'het domme vragen topic'
+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers
Pagina 25 van 38
Pagina 25 van 38 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 31 ... 38
Re: 'het domme vragen topic'
Rejoy. schreef:als het dan boven de 500 ml komt, kun je alsnog gaan wegen voor een goede overdracht toch? Al zou dat de laatste keer bij mij lastig zijn gegaan, daar had je sowieso niets kunnen wegen.
Kan wel, maar meestal is er dan (zeker thuis) wel haast bij geboden omdat iemand dan nog naar het ziekenhuis moet. Daarom wordt geadviseerd (zo krijg je het in ieder geval geleerd op de opleiding) om het gewoon meteen te gaan wegen dan weet je waar je aan toe bent.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Buiten het feit dat kleuterjuf het allerleukste beroep is lijkt me kraamverzorgster ook echt helemaal geweldig.
Jij lijkt me een hele lieve, goede en betrokken kraamverzorgster Fiwen
Dank je, ik hoop dat anderen dat ook zo gaan ervaren straks
Heb er ook echt zin in (al vind ik het wel moeilijk om J weer structureel naar de oppas te brengen maar dat heeft niks met mijn werk te maken)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Vanmorgen getest maar was negatief . Ben nog steeds niet ongesteld en weet niet zo goed wanneer nu dan te gaan testen.
Heb de testen van de kruitvat en moest volgens de planning afgelopen woensdag ongesteld worden.
Heb de testen van de kruitvat en moest volgens de planning afgelopen woensdag ongesteld worden.
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Hier nog een domme vraag, als je eten kookt mogen er nog geen kruiden bij. Maar F mogen we al vanaf 6 maanden brood geven en hier zit oa zout in, hoe zit dit? En vanaf wanneer mag je kruiden aan het eten toevoegen?
En vanavond eet ik macaroni met kaassaus (bloem, melk, kaas) mag F die saus ook al hebben of niet. (hij is 7 maanden)
En vanavond eet ik macaroni met kaassaus (bloem, melk, kaas) mag F die saus ook al hebben of niet. (hij is 7 maanden)
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Pommes schreef:Hier nog een domme vraag, als je eten kookt mogen er nog geen kruiden bij. Maar F mogen we al vanaf 6 maanden brood geven en hier zit oa zout in, hoe zit dit? En vanaf wanneer mag je kruiden aan het eten toevoegen? Wij gaven vanaf 7 maanden pas brood, kruiden vanaf 10 maanden, behalve zout.
En vanavond eet ik macaroni met kaassaus (bloem, melk, kaas) mag F die saus ook al hebben of niet. (hij is 7 maanden)Gewone melk mag pas vanaf 12 maanden ongeveer, kaas is erg zout dus ik zou dat niet geven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Vanaf wanneer deden jullie je kleintje geen mutsje meer op buiten? Bij welke temperaturen ongeveer? En waar hield je nog meer rekening mee (harde wind etc.)?
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Als het hard waait en gewoon koud is, heeft mijn dochter nog steeds een muts op. Ik kijk gewoon even naar de temperatuur en hoe koud het buiten aanvoelt. Soms neem ik het mutsje mee in mijn tas, dan kan ik hem opdoen bij mijn dochter als ik het toch te fris vind.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou het met 7 maanden nog niet doen. Vanaf 10 maanden at mijn dochter grotendeels met de pot mee. We koken eigenlijk altijd zoutloos en voegen op het laatst, als ik een portie voor mijn dochter heb achtergehouden, nog zout toe. Ten minste, dat deden we, want inmiddels eten we zelf ook vrij zoutloos. Wat ik wel eens doe als ik liever heb dat mijn dochter iets anders eet dan wij, dan kook ik wat groente (meestal broccoli en wat diepvriesdoperwten, dan op het laatst een tomaat (of paar cherrytomaatjes) even kort meekoken. Afgieten, door elkaar roeren en macaroni erbij.Pommes schreef:Hier nog een domme vraag, als je eten kookt mogen er nog geen kruiden bij. Maar F mogen we al vanaf 6 maanden brood geven en hier zit oa zout in, hoe zit dit? En vanaf wanneer mag je kruiden aan het eten toevoegen?
Wij gaven vanaf een maand op 7 brood. De nieren kunnen grote hoeveelheden zout nog niet verwerken, daarom moet je niet ook nog extra zout aan eten toevoegen. Kruiden voegen wij toe vanaf een maand of 10/11.
Sanne- Ratel
Sanne schreef:Als het hard waait en gewoon koud is, heeft mijn dochter nog steeds een muts op. Ik kijk gewoon even naar de temperatuur en hoe koud het buiten aanvoelt. Soms neem ik het mutsje mee in mijn tas, dan kan ik hem opdoen bij mijn dochter als ik het toch te fris vind.
+1, L heeft ook amper haar, dus lijkt het me wel koud zonder muts.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Hoe kun je zien dat schoenen te klein worden of wanneer ze gewoon toe zijn aan nieuwe?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Hoe kun je zien dat schoenen te klein worden of wanneer ze gewoon toe zijn aan nieuwe?
Voelen bij de grote teen? Daar moet toch altijd ruimte zitten?
Sanne- Ratel
Hoeveel ruimte moet er zitten?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
1 vingertop ruimte geloof ik., je kunt trouwens ook vaak het zooltje eruit halen, dan kun je het beter zien.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
R heeft alleen in de echte winter met sneeuw en harde wind een muts op, of wanneer hij het zelf aangeeft maar ik ben daar niet zo snel mee. Mijn oorarts zegt altijd dat je oren enorm verpest met mutsen dus ik doe het niet snel.
Printje- Lady Post-a-lot
Mijn dochter heeft bijna nooit een muts op, ze vindt het niet fijn. Zoon heeft vorige week zijn muts nog op gehad als we met de fiets weggingen, vanmorgen was het niet nodig. Ik voel meestal zelf buiten en kijk hoe hard het waait. Als ik twijfel neem ik de muts mee of zet 'm op en doe 'm onderweg weer af.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik vraag me af, als je niet voedt op verzoek maar op schema, wat doe je dan als je kindje eerder honger heeft?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Caroow schreef:Ik vraag me af, als je niet voedt op verzoek maar op schema, wat doe je dan als je kindje eerder honger heeft?
Ik geef de fles deels op verzoek deels op tijd. Wanneer ze haar flesje heeft gehad en na 2 uur weer begint te mopperen ga ik het wel rekken door te spelen, wandelen etc. Ik wil wel om de ongeveer 4 uur uitkomen anders kom ik s'avonds in de knoei. Ze is meestal rond 8 uur/ half negen wakker en dan dus om de ongeveer 4 uur. Ik probeer sávonds wel weer rond 19.00-19.30 uur uit te komen omdat ik de kinderen dan in bed wil hebben.
Helemaal op verzoek daar kan ik niet tegen.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou niet gaan voeden op schema met bv caroow, je hebt geen idee hoeveel je kindje heeft gedronken die dag/ laatste voeding. Als je niet toegeeft aan de honger van je baby krijgt hij misschien te weinig binnen en is hij op t moment dat hij wel mag drinken misschien te uitgeput van t huilen of te slap van de honger om te drinken. Daarbij is t ook funest voor je productie.
Wat je wel kunt doen, de meeste baby's krijgen er (na een paar weken) een eigen ritme in de tijd die ze tussen voedingen laten. Als je wegmoet en je wilt niet voeden als je wegbent, dan kun je ervoor kiezen om je kindje eerder wakker te maken voor een voeding. Ik deed dit vaak al met de eerste voeding als ik smiddags weg moest. Dan telde ik zo dat ik met de voeding uitkwam net voordat ik weg moest.
Wat je wel kunt doen, de meeste baby's krijgen er (na een paar weken) een eigen ritme in de tijd die ze tussen voedingen laten. Als je wegmoet en je wilt niet voeden als je wegbent, dan kun je ervoor kiezen om je kindje eerder wakker te maken voor een voeding. Ik deed dit vaak al met de eerste voeding als ik smiddags weg moest. Dan telde ik zo dat ik met de voeding uitkwam net voordat ik weg moest.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Oh nee ik overweeg het niet eens Teddyaapje. Mijn baby kan nog geen klok kijken, die weet niet beter dan honger of geen honger Ik vroeg het me alleen af, gewoon interesse.
En qua weggaan, ik heb niet echt hele harde afspraken, ik ga gewoon steeds weg als R net gegeten heeft en als hij na 3,5 uur nog niet is geweest dan kolf ik en neem ik dat mee en zorg ik dat ik voor de volgende voeding weer thuis ben.
En qua weggaan, ik heb niet echt hele harde afspraken, ik ga gewoon steeds weg als R net gegeten heeft en als hij na 3,5 uur nog niet is geweest dan kolf ik en neem ik dat mee en zorg ik dat ik voor de volgende voeding weer thuis ben.
Caroow- Lady Post-a-lot
Je zult niet de eerste zijn die t voeden op schema advies krijgt van t cb oid dus ik dacht ik reageer even
Teddyaapje- Ratel
Mijn dochter bepaalt het schema en ik probeer daar in te sturen. Ze zit nu steeds tussen de 5 en 6 flessen kv per dag (de ene x slaapt ze langer dan de andere x snachts) en daar probeer ik wel wat in te sturen door haar af en toe te wekken voor een fles of wat af te leiden als ze te vroeg is. Maar het lijkt wel of mijn dochter een interne klok heeft, ze kan soms dagen lang precies 4 uur tussen de voedingen laten zetten, soms op de 5 minuten af.
(Met bv liet ze er ook vaak netjes 3 uur tussen, af en toe wel dagen dat ze 11x kwam haha dus het ging niet altijd op, maar vaak wel)
Btw als ze echt een uur te vroeg is en niet af te leiden is, dan krijgt ze gewoon de fles. Ik ga haar niet laten huilen van de honger.
(Met bv liet ze er ook vaak netjes 3 uur tussen, af en toe wel dagen dat ze 11x kwam haha dus het ging niet altijd op, maar vaak wel)
Btw als ze echt een uur te vroeg is en niet af te leiden is, dan krijgt ze gewoon de fles. Ik ga haar niet laten huilen van de honger.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Doen jullie je kindje elke dag schone kleding aan? Of doen jullie kleding ook weleens 2 dgn aan als het niet vies is?
En hoevaak verschonen jullie de wieg/wandelwagen?
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Highway schreef:Doen jullie je kindje elke dag schone kleding aan? Of doen jullie kleding ook weleens 2 dgn aan als het niet vies is?
R heeft iedere dag andere kleren aan maar N om de dag meestal, ze gaat ook om de dag in bad en krijgt dan schone kleertjes aan.
De wandelwagen om de week denk ik, maar ze spuugt nu niet veel meer dus het wordt eigenlijk niet vies.
Printje- Lady Post-a-lot
T. gaat 3x per week in bad en krijgt dan schone kleren aan. Als ze eerder vies zijn natuurlijk eerder. Sokken verwisselen we elke dag. Toen hij kleiner was kreeg hij vaker meerdere keren per dag schone kleren aan ivm melk of poep die in zn kleren kwam.
Teddyaapje- Ratel
Hij krijgt elke ochtend schone kleren, tenzij ze 's nachts zijn vervangen omdat hij heeft gespuugd of geplast op z'n kleren. Hij heeft een enorme droge huid en daardoor zitten er steeds schilfertjes in zijn kleding, dus langer dan 24 uur iets aan vind ik niet zo fris.
Teddyaapje, ik ja en amen naar het cb maar zoek liever zelf informatie over dingen hier op het forum of borstvoeding.com.
Teddyaapje, ik ja en amen naar het cb maar zoek liever zelf informatie over dingen hier op het forum of borstvoeding.com.
Caroow- Lady Post-a-lot
Pagina 25 van 38 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 31 ... 38
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
Pagina 25 van 38
Permissies van dit forum: