Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Amber- di 9 okt 2012 - 21:13

Gisteren hadden we dan de afspraak bij de neuroloog, wat was ik gespannen.
We hadden de afspraak met de kinderneuroloog en een kinderarts, de kinderarts en kinderfysiotherapeut met wie we de vorige twee keer de afspraak hadden zouden we niet meer zien.
Wij zaten in een kamer te wachten op de neuroloog, toen er voor mijn gevoel een hele delegatie aan artsen binnen kwam. De kinderneuroloog met een co-assistent en toch de kinderarts en kinderfysiotherapeut van de de vorige twee afspraken. Schrok ervan. Bleek dat de kinderarts en fysiotherapeut en toch graag bij wouden zijn en L.uuk willen blijven volgen.

De neuroloog heeft hem helemaal nagekeken, naast zijn arm ook allerlei andere functies, maar verder is alles verder gelukkig goed.
Ook waren ze heel positief over zijn arm, de strekfunctie die al was terug gekomen wordt steeds sterker en ook krijgt hij veel kracht in zijn onderarm en hand. Ze zijn tevreden wat hij nu al kan.
Ook de kinderfysiotherapeut heeft uitgesproken dat hij eigenlijk verwacht dat L.uuk redelijk snel zelf de buigfunctie gaat oppakken met ondersteuning van de fysiotherapie die afgelopen maandag is begonnen. Een operatie waar eerst kort over gesproken is, is zoals het er nu naar uit ziet niet nodig.
We moeten over 4 weken terug komen, de neuroloog wil dan wel dat L.uuk goed vooruit is gegaan, anders moeten we alsnog naar Leiden. Maar dat is dan volgens protocol.
Al met al dus super positief, wat zijn we opgelucht!

Ook is de reflux steeds minder aanwezig, de medicatie doet dus goed zijn werk.
Wel heb ik het idee dat hij in een sprongetje/regeldagen zit, maar dat hoort er bij.

@ Jezzie, dankje voor de tips. Ben nu inderdaad op die manier gaan afbouwen, zit nu op 4 keer kolven per dag en heb gelukkig weinig stuwing. Kolf op dit moment nog voldoende voor de hele dag, maar het word al wel minder. Heb nog een voorraad in de vriezer maar wil binnenkort ook de kv gaan proberen. Ben alleen wel bang voor de krampjes, want die heeft L.uuk nu al geregeld.
Hoelang heeft L de krampjes gehad bij het overgaan op de kv?
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie wo 10 okt 2012 - 4:19

@Amber, wat goed dat alles zo positief is en hij waarschijnlijk niet geopereerd hoeft te worden. Fijn dat het afbouwen ook goed gaat. Bij L werden de krampjes idd wel erger toen we op de kv overgingen. Ik denk dat het ongeveer een week heeft geduurd. Het is nu een stuk beter. Soms poept ze een hele dag niet...dan merk ik wel dat ze er meer last van heeft. Toen ze bv kreeg poepte ze bijna na elke voeding!

All, hier gaat alles goed. Gisteren drie buurvrouwen op kraamvisite gehad. We wonen hier nog niet heel lang, dus dat wel wel leuk smile
Vandaag is L al weer 6 weken...over vier weken moet ik al weer aan het werk...pfff...moet er nog even niet aan denken! Gaat veel te snel!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE wo 10 okt 2012 - 5:47

@ Amber: Wat fijn dat er goed nieuws was!! Klinkt positief!! Hopen dat het zo goed door blijft gaan!! :cheering:

@ Jezzie: Ja.. de meisjes alweer zes weken vandaag smile Wat snel gaat dat he! Jammer dat je al zo snel weer aan het werk moet. Ik begin op 17 december. Want ik was later met verlof en ook nog wat vakantiedagen die ik kan opnemen.

@ All, goh.. is ze gewoon alweer zes weken!! Ze doet het nog steeds super. Dus wat dat betreft niet veel te melden!! Het kolven komt nu een beetje op gang. Ik ben van plan om gewoon drie keer per week te blijven oefenen met het flesje. En tot nu toe pakt ze hem erg goed.
hebben jullie kindjes al een slaapzak aan? En hebben jullie nog een dunne slaapzak of al een winterslaapzak?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Amber- wo 10 okt 2012 - 7:08

Dankjewek meiden!

@ jezzie, pff over 4 weken alweer werken, wat gaat dat toch snel.
Hopelijk gaan de krampjes bij l.uuk meevallen. Ga morgen of vrijdag maar het eerste flesjes proberen en dan half borstvoeding, half flesvoeding.

@ maddie, lekker hoor nog tot 17 dec verlof. Ik moet 5 dec weer beginnen.
Ik heb toevallig vandaag de eerste slaapzak gehaald, nu eerst nog een dunne slaapzak, vind een winter nu nog te dik.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Muppetje wo 10 okt 2012 - 9:31

Jezzie, Jeetje zeg, over vier weken alweer? Ik hoef 7 januari pas weer gelukkig.

Maddie, hier nog geen slaapzak. Maar L ligt ingebakerd, dus hij ligt in die doek en dan onder zijn dekentje

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie do 11 okt 2012 - 9:14

Maddie, ja gaat zeker snel! Ik heb helaas geen vakantiedagen met mijn 0-urencontract. Als ik een dag niet werk, krijg ik ook geen salaris. T is niet anders. Hier nog geen slaapzakje, L ligt in het wiegje en ze blijft er 's nachts nog lekker onder liggen. Pas als ze wakker wordt en honger heeft trapt ze zichzelf omhoog en ligt ze uiteindelijk op de dekens!

Amber, Succes met het geven van de kv, hopelijk vindt hij het lekker!

Voor de meiden die fv geven, hebben jullie daar een beetje ritme in? Ook met slapen enzo? L.yanne drinkt hier de ene dag 7 flessen en de andere dag maar 6...weet niet zo goed hoe ik er een beetje ritme in kan brengen zodat ze rond de zelfde tijden komt voor voeding.
Als ze 7 flessen krijgt krijgt ze 7x 120cc+4 schepjes en bij 6 flessen, 5 van 120cc en de laatste 150. Daar sliep ze vanacht wel 6 uur op.
Denk dat ik straks ook maar 150 ga geven, hoewel ze er al wel 6 heeft gehad vandaag, maar misschien dat ze dan weer wat langer wil slapen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 11 okt 2012 - 9:16

Pfff, best druk nu hoor met weer 3 dagen werken! Hebben ook steeds dingen gehad waardoor ik op mijn vrije dagen ook geen tijd had voor het huishouden.
Zal morgen/van het weekend weer eens kijken of ik uitgebreid kan reageren.
Zit vooral op mijn mobiel te lezen op het forum en reageer dan alleen op losse dingen.

Even antwoord over de slaapzak.

Ik heb S vorige week voor het eerst een slaapzakje aangedaan, hij was toen wat koud in zijn gezichtje en handjes. Nekje was niet echt koud, maar wel minder warm dan anders. Laatste 2 dagen heeft hij geen slaapzakje aangehad, ligt er ook wel een beetje aan wat hij aan heeft.
Heb het wiegje ook wat hoger opgemaakt, hij trapte zich naar boven, daardoor lag hij best wel een stukje onder zijn deken vandaan.
Bedenk me dat nu hij gewoon onder zijn deken blijft, hij gewoon op temperatuur is.
Ik heb al wel een poosje een badcape (jaja) tussen het laken en deken in de wieg. In zijn ledikant waar hij overdag ligt zit een dikkere deken en is dat niet nodig.
Ik heb een dun slaapzakje zonder mouwen. Denk dat ik als volgende stap eerst nog een flanellen pyama koop. Mocht hij niet meer netjes onder de dekens blijven dan een dikke met mouwen. Scheelt trouwens ook wel dat hij bij ons op de kamer slaapt, daar is het door onze warmte warmer dan op zijn eigen kamer.

Zo.. een heel verhaal over een slaapzakje, haha.
Nou later meer over mijn week! Ga zo lekker naar bed toe als S meewerkt, die is een beetje ziekig/verkouden. Tot nu toe nog niks te klagen hoor!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 11 okt 2012 - 9:21

Jezzie: Dat ritme komt vanzelf, helemaal als ze straks minder en grotere flessen drinkt.
S zat nu al wel een poos op 5x 150, meestal om 7/8 uur de eerste en dan steeds 4 uur later. De laatste fles keken we een beetje, dan moeten we hem toch wakker maken voor de laatste fles. Nu begint hij vooral overdag te vragen naar meer en zijn we vandaag begonnen met iig fles 2 3 en 4 180 aan te bieden. Hij kwam de laatste dagen steeds eerder dan 4 uur. Vandaag weer om de 3 uur overdag, morgen weer kijken hoe hij het doet.

Oja ik ging stoppen Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 2474380249

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP za 13 okt 2012 - 0:22

Maddie: Hoe gaat het kolven nu? Had je niet van die klemmetjes etc bij je kolf? Ik heb ze niet gebruik, hield beide flesjes met 1 arm vast of deed mijn shirt er weer over.

Wennes: Hoe gaat het nu met D en B?


Jezzie: Hebben jullie de knoop al doorgehakt wbt kdv/gastouder?

Amber: Wat fijn dat de medicatie zo goed aanslaat en gelukkig lijkt Luuk goed te herstellen.
Kan me wel voorstellen dat je er even doorheen zat, je stelt je toch een hele andere kraamtijd en verlof voor. Ik vond het bij de eerste ook best pittig en toen is F wel eens een nachtje of dagje naar mijn moeder gegaan. Kon ik mezelf weer even opladen!


Nou ik was bij vorige week zondag gebleven, maandag heb ik de ha gebeld voor een kuurtje tegen de spruw. Helaas hielp die niet en hebben we wat anders gekregen, na 2 keer gebruiken zagen we al behoorlijk verschil en nu is het weg! Die maandagavond is ook mijn oma overleden en we hebben haar vrijdag begraven, ze was 84 jaar en eigenlijk al helemaal van de wereld. Eindelijk heeft ze nu rust! Ze zei het een paar weken geleden zelf nog, ik kan niet meer, maar ik durf niet..

Die vrijdagavond kreeg ik al ietsje buikpijn en dat werd steeds erger tot ik gewoon niet meer kon van de pijn en hebben we de HAP gebeld. Daar aangekomen dacht ze aan een flinke buikgriep en een ontstoken maag. Zo voelde het gewoon niet, ik ging gewoon door de grond, vond het haast nog erger dan bevallen.
Op gegeven moment werd het wat minder en werd ik weer wakker zonder pijn, maar tijdens de fles van S begon het weer net zo erg voor een uur. Ook dat werd weer minder en ik heb die pijn niet meer gehad. Zaterdagavond, ik was inmiddels ook weer voor het eerst ongesteld verloor ik een groot stuk vleesachtig iets :O Later toch maar weer de hap gebeld en mocht langskomen om te kijken wat het was. Dat bleek een stuk baarmoederslijmvlies te zijn geweest. Dit is er op dat moment uitgekomen doordat ik een stopweek had met de pil. De pijn kon ook daar van komen, maar afgelopen week heb ik zitten denken dat dat eigenlijk wel vreemd is. Ik heb donderdagavond de laatste pil genomen en dan zou ik die vrijdagnacht daar al zo`n pijn van kunnen hebben? Normaal kan je ook 12 uur later de pil nog nemen.. De bekkentherapeut had het erover dat dit nog wel eens elke maand zou kunnen gebeuren, maar dat het wel steeds minder moet worden :O. Nou als dat nu nog 1 keer gebeurd zit ik wel de volgende dag bij de ha voor een sterkverdovend middel ofzo...

Verder gaat alles goed, S groeit als kool!


Ga nu eerst maar eens een flesje geven, hij roept Wink

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP za 13 okt 2012 - 6:44

Even showen hoor!
Mijn lekkere mannetje en mijn nieuwe bril.
Moet er nog wel heel erg aan wennen!
Had het trouwens niet koud ofzo hoor Laughing


En vanmiddag lag hij zo lekker te slapen in de wagenbak I love you


Laatst aangepast door PiP op zo 21 okt 2012 - 7:51; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie za 13 okt 2012 - 10:30

Wat een lekker mannetje pip! Heeft hij al een vriendin vriendinnetje? Anders weet ik wel een heel lief meisje :P
Mooie bril heb je!
Ga morgen verder reageren, nu slapen..tenminste als l.yanne dat ook wil! Wink
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE zo 14 okt 2012 - 0:29

@ pip, bedankt voor het verhaal over de slaapzak. Laughing I. slaapt al heel snel met haar handen boven de deken ook. Fijn dat het tweede kuurtje wel hielp. Gecondoleerd met het verlies van je oma.
Wat raar dat je zo'n pijn had. Hopelijk is het eenmalig geweest!!
Leuke foto's!! Hij ligt lekker te slapen. Ik vind dat de bril je leuk staat smile

@ all, ben een beetje ziekig. Dus doe maar rustig aan. Met I gaat alles goed!!
Weet even niet wie het vroeg, maar heb nu een ding gekocht om handsfree te kunnen kolven. ideaal!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 4:29

Ohwwww wat erg, ik loop wel heeeeel erg achter in dit topic....
"even" alles bijlezen en dan reageren.

Jezzie; Heb uiteindelijk een paar slaapzakjes gehaald bij de Prenatal, ook voor bij de gastouder.
En stoere gypjes(slofjes) die hij nu aankan.
Wat groeit ze goed zeg!

Rejoy; Wat fijn dat je meer uren op papier krijgt op je werk! En erg fijn dat de verhouding
kinderopvang/salaris dan gunstiger wordt, het kost al genoeg allemaal.
Wij brengen M. 2 dagen bij de gastouder en 1 dag doet het nichtje van mijn vriend oppassen. Dan
pas ik 1 dag in de week op haar zoontje.

Amber; Jeetje vervelend zeg dat hij zenuwschade in zijn armpje heeft. Kan me voorstellen
dat je er even helemaal doorheen zat/zit. Het is ook niet niks als je net bevallen bent.

Moepie; Jij ook nog even lekker van je laatste weekjes verlof genieten, voor je het weet
is het al zover Sad Heb dan ook echt nog geen zin om donderdag alweer te gaan werken.
M. past over het algemeen nog in maatje 56, al gaat dat nu niet lang meer duren denk ik.

Muppetje; Wat groeit je mannetje lekker zeg!

Maddie; Lekker dat het kolven goed gaat en wat groeit ook jouw dochtertje goed zeg!
Jouw verlof duurt nog wel even, lekker genieten dus! Vermaak je je wel of vindt je ook dat de
dagen omvliegen? Hier vindt ik dat wel.
Beterschap! Lekker rustig aan doen.
M. sliep hier al vrij snel in een slaapzakje, hij trapte elke keer de dekens van zich af en voelde
dan koud. Sinds hij in een slaapzakje ligt gaat het goed en slaapt hij ook beter.

Pip; Kan me voorstellen dat het erg druk is met 3 dagen werken en daarnaast nog de kids +
huishouden. Ben benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.
Gecondoleerd met het verlies van je oma.
Leuke foto`s en ik vindt de bril je leuk staan!
Wat klote van die buikpijn zeg, bah. Hopen dat het niet meer terug komt.

Sorry als ik niet op iedereen heb gereageerd, het was zoveel haha..

All; Donderdag alweer werken, komt nu echt dichtbij helaas Sad Lijkt me moeilijk om mijn mannetje te moeten missen. "gelukkig" past mijn moeder mijn eerste 2 werkdagen op, zodat ik met iets geruster gevoel kan gaan werken. Daarna gaat hij 1 dag per week naar de oppas en 2 dagen naar de gastouder.
M. is over het algemeen echt een tevreden mannetje! Alleen sinds een paar dagen begint hij te huilen na de fles. Ik dacht dat hij misschien meer honger zou hebben dus ben wat meer voeding gaan maken, maar dat drinkt hij niet op. Hij houdt het steeds bij 120cc + 4 scheppen voeding. Wat het dan kan zijn, geen idee. Jullie een idee misschien?
Woensdag weer naar cb, ben benieuwd wat hij nu weegt. Ook krijgt hij zijn 2e prikjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE zo 14 okt 2012 - 7:06

@ Bebbel, wat jammer dat je nu alweer moet werken!! Wel fijn dat je moeder eerst een paar daagjes oppast. Van flesvoeding heb ik geen benul. Misschien toch krampjes? Anders inderdaad even bij het cb aangeven of naar de huisarts als het echt erg is. Wel spannend zijn tweede prikjes. Reageerde hij erg op de eerste prik?
Ik vermaak me echt prima tijdens mijn verlof. De dagen vliegen als een gek om!! Vooral als je afspraken hebt. Maar ik geniet wel echt met volle teugen hoor!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 11:31

Maddie; Heb niet echt het idee dat het krampjes zijn eigenlijk. Ga het woensdag idd aangeven bij het cb.
De eerste prikjes waren niet echt een succes, had verhoging ervan en 1.5 dag veel gehuild en onrustig geweest.
Hoop dus dat het deze keer wat beter gaat. Wel zielig om hem dan zo te zien.
Ja dagen gaan snel he, vindt ik ook hoor. Laatste dagen voor mijn verlof zitten nu ook aardig vol gepland met afspraakjes en dingen welke ik nog wil doen. Maar donderdag werken en dan al lekker weekend tot maandag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie ma 15 okt 2012 - 6:55

@pip, wij hebben voor een kdv gekozen. Donderdag hebben we intakegesprek.
Fijn dat de spruw over is.
Wat schrikken zeg dat je ineens zo'n buikpijn had. Hopelijk gebeurd het niet weer.
Wanneer ben jij weer met de pil begonnen na je bevalling?

@Maddie, Fijn dat alles goed gaat met I. Voel jij je inmiddels ook al weer wat beter?

@Bebbel, Jij ook al weer aan het werk. Geniet nog maar even lekker van je vrije dagen! Fijn dat je moeder eerst nog even wil oppasen. Huilen na de fles doet L soms ook. Vaak heeft de dan nog wat zuigbehoefte, als ik haar dan haar speen geef is het goed.

@All, Sinds gisteravond laat L ineens overdag 4 uur tussen de flessen! Vandaag de hele dag ook. 's nachts laat ze er 5 of 6 uur tussen.
Sinds donderdag ben ik helemaal gestopt met kolven. Er kwam niks meer uit. Heb nog voor een half flesje bv, dat ik straks ga ontdooien. Morgen dus haar laatste flesje met bv. Dan heeft ze toch mooi bijna 7 weken bv gehad! Als was het de laatste paar weken gemengd en afgewisseld met kv.
Ik ben van het weekend weer ongesteld geworden, maar gek genoeg heb ik er niet echt last van. Twijfel een beetje wanneer ik nu weer met de pil zal beginnen. Ik denk dat ik nog een keer het gewoon vanzelf wil laten komen voordat ik er weer mee begin.
Wat voor anticonceptie gebruiken jullie en hoe lang na de bevalling zijn jullie daar mee begonnen?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 0:04

Jezzie; Ik heb ook gewacht tot ik ongesteld werd en toen met de pil begonnen.

All; Vanmorgen naar cb geweest, hij kreeg zijn 2e prikjes. Even huilen maar was al snel weer over en nu ligt hij heerlijk te slapen. Hopen dat hij er minder last van krijgt dan de vorige keer.
Hij weegt nu 4610 gram en is 56 cm. Hij zit ietsje onder het gemiddelde maar volgt goed zijn eigen lijntje. Hier weer een trotse mama dus Wink
Vandaag is hij alweer 11 weken, wat vliegt de tijd zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE wo 17 okt 2012 - 7:00

@ Bebbel, wat naar voor hem dat hij zo'n last had de eerste keer. hopelijk is het nu minder inderdaad!! Heeft hij geen verborgen reflux of zoiets? Hoorde van mijn zus dat reflux toch nog zomaar kan beginnen. Moest jij nou morgen alweer werken? Dan heel veel succes morgen!!

@ Jezzie: Jeetje... toch helemaal klaar met de bv en alweer ongesteld. Wat gaat dat hard!! Wij doen het voorlopig nog alleen met condooms. Ik kan namelijk niet goed tegen de hormonen die in de pil zitten helaas. Anders was ik nog wel voor de minipil gegaan waarschijnllijk.
Ik voel me nu alweer wat fitter. Ben alleen veel moe. Terwijl I.sabelle eigenlijk heel goed slaapt. Komt maar 1 keer in de nacht.

@ All Het gaat hier nog steeds super! Gister een afspraak gemaakt met mijn twee leidinggevenden, ze komen op kraamvisites. Hebben jullie veel gehoord van je werk tijdens je verlof en na de geboorte? Vind het wel heel leuk dat ze die moeite doen. Mijn vaste collega's komen niet. Ze vinden het te ver geloof ik. Ik woon een uurtje rijden vanaf mijn werk.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 18 okt 2012 - 6:30

Even ego, hier een hele trotse mama, S rolt om van buik naar rug Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 281626781

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie do 18 okt 2012 - 8:11

PiP schreef:Even ego, hier een hele trotse mama, S rolt om van buik naar rug Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 281626781
Wat goed! Ik zag het filmpje op fb, leuk!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE zo 21 okt 2012 - 1:36

Hoi dames!!

Hoe gaat het met jullie? Zeker ook allemaal erg druk!! Met mijn dochter gaat het erg goed, maar zelf zit ik nu nogal in een dip. Ik denk dat het ook deels komt doordat ik teveel van mezelf verwacht qua huishouden en andere dingen. Maar ben hier nu wel mee bezig om het te proberen meer los te laten.
Ook zie ik er erg tegenop om weer te moeten werken. Vooral omdat ik mijn dochter dan al kwart voor zes zes uur uit haar bed moet halen om haar weg te brengen en dan zelf naar het werk moet gaan. Moet op een dag minstens 2,5 uur reizen namelijk.
Met mijn vriend heb ik nu afgesproken dat ik het een half jaartje ga proberen en dat we anders een andere oplossing moeten zoeken. Maar er is gewoon weinig werk bij ons in de buurt en zeker waar ik geschoold voor ben, want daar wordt ook erg op bezuinigd.

Hopelijk gaat het dipje gauw over en zal het allemaal meevallen met het weer gaan werken!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 21 okt 2012 - 2:21

Bebbel, hoe was het om weer aan het werk te zijn? Gek om je mannetje te moeten missen?

Maddie, Heel herkenbaar wat je schrijft!
Ik wil ook steeds te veel en te snel alles doen. Dan ligt L even te slapen en dan wil ik meteen alles opgeruimd hebben enzo, terwijl ik dan misschien juist beter even rustig kan gaan zitten.
Ik zie er ook best tegen op dat ik straks weer aan het werk moet. Ook omdat ik dus best onregelmatig werk en nu nog helemaal niet weet wanneer en hoe vaak ik L naar het kdv moet brengen.
Leuk dat je collega's zijn langs geweest. Ik heb wel felicitaties gehad en ze zeiden ook dat ze langs zouden komen, maar heb er nog niks over gehoord. Moeten ze wel opschieten, want 8 november moet ik al weer aan het werk!

Hier gaat alles goed, L heeft donderdag haar eerste prikjes gehad. Ze reageerde er goed op, ze heeft de hele dag geslapen en ik moest haar steeds wakker maken voor de fles. Vrijdag was ze weer helemaal zich zelf.
Morgen nog even op nacontrole bij de vk.
Woensdag heb ik een begravenis van de opa van mijn beste vriendin. Dat is vlak bij mijn ouders, dus gaan we een dagje daar naar toe. Voor het eerst een lange rit maken met onze dochter, ben benieuwd. Ik verwacht dat ze gewoon 1,5 uur zal slapen!

Haha, L wilde niet slapen in de wieg net, dus heb ik haar maar weer naar beneden gehaald en nu ligt ze om mijn vriend zijn buik te slapen, terwijl hij voetbal kijkt!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 21 okt 2012 - 8:20

Jezzie: Voor zover ik weet heeft hij nog geen vriendinnetje, weet niet wat hij op het kdv allemaal uitspookt!? J
Die 7 weken bv pakt niemand je meer af! Ik had steeds periodes nog wat bruin verlies. Ik wou eigenlijk aan de pil als ik mijn eerste menstruatie had en dan meteen de medicijnen voor mijn huid vragen, maar dat schoot niet echt op(valt wel mee, ik weet het, maar was ongeduldig). Ben dus eerder naar de ha gegaan voor die medicijnen en de ha gaf aan dat ik ook best al met de pil kon beginnen. Alleen was de eerste maand dan nog niet veilig, maar we doen het toch dubbelop. Wil absoluut nu nog niet weer zwanger zijn en zeer waarschijnlijk helemaal niet meer! Ik heb de nepvariant van de Microgrynon(oid) 30.
Wat fijn dat L zo reageerde op de prikjes, dat had F meestal ook, maar S dus niet!
Spannend die autorit, S slaapt meestal ook in de auto!


Maddie: Minder dat je van de week wat ziekig was, L
Mijn bazin en collega zijn na 5 dagen op kraamvisite geweest en hebben we een cadeau van het bedrijf zelf en van hun 2en gekregen, na 4 weken kwamen nog 2 collega`s met het cadeau van alle collega`s.
Kan me voorstellen dat je het niet leuk vind om je dochter er zo vroeg al uit te moeten halen. Ik sta zelf om kwart voor 6 of 6 uur op en maak S om half 7 of kwart voor 7 wakker. Op mijn vrije dagen slaapt hij door tot een uur of 8. Gelukkig heeft hij er verder geen last van. Soms slaapt hij thuis alweer na de fles en soms in de auto. Is het niet een idee dat je voor jezelf een bepaalde tijd afspreek dat je even tijd voor jezelf hebt en de rest aan het huishouden etc besteed. Of de ene dag tijdens een middagslaapje het huishouden en de andere keer tijd voor jezelf?


Bebbel: Hoe is het werken gegaan?
Misschien dat hij krampjes heeft of er een boer dwars zit? Of spruw, maar dan zou hij ook al wel last moeten hebben tijdens de fles. Verder geen idee..
Hier pas de 30e de 2e prikjes, S loopt een beetje achter op het schema! Ben benieuwd hoe hij het deze keer doet, vorige keer was ook S heel zielig
L Heeft hij er nog last van gehad naderhand?


All: Mijn man is het hele weekend aan het werk geweest. Was een storing in een zwembad waar ze niks meer van snapten, haha. Hij draait normaal nooit storingen, maar tikt wel lekker aan met het loon! Mag hij wel vaker doen, maar dan wel dat ik het van te voren weet dat hij opgeroepen kan worden. Nu hadden we namelijk van alles gepland… Moet er wat voor over hebben he!? Komen nog een hoop kosten aan, dus komt wel goed uit.

Vrijdagavond even met dochter naar het dorp geweest, ze mocht wat kopen van haar spaarcentjes. Ze had 39,- in haar spaarpot, heeft ze een puzzel van Minnie Mouse uitgekozen van 5,99, haha.
Gistermorgen bij mijn moeder op de koffie geweest, die is even met de kids gaan wandelen, kon ik even op mijn gemak wat spullen inslaan bij de Bakzolder. `s avonds een taartje gemaakt, was al weer lang geleden ivm mijn rug. En vanmiddag met de kids bij mijn oma langs geweest. Vond ze erg leuk!



PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 9:17

Maddie; Leuk dat je leidinggevende op kraambezoek komen! Bij mij kwamen er 3 collega`s toen ik
al bijna aan het werk moest. Heb VVV bonnen gekregen t.w.v. € 70,- Altijd leuk om zelf
iets uit te zoeken ervoor. Kan ook bij de Prenatal besteed worden dus komt helemaal goed.
Tijdens mijn verlof heb ik van mijn collega`s niks gehoord en van de bedrijfsleider heeeel af
en toe eens een belletje. Dan beloofde hij te bellen maar kwam het niet na.
Dat is wel veel reistijd ja 2.5 uur, snap best dat je er tegenop ziet.

Jezzie; Werken was wel weer even wennen, maar zat er wel zo weer in. Heb weinig gedaan
mijn eerste dag, baas was er niet en moest mijn dag maar zien te vullen zei hij. Nou werk
was er amper en weet nog heel niet welke dingen in mijn nieuwe functie vallen. Vaag dus.
Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat en of ik dan wel mijn nieuwe taken te horen krijg, anders
duurt de dag weer zo lang.
Mannetje heb ik zeker gemist ja, werdt wel helemaal blij toen ik thuis kwam en hij begon
te lachen!!
Ben idd benieuwd of je collega`s dan nog komen, wordt nu wel kort dag. Geniet nog even lekker
van je laatste daagjes!!
Fijn dat L. goed op de prikjes reageerde.
Sterkte woensdag!! M. slaapt ook meestal wel in de auto.

Pip; Wat goed dat hij omrolt smile Trotse mama!
Zie antwoord van werken bij Jezzie Wink
Na de prikjes is het dit keer wel wat beter gegaan, hij was wel huilerig en hangerig maar niet
zo erg als de vorige keer en heeft ook wel redelijk geslapen.
Lijkt me minder als je man ook in het weekend werkt maar inderdaad ook wel lekker dat het een extra
zak centje met zich mee brengt. Al die feestdagen in het verschiet ook. Je taartje is goed gelukt
hoor zag ik, leuk!

All; Dat dipje herken ik maar al te goed, zit totaal niet lekker in mijn vel Sad Gevoel ook dat ik tijd tekort heb en wordt me af en toe een beetje
teveel allemaal. Probeer nu ook goed mijn rust te pakken waar mogelijk is.
M. doet het erg goed! Heerlijk tevreden mannetje. Het huilen na de fles is ook weer grotendeels gestopt. Laten controleren op spruw maar had hij niet. Boeren deed hij ook gewoon na de fles. Wat het is geweest, geen idee.
Ga nu snel vast mijn brood maken, spullen klaarzetten en dan hop mijn bed in. Morgen weer werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie di 23 okt 2012 - 19:50

Hoi meiden,

Ben ik ook weer eens, sorry dat ik hier zo weinig reageer! Ik heb wel steeds bij gelezen.

Hier gaat het goed! Zit in mijn laatste weekje verlof/vakantie. Op zich wel zin om weer te gaan werken maar als ik nog thuis kon blijven vond ik dat helemaal niet erg. Ik geniet van onze kinderen en vermaak me prima. Gisteren is M. de hele dag wezen wennen op het kdv, man man ik miste hem toch best hoor! Al vond ik het vele malen makkelijker dan bij de eerste.

M. heeft nu bijna 3 weken zijn schoentjes met spalkje ertussen aan zijn voetjes. Dit gaat super goed! De eerste dag/nacht was drama, hij heeft alleen maar liggen huilen we kenden ons eigen mannetje niet terug. Ze hadden ons ook verteld dat dat zo kon zijn, pijn kon hij echt niet hebben maar ze moeten gewoon heel erg wennen als hun voetjes aan elkaar zitten. Dit kon de eerste week wel zo blijven. Pfff als dit een week zou duren, ik was er zelf gewoon beroerd van. Maar de volgende ochtend lag meneer al weer lachend in bed! Lekkerding!! Hij mag het een uurtje op de dag af. Zo ziet het eruit;

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Spalkje_zps2294924b

de voetjes zijn extra naar buiten gezet voor extra tegendruk zeg maar. Als de boel af is staan zijn voetjes heel mooi, net als bij ons!
Maandag krijgt M. een foto van zijn heupjes en gaat de arts ook weer kijken naar zijn voetjes. Nu maar hopen dat zijn heupjes goed zijn!

ik heb een vraagje over de prikjes... volgens mij zag ik hier voorbij komen dat een van de kids jonger dan M. al zijn tweede prikken had gekregen vorige week ofzo...
Komt dat niet zo nauw wanneer die gezet worden? M. moet zijn tweede prikjes nog krijgen, zijn eerste prikjes kreeg hij met 9 weken ofzo..

Hoe is het verder met jullie?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 39 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum