Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE za 21 jul 2012 - 22:14

Wat leuk moepie, die muisjes al in huis!! ik heb ze ook, maar dat komt omdat ik met de kinderen op mijn werk cake heb versierd met muisjes en slagroom. Nu alleen nog even een aantal rollen beschuit. 39 weken alweer!! Wat gaat dat hard zeg.

Ben op zich wel blij met het mooie weer, maar ben ook benieuwd hoe ik het ga vinden. Toen ik moest werken vond ik dat erg zwaar eerlijk gezegd. Maar het is ook wel lekker. Geeft hoop ik ook wel energie. Maar weet ook niet of ik vocht ga vasthouden.

Verder gaat het hier goed. Gister een beetje een off day qua energie overdag. Maar voel me nu iets beter. Maandag komt er iemand van de kraamzorg voor de intake, dus ik wil het huis dan wel een beetje aan de kant hebben. Dus vandaag nog even wat klusjes doen en morgenochtend ook!! Dan komt het wel goed smile
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 22 jul 2012 - 22:17

Moepie, ik hoop voor jou dat het snel door zet, nu het weer zo warm weer wordt. Ik heb zelf tot nu toe nog niet echt last van de warmte.

Maddie, succes met de intake van de kraamzorg.

Ik heb eigenlijk niet zo veel te melden. Heb wel heel slecht geslapen vannacht, heb van 4.00 tot 6.00 wakker gelegen, mijn vriend gaat er altijd uit om 5.00uur. En toen was ik om 8.00 al weer klaar wakker.
Straks maar even wat boodschappen halen en verder een rustig dagje houden. Lekker met een boek in de tuin zitten.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 23:53

Moepie; Spannend zeg, de laatste daagjes voor je uitgerekende datum. Heb je zelf een voorgevoel
over een datum wanneer je gaat bevallen? (hoor je wel eens).
Zag je buikfoto, mooi! Leuk dat alles ook al klaar staat! Ik moet alleen nog even beschuit halen
maar vergeet dat steeds. Vanmiddag maar weer even aan denken met het boodschappen doen.
Die warmte pfff, kan er slecht tegen sinds ik zwanger ben en hou dan ook gelijk veel vocht vast.
Je vindt mij dan ook eerder binnen dan buiten met dit weer, lekker met de voetjes omhoog.

Maddie; Mooi dat je je wat beter voelt dan zaterdag, die off dagen herken ik wel. Maarja, geef
er gewoon maar aan toe. Volgende dag zien we het wel weer. Benieuwd hoe je gesprek met de kraamzorg is gegaan.

Jezzie; Slechte slapen herken ik, wordt met de nacht/nachten erger hier helaas Sad Slaap de hele
zwangerschap al slecht maar nu val ik tegen 5 a half 6 pas in slaap de laatste dagen.
S middags pak ik dan nog wel altijd 1 a 2 uurtjes anders red ik het niet meer.
Geniet lekker van je rustige dagje!

All; Hier rommelt het nog steeds lekker aan in m`n buik. Zaterdag op zondag nacht nog wakker gelegen van fikse buikpijn en krampen. Ene dag gaat het goed en andere dag blijft het rommelen.
Vanavond partneravond op de "pufclub" ben benieuwd hoe ie het gaat vinden.
Morgen avond een kennismakingsgesprek bij een gastouder, hopen dat de klik er is en we het kunnen rondmaken, is weer een last wat van mijn schouders valt dan.
Woensdag alweer 38 weken zwanger en ook controle bij de vk. Spannend allemaal nu, kijk er wel echt naar uit!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 23 jul 2012 - 0:03

@ Jezzie, vervelend dat je zo slecht slaapt. Dat is bij mij echt heel wisselend!! ik zou er ook gewoon lekker een rustig dagje van maken.

@ Bebbel, spannend dat gesprek met de gastouder. Hopelijk is die klik er inderdaad. Het is al vervelend genoeg dat de eerste opeens niet meer kon.
Wel spannend dat het bij jou al begint te rommelen. Al hoewel dat niets hoeft te zeggen natuurlijk!! Heb je al iets gehoord over het indalen?
Veel plezier met de partneravond.

@ All, straks dus de intake. Vanmorgen de wekker gezet, zodat ik alles op tijd kon schoonmaken etc. Voel me nu juist wel fit. Misschien toch maar elke keer een wekker zetten zo rond negen uur. Als ik me dan beter voel!! Verder niet veel bijzonders hier!! Vind het wel erg warm vandaag!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 23 jul 2012 - 1:24

Zo.. de intake van kraamzorg gehad. Het was allemaal wel duidelijk. Vind het wel jammer dat er een kans is dat ik minder kraamzorg krijg vanwege een vakantierooster. Dan krijg je de eerste vier dagen acht uurtjes en de tweede vier dagen maar vier uurtjes. Het kan vast niet anders, maar wel vervelend.

Verder was 1 van de vragen bij welke verloskundige ik zat en of ik het goed met hen kon vinden. Toen begon ik dus over die ene verloskundige waar ik die vervelende ervaring mee had. Ze vertelde me dat ze dat meer gehoord heeft en dat er ook kraamverzorgsters zijn die moeite met haar hebben. mijn yoga docente kende haar ook al en kwam er ook al mee dat die verloskundige nogal kort door de bocht is. Geeft in ieder geval wel aan dat het niet aan mij ligt. smile
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 1:36

@ Maddie: hier hetzelfde met de kraamzorg, de kans bestaat dat we een zomerrooster krijgen. De vorige keer ben ik ook in augustus bevallen en hadden we een kraamhulp van 50+ die vanwege haar leeftijd niet bij twee gezinnen kwam, waardoor wij wel gewoon de normale uren kraamzorg kregen!

@ Bebbel: ben je laat begonnen met de cursus, dat je nu nog steeds avonden hebt? Meestal ben je eerder klaar toch? Ben benieuwd wat je man van de partneravond vind. Mijn man kennende, zou hij het niks vinden Razz
Hier rommelt het er trouwens ook flink op los, ik heb nu weer erg veel last van voorweeën/indalingsweeën/harde buiken. Hopelijk zorgt dat ervoor dat de bevalling weer net zo snel gaat als bij de oudste.

@ Jezzie: wat balen dat je zo slecht slaapt 's nachts. Ga je tussen de middag ook nog wel eens op bed liggen? In de eerste zwangerschap kon ik ook zo slecht slapen, maar nu heb ik daar tot nu toe geen last van (even afkloppen). Misschien dat ik nu wel gewoon een stuk moeër (schrijf je dat zo confused ) ben, nu ik onze dochter er ook nog heb lopen.

@ Moepie: ik hoop dat je snel bevalt en niet de warmte nog door hoeft! Met welke termijn ben je bij je dochter bevallen?

@ All: gisteren hier een pittige dag gehad. We hebben de verjaardag van onze dochter alvast gevierd, dus we hadden de hele dag visite. Gelukkig heeft mijn man het meeste gedaan en hebben onze ouders ook veel geholpen, maar ik merk toch echt wel dat zo'n dag me wel heel zwaar valt. Gisteravond was mijn buik ook weer ontzettend onrustig en had ik erg veel pijnlijke harde buiken. Vandaag gaat het weer een stuk beter.
Een vriendin van me is er nu en zij is nu even met onze dochter naar de speeltuin, dus ik lig nu even lekker met de laptop op de bank. Echt even fijn om af en toe een rustmoment te hebben.

Vanavond de vluchttas maar eens klaar maken, had ik ook nog niet gedaan Razz en de vulslang voor het bevalbad doorspoelen met alcohol. Vanaf vrijdag mag ik thuis bevallen, dus dan wil ik alles in orde hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie ma 23 jul 2012 - 6:47

Rejoy; bij mijn dochter beviel ik met 39+3. Dat is nu woensdag... de warmste dag deze week geloof ik... haha we zien wel!

all; gisteren ben ik bij de buren door de tuinstoel gezakt Embarassed Embarassed Ik bewoog niet eens en hoppa ineens zat ik met een klap op de grond! Gelukkig vingen mijn billen/rug alles op en kwam ik verder niet op mijn buik ofzo terecht. Die stoel had z'n langste tijd al gehad...
Ik was wel erg geschrokken, had het idee dat ik later een beetje benauwd was, misschien door de klap, maar de baby bewoog net als anders en verder voelde ik me ook niet anders of zo.

Vandaag was het redelijk te doen met het warme weer. Ik had me er maar op ingesteld dat het nu eenmaal zo is, kan er toch niks aan veranderen. Badje opgezet voor dochter, 2 parasollen neer gezet en gewoon de hele tijd stoelen/tafel/parasol verplaatst zodat ik heerlijk in de schaduw zat! Tijdschrift erbij en ontspannen. M'n moeder heeft het strijkgoed meegenomen dus dat scheelt ook alweer.
Op naar warme dag 2 smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 23 jul 2012 - 9:56

@ Rejoy, kan me voorstellen dat zo'n verjaardagsfeest behoorlijk vermoeiend voor je is!! Wel fijn dat ze je zo geholpen hebben!!

@ Moepie, dat is wel erg schrikken zeg!! Gelukkig kwam het nog goed af met die val!! Wel leuk lekker een badje in de achtertuin!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie di 24 jul 2012 - 0:30

Bebbel, Hoe was de partneravond van de cursus? Succes met het intake gesprek met de gastouder. Hopelijk is er een klik, dan heb je die zorgen niet meer, dat je nog een gastouder moet vinden.

Maddie, Wat vervelend dat ze een zomerrooster hebben bij de kraamzorg. Daar heb ik hier niks over gehoord.

Rejoy, ik kan me voorstellen dat de verjaardag van je dochter vermoeiend was. Wel fijn dat veel mensen hebben geholpen. Heb je je vluchttas ondertussen al ingepakt?

Moepie, wat schrikken dat je door de stoel gezakt was! Gelukkig viel het mee. Overleef je de warmte een beetje vandaag?

All, Ik ben net even snel naar de stad geweest, veel te warm eigenlijk, thermometer en zoogcompressen gehaald. Kom ik thuis, bedenk ik me dat ik nog een badthermometer moest kopen. Nouja, dat komt dan volgende week wel weer. En anders vraag ik of mijn moeder die een keer wil halen als ze in de stad is.

Ik ben zo moe vandaag, zal wel door de warmte komen denk ik. Maar op bed liggen heb ik ook niet zo'n zin in, het is zo warm in huis overal. Denk dat ik zo maar even buiten ga zitten met de beentjes omhoog. Misschien dat ik dan wel even in slaap val.
Mijn vriend heeft vroege dienst, dus misschien heeft hij wel zin om even een rondje te varen straks als hij thuis komt.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE di 24 jul 2012 - 20:35

@ jezzie: vervelend dat je zo moe bent. Ik had gister ook behoorlijk last van de warmte. Hopelijk vandaag wat minder!!

@ All, eigenlijk niet veel bijzonders te melden. Ga vandaag klossen, een po en een 1 persoonsbed halen. Daarna een koppie doen bij mijn zus gezellig!! Morgen nog wat laatste dingen shoppen denk ik. En dan wordt het wel eens wat!! Er zijn nog wel een aantal dingen die ik wil gaan doen, kasten anders indelen etc. Maar dat kan ook als de kleine er is. dus heeft geen haast. Hebben jullie ook nog dingen die je graag zou doen?
Ik vind dit beter als dat ik me dood verveel oid. Dat lijkt me vervelender!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 23:25

Rejoy; Nee de cursus datum kwam toevallig zo uit voor welke cursus ikzelf wou volgen. Volgende
week woensdag is de laatste les.
Partneravond vond hij niet heel bijzonder, meeste wist hij ook wel. Was meer geinen met de
andere mannen die er ook waren Wink
Is je dochter lekker verwend voor voor haar verjaardag?

Moepie; Ohw wat zal jij geschrokken zijn toen je door de stoel zakte, lijkt me ook wel een enge
gedachte en zal denk ook het eerste aan het kindje denken of alles nog wel goed zit. Gelukkig is
het meegevallen.
Zijn de warme dagen nog een beetje te doen?
Hier sla ik me wel aardig door de warmte heen tot nu toe, al moet ik zeggen dat het vandaag wel echt vies
warm is.

Jezzie; Zie over partneravond bij Rejoy. Intake gesprek bij gastouder gister avond was niks. We hadden
beide een slecht gevoel erover. Het idee dat als we ons kindje daar einde dag ophalen het helemaal
hyper mee naar huis gaat en ook vooral het gevoel dat ze de hele dag aan hun lot overgelaten worden.
Vanavond weer gesprek met een andere gastouder, ben benieuwd.
Nog lekker een rondje wezen varen? Lekker he, wij hadden vroeger thuis ook altijd een boot, heerlijk
genieten dan met dit weer. Hebben jullie motorboot(je)?

Maddie; 1 persoonsbed halen?
Zijn hier geen dingen die ik echt nog wil doen geloof ik, ben elke dag wel lekker aan het rommelen over het algemeen.
Vervelend doe ik me gelukkig niet.

All; Hier is het super onrustig, vannacht maar uurtje geslapen. Vanmorgen nog even terug gegaan maar
ook weer amper een oog dicht gedaan. Sinds gister middag steeds buikpijn / harde buiken / krampen.
Vanmiddag controle, ben benieuwd.
Verder vandaag maar beetje rustig aan doen en lekker languit met een boekje o.i.d.
Van de kraamzorg heb ik ook niks gehoord over een zomer rooster, ben benieuwd dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE wo 25 jul 2012 - 6:08

@ Bebbel, ja.. ik moet beneden bevallen in verband met de trap die wij hebben. Dus daarom haal ik bij mijn ouders even een 1 persoonsbed op. We gaan die vanavond neerzetten, ook meteen op klossen. Dus dan is de kamer gereed voor beneden bevalling.
Jammer dat die gastouder niets is. Hopelijk vanavond meer geluk!! hoe was de controle bij de vk gegaan?

@ All, houden jullie het nog een beetje met die warmte. Ik was vandaag lekker bij mijn zus, met mijn voeten in een koud pierenbadje en gezellig met mijn neefje en nichtje gespeeld!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 6:23

@ Moepie: niet bevallen dus, met 39+3? Hou je het nog een beetje vol?

@ Jezzie: ik ben begonnen met de vluchttas, haha. De belangrijkste dingen zitten erin, komende dagen de rest van de spulletjes verzamelen. Ik heb de slang voor het bevalbad wel gedesinfecteerd, haha!
Badthermometer is wel handig, maar niet per se nodig hoor, je voelt zelf ook wel hoe warm het water is. Heb je een digitale thermometer? Daar kun je de temperatuur van het water eventueel ook mee meten.

@ Maddie: ik heb nu vooral 'last' van dat ik alles strak en opgeruimd wil hebben en dat gaat niet met een dreumes. Erg vermoeiend voor mezelf :nopompom: Verder weinig dingen die ik nog gedaan wil hebben, komt misschien ook wel dat we over een paar maandjes gaan verhuizen en ik weet dat in ons nieuwe huis alles opnieuw ingedeeld wordt.

@ Bebbel: onze dochter is zeker goed verwend op haar verjaardag, ze heeft ontzettend veel cadeautjes gekregen die ze allemaal erg leuk vindt. Ik las dat het gesprek bij de gastouder niets was geworden. Hoe was het gesprek vanavond? Ik kan uit ervaring zeggen dat je er echt een goed gevoel bij moet hebben. Wij hebben ervaring met een gastouder waarbij onze dochter ook overgelaten werd aan haar lot en daar écht niet op haar plek zat. Gelukkig hebben we nu een super fijne gastouder.

@ All: vandaag weer hulp gehad van een vriendin, erg fijn. Ook voor onze dochter, dan kan zij tenminste ook lekker spelen in de speeltuin en geholpen worden met klimmen enzo. Morgen eerst weer controle bij de VK, dan moet ik nog even naar mijn werk wat spulletjes afgeven en 's middags naar het buitenbad hier. Twijfel nog een beetje of ik in bikini ga, of er in de kleren bij ga zitten, wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie wo 25 jul 2012 - 20:20

Jezzie; hoe is het nu? Ben je nog steeds zo moe? Ik heb dat ook wel snel van dit warme weer hoor, gewoon zo weinig energie! Zoals gisteren vond ik het wel lekker in de tuin, in de schaduw en het waaide af en toe even heerlijk!

Maddie; Wat is er dan bijzonder aan jullie trap? Ik hoor er zoveel verschillende dingen over namelijk. Iemand die een half jaartje eerder dan mij was bevallen (bij mijn eerste) mocht niet boven bevallen vanwege haar gewicht, ik zelf scheel niet veel bij haar maar bij mij hebben ze het er niet eens over gehad..

Bebbel; hoe is het nu?? nog steeds een onrustig gevoel? Spannend zeg!! Hoe was je controle?

Rejoy; helaas, niet bevallen nee...
Wat fijn dat je vriendin je kwam helpen, inderdaad lekker voor je dochter. Mijn ouders zijn maandagmiddag en dinsdagmiddag geweest. Ik zat met m'n luie billen op de stoel en m'n moeder heeft gauw wat schoongemaakt terwijl m'n vader met z'n benen bij E. in het badje zat. Ze vond het geweldig smile

all; helaas, hier nog geen baby! Gisteren had ik echt een beetje een baaldag! Ik was de hele dag alleen want onze dochter had ik naar het kdv gebracht. Ik werk daar zelf ook dus had even een bakkie gedaan met een collega. Toen ving ik wat dingetjes op over veranderingen die eraan gaan komen. Daar was ik al van op de hoogte maar niet hoe en wat. Nu hoorde ik dus vaag wat en daar maak ik me best druk om! Het idee dat ik er voorlopig niet ben, er dus niet over mee kan praten en dat het dan straks allemaal anders is... balen want daar wil ik nu helemaal niet mee bezig zijn!! En gisteren had ik ook vooral last van het feit dat de kleine er nog niet is. Het is dan ook nog niet mijn uitgerekende datum maar toch heb ik zo het idee gehad dat het eerder zou komen. En zo gehoopt. Mijn zus gaat zondag (dan ben ik uitgeteld) op vakantie, zou het zo erg vinden als ze er niet is als de kleine geboren wordt! Mijn 2 broers zijn wel terug van vakantie maar toch, m'n zus is net even anders!! Als ze weg zijn dan komt het ook wel goed, we mailen wel een foto ofzo, maar toch!!
Vandaag voel ik me wel weer beter, denk dat ik m'n leidinggevende even mail met m'n 'zorgen' en straks mag ik weer naar de verloskundige! Ben benieuwd!

owja, dan die warmte natuurlijk nog. Nou op zich gaat het wel, alleen doe ik gewoon helemaal niks!! Ik zit, lees of kijk om me heen haha. Na het eten gisteravond nog even bij m'n dochter in het badje gestapt. Dat was heerlijk verkoelend. Desnoods doe ik dat vanmiddag weer!

Fijne dag!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie do 26 jul 2012 - 0:48

Maddie, ik heb nog wel een paar dingentjes die nog gedaan moeten worden. Zo is bijvoorbeeld de wieg nog steeds niet helemaal af, maar dat moet mijn vriend doen. Ik heb inmiddels wel alles gewassen nu voor de baby. Maar ik wil nog een keukenkastje inrichten met wat babyspullen, zoals spuugdoekjes enzo.

Rejoy, dan laat ik die badthermometer maar even zitten. Kan altijd nog als het me toch handiger lijkt. Bedankt voor de tip!
Wat fijn dat je vriendin steeds komt helpen met de dochter! Hoe was het in het zwembad?

Bebbel, wat jammer dat het niet klikte met de gastouder. Maar je moet er wel een goed gevoel bij hebben!
Hoe was het bij de vk? We hebben een soort speedbootje, maar heb niet meer gevaren, mijn vriend was later thuis dan verwacht. Misschien vanmiddag even en anders zaterdag ofzo.

Moepie, Wat vervelend die zorgen over je werk. Daar zou je juist nu helemaal niet mee bezig moeten zijn. Maar ik kan me voorstellen, dat als je een dagje alleen bent je daar over na gaat denken. Fijn dat je ouders je kwamen helpen met schoonmaken. Ik moet ook nodig weer eens stofzuigen, maar krijg het al warm als ik er aan denk.
Spannend hoor voor jou nu, de laatste loodjes! Succes bij de vk!

Hier gaat het wel weer wat beter, ben niet meer zo erg moe. Heb vannacht ook wel lekker geslapen. We hadden de ventilator aan op de kamer, dus was het niet zo warm. En ik vind het nu buiten ook wel lekker vandaag, in de tuin onder de parasol en dan voel ik ook nog wat wind.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE do 26 jul 2012 - 1:16

@ Rejoy, lief dat je vriendin je kwam helpen!! Wel fijn zulke vriendinnen!!

@ Moepie, lastig dat er zoveel veranderingen komen nu jij er even uit bent. Goed dat je je leidinggevende hebt gemaild. toch zou ik het proberen zoveel mogelijk los te laten.
Wat betreft het bevallen, het is lastig als je zo sterk een gevoel hebt dat het eerder komt. Dan valt het ook zo tegen!!
De trap is heel steil. Dus als je naar het ziekenhuis moet en je kunt zelf niet meer lopen moet je naar buiten getakeld worden door de brandweer. Dat lijkt mij echt verschrikkelijk!!

@ Jezzie, ik heb ook ruimte gemaakt voor de flesjes, slapjes en spuugdoekjes. Erg leuk!! Gister ook de flessen etc uitgekookt. Wel veel werk, maar goed, dan is het maar weer gedaan.

@ All heb het bed nu staan. Alleen nog even opmaken en dan is dat weer gedaan!! Het lijkt me lekker als straks gewoon alles klaar is en ik me niet meer druk hoef te maken of ik iets vergeten ben!!
Ben wel blij dat het iets minder warm is vandaag!! Gelukkig weer een goede nacht gehad, dat scheelt enorm.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  _Lana_ do 26 jul 2012 - 1:18

Hoe is het met de zomermama's met dit ontzettende warme weer?
Houden jullie het nog een beetje uit?

Sterkte!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE do 26 jul 2012 - 22:18

@ Lana, dank je wel!! Hier gaat het vandaag wel redelijk met de warmte. Dus dat is wel weer fijn.

@ All, ik ben vandaag bij de verloskundige geweest. Heb mijn zegje gedaan. Denk niet dat de verloskundige gauw dingen bij zichzelf zal zoeken. Maar ze heeft het in ieder geval gehoord!! En dat is voor mij belangrijk. Ik zal toch niet bereiken dat ze over zichzelf gaat nadenken.
Ze zei wel dat ze vrij direct kan zijn.
Verder was het kindje al een beetje ingedaald. In principe kan het zijn dat het kindje pas bij de bevalling verder gaat indalen.

Hoe is het bij jullie?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie vr 27 jul 2012 - 0:38

Lana, Wat lief dat je aan ons denkt. Hier is het nog wel redelijk uit te houden met het warme weer. Zolang ik niet te veel doe, gaat het goed.

Maddie, goed dat je het er over gehad hebt met die vk. Dan weet ze er van. Leuk dat je het bed nu hebt staan, dan komt het wel dichtbij ineens he! Ik heb gisteren het zeiltje op mijn matras gelegd.

Moepie, ook hier gefeliciteerd met jullie zoon! Het is volgensmij nog best snel gegaan.
Nu lekker genieten van je kleine mannetje.

Wat worden en trouwens veel jongentjes geboren.
Een collega van mij heeft ook een zoon gekregen vorrige week.
Ik ben zo benieuwd wat ons kindje is!Very Happy
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 1:33

@ Jezzie: grootste deel zijn tot nu toe inderdaad jongetjes! Ben benieuwd wie de meisjes wat omhoog gaan schroeven Razz In het zwembad was het trouwens lekker, de kinderen hebben zich de hele middag vermaakt in het peuterbadje, waar wij de hele middag op de rand met de voeten in het water hebben gezeten.

@ Maddie: fijn dat je je zegje hebt kunnen doen, heb jij in ieder geval gezegd wat je dwars zit en dan maar hopen dat je haar niet hebt bij je bevalling. En misschien is zij dan juist wel heel prettig! Fijn dat de kleine wat ingedaald is, merk je dat je nu wat meer lucht hebt?

@ Lana: wat lief dat je aan ons denkt. Gisteren heb ik de hele middag met een vriendin bij het zwembad gezeten en vandaag ben ik nog niet buiten geweest. De airco staat nu aan en hier is het nu binnen 22 graden, daar hou ik het wel mee uit Razz

@ Moepie: is jullie zoon toch nog voor de vakantie van je zus gekomen! Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte, hopelijk is het allemaal voorspoedig gegaan.

@ All: Ik heb de airco maar vroeg aan gezet vandaag en de temperatuur in huis is nog niet boven de 22 graden gekomen, erg fijn, met deze temperatuur functioneer ik nog een beetje Razz
Verder ben ik vandaag 37 weken, dus mag ik nu ook echt thuis bevallen :cheering: Hopelijk gaat dat ook echt lukken en wordt de baby in het bevalbad geboren. Gisteren nog een liggings- en groeiecho gehad. Baby ligt netjes op de kop en wordt gemiddeld of net iets groter dan gemiddeld (7pond) geschat. Dat was onze dochter ook, dus helemaal prima. Controle was verder helemaal prima, bloeddruk netjes laag (110/60) en wederom nauwelijks aangekomen (61.3 van 5 weken geleden, 61 van 2 weken geleden en 62 gisteren). Ben nu 2 kilo zwaarder als bij onze dochter, maar ook 2 kilo zwaarder begonnen, dus tot nu toe evenveel aangekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE vr 27 jul 2012 - 3:00

@ Jezzie, inderdaad veel jongetjes!! Er zijn er ook heel wat die denken dat ik ook een jongen ga krijgen. Zelf heb ik nog geen idee.

@ Rejoy, Wat lekker zeg dat je naar het zwembad bent geweest. En heb jij gewoon airco thuis? Wat een luxe zeg!! Wel speciaal dat je in een bevalbad wil bevallen. ben heel benieuwd naar je ervaringen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP vr 27 jul 2012 - 5:44

Rejoy: bij mij zei de vk precies hetzelfde over het gewicht en F zat ook op dat gewicht. Er kwam alleen een dikke 8ponder uit, haha. Hij woog 4175, was wel 53/54cm, dat scheelt wel in de breedte natuurlijk Wink
F woog 3700gr en was 49cm

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 5:57

Moepie; Hier ook gefeliciteerd met je zoontje! Geniet er lekker van.

Maddie; Lekker dat het bed nu beneden ook staat. Ik vond het wel echt wennen mijn bed op
klossen, zo hoog haha. Maar inmiddels aardig gewend.
Zijn woensdag avond ook nog bij een gastouder geweest, daar hadden we gelukkig een veel beter
gevoel bij. We wachten nu sowieso nog 1 gastouder af, die is nu met vakantie. Dan gaan we
daar ook nog op kennismakings gesprek.

Rejoy; Wanneer ga je het bad opzetten? Ben er helemaal niet in thuis in bad bevallingen.
Ben je uiteindelijk nog in bikini gegaan? Ikzelf heb inmiddels wel aardig wat stiae op m`n buik
dus zou denk eerder kiezen voor een badpak. Denk dat ik me anders niet echt op m`n gemak voel.
Fijn dat de controle bij jou ook weer goed was!

Jezzie; Heerlijk he dat bezig zijn met al de babyspulletjes. Ik kon daar echt van genieten.
Gelukkig wordt het nu wat koeler, vindt de warmte wel weer even genoeg. Heb wel zin om dingen
te doen maar begin er niet aan i.v.m. de warmte.

Pip; Hoe is het nu met jou? En je kleine mannetje?

All; Controle bij de vk was weer goed! Buik is met vlagen onrustig, is gewoon afwachten wanneer de kleine zin heeft om zich te laten zien Wink
Vriend is nu een weekend weg naar Assen, Truckstarfestival. Ben ik zelf wat minder blij mee. Mocht er wat zijn is hij toch langer dan uur onderweg naar huis toe. Maarja, kan hem moeilijk aan huis vastbinden de laatste weken hihi. Maar hopen dat het snel zondag avond is en er niks gebeurd.
Verder vindt ik het ook wel weer fijn dat het weer wat gaat afkoelen, wat een warmte zeg pff. Normaal kan ik er wel tegen maar nu.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie za 28 jul 2012 - 21:51

Hè meiden,

Even een berichtje van mij. Het gaat hier goed!! De kleine man doet het super!
Donderdag was ik nog op controle geweest en was alles nog rustig. Lekker dagje gehad met m'n dochter. Zij in het badje en ikrelaxed op de stoel in de tuin, wat was het warm! Rond een uurtje of 19.30 voelde ik wat gerommel maar weet het eigenlijk aan een moeilijke stoelgang. De krampen bleven wat aanhouden waarop we ons toch wel afvroegen of het misschien zou beginnen. Ik ben lekker even gaan douchen en mijn man heeft gauw onze dochter naar bed gebracht. Die bouwde nog gezellig een feestje tot 20.30. Om 20.45 ging op de bank zitten om rustig babyboom te kijken en zo de weeën rustig optie vangen, waren vast voorweeen dacht ik. Toen ik ging zitten braken m'n vliezen en hopla daar kwamen de weeën achter elkaar!! Na 3 kwartier de verloskundige gebeld, ze waren zomertijd en snel achter elkaar, ik raakte wat in paniek en wou misschien toch naar het ziekenhuis. Ze was er om 21.50. Toen bleek ik al 6 centimeter te hebben! Ik wou thuis blijven als ze niet meer wegging, natuurlijk ging ze niet meer weg zei ze met een grote glimlach, haha!! Om 22.30, mocht ik persen, de kleine had het wel even moeilijk dus ineens moest het rap, om 22.37 was ons mannetje daar!!! Geweldige ervaring, waar ik nog steeds van onder de indruk ben. Zo snel, dat ken ik alleen van verhalen.... De nageboorte heeft nog even geduurd maar kwam uiteindelijk ook.

We genieten volop!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:56

Moepie, wat fijn dat het goed is gegaan! En dat is ook zeker vlot gegaan zeg, dan was je kleine mannetje er binnen 3 uur. Mooi dat je het een geweldige ervaring vond (kan ook anders).
Geniet er idd lekker van en laat je lekker verzorgen / verwennen!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 26 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum