgerekend. Als het niet (veel) meer is.
Hoe zit dat bij jullie?
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Re: Hoeveel geef jij uit aan boeken?
€36,50 per jaar, lang leve die bieb!
Voorheen zat ik ook wel op €200 per jaar maar vond het wat te gek worden, aangezien ik boeken ook maar 1x lees
Voorheen zat ik ook wel op €200 per jaar maar vond het wat te gek worden, aangezien ik boeken ook maar 1x lees
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Ik lees ze ook maar 1 keer over het algemeen Ik leen ze ook veelvuldig uit, kan mijn eigen leengeld wel gaan vragen hehe. Maar ik weet niet, ik vind boeken zo gezellig staan in de kast! Al zit ik wel steeds vaker te denken om een e-reader aan te schaffen. Lekker makkelijk. Zeker voor de boeken die ik niet per se in mijn bezit wil hebben is dat een oplossing.Rose schreef:€36,50 per jaar, lang leve die bieb!
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Niet meer zoveel, sinds ik lid ben geworden van de bieb
Gast- Gast
De laatste tijd is mij de leeslust een beetje vergaan. Momenteel ben ik met een boek bezig, die ik in september voor het eerst heb geopend. Al moet ik wel zeggen dat ik de nieuwste van Tess Gerritsen nog tussendoor heb gelezen. Normaal twee dagen en dan is hij uit, nu heb ik er toch zeker een paar weken overgedaan. Maar goed, dat is de vraag niet.
Vorig jaar heb ik rond de 200/300 euro aan boeken uitgegeven. Alle boeken die ik lees of gelezen heb, moet ik in mijn boekenkast hebben staan. Dus vorig jaar heb ik een inhaalslag gedaan en boeken gekocht die ik al had gelezen, maar moest hebben en veel nieuwe boeken, waarvan er nu nog twee ongelezen in de boekenkast staan.
Vorig jaar heb ik rond de 200/300 euro aan boeken uitgegeven. Alle boeken die ik lees of gelezen heb, moet ik in mijn boekenkast hebben staan. Dus vorig jaar heb ik een inhaalslag gedaan en boeken gekocht die ik al had gelezen, maar moest hebben en veel nieuwe boeken, waarvan er nu nog twee ongelezen in de boekenkast staan.
Gast- Gast
Sinds ik een ereader heb zo goed als niks meer!
Denk dat ik voorheen wel minimaal 500,- aan boeken uitgaf
Denk dat ik voorheen wel minimaal 500,- aan boeken uitgaf
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Het verschilt per maand, denk tussen de 50 en 100 euro. Helaas geen groter budget, want ik houd van boeken!
En ben ook lid nog van de bibliotheek, overigens. Maar ik heb ze graag zelf, in mijn boekenkast staan
En ben ook lid nog van de bibliotheek, overigens. Maar ik heb ze graag zelf, in mijn boekenkast staan
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Idd, nu ik een e-reader heb, geef ik er nauwelijks nog geld aan uit. Maar ik moet zeggen dat ik boeken ook gemakkelijk meerdere keren lees (ben nu voor de tweede keer alle boeken van Karin Slaughter aan het lezen). Alleen als er een nieuw boek uit een serie uitkomt, koop ik die digitaal en in het begin leende ik 4 boeken uit de bieb en bracht ik ze uitgelezen en wel na 4 weken weer terug.
Gast- Gast
Ik koop ook al mijn boeken, leuk om te hebben en het staat inderdaad erg leuk in de kast.
Het verschilt wat ik er aan uit geef. De ene maand een €10 en de andere maand €60, maar ik denk dat ik per jaar wel op de €250-€300 zit. Maar ik heb het er ook graag voor over.
Het verschilt wat ik er aan uit geef. De ene maand een €10 en de andere maand €60, maar ik denk dat ik per jaar wel op de €250-€300 zit. Maar ik heb het er ook graag voor over.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Ik heb nu niet echt het budget om boeken te kopen. Voorheen kocht ik 1 boek per maand denk ik. De bibliotheek is nu wel een uitkomst maar ik wil later wel zelf een goed gevulde boekenkast
Gast- Gast
Sinds ik een ereader heb niets meer, maar voorheen denk ik een euro of 20/30 per maand. Daarbij was ik ook nog lid van de bieb
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Veel ste veel! Heb eigenlijk geen idee hoeveel precies! Ga dat denk toch maar eens bijhouden!
Ik koop niet heel veel, alleen boeken die ik heel graag zelf wil hebben. Ik wil ook geen 20 euro aan een boek uitgeven, dat vind ik te gek. De rest huur ik bij de bieb.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Heel wisselend. De ene maand koop ik een paar boeken en dan een tijdje niks.
Gast- Gast
Veel te veel..... Koop denk ik 3-4 boeken per maand.
Moet wel zeggen dat ik zelf het liefste Engelse boeken lees en deze via Amazon bestel. Vaak goedkoper dan in de NL boekhandels hier.
Moet wel zeggen dat ik zelf het liefste Engelse boeken lees en deze via Amazon bestel. Vaak goedkoper dan in de NL boekhandels hier.
Vlegel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 159
Registratiedatum : 04-09-11
Sinds ik een Kindle heb, niet veel meer (behalve dan studieboeken). En de bieb is ook gratis
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Ik probeer boeken altijd via Marktplaats of tweedehands via Bol te scoren, zodat ik maximaal (incl. Verzenden) op 10 euro zit. Doe ik gemiddeld eens per twee maanden. Mijn ouders kopen regelmatig boeken dus ik lees ze vaak van hen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Veel te veel! Afgelopen maand 3 boeken gekocht. Overweeg nu wel of het toch niet beter is een abonnement bij de bieb af te sluiten, aangezien ik boeken maar één keer lees en ze daarna weer in de kast belanden om nauwelijks tot niet aangeraakt te worden.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Verschillend, toen ik nog werk had kocht ik makkelijk 1 a 2 nieuwe boeken per maand. Nu ik geen werk meer heb, heb ik al een tijdje niks gekocht. Heb ook een e-reader maar blijf ook gewoon boeken kopen in de winkel. Hou van boeken. Heb er alleen zeker nog 150 staan die ik nog moet gaan lezen.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Niet veel, ik ben lid van de bieb. Ik koop alleen wat boeken uit de aanbieding om op vakantie mee te nemen. Ik kijk vaak in de boekwinkel, mag daar graag snuffelen en schrijf dan titels op van boeken die ik wil lezen en vraag die dan in de bieb aan.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik denk ongeveer €60-€75.
De meeste boeken die ik koop zijn tussen de €5 en €12.50. Daarboven vind ik ze eigenlijk te duur en koop ik ze alleen als ik ze echt heel graag wil of ik vraag ze voor mijn verjaardag/sinterklaas.
De meeste boeken die ik koop zijn tussen de €5 en €12.50. Daarboven vind ik ze eigenlijk te duur en koop ik ze alleen als ik ze echt heel graag wil of ik vraag ze voor mijn verjaardag/sinterklaas.
Gast- Gast
Zonder mijn studieboeken meegeteld, vrij weinig. Ik koop weinig boeken, alleen toevallig eergister nog twee gekocht ('En dan nog iets' en 'Wij zijn ons brein), omdat ik van die boeken weet dat ik ze meerdere keren lees.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Nul euro (studieboeken niet meegerekend). Kinderboeken hebben we vrijwel allemaal gekregen, vorig jaar in Amerika heb ik er wel een paar gekocht. Boeken voor mezelf koop ik nooit, jaren geleden wel dus er staan wel wat boeken in de kast maar ik leen alles bij de bieb.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Niks meer, sinds mn ereader.
+1
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geef je uit qua kleding?
» Hoeveel geef je uit aan jezelf?
» Hoeveel geld geef je..?
» Hoeveel geef jij uit aan de verjaardag van..
» Hoeveel geld geef jij per maand uit aan....
» Hoeveel geef je uit aan jezelf?
» Hoeveel geld geef je..?
» Hoeveel geef jij uit aan de verjaardag van..
» Hoeveel geld geef jij per maand uit aan....
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: