Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'het domme vragen topic'

+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers

Pagina 14 van 38 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 26 ... 38  Volgende

Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 14 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Fiwen vr 15 jun 2012 - 18:26

Rejoy. schreef:Fiwen, als je er nog bent, zou je dan dit stukje in jip-en-janneketaal willen/kunnen vertalen voor mij nerd Ik snap 'm tot de electieve keizersnee, daarna ben ik 'm kwijt geraakt.

Indien we te maken hebben met een volkomen of onvolkomen stuitligging zijn
die risico’s beduidend kleiner en kan een vaginale partus overwogen worden.
Hier moeten de risico’s van de electieve keizersnede (een klein verhoogd risico op
maternale morbiditeit en mortaliteit (maternale sterfte na vaginale partus 3/100
000 t.o.v. 12/100 000 na sectio caesarea)) en het toegenomen risico op peripartale
asfyxie in geval van vaginale partus ( bij stuitbevalling 4/1000 vgl. met 1/1000 in
geval van hoofdligging) worden afgewogen.

Wil zeggen dat bij een volledige of onvolledige stuitligging (beide voetjes onder de stuit of beide beentjes opgeslagen en voeten naast het hoofd) de risico's een stuk kleiner zijn een een normale vaginale bevalling overwogen kan worden. Om een keuze te maken hierin moeten de risico's op ernstig letsel of sterfte voor de moeder bij een geplande keizersnede afgewogen worden tegen de kans op zuurstofgebrek bij een vaginale stuitbevalling.

De kans op ernstig letsel en/of moedersterfte bij een keizersnede is 12 per 100.000 ten opzichte van 3 per 100.000 bij een vaginale bevalling.
De kans op zuurstofgebrek bij een vaginale stuitbevalling is 4 per 1.000 ten opzichte van 1 per 1.000 bij een normale hoofdligging.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 20:33

dankje fiwen! Zoiets had ik inderdaad verwacht te lezen. Ik had verwacht dat het risico voor het kindje bij een vaginale stuitbevalling groter zou zijn, dit valt me eigenlijk best wel mee.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen za 16 jun 2012 - 5:01

Rejoy. schreef:dankje fiwen! Zoiets had ik inderdaad verwacht te lezen. Ik had verwacht dat het risico voor het kindje bij een vaginale stuitbevalling groter zou zijn, dit valt me eigenlijk best wel mee.

Het ligt ook helemaal aan de omstandigheden. In jouw geval zou ik het echt overwegen. Je bent de vorige keer heel goed bevallen dus dat is de perfecte uitgangssituatie voor een vaginale stuitbevalling.
Maar ik hoop dat die kleine eigenwijze frummel gewoon nog draait en met zijn/haar hoofd naar beneden gaat liggen. Dan kun je lekker thuis bevallen Wink
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 5:25

Hier wel flinke stuwing gehad een paar dagen, maar na een week was het zo goed als over. Heb wel 4 weken lekkende borsten gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 5:52

Fiwen schreef:
Rejoy. schreef:dankje fiwen! Zoiets had ik inderdaad verwacht te lezen. Ik had verwacht dat het risico voor het kindje bij een vaginale stuitbevalling groter zou zijn, dit valt me eigenlijk best wel mee.

Het ligt ook helemaal aan de omstandigheden. In jouw geval zou ik het echt overwegen. Je bent de vorige keer heel goed bevallen dus dat is de perfecte uitgangssituatie voor een vaginale stuitbevalling.
Maar ik hoop dat die kleine eigenwijze frummel gewoon nog draait en met zijn/haar hoofd naar beneden gaat liggen. Dan kun je lekker thuis bevallen Wink

als de baby in de meest gunstige stuit ligt, dan overweeg ik een keizersnee niet eens Wink VK zei precies hetzelfde als jij. Maargoed, laten we hopen dat de baby netjes in hoofdligging gaat liggen, dan kan ik ook gewoon thuis bevallen.

Het verbaasde me vooral dat iedereen zo panisch doet over een stuitbevalling, dat de risico's zo enorm groot zouden zijn, dus in die zin valt het me erg mee!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 22:32

en daar ben ik weer hoor met een vraag :P Vanavond komt er iemand langs van kraamzorg voor een intake gesprek maar wat kan ik verwachten? En wat voor vragen moet ik niet vergeten te stellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 22:35

Lily schreef:en daar ben ik weer hoor met een vraag :P Vanavond komt er iemand langs van kraamzorg voor een intake gesprek maar wat kan ik verwachten? En wat voor vragen moet ik niet vergeten te stellen.

Geen idee, maar ik ben benieuwd wanneer die bij mij gaan langskomen. Belden ze jou?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 22:36

Ja, ben eind vorige week gebeld. Maar als ik met 34 weken nog niet gebeld was had ik zelf even gebeld met hoe of wat. Misschien kan jij dit ook doen?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 22:38

Lily schreef:Ja, ben eind vorige week gebeld. Maar als ik met 34 weken nog niet gebeld was had ik zelf even gebeld met hoe of wat. Misschien kan jij dit ook doen?

As we speak herinner ik me enkele dagen geleden een oproep te hebben gemist van een onbekend nummer, maar het was wel rond 8u 's avonds. Ik zal ze idd zelf eens bellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 22:41

Ja hier hadden ze ook eerst thuis gebeld (wel met nummerherkenning) maar omdat we beiden werkten hebben ze toen gewoon op m`n gsm gebeld.

Gast
Gast

Bericht  PiP ma 18 jun 2012 - 23:04

Ik ga morgen ook maar eens bellen, volgens mij zouden ze mij weer bellen met 35 weken, maar dat ben ik volgens mij al weer eventjes voorbij.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Sylvana ma 18 jun 2012 - 23:09

Lily schreef:en daar ben ik weer hoor met een vraag :P Vanavond komt er iemand langs van kraamzorg voor een intake gesprek maar wat kan ik verwachten? En wat voor vragen moet ik niet vergeten te stellen.

Hier ben ik ook benieuwd naar!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jezzie di 19 jun 2012 - 2:24

Lily schreef:en daar ben ik weer hoor met een vraag 'het domme vragen topic' - Pagina 14 253468018 Vanavond komt er iemand langs van kraamzorg voor een intake gesprek maar wat kan ik verwachten? En wat voor vragen moet ik niet vergeten te stellen.

Ik heb zelf niet echt vragen gesteld, vond het allemaal duidelijk wat ze vertelde.
Maar je kunt wel alvast nadenken over je voorkeuren enzo.
Ze willen weten of je bv of fv gaat geven. Thuis of in het ziekenhuis gaat bevallen.
En wat voor persoon je wilt, oud/jong, niet-rokend, wel of geen stagiaire erbij, rustig persoon of iemand die wat meer aanwezig is.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  smooch di 19 jun 2012 - 3:48

Jezzie89 schreef:
Lily schreef:en daar ben ik weer hoor met een vraag 'het domme vragen topic' - Pagina 14 253468018 Vanavond komt er iemand langs van kraamzorg voor een intake gesprek maar wat kan ik verwachten? En wat voor vragen moet ik niet vergeten te stellen.

Ik heb zelf niet echt vragen gesteld, vond het allemaal duidelijk wat ze vertelde.
Maar je kunt wel alvast nadenken over je voorkeuren enzo.
Ze willen weten of je bv of fv gaat geven. Thuis of in het ziekenhuis gaat bevallen.
En wat voor persoon je wilt, oud/jong, niet-rokend, wel of geen stagiaire erbij, rustig persoon of iemand die wat meer aanwezig is.

Ik heb gisteren toevallig de intake gehad.

Wat Jezzie hier boven schrijft zijn inderdaad de vragen die gesteld worden. Het gesprek duurt niet heel lang. Wij hadden een gezellig vrouw en al snel hadden we het over andere dingen die niks met kraamzorg te maken heeft.
En als je het boekje van te voren leest die je misschien bij het ingeschreven hebt gehad, staat al een hoop info in.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Jezzie di 19 jun 2012 - 6:08

Ik heb ook een domme vraag.
Hoeveel broekjes/truitjes/pakjes/rompertjes heb je in het begin nou echt nodig. Ik heb al wel het een en ander liggen. Maar op ieder lijstje staat wat anders. En welke maten?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  PiP di 19 jun 2012 - 6:15

Hoeveel je echt nodig hebt.... Denk dat 3 setjes als je snel wast wel moet lukken, maar ik heb er 5 dacht ik.
Had nog 2 unisex setjes liggen van onze dochter en wou natuurlijk wel wat kunnen shoppen Very Happy

Rompers denk ik ook 5, maar ik heb er al snel het een en ander bijgehaald. Vooral met spuitluiers en spugen KAN het snel gaan.

Ik heb nu 1 pakje in maat 50 en de rest in 56.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Jezzie di 19 jun 2012 - 6:25

Oja, dan kan ik er nog wel wat bij halen denk ik.
Heb nu 5 rompers, 3 maat 50/56 en 2 maat 56.
En 1 pakje 50/56 en 2 maat 56.
De vk denkt wel dat het kindje 7/7,5 pond zal zijn. Dus denk niet dat het heel lang in maat 50 past.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  SparklingEyes di 19 jun 2012 - 6:42

Ik had 7 rompertjes, wat neutrale pakjes en en 4 broekjes. En daar was ik blij mee. Als ze vies zijn, wil ikgewoon schone kledingaan kunnen doen.

Qua maat, 56. / 62 was het ij mij, ik heb grote kids.

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 23:11

en daar ben ik weer hoor laughcry begin nu onderhand gek van mezelf te worden met al m`n vragen dus mijn excuses haha

Maar mijn vraag: Ik ben leiding bij een jeugdvereniging en volgende week hebben wij afsluiting met ons groepje. We gaan naar een boerderij waar ze hoeveijs en een binnenspeeltuin hebben. Hun ijs is ambachtelijk gemaakt van melk vd koeien daar enzo maar nu is mijn vraag mag ik deze schepijs hebben of niet?

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 20 jun 2012 - 23:23

Jezzie89 schreef:Ik heb ook een domme vraag.
Hoeveel broekjes/truitjes/pakjes/rompertjes heb je in het begin nou echt nodig. Ik heb al wel het een en ander liggen. Maar op ieder lijstje staat wat anders. En welke maten?

Ik had een groter kindje verwacht dus had van maat 50 2 pakjes, 1 noppies setje die klein uitviel en 1 rompertje.
Van maat 56 had ik echt heel veel. longsleeves, zachte broekjes, rompers lange mouw, rompers korte mouw (achteraf niet nodig geweest want in februari was een romper met lange mouw echt nodig)
heel veel setjes, twee winterjasjes etc etc. Had een goed gevulde commode en dat was echt wel nodig want ik had een spuugbaby. Kon hem 3 keer op een dag verschonen en ik was niet iedere dag.

Maar van maat 50 kwam ik dus zeer te kort want hij heeft 1 maand in maat 50 gezeten. Al deed ik de laatste week ook al shirtjes van maat 56 aan want was die 2 setjes en de noppies setjes wel spuug zat Yes
Heb toen wel nog rompers erbij gekocht. Hij had die maand ook wel eens maat 56 aan die wat kleiner uitvielen.

Ik zou het iig niet gered hebben met maar een paar setjes. Soms kun je ook niet meteen shoppen na de bevalling en moet je het een ander laten doen. Je weet nooit hoe het gaat lopen dus ik zou wel wat op voorraad halen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Clapperdie do 21 jun 2012 - 0:25

Jezzie89 schreef:Oja, dan kan ik er nog wel wat bij halen denk ik.
Heb nu 5 rompers, 3 maat 50/56 en 2 maat 56.
En 1 pakje 50/56 en 2 maat 56.
De vk denkt wel dat het kindje 7/7,5 pond zal zijn. Dus denk niet dat het heel lang in maat 50 past.

T. was 4310 gram bij de geboorte (bijna 9 pond) en hij heeft 4 weken maat 50 aangehad. 56 kon hij ook wel aan maar zat wel ruim. Maar ja kan altijd bijgekocht worden. En beter te groot dan te klein.

De rompers 50/56 past hij nu nog met 14 weken. Daar heb ik er 10 van. En hij weegt nu rond de 6500 gram. Dus gewicht en maat zegt niet veel.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 0:27

het ligt meer aan de lengte van het kindje. Onze dochter was 3500 gram, maar wel maar 49 cm. Zij heeft ook wel een tijdje maat 50 aan gehad.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 21 jun 2012 - 0:28

Mijn zoon was 52 cm maar in hema 50/56 zwom hij hoor. Maatje 50 heeft hij 4 weken aangehad.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow do 21 jun 2012 - 0:30

Hema heeft sowieso een rare pasvorm van veel dingen.
Ik had een shirtje maat 50 voor B, nou de schouders hingen op haar ellebogen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Jezzie do 21 jun 2012 - 0:35

Bedankt voor de reacties! Kan dus voor de zekerheid nog wel wat in maat 50 halen als ik jullie ervaringen zo lees!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud