Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorjaar 2012 mama's

+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voorjaar 2012 mama's - Pagina 3 Empty Re: Voorjaar 2012 mama's

Bericht  Lejow do 29 maa 2012 - 0:15

Zo, B. is weer in het SFG voor een nachtje. Ze heeft vanmorgen haar inentingen gehad en moet daarom voor de zekerheid terug aan de monitor. Wanneer ze een incidentje krijgt, moet dit bij de volgende inenting ook weer gebeuren.

En is het een flink incidentje, dan moet ze weer opnieuw sparen voor de schone lijst en moet ze dus weer 48 uur schoon zijn voor ze er af mag..

pff...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 2:00

Hoe voel je je nu Lejow? Je schreef eerder dat je je afvroeg of je haar überhaupt zou missen, maar ik krijg nu de indruk dat je het er toch wel moeilijk mee hebt (logisch ook). Maar, misschien zijn dat ook wel weer twee verschillende dingen. Het heeft tijd nodig denk ik, het is zo'n heftige periode geweest waar jullie doorheen zijn gegaan. Dat heeft tijd nodig om te bezinken. En..als je geen zin hebt om mee te gaan naar die high tea: gewoon niet doen. Ben maar eens lekker egoïstisch en denk maar eens lekker alleen aan jezelf, je vriend en aan B.enthe.

Welkom Yvonne! Hoe gaat het met je?

Ons meisje begint steeds meer 'echt' te lachen, zo leuk! Het begon met een lachje naar mij, maar nu lacht ze naar ook naar papa, de muur, de verwarming, de katten, speelgoedjes, enz. Echt genieten, haha.

Laatst aangepast door Tiramisu op do 29 maa 2012 - 4:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 2:18

Ik heb trouwens nog steeds flinke stuwing en veel te veel melk. Maandag moet ik weer naar het consultatiebureau, is horen of ze daar misschien nog tips hebben, en anders toch eens een lactatiekundige raadplegen. Echt goed voeden lukt nu alleen liggend, en we zijn aan het 'oefenen' met zittend voeden, dus T. ook rechtop, dan lijkt ze de toestroom van melk wat beter te kunnen behappen dan in de wat meer reguliere voedhoudingen. Ik voed ook al in blokuren, hoewel ze ook vaak aan één borst al écht genoeg heeft voor weer een paar uur, maar dat lijkt ook nog niet te baten. Een minder prettig 'luxeprobleem'.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 2:56

Lejow: ik hoop dat Benthe de dag en nacht zonder incidenten door komt. Voorjaar 2012 mama's - Pagina 3 699888 Kon niet meer op je sms reageren want mijn beltegoed is op en ff niemand in de buurt om het te halen haha.

Met ons gaat het goed. Z. is (tot nu toe) een heel rustige baby. We horen hem amper. Behalve als hij in bad moet. Ik maak me wel een beetje zorgen om zijn gewicht. Bij de geboorte woog hij 3460 gram en gistermorgen (dus nog geen 24 uur na de bevalling ) 3310.En vanmorgen nog 3280. Hij krijgt borstvoeding maar ik vraag me af of ik hier wel goed aan doe?

Met mij gaat het ook goed. Ik had maar 1 hechting na de bevalling. Ben vanmorgen zelfs mee geweest naar het gemeentehuis om Z. aan te geven. Heb nu al genoeg van het binnen zitten.
Zijn grote broer is hartstikke trots maar toch ook wel heel erg ondeugend en aan het uit proberen. We hebben nu weer dezelfde kraamhulp als die we bij hem ook hadden. Ze is heel leuk maar wel streng qua rusten. Maar dat heb ik wel nodig.Laughing

Gast
Gast

Bericht  starbutnostar do 29 maa 2012 - 3:03

Lejow: waarom wordt b zo in de gaten gehouden? Zag al dat het gboortegewicht erg laag was. Is ze te vroeg geboren??

Draagdoek: zal het nog maar eens gaan proberen, misschien dat hij het inmiddels wel wat vindt

Tiramisu: s van mij kan de melktoestroom soms ook niet helemaal aan en wordt dan erg boos. Ben gister gestart met het kort afkolven van tevoren en hij drinkt hierdoor weer goed. Gewoon even dat de grootste druk eraf is en hij niet zo snel hoeft te drinken want dat lukt hem niet qua ademhaling en slikken

S begint ook telkens meer te lachen echt heel erg gaaf! Net ook naar opa, die vond het helemaal prachtig Very Happy

Yvonne: de eerste dagen moet je melkproductie nog goed op gang komen, gewoon veel aanleggen. Ze hebben in principe genoeg buffer om de eerste dagen door te komen.
starbutnostar
starbutnostar
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 26-03-12

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 3:05

Wat fijn dat het zo goed met je gaat Yvonne Voorjaar 2012 mama's - Pagina 3 561177
Wat zeggen de kraamhulp en je verloskundige van het gewichtsverlies van Z?
Ik weet dat kindjes de eerste .. uur af mogen vallen, en dat het op gang komen van de borstvoeding ook tijd nodig kan hebben, maar hoeveel en hoelang dat mag, dat weet ik niet.

Starbutnostar; leuk he dat lachen! Hoe gaat het met je? Succes met de draagdoek, ik ben benieuwd smile
Ja, de TSR laat ik ook al regelmatig weglopen, dan drinkt ze inderdaad ook wat rustiger. Ook kolf ik heel af en toe als de druk echt te groot wordt, zo één keer in de week ongeveer, mn borsten helemaal leeg. Daarna kan ze ook weer even wat beter drinken. Elke voeding echt wat wegkolven durf ik niet zo goed, ben dan bang dat er nog meer melk aangemaakt zal gaan worden.

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 29 maa 2012 - 3:36

Starbutnostar, ja ze is met 29w5d geboren en sinds vorige week maandag eindelijk thuis!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 3:38

Yvonne, gefeliciteerd nog! Hoe heet je zoontje?

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 29 maa 2012 - 9:49

Blegh, hier een leeg Tuttebollie bed... We zijn wel lekker uit eten geweest, maar ben daarna toch nog even met haar wezen knuffelen. En het afscheid leek nog wel moeilijker dan in al die 7 wkn dat ik haar heb achter moeten laten...

Verder zit ik onwijs met mn gevoel in de knoop.
Mijn vriend draagt continu situaties aan waaruit blijkt dat ik echt wel geef om B. en me zorgen maak om haar (100x checken of ze wel goed ligt als we naar buiten gaan, als ze huilt sta ik binnen 2 tellen naast haar bedje enz). En dat klopt ook wel, maar het wil er gewoon (nog) niet in... Sad
Ga nu slapen, des te sneller is t morgen!

Truste
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 10:02

En zo merk ik dat je haar nu toch wel heel erg mist.
Komt goed Lejow. Het heeft tijd nodig.
Pas goed op jezelf, en dat het maar snel morgen maf zijn.

Is ze tot nu toe dip-vrij?

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 30 maa 2012 - 1:42

Het is goed gegaan!! Ze heeft geen dippies gehad en zelfs geen verhoging! Vanmorgen mochten we haar weer heerlijk meenemen.
En ik besef me gewoon dat ik haar eigenlijk best wel heb gemist...

Even weer spammen Very Happy
*weg*

Laatst aangepast door Lejow op zo 1 apr 2012 - 5:52; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Earane vr 30 maa 2012 - 1:43

Hey meiden!

Ik wil ook graag meeschrijven hier! Very Happy Heb eindelijk even tijd om in ieder geval dit berichtje te schrijven. Onze kleine meid A. is 25 maart geboren en woog 3015 gram. Ze was eerst gemeten op 48 cm, maar ze schijnt toch echt 51 cm te zijn! Staat het verkeerd op het geboortekaartje, maar ach Wink. Ze heeft een nachtje in het ziekenhuis moeten doorbrengen vanwege een ondertemperatuur. Was best heftig eigenlijk, net moeder geworden, mijn best gedaan om snel naar huis te kunnen en toen moest ze 's avonds weer terug naar het ziekenhuis. Ik was al kapot omdat ik de nacht voor de bevalling (inleiden) niet heb kunnen slapen in het ziekenhuis. De kleine moest in de couveuse en ze gingen haar bijvoeding geven om haar brandstof te geven om haar zo op temperatuur te houden. Ik kon niks doen en ben maar met mijn man mee naar huis gegaan. Na ontzettend veel gejankt te hebben... heb geloof ik nooit eerder zoveel gehuild. Was ook zo kapot. Gelukkig mocht ze de volgende middag weer mee naar huis.

Op dit moment gaat het echt goed met de kleine meid. De eerste dagen waren erg vermoeiend omdat mijn borstvoeding nog niet op gang was en de hele dag was ik daarom bezig met haar aan de borst te leggen, daarna bijvoeding en dan nog kolven... Ze sliep ook heel weinig, had honger denk ik... Sinds eergisteren is ze van de bijvoeding af en drinkt ze alleen aan de borst, wat erg goed gaat! Ze is nu al bijna op haar geboortegewicht. Ze was afgevallen naar 2870 en vanochtend woog ze al 2990!

De nachten waren drama, maar afgelopen nacht hebben we gewoon 7 uur kunnen slapen, echt super! Hopelijk gaat het de volgende nacht net zo lekker Wink. Verder genieten we echt enorm van onze kleine meid en het is zo gek dat dit meisje gewoon in mijn buik heeft gezeten. Lichamelijk gaat het best goed met mij. Heb alleen 6 hechtingen, maar was niet echt gescheurd o.i.d.

Vanmiddag zijn we heel even met de kleine een blokje om geweest, echt leuk!

Ik ga nu snel, de kleine huilt.

Oh ja, Lejow, wat rot dat de kleine weer naar het ziekenhuis moest. Hoe gaat het nu met haar? Ik lees ook uit je bericht dat je wel degelijk haar ontzettend mist. Hoop dat je je snel wat beter voelt.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Earane vr 30 maa 2012 - 1:45

Tegelijk berichtje gestuurd. Wat fijn dat ze weer thuis is! En mooie foto's hoor! Ik heb ook een foto van haar hielprik, toch leuk voor het fotoalbum inderdaad Wink. Nu ga ik echt even naar de kleine meid.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Lejow vr 30 maa 2012 - 1:50

Fijn dat het zo goed met je gaat!
Kan me je gevoel helemaal voorstellen, over haar achter laten enzo! Net geboorte gewicht had ze! Gelukkig was na 1 nachtje alles helemaal op orde.
En ach die lengte, ligt er maar net aan wie het meet. B. is hier ook de ene week langer dan de andere week haha.

*edit* Het gaat trouwens erg goed, ze weegt ondertussen 3300 gram en alle zusters vonden haar er goed uit zien Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Clapperdie zo 1 apr 2012 - 5:32

Hebben jullie het ook zo druk met de kleintjes?! Ik wil steeds reageren maar dan komt er altijd wel iets tussen wat T. gerelateerd is smile

Lejow: Wat fijn dat alles goed is gegaan met B.! Het is echt een sterk meisje. Zitten jullie al een beetje in het ritme nu ze thuis is? En wat een plaatje is het trouwens!

Earane: Alsnog gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Wat een plaatje is het! Lijkt me inderdaad best heftig als je kleintje dan weer naar het ziekenhuis moet. Gelukkig is ze nu lekker thuis en kunnen jullie genieten! Ook heel fijn dat de borstvoeding lekker loopt. Om de hoeveel uur komt ze?

Hoe gaat het verder met de rest van de dames en hun kleintjes?

Hier gaat alles goed. T. slaap en drinkt goed en is ook steeds langer wakker en kan dan zo lekker om zich heen kijken. Heeft heel veel lachstuipjes en trekt ook veel gekke bekjes. Wel is hij een draakje wat betreft verschonen, hij heeft zich al vaak ondergepiest en als we verschonen dan vindt hij het leuk om net nog even een extra pers te geven zodat hij poept op het verschoningskussen of wat er dan maar net onder ligt (mn hand, doekje etc).

Morgen ben ik voor het eerst een hele dag alleen met T. ben benieuwd.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Earane zo 1 apr 2012 - 6:18

@ Lejow: Wat fijn dat het zo goed gaat met de kleine meid! Wat een mooi gewicht zeg Very Happy

@ Clapperdie: Ja, dat probleem met reageren heb ik ook! Nu ook snel aan het typen omdat de kleine maar zo weer wakker kan worden, haha. A. komt elke 3 á 4 uur ongeveer (soms vaker), dus heel netjes! 's Nachts slaapt ze 1 keer ongeveer 5 á 5,5 uur door. Dit is echt heel fijn. De eerste nachten waren echt drama. Wat leuk is dat he als de kleine wat langer wakker is? Vandaag was A. ook wat vaker wakker zonder te huilen, zo mooi om dan die grote ogen te zien! Ze heeft ook veel lachstuipjes, zo leuk! Haha, dat van het verschonen herken ik (helaas;)) ook. Ze heeft het zelfs een keer gepresteerd om tot 3 keer toe te poepen tijdens het verschonen... het kwam er ook spuitend uit, dus we moesten dekking zoeken Very Happy. Oh, jij ook voor het eerst alleen morgen met de kleine! Ik ben 's ochtends alleen met A. Ben benieuwd! Maar het komt goed!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Earane zo 1 apr 2012 - 6:24

Hier gaat het vandaag echt goed! A. was de afgelopen dagen 's middags en 's avonds tot de voeding van ongeveer 21 uur wakker. Ze was alleen tevreden als we haar op de arm hadden en ze een pink in haar mond had. Vandaag gaat het echter super! Na de voeding is ze erg rustig, kijkt even om zich heen en huilt niet! Dat is zo fijn. Volgens mij heb ik nu echt moedergevoelens gekregen, want ik ben helemaal verliefd op haar Very Happy.

De kraamhulp was er vandaag voor het laatst en ik had het zo moeilijk toen. Dikke kraamtranen! Het idee dat ik niks meer kan vragen en we het alleen moeten doen. Maar nu voel ik me goed, hoor! Vooral nu A. het vandaag zo super doet.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 6:44

Ik verbaas me dat jullie überhaupt al tijd hebben om te forummen. Volgens mij duurde het hier een week of twee voordat mijn laptop weer aan stond :P en nu zijn er nog dagen dat ik te druk bezig ben met andere dingen.

Welkom hier Earane, en fijn dat het zo goed gaat vandaag! T heeft er ook af en toe zo'n dagje tussen zitten dat niets goed is, behalve inderdaad rondlopen met een pink in haar mond. Gaat gelukkig ook elke keer weer over!

Clapperdie, T vindt het ook leuk om nog even te poepen of plassen tijdens of vlak na het verschonen. Het heeft zelfs al op de muur gezeten :p baby-humor denk ik..

Mn man heeft een feestje vanavond en ik lig lekker met T op mijn buik op de bank. De laatste tijd accepteerde ze de flesjes niet meer. Vandaag hebben we toch weer eens een flesje geprobeerd. Van mij wilde ze m niet, van mn man twijfelachtig. Tot ik even weg ging, toen klokte ze zo 60cc weg en later nog eens 20. Eerst dronk ze gemakkelijk 125, dus helemaal super is het nog niet, maar ze accepteerde iig weer eens een flesje en daar ben ik blij om.

Morgen mogen we naar het cb. Ik ben benieuwd hoeveel ze dit keer is gegroeid.

Fijne avond allemaal!

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 1 apr 2012 - 21:01

Beuh, even ego...
Mijn vriend moet weer werken vandaag na 2 vakantieweken Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Clapperdie zo 1 apr 2012 - 21:18

Lejow schreef:Beuh, even ego...
Mijn vriend moet weer werken vandaag na 2 vakantieweken Sad

Mijn vriend heeft vandaag cursus.. Terwijl hij eigenlijk nog vrij zou zijn.. Gelukkig is hij di tot vr nog vrij en dan moet hij ook weer werken..
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:55

hug lastig he? Het 'echte leven' dat weer begint. Ik vond dat in het begin flink wennen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 1 apr 2012 - 22:29

Ja nu is het echt echt.. Nu hoef ik ook niet meer naar het zh...

Al gaat het nu wel redelijk, ik vond het moeilijker toen hij weer moest werken en B nog in het zh lag..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ ma 2 apr 2012 - 1:03

Hi Meiden, mag ik ook meeschrijven hier? Ben ook wel een januari mama, maar hetzelfde idee als Lejow ;-), de kindjes in het andere topic zijn toch al iets ouder. Mijn zoontje was 2200 gram bij de geboorte en mijn dochtertje 1700 gram. Zou iemand dat alvast in de tabel willen zetten? Ik kom snel meekletsen hoor, we hebben eindelijk weer een nieuwe computer.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  LindaK ma 2 apr 2012 - 1:40

Zoo...even gauw voordat ik D.aan uit z'n bed pluk smile

Lejow, fijn dat B. het zo goed deed in het ziekenhuis!! Super!

Tiramisu, leeukkk he dat lachen? J.ulia ligt bijna te flirten, in de box naar d'r woezel en pip mobiel smile Wat balen die stuwing, hoe is het nu?
Fijn dat ze een flesje weer wilde drinken...

Yvonne, wat fijn dat het zo goed gaat! Hoe is het nu met het gewicht van Z.?

Earane, wat vervelend dat jullie weer terug moesten naar het ziekenhuis!! Fijn dat je je zo goed voelt, lekker he naar buiten?!
En wat heerlijk dat het zo goed ging gisteren! Vandaag ook hoop ik?

Clapperdie, ben benieuwd hoe het je bevalt..zo met z'n 2en!

Lana, gezellig! Hoe is het met jouw en de kids?

Hier gaat alles goed! J.ulia is zo supertevreden, heerlijk smile Ze ligt momenteel heel lief te 'kletsen' tegen woezel en pip, haha! Gisteren hebben we de verjaardag van m'n moeder gevierd, ze heeft heerlijk bij mij in de draagdoek geslapen.
Morgen mogen we naar het cb voor de eerste prikken...ben benieuwd!
Verder is het hier eigenlijk heel saai, haha, want het gaat allemaal goed Very Happy
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 1:54

Forumster
Naam kind