Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE za 29 sep 2012 - 23:42

@ Jezzie, wat leuk dat je geshopt hebt. Leuk ja.. echt die meiden dingen.
Succes bij het cb maandag. Wij moeten dinsdag en ben ook heel benieuwd naar de groei.
Met zo'n gastouder zou ik ook snel klaar zijn hoor. Dat is toch niet echt een fijn idee allemaal. Hopelijk vind je snel opvang die je wel aanstaat.

@ Rejoy, ze komt zelf dan ook vaker als ze wat minder drinkt. Ik voed in principe gewoon op verzoek. Tenzij ik echt om een bepaalde tijd weg moet.
Ja.. wat een heftige week voor jullie zeg!! Hoe gaat het nu? Het is ook wel veel allemaal met verhuizen en alles erbij. Kan me voorstellen dat het voor jou ook erg zwaar wordt. De kinderen in je eentje en nog inpakken ook. Misschien kan één van de opa's en oma's nog een beetje helpen?
Wel fijn dat je nu een beter contract hebt gekregen op je werk. Een nul-uren contract geeft toch niet echt zekerheid he!

@ Pip, gefeliciteerd met je man. Logisch dat je even geen tijd en puf hebt om te reageren. Gewoon lekker je rust pakken nu het even kan.

@ Amber, Wel heftig allemaal, maar wat super dat er toch verbetering in komt met zijn armpje. Kan me voorstellen dat je een gat in de lucht springt als hij zijn armpje op tilt. Fijn dat je ontsteking weg is. Geen pretje allemaal.
I. Drinkt heel wisselend. Soms drinkt ze weinig en komt ze vaker op een dag en soms drinkt ze goed en dan zitten er meer uurtjes tussen.

@ Moepie, Hij groeit zeker hard. Gaat dan zo snel he!! Wat gezellig zo'n etentje met je collega's. Kan me voorstellen dat je dan het gevoel hebt dat je er alweer helemaal in zit.
Ik ga binnenkort langs mijn werk om de kleine te showen aan de kinderen. Ik ben benieuwd of het voor mij dan ook weer zo zal voelen.

@All, hier gaat het zo zijn gangetje. Wil deze week beginnen met kolven om een voorraad op te bouwen. Zit alleen nog even te kijken naar een geschikt tijdstip. vind het namelijk niets om na elke voeding kort te kolven. Dan kan ik misschien beter bijvoorbeeld elke avond of ochtend een uur na de voeding kolven ofzo. Lastig lastig. En nog een beetje wennen aan hoe die werkt ook. Ik heb een medela freestyle aangeschaft.
Dinsdag ga ik naar het consultatiebureau met I. dus ben heel nieuwsgierig naar de groei ook. :cheering:
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 30 sep 2012 - 4:07


Jezzie: Hoe gaat het afbouwen en het geven van fv? Ik was er toen met een paar dagen vanaf. Wou ook nog 1 of 2 voedingen doen, maar het was gewoon op!
Hoe was het bij de andere gastouder? Ah, daar zou ik ook geen fijn gevoel bij hebben..
S heeft ook veel krampjes gehad en vond het dan erg fijn bij mij in de draagdoek. Ik vond dat ook weer fijn, dan kon ik tussendoor ook nog wat doen!
Ook jij al wezen shoppen!

Maddie: Wat een vervelende situatie met je schoonmoeder, ik zou ook echt niet blij zijn..
Ben wel benieuwd wat je geshopt hebt!
J
Met 4 weken is er een sprongetje, het kan zijn dat ze daardoor wat minder drinkt.
Ik was erg blij met mijn Freestyle, fijn ding! Ik zou inderdaad `s morgens of `s avonds kolven!
`s morgens is misschien beter ivm de productie, maar als je straks weer aan het werk bent is `s avonds misschien makkelijker. Misschien moet je ook wel 2x kolven. Zou het gewoon even aankijken en doen wat jou het makkelijkst uitkomt.


Muppetje: Wat fijn dat alles goed gaat! Vind het trouwens wel apart dat je eerst moest kolven en dan voeden.. Dan zit je er zelf ook niet lekker bij en gaat het kolven ook minder. Zo zie je maar weer dat alle kraamverzorgsters anders werken!
Grappig dat L het niks vindt om in zijn blote kont te liggen, S vindt dat juist weer erg fijn, haha.
Fijn dat zijn heupjes goed in de gaten worden gehouden, bij ons zit het ook in de familie en dacht het cb bij S ook wat te zien, gelukkig was er op een echo niks te zien.


Bebbel: Geniet nog maar eventjes van je laatste weken verlof! Ik had ook nog wel even thuis willen blijven, maar helaas moet er ook geld binnenkomen. Heb nog wel gedacht om er 2 weken vakantie aan te plakken, maar over die 2 weken moest ik dan alsnog aan het werk. Bewaar die dagen dus gewoon voor tussendoor en met de kerst ben ik ook 2 weken vrij.
Ik ben dinsdag bij de Prenatal geweest, heb een voetenzak voor in de MC, blousje, truitje, joggingbroekje voor S en een poncho voor F gehaald. Ook allemaal van een cadeaukaart!

Rejoy: Grappig dat Y het er nog over had
J
Kan me voorstellen dat het nu even pittig is, wat zal je straks een tijd over hebben als alles klaar is!
Super dat je een contract gekregen hebt!


Amber: Geeft niks hoor, ik snap je wel, haha! Maar het is inderdaad inderdaad heerlijk!
Wat fijn dat het beter gaat met L zijn armpje, kan me wel voorstellen dat je trots bent!


Moepie: Geniet nog maar eventjes van je verlof, ik zou ook nog wel thuis willen zijn J

All: Nou ik ben dus alweer aan het werk! Zit er qua werk al weer helemaal in, vind het ook niet moeilijk om S achter te laten op het kdv, hij heeft hele lieve juffen. Alleen zou ik toch wel graag gewoon lekker thuis bij de kinderen zijn. Helaas kan dit gewoon echt niet.

S heeft helaas weer spruw, morgen maar even de ha bellen. Hoop dat ik zo een receptje kan krijgen, anders moet ik S ophalen van het kdv, naar de ha en weer terug. Is voor hem ook niet fijn. Had gisteren al wel de hap gebeld, het kwam ineens heel erg op, maar hij drinkt goed en lijkt er geen last van te hebben.
Dinsdag eerst even naar de Prenatal geweest en heb een voetenzak voor in de MC, blousje, truitje, joggingbroekje voor S en een poncho voor F gehaald. Daarna bij Moepie wezen koffie drinken, was gezellig!
Vrijdag zijn we even naar het dorp geweest en een nieuwe bril+zonnebril uitgezocht voor mij, ben benieuwd wat iedereen er van vindt. Gisteren verjaardag en vandaag lekker niks. Nog wel even het dorp in geweest om een broek voor mijzelf te kopen, had nog wat verjaardagsgeld gekregen!


Zo maar eens het eten klaar maken en vanavond bij de buren op de koffie.
Fijne avond nog!


De felicitatie van S aan papa:
*weg*


Laatst aangepast door PiP op ma 1 okt 2012 - 8:34; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 30 sep 2012 - 6:00

Amber, Fijn dat het zo goed gaat met L. en dat hij niet meer zo'n last heeft van zijn schouder en zijn armpje beweegt!

Moepie, Wat wordt M. dan al groot! Gaat snel he, L past maat 50 nu ook niet meer. Geniet nog maar lekker van je vrije weken.

Maddie, Lastig ja dat je niet goed weet wanneer je moet kolven. Succes op het cb dinsdag.

Pip, Een draagdoek zou idd wel handig en fijn zijn...maar die heb ik helaas niet en ik vind ze erg duur. Is wel veel geld voor ons...vind het wel jammer.
Wat vervelend dat S spruw heeft. Je bent dus ook lekker aan het shoppen geweest, leuk!

All, het afbouwen van de bv gaat goed. Ik kolf nu nog 2 keer, 's ochtends en 's avonds. Gisteravond was het nog wel veel, maar vanochtend een stuk minder. Dus ik ben benieuwd hoe lang het nog lukt. Ben ondertussen ook de vriezervoorraad aan het opmaken. Dus nog een paar dagen en dan denk ik dat we helemaal over moeten op de fv. Dit drinkt ze gelukkig wel goed. Hoewel ze wel meer last van krampjes krijgt door de fv denk ik. Vind het alleen lastig hoeveel ik haar moet geven. Als ik 120cc geef spuugt ze best veel, maar als ik 90 geef heeft ze best snel al weer honger. Morgen maar even advies vragen op het cb.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Muppetje zo 30 sep 2012 - 6:16

Amber, wij spreken elkaar zo veel dat ik het soms suf vind hier te reageren...

Pip, fijn dat het werken goed gaat en je je ventje met een gerust hart achterlaat. Het eerst kolven was trouwens het idee van de verloskundige. Een dag later had ze het idee om het gekolfde van een voeding eerder te geven en ondertussen te kolven voor de volgende voeding. Dat ging eenstuk beter.

Jezzie, fijn dat het afbouwen goed gaat.

Verder weet ik het even niet meer,oeps
Hier alles goed. Ondanks dat ik aan mijn mannetje zie dat het super gaat heb ik voor mijn eigen gemoedsrust een babyweegschaal gekocht. Sinds ik die heb voel ik me véél zekerder bij de borstvoeding. Dus dat is wel fijn.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 30 sep 2012 - 6:20

Muppetje schreef:Amber, wij spreken elkaar zo veel dat ik het soms suf vind hier te reageren...

Pip, fijn dat het werken goed gaat en je je ventje met een gerust hart achterlaat. Het eerst kolven was trouwens het idee van de verloskundige. Een dag later had ze het idee om het gekolfde van een voeding eerder te geven en ondertussen te kolven voor de volgende voeding. Dat ging eenstuk beter.

Jezzie, fijn dat het afbouwen goed gaat.

Verder weet ik het even niet meer,oeps
Hier alles goed. Ondanks dat ik aan mijn mannetje zie dat het super gaat heb ik voor mijn eigen gemoedsrust een babyweegschaal gekocht. Sinds ik die heb voel ik me véél zekerder bij de borstvoeding. Dus dat is wel fijn.

Zo moest ik het eerst ook doen, eerst kolven en dan geven, maar omdat L dan zo lag te huilen omdat ze honger had, kon ik me niet goed ontspannen en kolfde ik heel weinig. Dus toen zei de kraamhulp dat ik het maar andersom moest gaan doen, dat gaf idd wel wat meer rust.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Amber- zo 30 sep 2012 - 7:31

Muppetje schreef:Amber, wij spreken elkaar zo veel dat ik het soms suf vind hier te reageren...

Pip, fijn dat het werken goed gaat en je je ventje met een gerust hart achterlaat. Het eerst kolven was trouwens het idee van de verloskundige. Een dag later had ze het idee om het gekolfde van een voeding eerder te geven en ondertussen te kolven voor de volgende voeding. Dat ging eenstuk beter.

Jezzie, fijn dat het afbouwen goed gaat.

Verder weet ik het even niet meer,oeps
Hier alles goed. Ondanks dat ik aan mijn mannetje zie dat het super gaat heb ik voor mijn eigen gemoedsrust een babyweegschaal gekocht. Sinds ik die heb voel ik me véél zekerder bij de borstvoeding. Dus dat is wel fijn.

Haha muppet, dat klopt. Maar vond beetje raar overkomen voor de rest als ik niet op jou reageerde. smile
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 30 sep 2012 - 9:36

Jezzie: Een draagdoek is inderdaad een hoop geld, ik heb hem als kraamcadeau gekregen van mijn moeder.
Het voordeel is wel dat het zijn waarde behoudt.
Anders probeer je 100 of 110 cc, wij moesten de voeding de eerste periode steeds met 10 opvoeren, van 120 naar 150 zijn we wel in 1 keer gegaan. Wat wij trouwens deden met het afbouwen was de fv mengen met de bv. Misschien een idee om haar zo langzaam aan de fv te laten wennen?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 30 sep 2012 - 14:07

Neutral
PiP schreef:Jezzie: Een draagdoek is inderdaad een hoop geld, ik heb hem als kraamcadeau gekregen van mijn moeder.
Het voordeel is wel dat het zijn waarde behoudt.
Anders probeer je 100 of 110 cc, wij moesten de voeding de eerste periode steeds met 10 opvoeren, van 120 naar 150 zijn we wel in 1 keer gegaan. Wat wij trouwens deden met het afbouwen was de fv mengen met de bv. Misschien een idee om haar zo langzaam aan de fv te laten wennen?

Bedankt voor het mee denken, hoeveel bv en hoeveel fv zou ik dan bij elkaar moeten doen? Want ze krijgt nu 120bv. Daarom dacht ik, zoveel fv geef ik ook ze laat nu 20cc staan trouwens i.p.v. Opdrinken en weer uitspugen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 30 sep 2012 - 18:25

Oja je wist natuurlijk al wat ze binnenkreeg door het kolven smile
Ik kolfde niet genoeg, dus vulden we dat aan met fv. Van de 90 was dat ong 20, dit deden we steeds meer.
Je kan meteen half om half doen of eerst 30.
120 +4 is trouwens 132cc voeding.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 30 sep 2012 - 21:19

Heb het nu gemengd en ze houd het goed binnen.
Vanmiddag op het cb ook nog even advies vragen.
Fijn dat je met me mee denkt pip! smile
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 1 okt 2012 - 0:04


@ pip, alweer aan het werk!! Dat is idd jammer. Het is natuurlijk ook veel lekkerder om lekker met je gezinnetje thuis te zijn!! Wat vervelend weer die spruw. Hopelijk werkt de huisarts een beetje mee. Anders is het weer zo'n gedoe. Leuke foto en een leuk shirtje!
ik heb dit setje geshopt en nog een setje van de zeeman. Een wit broekje en een wit lange mouwen shirtje met een schaapje erop.
http://www.kleertjes.com/noppies-jurk-1007601866.html
http://www.kleertjes.com/noppies-legging-1007601877.html
Ik heb nu idd in de ochtend gekolfd. Heb vanavond geen tijd, maar ga denk ik morgenavond ook nog kolven. Voor het naar bed gaan. De freestyle is heel makkelijk en snel dus dat valt me alles mee.

@ Jezzie, fijn dat het afbouwen goed gaat!! Lijkt me allemaal nog best lastig. Zeker met die hoeveelheden ook!! Maar je gaat vandaag natuurlijk naar het cb, dus daar kan je ook nog advies krijgen. Ik vind die draagdoeken ook zo duur! Is niet echt een prijsje van o we proberen even of het wat is.

@ Muppetje, als jij je prettig voelt om haar te kunnen wegen moet je dat natuurlijk gewoon lekker doen. Geeft vast een stukje rust! En... heb je al gewogen?

@ All, vanmorgen voor het eerst met de freestyle gekolfd. Vond het wel goed gaan. Heb het gelijk na de voeding gedaan. Miste alleen wel zo'n handsfree bh dus die heb ik vandaag maar even besteld. Dat werkt even prettiger hoop ik.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie ma 1 okt 2012 - 4:02

Maddie, leuke kleertjes!

Muppetje, fijn dat de weegschaal je meer rust geeft!

All, wij zijn net terug van het cb. L weegt nu 4840 gram en is 58cm! Ze is dus flink gegroeid! Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 281626781
Verder was alles helemaal goed. Moet gewoon doorgaan met 120cc fv geven. En inderdaad mengen omdat ik steeds minder kolf.
Maar ik denk niet dat dat kolven nog lang lukt het was vanochtend maar 50cc.
Wat een drukte trouwens op het cb...L werd er best onrustig van, van al die huilende baby's. Ze moest ook best hard huilen, terwijl ze normaal eigenlijk nooit huilt! Nu maar lekker knuffelen dusZomer 2012 mama's! - Pagina 38 561177
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Muppetje ma 1 okt 2012 - 5:10

Maddie, ik wil om de dag gaan wegen. Gisteren was hij 3690

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE di 2 okt 2012 - 7:57

Vandaag naar het cb geweest. Ze is nu 55,6 cm en weegt 4110 gram. Qua lengte is ze precies gemiddeld en qua gewicht boven gemiddeld smile
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Muppetje di 2 okt 2012 - 8:06

Muppetje schreef:Maddie, ik wil om de dag gaan wegen. Gisteren was hij 3690

Vandaag alweer 3820, hij groeit goed smile

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE di 2 okt 2012 - 8:57

@ muppet, wat gaat dat hard zeg!! Schijnt wel zo te zijn dat bv kindjes een dipje krijgen in de groei. Maar misschien had het cb dat tegen jou ook al gezegd.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Muppetje di 2 okt 2012 - 9:00

MADDIE schreef:@ muppet, wat gaat dat hard zeg!! Schijnt wel zo te zijn dat bv kindjes een dipje krijgen in de groei. Maar misschien had het cb dat tegen jou ook al gezegd.
Ja dat schijnt inderdaad. Ach, zien we dan wel weer. Volgens borstvoeding.com is 110 puur week het minimum. Dus zolang het daar niet onder zit maak ik mre geen zorgen geen ik besloten

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes di 2 okt 2012 - 13:59

Hoi meiden,

Hier even een berichtje van mij. We moeten D nu een dubbele dosis maagzuurremmers geven en nu gaat het echt goed met hem! Hij zit lekker in zijn vel en is lekker vrolijk.
Grote broer B doet het minder goed. Hij is erg jaloers en over enthousiast en doet D vaak pijn. Ik moet echt zo goed opletten! Dit is wel erg vermoeiend.
De nachten zijn nog erg pittig en D komt nog 3x! Overdag wil hij ook iedere 2 1/2 uur eten en afgelopen 2 dagen zelfs om de 2uur!
Donderdag moeten we weer naar het cb en krijgt hij zijn eerste prikken, daar zie ik zo tegenop.
Volgende week woensdag krijgt D een echo van zijn heupjes, ben erg benieuwd. De fysio voelde namelijk iets, maar de huisarts vond het wel meevallen.

Ik las hier iets over een draagdoek, weet even niet meer bij wie.
Je kunt bij verschillende sites een draagdoek of draagzak lenen zodat je hem uit kunt proberen.
Wij zijn zelf toen D 6 weken was naar een draagdoek consulent geweest. Zij had verschillende doeken en zakken om te proberen. Ik heb hier toen een marsupi draagzak geleend en 2 weken geprobeerd. Deze zat goed en toen heb ik er via mp 1 aangeschaft.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE wo 3 okt 2012 - 0:09

@ wennes: fijn dat de maagzuurremmers werken!! wel spannend een echo van de heupjes. Hopelijk valt het inderdaad mee. Jeetje dat zijn wel veel voedingen. Dat zal je zeker een hoop energie kosten. Zeker in combi met de jaloezie van je oudste. Hopelijk komt er snel verandering in!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie do 4 okt 2012 - 8:23

Hoi Meiden,
Hoe gaat het met iedereen?

Muppetje, wat fijn dat je mannetje zo goed groeit en dat de weegschaal je meer rust geeft.

Wennes, Wat goed om te lezen dat het veel beter gaat met D. Wel pittig dat hij zo vaak komt voor voeding. Vervelend dat B zo jaloers is.

All, hier gaat alles goed. We zijn er zo goed als zeker uit dat L naar een kdv gaat. De gastouders die we bezocht hebben, hadden we niet echt een goed gevoel bij. Of wel bij de gastouder, maar niet bij de buurt waarin ze woonde. En het kdv waar we vandaag geweest zijn heeft een flexgroep en we betalen dan gewoon per uur. Het is wel wat duurder dan een gastouder, maar we voelden ons hier prettiger bij. En we willen L straks natuurlijk wel met een gerust hart achter kunnen laten. Schoonmoede wil ook wel graag oppassen, maar die wil een vaste dag in de week. En aangezien wij allebei onregelmatig werken. (ik heb een nul-urencontract en vriend werkt in ploegendiensten) kunnen we dat haar niet bieden. Geloof wel dat ze dit erg jammer vind...
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Amber- do 4 okt 2012 - 20:51

Hallo Meiden,

@ Jezzie, het afbouwen gaat dus goed. Hoe gaat het nu? al volledig gestopt?
En wat is L goed gegroeid.
Fijn dat je een keus hebt kunnen maken en ze naar een kdv gaat. Je gevoel moet goed zijn.
L.uuk gaat straks ook naar een kdv.

@ Maddie, gaat bij jou het kolven ook goed?
En je meisje ook al zo goed gegroeid!

@ Wennes, fijn dat het beter met D gaat. Welke medicatie gebruikt hij?
Lijkt me moeilijk dat grote broer zo jaloers is, hopelijk gaat het snel beter!
Wel pittig hoor dat D nog zo vaak komt.


Hier hebben we een pittige tijd achter de rug. Afgelopen dinsdag hadden we de afspraak bij de kinderarts en waar ik al bang voor was is zo. L.uuk heeft ook zenuwschade in zijn arm. Ik had me er al wat op ingesteld maar toch vond ik het moeilijk om te horen dat het echt zo was. Aankomende maandag begint de kinderfysiotherapie. Ook moeten we binnenkort naar een kinderneuroloog. Deze neuroloog zal dan ook beslissen of we naar een gespecialiseerd centrum moeten, deze zit in Leiden. We gaan dus nog een heel traject in.
Ook werd L.uuk steeds minder tevreden. Veel huilen, met name overdag slecht slapen. Maar ook 's nachts werd minder. We liepen hele middagen en avonden met hem op de arm om hem te troosten. Je zag gewoon dat hij zoveel pijn had, erg zielig!
Hij blijft reflux te hebben. We zijn met medicatie begonnen, nexium krijgt hij. En tot nu toe gaat het een stuk beter. Hij is tevredener, slaapt een heel stuk beter. Al heeft hij vanochtend een iets mindere ochtend, maar dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben.

Afgelopen woensdag zat ik er wel helemaal doorheen. L.uuk is net 4 weken en in die 4 weken hebben we al zoveel artsen etc gezien, daarnaast heeft/had l.uuk zoveel pijn. Had het gevoel dat ik nog amper heb kunnen genieten.
Gelukkig gaat het nu wat beter en zie ik het wat positiever.

Ook kolf ik nog steeds volledig, maar ga denk ik afbouwen. Het word me te intensief.
Jezzie, hoe heb jij het kolven afgebouwd?
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE do 4 okt 2012 - 22:10

@ Jezzie: Wat fijn dat jullie eruit zijn qua opvang. Zal wel een stukje rust geven. Wat voor werk doe je? Ik kan me voorstellen dat je schoonmoeder dit jammer vindt.

@ Amber: Wat naar allemaal en dan ook nog reflux. L. heeft wel pech zeg!
Bij mij ging het kolven heel goed, alleen vanmorgen kwam er helemaal niets. Nou ja.. probeer het vanavond gewoon weer.

@ all, hier gaat het zo zijn gangetje. Dit weekend vieren we mijn vriend zijn verjaardag voor familie. Vanavond en morgen kraamvisites. Wij hebben het nog best wel druk met kraamvisites. Jullie ook? En hoeveel plannen jullie er per week?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie za 6 okt 2012 - 7:20

Amber, Wat naar allemaal, ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zat. Je wilt gewoon lekker van je mannetje kunnen genieten!
Ik heb het kolven zo afgebouwd: L krijgt 7 voedingen op een dag. Tijden ongeveer rond: 2.00, 5.00, 8.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00, 23.00 Dit wisselde wel wat afhankelijk van hoe lang ze 's nachts sliep.
Eerst ben ik 's middags gestopt met de voeding die ze rond 17.00 kreeg. Na een twee dagen had ik rond die tijd geen stuwing meer en heb ik die van 11.00 laten vallen, na twee dagen rond die tijd geen stuwing meer, toen die van 23.00, daarna die van 5.00, 14.00 en 2.00. Die van 8.00 en 20.00 heb ik geprobeerd nog zo lang mogelijk aan te houden, maar 's ochtends kolfde ik bijna niks meer, daar ben ik afgelopen donderdag mee gestopt. Ga zometeen nog een keer die van 20.00 proberen, maar als ik vannavond ook niet veel meer kolf, stop ik er mee.
Ik kolfde steeds best veel, dus had nog genoeg bv voor de voedingen die ik niet meer kolfde. Daarna ben ik begonnen aan de vriezervoorraad. En uiteindelijk ben ik dat gaan mengen met fv, 60cc fv 60cc bv. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je bv je hem nu per keer geeft.
Nu krijgt L bijna elke fles alleen nog maar fv en nog 2 flesjes gemend met bv. Ze had wel erg last van krampjes toen we net waren overgestapt, maar dat gaat nu erg goed gelukkig!

Maddie, Ik heb een 0-urencontract in de kinderopvang, maar omdat ik steeds op andere locaties werk of omdat de groepen vol zijn kan ik haar niet mee nemen.
Hier valt het wel mee met de kraamvisites. Iedere keer weer een beetje, vandaag kwam er een vriendin langs, die is ook blijven eten, want ze woont ver weg. En dinsdag komen er drie buurvrouwen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Amber- za 6 okt 2012 - 8:16

@ jezzie, dankjewel voor je antwoord. Kolf nu 1 keer minder dat dat luuk een voeding krijgt. Deze week maar kijken of ik er weer 1 kan afhalen.
Fijn dat het afbouwen bij jou goed is gegaan.

Hier gaat alles goed. De medicatie gaat goed, luuk is zo'n ander mannetje nu. Echt fijn!
Ook hebben we de afspraak voor de neuroloog gekregen, dinsdag al. Erg spannend!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 7 okt 2012 - 3:37

Wat fijn dat de medicatie aanslaat amber. Succes dinsdag!

Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum