Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+23
Weegschaal
kwak
koNijntje
CCC
Muppetje
Printje
Puggle
_Lana_
Flower_L
Elmo
Monnie
Océane
Twellie
Lejow
pindaatje
moepie
MADDIE
Roodkapje
Darius
PiP
Bruintje Beer
Jasmine
smooch
27 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 8:43

Pip; Leuk he al die dingetjes kopen voor de kleine, kan daar echt van genieten! Heb gister nog
een leuke aankleedkussenhoes gescoord bij de Prenatal.
Zeker weer een domper om weer terug te zijn in NL, voor het weer had ik daar graag gebleven,
al vindt ik het heerlijk om weer lekker thuis te zijn.
Ik heb de ene nacht rusteloze benen en de andere nacht nergens geen last van maar slapen ho maar.
Heb al vanalles geprobeerd. Warme douche voor het slapen, stukje wandelen, op verschillende
manieren zitten(vanwege rusteloze benen) kussen onder matras, kussen tussen benen in bed.
Maar heb nog niet "de manier" gevonden om gewoon een nacht te kunnen slapen helaas.
Leuk dat jullie uit de geboortekaartjes zijn, ik moet nog beginnen. Net begin gemaakt om de hele
adressenlijst compleet te maken.

Wennes; Fijn dat je nog lekker thuis bent, wel vervelend dat je in dubio zit of je wel of niet
de medicatie zal gaan slikken nu. Lijkt me ook moeilijk om dat te moeten beslissen.

Jasmine; Jeetje wat vervelend meid dat het nog zo`n nasleep heeft. Hoop dat het herstel voorspoedig
zal gaan en dat jullie weer kunnen starten.

Maddie; Leuk ook de vloer uitgezocht en de kleur behang! Is moeilijk allemaal he.
Hier is het schilderwerk e.d. klaar sinds deze week. Hebben wit met zilveren meubeltjes
en dan een muur zilver en een muur wit.
Dan een oranje vlak met witte kubussen erin. En accesoires beetje oranje en lime groen.
Gisteren de meubeltjes opgehaald eindelijk, uiterlijk met Hemelvaart willen we alles in elkaar
hebben staan, dan kan ik eindelijk gaan inrichten, zo`n zin in!!

Moepie; Wij hebben de jongensnaam al heel lang vast staan, meisjesnaam twijfelen we nog over.
Vindt het echt zooo moeilijk. Fijn dat jullie er zo goed als uit zijn.
Vraag me ook vaak af hoe anderen het zullen vinden de naam die we kiezen, maar aan de andere kant
het is onze keuze dus dat moeten ze maar voor lief nemen smile haha....

All; Kamertje begint eindelijk zijn vorm te krijgen. Verf werk e.d. is allemaal klaar en hebben gisteren de meubeltjes opgehaald, willen we uiterlijk met Hemelvaart in elkaar hebben staan. Inrichten kan dan eindelijk beginnen.
Ga a.s. maandag met zwanger & fit zwangerschapscursus beginnen, ben heel erg benieuwd. Dinsdag mogen we weer op controle bij de VK.
Hier is de buik erg onrustig, de kleine is aardig aan het rommelen. De bevestiging steeds vindt ik wel erg fijn om te hebben dat het lekker beweegd.
Ook wel af en toe flinke steken, dus hou het even goed in de gaten.
De hormonen gaan ook meer en meer van slag hier, kan overal tegenwoordig wel om janken en heb echt momenten dat ik er ook helemaal doorheen zit, zo moe en futloos. Maar we weten waar we het voor doen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 9:15

@ Bebbel: ik herken dat de hormonen wat op beginnen te spelen. Ik begin steeds meer last te krijgen van nesteldrang, ik kan nu ook echt chagrijnig worden als het hier niet netjes is. En leuk dat jullie kamertje bijna klaar is. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

@ PiP: leuk setje, echt jongensachtig! Wel frustrerend voor mij, ik wil ook wel graag wat op geslacht kopen Wink Onze commode ligt nu bomvol met neutrale kleertjes :P

@ Jasmine: heftig joh, wat je allemaal door moet maken, late miskramen, nu ook nog restweefsel Sad Ik hoop dat het jullie allemaal binnenkort wat mee gaat zitten.

@ wennes: ben je er al uit wat je gaat doen? Ik denk dat ik toch wel aan de weëenremmers zou gaan. Als ik dan bedenk dat het risico anders een vroeggeboorte is, zou die hoofdpijn er denk ik wel tegenop wegen. Al is het natuurlijk veel meer al met de bedrust en alles. Wel vervelend allemaal, het zou zo fijn zijn als een zwangerschap je wat makkelijker af zou gaan. Hopelijk blijft de kleine nog een tijdje netjes zitten!

@ Jezzie: is je vriend nog bezig geweest in de babykamer?

@ Roodkapje: is er op de achterkant geen plek voor jullie adres? Dan is het niet jammer van de afbeelding, maar hebben jullie 'm er toch op staan. Ik zou het inderdaad ook jammer vinden als we kaartjes via de mail zouden krijgen, ik vind ze in het echt toch wel leuker om te krijgen.

@ maddie: lekker dat jullie opschieten met de babykamer. hier komt geen babykamer. Wij gaan als het goed is rond november verhuizen en daar krijgt de baby een nieuwe kamer. Tot die tijd blijft ie bij ons op de kamer. Vind het een beetje onzin om voor die paar weken geld uit te geven aan een kamertje waar de baby toch maar weinig/niet zal liggen.

@ Moepie: we zijn hier al wel een tijdje uit de namen, zowel voor een jongen als voor een meisje. Ben er helemaal blij mee! Ik vind de namen ook heel mooi bij de naam van onze dochter. Ik ben ook benieuwd naar reacties op de naam, het is namelijk wel een heel ander soort naam dan de naam van onze dochter.

@ All: ik zit hier in de overstap van mijn oude naar mijn nieuwe baan, waardoor ik bijna full-time aan het werk ben. Ik ben al begonnen op mijn nieuwe werk, maar ik ben mijn andere baan nog aan het afronden. Is nu dus allemaal erg druk en ik merk dat het ook wel teveel is, nu ik zwanger ben. Alleen deze maand nog even doorbijten (volgende week gelukkig hemelvaart ertussen, dus eigenlijk nog één week doorbijten) en dan is het weer wat rustiger.
Verder heb ik een intake bij een lactatiekundige gehad voor de borstvoeding. Bij onze oudste heel veel problemen gehad (spruw, hyperlactatie, pijn, borstweigeraartje) dus wel fijn dat ik nu hele goede begeleiding heb. Blijkt dat ik gewoon al iets melk aan het aanmaken ben, er komt al iets colostrum uit :cheering: Heb een paar hele goede tips mee gekregen voor in de kraamweek. De lactatiekundige past helemaal bij onze ideeën, dus dat is echt heel fijn.
Verder ben ik vandaag bij het pasgeboren zoontje van jolicious geweest I love you Wat een mooi ventje zeg! Ik kan me echt niet voorstellen dat onze baby straks ook zó ontzettend klein is en dat onze oudste ook ooit zo klein is geweest smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje za 12 mei 2012 - 9:52

@rejoy: wat leuk dat je bij Jolicious bent geweest... ik kan me het kleine baby idee ook niet meer voorstellen. Gister liep ik in de Primark en was een vader met een baby die net geboren was, zeker net 1 of 2 weken oud, nog echt zo'n jong huiltje enzo. Ik dacht echt: zoo klein zijn ze toch niet echt? haha... Dat ben je zo weer vergeten he? Ik ga trouwens absoluut niet naar Primark met een pasgeboren baby hahaha.. wat een chaos was het daar zeg.. pff! Met 3 "oudere" kids vind ik het al een opgave.

Helaas kan het adres niet achterop. Het is een kaartje van Kaartje2go en heb ze een email gestuurd of dat mogelijk was, dat is helaas niet zo. Dus zullen we het toch maar op het kaartje zetten. Jammer maar helaas. Dit is alleen een probleem op het meisjeskaartje, jongenskaartje kan het wel gewoon bij en ziet het er ook niet te vol uit. Waarschijnlijk valt het ons gewoon vooral op nu... tja.. en anders pech.. Ik vind echte felicitatiekaartjes echt veel leuker!

@bebbel: wat fijn dat jullie begonnen zijn nu met het kamertje. Hier zit het behang er al op, houtmotief op 1 muur , de andere muren wit. Mijn man heeft sinds gister het wiegje mee naar zijn werk dus als hij even tijd heeft gaat hij dat schuren zodat ik hopelijk aankomend weekend het in de grondverf kan gaan zetten en daarna kan lakken. Ik twijfel nog wel over de kleur.. Het wiegje was altijd gebroken wit/ ivoor. Met nu spierwitte muren vond ik dat er te "geel" uit zien... Dus het moet wat tinten witter.. Of ik spierwit kies of toch een iets gebroken wit... daar twijfel ik nog over.


@pip: geweldig setje.... ik zei het al even op fb, maar het kan prima door als 1e setje. Ik zoek nog een jongenssetje. Meisjessetje komt deze week binnen geloof ik. Dus nog even op zoek...

@ all:

Hebben jullie inspiratie voor iets van een gedichtje ofzo voor op het kaartje...? Wij hebben een lijstje met gedichtjes die we wel wat vinden en hadden er ook al 1 op de proefdruk gezet... nu twijfelen we weer hahaa...

Vandaag fotoshoot gehad van mijn buik en met de kids. Ik zal straks de buikfoto in het buikjestopic plaatsen al hebben jullie het misschien op fb al gezien, de kindjes zet ik even in het andere fototopic.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 13 mei 2012 - 3:57

@Wennes, wat een lastige keuze met die medicijnen, maar wel fijn dat je ze hebt meegekregen. Dan kan je er nog even rustig overnadenken.

@Maddie, fijn dat jullie nu lekker opschieten met de babykamer. Ik heb ook zin om de kamer in te gaan richten!

@Pip, wat een leuk setje heb je gekocht!

@Bebbel, vervelend die hormonen, ik moet soms ook echt om niks huilen. En mijn vriend snapt er dan niks van....dan word ik daar weer boos om! haha heel gezellig hier soms!

@Rejoy,Mijn vriend heeft weer wat in de babykamer gedaan! Volgend weekend kan het laminaat er in!
Lastig dat je het nu zo druk hebt met werken. Goed om jezelf denken! Gelukkig zit hemelvaart er nog tussen. Hopelijk krijg je het snel weer wat rustiger.

@Roodkapje, Ik heb wel wat ideeën voor een gedichtje, maar we zijn er nog niet uit. Mijn vriend is fries en ik niet, dus we willen een fries gedichtje en het er dan ook in het nederlands op vertalen. Maar ik vind het dan wel leuk als in het nederlands ook blijft rijmen!
Wat een leuke foto's van je buik en van je kinderen!

@All, ik heb gister een heel schatig hartje gekocht aan een touwtje, waar ssst op staat! Die wil ik ergens in de babykamer ophangen. Vandaag even heerlijk met mijn ouders een uurtje gevaren! Het was wel koud op het water!
Moeten jullie ook zo vaak plassen overdag? 's Nachts valt het hier nog wel mee, maar zodra ik loop moet ik plassen, en ook heel vaak!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 13 mei 2012 - 9:08

Bebbel: rusteloze benen heb ik helaas ook geen tips voor... Gelukkig heb ik er deze zwangerschap minder last van. Bij f lag ik er inderdaad ook nachten wakker van.

Rejoy: ik zou het qua shoppen ook echt niet leuk vinden om het geslacht niet te weten!
Wat fijn dat je goed gevoel hebt bij de lactatiekundige. En ook goed dat je er nu al een gesprek mee hebt gehad, dan is de drempel een stuk minder hoog als het niet lukt.
Ik zag de foto van de kleine man van jolicious in de draagdoek, toen dacht ik.ook al, wauw wat klein!

Roodkapje: wauw wat een mooie foto's zeg! Ik ben benieuwd naar mijn shoot over 2 weken.
Gedichtje moet ik me nog in gaan verdiepen...

Jezzie: ik moet juist vaker s nachts plassen! Krijg dan echt pijn in mijn blaas/buik... Overdag valt het wel mee.

all: hier geen bijzonderheden.. Morgenochtend naar de gyn n daarna werken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie zo 13 mei 2012 - 21:39

Wij zijn vanmorgen weer bij de verloskundige geweest. We kregen ook een groeiecho. Kon er niet zo heel veel van maken, was niet zo duidelijk beeld maar zag de kleine wel goed bewegen.
Kwa groei helemaal gemiddeld! Zag er dus prima uit. Bij mij ook weer alles goed.
Aangegeven over de bekkenpijn die ik heb, ze zij er weinig toen ik vroeg of het verstandig is om naar de fysio te gaan zei ze van wel. Dus gelijk gebeld toen ik thuis kwam en ik kan vanmmiddag nog terecht, hopelijk kan hij/zij mij meer vertellen en wat tips geven... Het wordt niet echt minder dus.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 13 mei 2012 - 22:03

Wat jammer dat je het zo slecht kon zien.
Wel vroeg trouwens, krijg je straks nog een keer een groeiecho?
Bij ons doen ze rond de 35 weken, dat is dan de groei/liggingsecho.

Ook wij zijn weer bijna thuis vanuit het wkz..
Weer wat bloed afgestaan om te kijken hoe mijn stolling is, daar krijg ik over een week de uitslag van.
En nog even naar de kleine mogen kijken. En ook onze man wou zich niet goed laten zien, lag met zijn hoofd in de placenta. Alles zag er nog goed uit.
Zo even broodjes smeren en dan richting mijn werk een halve dag werken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie ma 14 mei 2012 - 17:43

Bij ons doen ze hem niet standaard alleen als,het,om een bepaalde reden moet. Zoals bij mij de te hoge BMI.

Fijn dat jullie de kleine man ook weer even konden zien. Ze wou bij ons ook het gezichtje goed laten zien maar de kleine was eigenwijs dus dat ging niet haha.

All; eigenlijk moet ik vandaag op het werk een gesprek aan gaan met m'n leidinggevende. Het gaat gewoon niet zo lekker hier, moe, veel klachten, jank alleen maar, zie op tegen het werken en kan na een dagje werken eigenlijk nog nauwelijks wat. Dus misschien is het verstandiger om wat minder te gaan werken.. Maar ik vind dat zo moeilijk ! Voelt een beetje als falen....
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Darius ma 14 mei 2012 - 17:59

Moepie, als je gaat minderen met werken, dan ga je ook met 34 weken de ziektewet in, en dat zijn dan nog maar 5 weekjes voor jou. Deze week is al de helft, en over twee weken valt er ook nog een Pinkstermaandag af. Joh, dan ben je al bijna met verlof!! Misschien kun je lekker boventallig gaan werken, nog een beetje contact met de kinderen, maar niet meer dat hele intensieve...succes!!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 14 mei 2012 - 20:42

d@ pip, wat een schattige kleertjes zeg!! Geweldig he, om voor je kleintje te gaan shoppen!

@ Bebbel, wat vervelend dat je zo'n last hebt van rusteloze benen. Zou een kussenrol tussen je benen of in je knieholte wat kunnen verlichten? Die gebruiken wij met zwangershapsyoga. Weet eerlijk gezegd niet echt hoe rusteloze benen voelen.

@ Rejoy, wel pittig dat je in een overgangssituatie zit tussen twee banen en dus ook nog fulltime werkt. Ik vind 4 dagen al pittig. Maar jij zult het helemaal zwaar hebben!

@ Moepie, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Zou ook zeker naar de fysio gaan hiervoor. Leuk dat je een echo hebt gehad. wel jammer dat het niet een hele duidelijke was! Ik zou het gewoon aangeven op je werk. Wat Darius ook al zegt, dan heb je nog maar een ruime vier weken te werken en wie weet willen ze je wel heel graag helpen hierin. Al hoewel de meeste bazen er natuurlijk niet om staan te springen. Ben je het gesprek nog aangegaan?

@ All, gisteren weer zwangerschapsyoga gehad. Was wel erg lekker. En ook weer gewerkt aan het trainen van bepaalde spiergroepen. Ze geeft ook anatomische uitleg en ik moet eerlijk zeggen dat dat wel erg prettig is Weet toch lang niet alles.
Verder gaat alles zijn gangetje. heb besloten om op mijn werk toch soms dingen te laten liggen, omdat het vorige week nogal gestresst was en dat deed me geen goed!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie di 15 mei 2012 - 5:20

@Moepie, hoe was het bij de fisio?
En hoe was je gesprek op je werk? Ik weet niet wat voor werk je doet, maar als het niet meer gaat, dan gaat het niet! En dan moet je toch een stapje terug nemen!

@Pip, jammer dat je kleine man zich niet goed liet zien. Hoppelijk is de uitslag van de bloedtest goed!

@Maddie, wat leuk dat de zwangerschapsyoga zo goed bevalt! En dat je er veel aan hebt!
Ik begin in juni met een zwangerschapscursus. Ga nu regelmatig zwangerschapszwemmen.

@All, vandaag heb ik 2 proefdrukjes van geboortekaartjes gekregen! Vind ze erg leuk! Mijn vriend heeft ze nog niet gezien. Ben benieuwd wat hij er van zal vinden!
Verder gaat hier alles wel goed, baby begint steeds harder te schoppen, heb er vanacht een tijdje wakker van gelegen!
Ik ga nu koken...ben weer eens vergeten gehakt te ontdooien, dus het duurt nog wel even voor we kunnen eten!(Zwangerschapsdementie?)
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie di 15 mei 2012 - 6:10

Darius; ik ga sowieso met 34 weken met verlof, bij ons werkt eigenlijk niemand door tot 36 weken, het werk is wel pittig met een zwangerschap. Volgende week hebben we een weekje vakantie dus ik kijk daarna even verder.

Maddie; gelukkig is mijn leidinggevende heel meegaand, dus dat scheelt. Denk dat ze wel positief zal reageren.
Wat van werk doe jij?

Jezzie; bij de fysio de nodige tips meegekregen over hoe ik mijn dwarse buikspieren wat steviger kan maken, zodat die het gewicht van de buik beter kunnen opvangen en dat niet allemaal op mijn bekken aankomt. Ben benieuwd... je moet het echt in je dagelijkse dingen mee gaan nemen, vergeet ik wel gauw dus flink aan denken.
Ik werk in de kinderopvang.

all; het gesprek met mijn leidinggevende lukte niet vandaag want ze was er niet. Heb dus maar zelf geregeld dat ik in elk geval vanmiddag en morgenmiddag naar huis kon/kan, heb vrijdagochtend ook nog een cursus. Ik kan het compenseren met mijn overuren. Heb mijn leidinggevende wel gemaild en het haar uitgelegd, denk dat ze er nog wel op terug komt. Volgende week hebben we een weekje vakantie, dan zie ik daarna wel even hoe het gaat.

Slapen jullie ook zo beroerd? Ik zie echt elk uur op de klok...denk ik van nu heb ik me toch een poos geslapen is het pas een uurtje later dan daarvoor Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 1371890812 Bah bah!
Heb ook onwijs last van slaap in m'n handen s'nachts, waarschijnlijk weer de beginselen van tunnelsyndroom, had ik bij de eerste zwangerschap ook..
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE di 15 mei 2012 - 6:21

@ Jezzie, zwangerschapszwemmen lijkt me ook wel leuk :-) Spannend hoor die proefdrukken! Wij moeten nog even gaan kijken wat we mooi vinden. Heb wel al een aantal sites bekeken.

@ Moepie, Kinderopvang is inderdaad zwaar. Mijn zus doet dat ook, maar heeft redelijk goede zwangerschappen gehad en wel tot 36 weken door gewerkt.
Goed dat je goede tips hebt gehad. Ik heb gister ook een oefening voor de schuine buikspieren gehad bij yoga. Misschien moet ik daar ook maar eens wat meer mee aan de slag.
Ik werk op een voorschool, met kinderen van 2,5 tot 4 jaar. Ook jonge kinderen dus. Wij zijn er vooral om kinderen voor te bereiden op de kleuterklas. Ik werk met kinderen die Nederlands als tweede taal hebben.

Vandaag mijn aanvraag voor ouderschapsverlof de deur uit gedaan. Ik werk nu 32 uur en ga na mijn zwangerschapsverlof 24 uur per week werken. Ik ga er wel voor om de 36 weken vol te maken, want dan kan ik precies tot de zomervakantie door werken. Maar dan moet ik wel gezond blijven natuurlijk. anders wordt het toch met 34 weken verlof nemen.

MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje di 15 mei 2012 - 12:07

Even klagen! Sinds zondag heb ik opeens pijn/ drukkend gevoel naar onder toe. Pff.. lopen lukt niet zonder "pijn/druk". Ik weet niet waar het opeens vandaan komt maar pfff.. ik voel me echt hoogzwanger opeens terwijl ik nog 15 wk moet...

Ik schrijf overdag dalijk even wat reacties op jullie. Ben aan het werk en helemaal op door die irritante klachten. Dus ik ga zo even proberen te rusten...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie di 15 mei 2012 - 18:32

Roodkapje schreef:Even klagen! Sinds zondag heb ik opeens pijn/ drukkend gevoel naar onder toe. Pff.. lopen lukt niet zonder "pijn/druk". Ik weet niet waar het opeens vandaan komt maar pfff.. ik voel me echt hoogzwanger opeens terwijl ik nog 15 wk moet...

Ik schrijf overdag dalijk even wat reacties op jullie. Ben aan het werk en helemaal op door die irritante klachten. Dus ik ga zo even proberen te rusten...

Zijn denk ik je bekken..... Hoe is het nu?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP di 15 mei 2012 - 19:14

moepie schreef:
Roodkapje schreef:Even klagen! Sinds zondag heb ik opeens pijn/ drukkend gevoel naar onder toe. Pff.. lopen lukt niet zonder "pijn/druk". Ik weet niet waar het opeens vandaan komt maar pfff.. ik voel me echt hoogzwanger opeens terwijl ik nog 15 wk moet...

Ik schrijf overdag dalijk even wat reacties op jullie. Ben aan het werk en helemaal op door die irritante klachten. Dus ik ga zo even proberen te rusten...

Zijn denk ik je bekken..... Hoe is het nu?
denk idd ook de bekken(bodem(spieren)). Oftewel je bekken dus Wink

ben je je dienst nog een beetje doorgekomen?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie di 15 mei 2012 - 21:35

@Roodkapje, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt ineens!

@Moepie, fijn dat de fisio goede tips en oefeningen heeft gegeven. Hopelijk heb je er wat aan.
Ik werk zelf ook in de kinderopvang, maar als invalkracht. Ik werk veel halve dagen, dan scheelt inderdaad wel. Een hele dag is wel zwaarder vind ik. Ik ga ook met 34 weken met verlof.

@All, Onze vakantie gaat waarschijnlijk niet door...Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 1371890812 We zouden met de carevan naar luxemburg, camping al geboekt, helemaal nier duur!
Nu is mijn vriend gister aangehouden tijdens het werken, omdat hij 'roekeloos' reed met aanhanger! Hij reed met een hoogwerker op de aanhanger en had gezien dat er iets niet goed vast zat. Dus is hij rustig over de vluchtstook gaan rijden, met alarmlichten aan, zodat hij er bij het eerst volgende benzinestation af kon, om alles rustig en goed vast te zetten. Want als hij op de vluchtstrook was gestopt, zou hij op de snelweg moeten staan om er bij te kunnen. Vlak voor de afrit werd hij aangehouden!
En heeft hij een rijontzegging voor rijden met aanhanger gekregen! Geen idee hoe lang zoiets gaat duren, maar hij mag dus nu ook niet met carevan rijden! En ik heb geen E rijbewijs! Mijn vriend voelt zicht zo schuldig!
En ik baal er zo van, was zo toe aan even een weekje weg met z'n 2en na al het verhuizen en klussen van de laatste maanden!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes wo 16 mei 2012 - 0:28

Pip, wat een geweldige kleertjes van noppies! Ik heb ze al eerder op internet gezien, maar ze hebben geen bijpassend mutsje erbij of wel?

Rejoy, wat goed dat je al bij de lactatiedeskundige bent geweest en al goede tips hebt gekregen! hopelijk gaat de bv straks als een tierelier.

Roodkapje, leuk dat je een fotoshoot hebt gehad!
Misschien dat je het bekken of banden kunnen zijn? Hopelijk wordt het snel minder.

Moepie, fijn dat de kleine goed groeit.
Goed van je dat je zelf hebt geregeld dat je komende dagen iets minder gaat werken. Denk goed aan jezelf hoor. En probeer niet te denken dat je faalt, want zwanger zijn is toch zwaar, vooral als je al 1 kindje rond hebt lopen! Hopelijk begrijpt je leidinggevende het en komt ze er nog op terug.

Jezzie, wat balen dat je vriend is aangehouden. Kon hij niet uitleggen dat hij voorzichtig naar het pompstation toe wilde rijden?
Hopelijk krijgt hij snel zijn rijbewijs terug.


Mocht ik vergeten zijn om op iemand te reageren, sorry.

Hier gaat het even minder. Van het weekend stond ik er nog niet achter om de weeenremmers te nemen. Maar maandagochtend had ik in een uur alweer zoveel harde buiken dat ik toch besloten heb om ze te nemen. Gelukkig doen ze wel hun werk en heb ik een stuk minder harde buiken. Helaas zoals verwacht wel hoofdpijn van de medicijnen dus dat is minder. En B wordt de laatste dagen iedere morgen zo vroeg wakker! Vanmorgen was het 5.15, niet normaal. Hij wil dan echt niet slapen mits hij bij ons ligt of een van ons bij hem. Nou dat is ook niet iets waar ik aan wil beginnen, dus even bedenken hoe ik dit op ga lossen. Het sloopt me in ieder geval behoorlijk en ik ben vandaag echt heel gaar!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP wo 16 mei 2012 - 1:30

Er was wel een bijpassend mutsje.
Deze was paars en aan de binnenkant het streepje.
Vond het dan wat te heftig worden qua kleur en straks heeft hij amper een muts op als het ooit nog eens zomer wordt!
Heb nog wel 2 neutrale mutsjes liggen, dus daar doe ik het maar mee!

Nog 2,5 uur werken en dan weekend Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 281626781


Laatst aangepast door PiP op do 17 mei 2012 - 3:14; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP wo 16 mei 2012 - 7:53

Moepie: De afspraak staat, bij ons is de echo die standaard is alleen een liggingsecho.
Groei doen ze inderdaad alleen als er een reden voor is.
Heb je inmiddels je leidinggevende gesproken, hoe reageerde ze?
Goed dat je minder gaat werken, je klachten klinken niet echt fijn en dan ook nog eens alles tegelijk
L

Slapen doe ik ook steeds slechter, meestal heb ik niet eens ergens last van.
Als ik dan wakker ben, wil ik wel draaien en dat doet wel pijn. En vannacht heeft ons mannetje me flink wakker gehouden, was echt continu aan het bewegen.


Maddie: gelukkig merk je het als je wat dingen laat liggen, anders is er ook niet echt motivatie om het aan te houden. Neemt iemand anders het werk wel over als je het laat liggen?

Jezzie: Ik weet eigenlijk al wel dat de uitslag goed is. Ze hebben mijn bloed geprikt om mijn stolling te bepalen. Als deze te laag zou zijn kan dat invloed hebben op de punctie en bevalling. Maar met 20 weken was dit al goed en hoe verder in de zwangerschap hoe hoger je stolling wordt.
Hoe vond je vriend de proefdrukken?
Dat bewegen is heel mooi, maar soms ook wel vervelend en pijnlijk.
Jeetje wat onredelijk zeg van de politie… Probeer je het goed te doen…
Meestal als je je rijbewijs kwijt bent kan je hem wel weer met 10 dagen terugkrijgen. Misschien dat zijn baas een aanvraag kan doen, dat hij het echt nodig heeft voor zijn werk? Weet alleen niet hoe dat precies in zijn werk gaat.

Wennes: Heb het mutsje nog even opgezocht:
Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 S26_lst
Goed dat je toch de weeënremmers heb genomen. Helpt paracetamol niet tegen de hoofdpijn?
Lastig dat B zo vroeg wakker is… Ik ga `s morgens nog even op bed liggen tv kijken met F. Als we beiden thuis zijn gaan we om de beurt een dag naar beneden, zodat de ander nog kan slapen.
Van de week wou ze ook om 6:15 niet meer slapen, toen is ze gelukkig nog naast mij in slaap gevallen. `s avonds of `s nachts nemen we haar nooit bij ons, maar zoals nu `s morgens denk ik ook aan mezelf, anders trek ik het echt niet!



All: Vinden jullie trouwens de kleertjes ook als eerste pakje kunnen? Is het blauwe niet te fel?

Gisteren bij de vk geweest en alles was weer goed, ze dacht dat de baby kleiner zou zijn dan F.
Ben benieuwd, F woog 3700 gram.
Verder zijn alle verloskundigen erg geïnteresseerd in hoe het wat met de punctie! Ik ben de 2e draagster van hemofilie in de praktijk en de eerste die zwanger is van een jongetje. Denk ook dat ze het niet vaak mee maken op deze termijn nog een punctie. Ze leven iig wel mee, als ik het niet vertrouwde na de punctie moest ik meteen bellen, dan gaan we naar het hartje luisteren. Dat is dus wel fijn!
Van het bloedprikken maandag heb ik een flinke blauwe plek overgehouden.. Het deed al wel erg pijn toen ze de naald eruit trok, dat ging denk ik niet helemaal goed….
Toch een voordeel geen mooi weer = geen korte mouwen Wink

Jullie nog plannen van het weekend? Mijn man is druk met de buitenkant van het huis bezig. Het hout moet hier en daar vervangen worden en daarna schilderen. Is inmiddels een 3 jaren project
K
Eerste jaar viel het allemaal erg tegen, vorig jaar is hij na een week door zijn rug gegaan en nu weer vol goede moed aan de gang. Echt we doen het nooit meer zelf!! Volgende keer mooi een schilder inhuren.

Ik zal hier mijn buikfoto van afgelopen weekend ook nog even plaatsen:

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 314-1

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes do 17 mei 2012 - 1:47

Pip, ik vind zelf dat blauwe super leuk als eerste pakje! Daarom vroeg ik ook of er een mutsje bij was. Ik vind het paarse mutsje er eigenlijk niet echt bij passen. Ik hou zelf wel van kleur bij een baby omdat ze met witte kleding zo kleurloos zijn.
Wat een mooi buikje heb je! Netjes hoor!
Ik mag wel paracetamol, maar wil het liever niet nemen voor de baby. Ik wil het dus alleen nemen als het echt niet anders gaat.


Mijn buikje wordt echt steeds groter en de baby trapt al goed tegen mijn ribben aan, auw!!
Wij hebben weinig plannen voor het weekend. Volgende week wordt onze achtertuin opgehoogd en mijn man heeft vandaag al een heel stuk van het terras en de stenen weggehaald. Vanmiddag komen mijn schoonvader en zijn vrouw op visite. Vanavond komt de buurman een filmpje kijken bij ons op zolder en ik ga dan lekker de grey's anatomy van afgelopen maandag kijken.
Morgen zal mijn man om boodschappen gaan en naar de stad. Ik wil vandaag nog een lijstje maken met wat hij allemaal moet halen in de stad. Voor zaterdag nog geen plannen en zondag gaan mijn man en B naar de verjaardag van mijn broer en schoonzus. Wel jammer dat ik niet even mee kan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 20 mei 2012 - 20:41

Hoe gaat het met iedereen?
Ons topic was aardig naar onderen gezakt!
Iedereen is zeker aan het genieten van het mooie weer!

Hier een best druk weekend achter de rug.
Babykamer nog een keer gesausd, want de verf was heel raar opgedroogd, zag er niet mooi uit!
De boot schoongemaakt, gepoetst en in het water gedaan.
Gister heerijk ontspannen gevaren en verder helemaal niks gedaan!
Vandaag om half 1 weer aan het werk. Wasje hangt al buiten aan de lijn en er zit nog een wasje in de machine.
Mijn vriend is vandaag vrij en gaat het laminaat in de babykamer leggen!
Als ik er aan denk zal ik vanavond wat foto's maken van onze babykamer tot nu toe!
Vanavond weer naar de vk.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes ma 21 mei 2012 - 0:17

Jezzie, veel succes vanavond bij de VK. Hopelijk is alles weer goed.

Ik ben vandaag 30 weken zwanger! Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 281626781 Ben echt heel blij.

Gisteren alleen teveel gedaan. Ik weet dat het niet kan/mag, maar toch gedaan oeps. Gisteravond voelde ik me ineens heel suffig worden. Ik was amper aanspreekbaar. Na een koude doek op mijn gezicht en wat zout gegeten te hebben ging het wel weer. Daarna nog flink moeten spugen. Blehhh.
Nu helaas weer veel harde buiken.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 21 mei 2012 - 5:56

@ Jezzie: Wat gaan jullie hard met het kamertje!! Lekker hoor!! Ben benieuwd naar je foto's!!

@ Wennes: Wat balen dat je je zo rot voelde gisteren! Wel super dat je nu op de 30 zit!! Elke week is er weer 1 natuurlijk!! Doe rustig aan meis!! Hopelijk voel je je vandaag al weer wat beter!!

@ All, hier zijn de geboortekaartjes al besteld. Wel vroeg, maar wat geregeld is is geregeld!!
Komend weekend gaat mijn schoonvader in de babykamer behangen. Dan gaat mijn vriend de week erna hoop ik laminaat leggen en dan alleen nog plinten en meubels in elkaar zetten. Heb er zo'n zin in dat de babykamer bijna af is!! Want dat zou ik echt een opluchting vinden.
Dan is het alleen nog de laatste dingen aanschaffen. Nog 9 weekjes en dan verlof. Ben echt een beetje er naartoe aan het leven!! smile
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes ma 21 mei 2012 - 22:28

Maddie, leuk dat het kamertje steeds verder af komt.
Ook hier zijn we bezig om steeds iets kleins aan de babykamer te doen. Vanmiddag komt oma nog langs om het stof voor de wieg af te spelden, die kan ze dan vandaag of morgen vermaken en dan kan het van het weekend erop gespijkerd worden, onderstel erop en dan is hij bijna af!

Ik krijg nu ook wel een beetje stress dat het kamertje nog niet af is, we nog geen naam hebben en nog niet gekeken hebben naar geboortekaartjes :shock:
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum