Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE zo 16 sep 2012 - 21:52

@ Bebbel, gelukkig zijn die regeldagen weer over. Nu eet ze gewoon weer elke 3 a 4 uur. Veel beter smile Wel spannend he die fotoshoot!! Er zullen vast hele leuke foto's uitkomen!! smile

@ All, hier gaat alles zo zij gangetje weer. Gelukkig zijn de regeldagen weer voorbij!! Twee achter elkaar vond ik wel even genoeg zo Laughing Hebben jullie ook al regeldagen gehad?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie ma 17 sep 2012 - 22:46

Bebbel, wat fijn dat alles goed gaat bij jullie.

Pip, heb je een fijn weekend gehad? Was het leuk in plopsaland?

Maddie, fijn dat de regeldagen weer voorbij zijn nu. Is idd erg vermoeiend!

All, hier gaat het allemaal wel redelijk. Vriend is weer aan het werk, dus dat is wel eventjes wennen. Maar het gaat allemaal goed.
Beetje stress gehad door een meningsverschil met mijn moeder...waardoor meteen mijn melkproductie achteruit liep en ik even heb getwijfeld of ik misschien maar moet stoppen met de bv. Aangezien L. nog steeds niet echt aan de borst wil drinken en er nu gewoon zo veel tijd in gaat zitten. Ben steeds een uur bezig met proberen aan te leggen, flesje geven en kolven, Vooral 's nachts is dat erg vermoeiend. Als mijn vriend thuis is gaat het allemaal een stuk sneller. Dan geeft hij het flesje en ga ik ondertussen kolven voor de volgende voeding. Dan zijn we met een half uur allebei klaar. Maar mijn melkproductie is nu wel weer goed, dus ga toch nog maar even door. Het is voor een goed doel! Maar ik weet soms niet hoe lang ik dit nog ga volhouden.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 3:14

Maddie; Fijn dat de regeldagen voorbij zijn en dat het allemaal lekker gaat!

Jezzie; Wat vervelend het meningsverschil met je moeder, is het wel weer uitgesproken? Wat goed dat je toch doorzet met de borstvoeding!! Zal wennen zijn idd je vriend weer aan het werk, aan de andere kant vond ik het heerlijk, lekker keutelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE di 18 sep 2012 - 3:42

@ Bebbel, ik ben zeker blij dat die regeldagen over zijn smile

@ Jezzie, o wat naar dat je een meningsverschil had met je moeder. Is het wel uitgesproken ondertussen? Wennen is het zeker als je vriend weg is he! Ik kan me voorstellen dat het zwaar is met dat kolven ook!!

@ All, vandaag de huisarts op bezoek gehad. Dat gebeurd hier standaard geloof ik. Onze kleine heeft een klein kuiltje/ gaatje boven haar kontje zeg maar. Maar het bleek dat het onschuldig is. Veel kleintjes schijnen het te hebben. Het gaat niet weg, maar wordt wel minder zichtbaar.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 1:03

Fotoshoot gister avond was super, ben heeeel benieuwd naar het resultaat.
1e foto kreeg ik als voorproefje en staat in het foto topic.
Zijn tegen de 500 foto`s die gemaakt zijn :O

Vanmorgen op cb geweest en heeft hij zijn eerste inentingen gehad, even huilen toen was het weer over. Hij is nu wel zeurderig dus lekker veel kroelen en slapen. Hij weegt nu 3910 gram en is 53 cm. Hij groeit goed met zijn lijntje mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie wo 19 sep 2012 - 4:36

Bebbel, leuk dat de fotoshoot goed gegaan is. Leuke foto! Ik ben benieuwd naar de rest. Fijn dat je mannetje goed groeit en dat de entingen goed gegaan zijn.

Maddie, zo'n kuiltje heeft mijn dochter ook. De kraamzorg liet dat al zien aan ons. Je moet er goed om denken dat je het goed schoonmaakt bij het verschonen.

Pip, ik zag een leuke foto van je zoontje in zijn winterjas! Ziet er lekker warm uit! Ik moet ook maar eens op zoek naar een winterjasje voor mijn dochter. Vind het alleen lastig welke maat ik dan moet hebben.

All, ik overweeg toch om te stoppen met de borstvoeding...Ik denk dat ik het blijf volhouden tot ze een maand is en dat ik het dan wil gaan afbouwen. Ik vind het wel erg jammer, maar op deze manier houd ik het niet vol. Ik ga zo de verpleegkundige van het cb een mail sturen voor advies.

Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Amber- wo 19 sep 2012 - 5:28

Hallo meiden,

Ik meld me ook weer eens. Heb niet alles terug gelezen, maar vanaf nu ga ik het weer bijhouden.
Het is vrijdag alweer twee weken geleden geleden dat ik ben bevallen en wat gaat de tijd snel. Ook is er al veel gebeurd in die twee weken.
Zoals jullie misschien hebben gelezen heeft l.uuk bij de bevalling zijn sleutelbeen gebroken. Afgelopen donderdag moesten we naar de kinderarts voor controle en om te kijken of het alleen zijn sleutelbeentje is. Helaas is er waar ik al bang voor was meer aan de hand. Of hij heeft een scheurtje in zijn spier of hij is volledig afgescheurd, of hij heeft zenuwschade. We moeten
2 okt terugkomen. Tot die tijd moeten we kijken of hij functie terug krijgt. Zijn hand en onderarm kan hij wel bewegen maar zijn bovenarm niet. Ik ben erg geschrokken van dit nieuws en ook erg verdrietig. Maak me zorgen over zijn ontwikkeling met zijn arm. Terwijl ik weet dat de behandelingsmogelijkheden goed zijn en we ook eerst moeten afwachten wat voor schade er nou eigenlijk is.

Daarnaast loopt de borstvoeding niet goed. Ik heb vlakke tepels en het lukt hem niet om goed aan te happen, na een tijd begonnen met tepelhoedjes. Hij werd hier erg moe door, en viel tijdens het drinken steeds in slaap. Hij kreeg voor zijn groei voldoende binnen maar het verzadigde hem niet waardoor hij na de voedingen erg ontevreden was. Ook hing ik afgelopen weekend tegen een borstontsteking aan, had bijna 39 graden koorts. Ik ben nu volledig gaan kolven en we geven het dan met de fles.
Maar inderdaad wat jij ook zegt jezzie, geen idee hoelang ik dit ga volhouden. Het kost veel tijd.
Hij heeft af en toe krampjes, maar verder is hij sind we de fles geven een heel stuk tevredener.

Verder geniet ik echt van hem!!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Weegschaal wo 19 sep 2012 - 8:52

@ Amber; Wat een onzekerheid over je kleine man zijn arm, hoop dat het uiteindelijk mee mag vallen Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 699888
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 19:00

@ Amber: wat schrikken zeg, dat het er nog niet zo goed uit ziet met zijn armpje. Vind het altijd zo sneu voor die kleintjes als ze zo''n pijn hebben (gehad) tijdens en na de bevalling. Merk je dat hij er zelf pijn aan heeft?
En word je goed begeleidt door een lactatiekundige IBCLC met de borstvoeding? Misschien is het anders nog de moeite waard om een LK mee te laten kijken, misschien heeft zij net die tip wat er voor zorgt dat L. wel live kan drinken.

@ Jezzie: jammer dat je overweegt te stoppen, maar het lijkt mij ook intensief hoor. Ik kolf nu 1x per dag om H. aan een flesje te laten wennen/voorraadje op te bouwen, maar daar heb ik al een hekel aan.

@ Bebbel: fijn dat de shoot goed is gegaan. Ik zal zo even in het fototopic kijken, heb de foto nog niet gezien. En heeft je kleintje nu al vaccinaties gehad? Dat doen ze normaal toch tijdens het tweede bezoek met 8 weken? Was hij de rest van de dag nog een beetje te pas?

@ Maddie: de huisarts is hier ook langs geweest, maar heeft H. niet echt onderzocht. HIj is maar een minuut of 5 binnen geweest.

@ Kleertjes: wij hebben hier juist super veel in 50 en 56 gekregen. We hebben nu zoveel dat ze waarschijnlijk een aantal kleertjes helemaal niet aan kan. Ik vraag nu ook vooral om maat 68 als mensen vragen in welke maat we graag wat willen hebben, want in 62 heb ik bijna alles nog van de oudste.

@ All: hier gaat het wederom prima. Begin wel een beetje een slaaptekort op te bouwen, ondanks dat H. best goed slaapt. Ik vind het vooral pittig dat Y. ''s ochtends weer vroeg wakker is en inmiddels ook niet meer tussen de middag slaapt, waardoor ik niet bij kan slapen. H. is ''s avonds vaak aan het clusteren, dus ik slaap vaak ook niet voor 23u. Meestal wordt ze nu 1x wakker rond 4u en slaapt dan door tot een uur of 8.
Ben ook sinds een paar dagen begonnen met kolven en een flesje geven, maar dat is nog niet zo''n succes. Ze zuigt op goed geluk en krijgt af en toe een slok binnen. Ik wil het zometeen even met een ander flesje met een ander soort speen proberen. Mijn man had gisteren een speentje gekocht, omdat ze alleen mijn pink wil hebben met zuigbehoefte. Zo kan ze dan ook zuigen als ik er niet ben, maar dat speentje accepteert ze dus ook niet. Ze begint er haast van te kokhalsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  kwak wo 19 sep 2012 - 19:33

Ik breek even in.
Rejoy, dan kun ne even een ander soort speentje proberen. D. Wou zn difrax speentje niet, daar snapte ze niks van en een ander merk ging wel heel goed.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 19:51

kwak, mijn man heeft nu een difrax gehaald, die pakte de oudste als enige speentje juist wel zo heel af en toe. We kunnen inderdaad nog eens een andere proberen, vind het wel sneu dat ze anders zo moet huilen bij mijn man. Als ik alleen kijkt hoe ze op alles wat niet op een tepel of mijn pink in haar mond reageert heb ik er een hard hoofd in. Eerst maar eens kijken hoe ze op de kersspeen op de fles reageert straks.



ooh, en dat lijstje wat een paar post terug voor is gesteld, vind ik een strak plan. Ik kan nauwelijks bij houden wie een zoon of dochter heeft en hoe dat kindje dan heet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 19:59

NaamKindjegeb.datumoudere kindjes
Rejoy.H.annah10-08-2012Y.inthe (2)
AmberL.uuk07-09-2012..
........
........


Als het goed is, kun je je zo bij in de tabel zetten als je mijn bericht quote. Als iedereen er in staat, wil ik iedereen wel op volgorde van geboortedatum zetten.


Laatst aangepast door Rejoy. op wo 19 sep 2012 - 20:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Amber- wo 19 sep 2012 - 20:02

Rejoy. schreef:
NaamKindjegeb.datumoudere kindjes
Rejoy.H.annah10-08-2012Y.inthe (2)
........
........
........


Als het goed is, kun je je zo bij in de tabel zetten als je mijn bericht quote. Als iedereen er in staat, wil ik iedereen wel op volgorde van geboortedatum zetten.

Geen idee hoe ik me in de tabel moet zetten. Wil iemand dat voor me doen?
Amber 22, l.uuk, 07-09-'12
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Amber- wo 19 sep 2012 - 20:06

@rejoy, nee er is nog geen lactatiedeskundige bij geweest. Is zeker een idee.
Echter wil ik nu even mijn tepels rust geven. Zat gister bij de huisartsenpost, omdat ik nog steeds koorts bleek te hebben. Ik heb of een sluimerende borstontsteking ( waarschijnlijk door de kloofjes) of het is wondroos. Had wat rode vlekjes op mijn borst. Zit nu dan ook aan de antibiotica.
Hopelijk gaat h toch wennen aan een speentje. L wil alleen de bibispeen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  kwak wo 19 sep 2012 - 20:20

Rejoy. schreef:kwak, mijn man heeft nu een difrax gehaald, die pakte de oudste als enige speentje juist wel zo heel af en toe. We kunnen inderdaad nog eens een andere proberen, vind het wel sneu dat ze anders zo moet huilen bij mijn man. Als ik alleen kijkt hoe ze op alles wat niet op een tepel of mijn pink in haar mond reageert heb ik er een hard hoofd in. Eerst maar eens kijken hoe ze op de kersspeen op de fles reageert straks.



ooh, en dat lijstje wat een paar post terug voor is gesteld, vind ik een strak plan. Ik kan nauwelijks bij houden wie een zoon of dochter heeft en hoe dat kindje dan heet!

ik vroeg me ook al af waarom ik hem gister in de KV zag Wink.
Hij wou mij alleen niet zien.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Muppetje wo 19 sep 2012 - 20:23

amber22 schreef:
Rejoy. schreef:
NaamKindjegeb.datumoudere kindjes
Rejoy.H.annah10-08-2012Y.inthe (2)
........
........
........


Als het goed is, kun je je zo bij in de tabel zetten als je mijn bericht quote. Als iedereen er in staat, wil ik iedereen wel op volgorde van geboortedatum zetten.

Geen idee hoe ik me in de tabel moet zetten. Wil iemand dat voor me doen?
Amber 22, l.uuk, 07-09-'12

Mij lukt het ook niet zo best, haha. Muppetje, L.ars, 11-09-2012

Ik ga proberen vandaag weer eens een update te plaatsen, daarna ga ik het weer bijhouden.

Vandaag was mijn uitgerekende datum, heb ik toch maanden naar toe geleefd, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 20:25

NaamKindjegeb.datumoudere kindjes
Rejoy.H.annah10-08-2012Y.inthe (2)
AmberL.uuk07-09-2012-
MuppetjeL.ars11-09-2012-
BebbelM.ikay01-08-2012-


Laatst aangepast door Rejoy. op wo 19 sep 2012 - 21:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 20:35

@ amber: misschien voor die bo/wondroos juist ook een idee om een lk in te schakelen. Niets ten nadele van huisartsen, maar LK''s hebben nu eenmaal wel meer verstand van bv en alles daar omheen.

@ Kwak: haha, dan had hij vast haast om thuis te komen!



onze kleine pruts heeft gewoon uit de fles gedronken netZomer 2012 mama's! - Pagina 36 281626781 Had een dure breastflow gekocht, speciaal voor bv kindjes, heeft ze liever een goedkoop kersspeentje. Straks maar even op zoek naar eentje met een kleiner gaatje, want nu kreeg ze wel erg veel lucht mee naar binnen.nY.inthe was helemaal trots dat zij het flesje vast mocht houden, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 21:36

Krijg het ook niet helemaal voor elkaar in het tabel.

Bebbel - M.ikay - 01-08-2012

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie do 20 sep 2012 - 5:18

Wil iemand mijn ook op het lijstje zetten?

Jezzie89- L.yanne, 29-8-12
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 5:28

NaamKindjeDatumandere kindjes
BebbelM.ikay01-08-2012-
Rejoy.H.annah10-08-2012Y.inthe (2)
Jezzie89L.yanne29-08-2012-
AmberL.uuk07-09-2012-
MuppetjeL.ars11-09-2012-

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 20 sep 2012 - 6:25

Rejoy. schreef:
NaamKindjeDatumandere kindjes
Bebbel
M.ikay01-08-2012-
Rejoy.H.annah10-08-2012Y.inthe (2)
Jezzie89L.yanne29-08-2012-
AmberL.uuk07-09-2012-
MuppetjeL.ars11-09-2012-
PiPSt.ijn15-07-2012Fe.mke (2)

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE do 20 sep 2012 - 6:40

Bij mij lukt het ook niet met de tabel. I.sabelle 29-08-2012
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE do 20 sep 2012 - 6:47

@ Bebbel, wat leuk dat het zo goed ging met de fotoshoot!! Die foto op fb vond ik erg bijzonder!! Heel mooi en knap gedaan ook. Is echt een vak apart denk ik!!
Spannend joh dat eerste prikje. Mijn dochter hoeft pas als ze al twee maanden is geloof ik.

@ Jezzie, wat vervelend dat het allemaal zo moeilijk gaat dat je overweegt om te stoppen!! Lijkt mij ook allemaal heel zwaar hoor!! Hopelijk krijgt ze binnen nu en een week het kunstje toch nog onder de knie!!

@ Amber, wat ontzettend sneu zeg dat je zoon zijn sleutelbeen gebroken heeft en een spier gescheurd. Zielig voor zo'n klein ventje!!Wat lastig dat de bv niet goed loopt. Hopelijk kan een lactatiekundige je helpen hiermee! Wat pijnlijk zeg, dat je last hebt van een borstontsteking. Hopelijk knap je snel op met behulp van de antibiotica!

@ Rejoy, fijn dat het zo goed gaat zeg! Ik had dat met het speentje eerst ook. Wilde die van avent geven maar die was te groot voor haar. Ze doet het nu heel goed op de bibi speen. Wel handig al die pakketten met speentjes erin. Wij hadden al drie soorten in huis.



MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes do 20 sep 2012 - 14:39

Mij lukt het ook niet helemaal met Het schema.
7-7-2012 D.aan en ouder kind B.as

Met D gaat het steeds beter. Hij lijkt al rustiger te worden en slaap overdag regelmatig in zijn eigen bedje. Hij heeft nog wel veel.last van buikkrampen en ontzettend veel spugen.
Van de week was de fysio er voor D en ze merkte iets op aan zijn heupjes. Nu moet ik morgen terug en.als ze het niet vertrouwd moet ik volgende week een echo laten maken. Er staat al een echo gepland over 3 weken omdat ikzelf geboren.was met heupdysplasie.
Spannend dus.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum