Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'het domme vragen topic'

+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers

Pagina 18 van 38 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 28 ... 38  Volgende

Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 18 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Fiwen zo 12 aug 2012 - 9:40

Charlie schreef:Wanneer mag je weer in bad na een bevalling met hechtingen?

Daar zijn de meningen over verdeeld. De een zegt wanneer het vloeien gestopt is ivm bacteriën maar andere zeggen dat als het je eigen bad is het ook je 'eigen' bacteriën zijn en het dus niks uit maakt. Wat betreft hechtingen zou ik minimaal 2 a 3 weken wachten, dan is de wond echt goed dicht en hebben de hechtingen totaal geen functie meer (dus is het ook niet erg als ze door het weken los laten).

Ik ben zelf van mening dat het eigen bacteriën zijn en dat je na 3 weken echt wel weer in bad kunt gaan, je moet er dan geen uur in gaan liggen maar lekker een kwartiertje is prima hoor.
Wanneer je nog echt heel veel zou vloeien (zo veel als een menstruatie) dan zou ik het nog niet doen omdat je baarmoedermond dan nog flink open staat en de wond in je baarmoeder ook nog ver open is. Maar dat verwacht ik niet meer na een week of 3.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  CCC zo 12 aug 2012 - 9:42

Wennes schreef:Ik vraag me altijd af waarom mensen haarlotion bij hun baby gebruiken. Alleen om ze lekker te laten ruiken of is het verder nog ergens nuttig voor?

Ik gebruik het bij N. om haar haar netjes even te borstelen, nadat het nat is geweest van het badderen of douchen is het zo droog en als ze aangekleed is en is het of ze een marathon gelopen en zit het serieus gewoon niet... en ik vind het lekker ruiken Very Happy

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Puggle zo 12 aug 2012 - 9:45

chococupcake schreef:
Wennes schreef:Ik vraag me altijd af waarom mensen haarlotion bij hun baby gebruiken. Alleen om ze lekker te laten ruiken of is het verder nog ergens nuttig voor?

Ik gebruik het bij N. om haar haar netjes even te borstelen, nadat het nat is geweest van het badderen of douchen is het zo droog en als ze aangekleed is en is het of ze een marathon gelopen en zit het serieus gewoon niet... en ik vind het lekker ruiken Very Happy

Hier hetzelfde smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  CCC zo 12 aug 2012 - 9:47

tweeling schreef:Ik vraag me het volgende af:
Vd week is de kraamzorg langs geweest en ze vertelde dat je bed voor in de kramwerk minimaal 80cm moet zijn. Het is het plan dat ik thuis ga bevallen en we willen het logeerbed op klossen zetten omdat ons eigen bed op de 2e verdieping staat wat niet mag en het is een boxspring waar de klossen niet onder passen. Dus ik dacht prima bevallen op de logeerkamer daarna lekker naar m'n eigen bed. Maar dan wil de kraamhulp dat bed dus niet verschonen en als de vk langskomt voor controle moet het bed ook zo hoog zijn vertelde ze. Maar als mijn man nou gewoon het bed opmaakt en als de vk komt kan ik toch even op de logeerkamer gaan liggen? Wat vinden jullie? Vind het zo'n gedoe anders....

Wij hebben het bed niet op klossen gezet, ik hoorde dan ook in week 35 dat ik naar het ziekenhuis moest... wij hadden meteen aangegeven bij de VK het bed dan niet te verhogen, dit vond ze niet zo heel prettig en gaf ook aan dat dit moest voor de kraamzorg. Wij hebben het bed zelf verschoont. Ik heb die week trouwens ook niet meer in bed gelegen. Kun je het logeerbed anders neit even tijdelijk in je slaapkamer zetten? Bij nacontroles en hulp bij de bv deden de vk en kraamhulp er totaal niet moeilijk over hier.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  CCC zo 12 aug 2012 - 9:47

Puggle schreef:
chococupcake schreef:

Hier hetzelfde 'het domme vragen topic' - Pagina 18 561177

Haha gelukkig heeft N. dit probleem dus niet alleen smile N. krijgt ook altijd een mooie hanekam/ kuif net zoals haar vader Laughing

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 9:52

Over die haarlotion: ik had haarlotion van Zarqa en ik had het idee dat het wel hielp tegen berg. Ik kon dan ook makkelijk een klein plekje weghalen met zo'n kaartje, dan hoefde ik er geen babyolie op te smeren en dan werd Ezra's haar niet zo vet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Annie24 zo 12 aug 2012 - 9:54

Susan schreef:Over die haarlotion: ik had haarlotion van Zarqa en ik had het idee dat het wel hielp tegen berg. Ik kon dan ook makkelijk een klein plekje weghalen met zo'n kaartje, dan hoefde ik er geen babyolie op te smeren en dan werd Ezra's haar niet zo vet.

+1
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  CCC zo 12 aug 2012 - 10:04

Goede tip Susan! Ik ga deze ook maar even halen van de week, N. heeft ook wat berg op haar hoofdje... Met zwitsal krijg ik dat er echt niet vanaf.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Parel zo 12 aug 2012 - 10:09

Fiwen schreef:
Statler schreef:
Sylvana schreef:Okeee ik weet zelf niet meer hoe ik er op kwam hahaha maar goed nu ben ik toch wel nieuwsgierig. Na de bevalling raden ze geloof ik aan om geen seks te hebben tenminste tot het vloeien is gestopt, ivm met infecties, toch? En hoe zit dat dan met seks zonder penetratie? Dat 'mag' dan wel gewoon lijkt me..?
Als in hand- en mondwerk? Why not Laughing Hoewel, mondwerk bij jou weer niet, speeksel is ook één grote bacteriebron.

En handwerk alleen zolang er geen vingers naar binnen gaan.

Je vloeit gemiddeld 4 à 6 weken, hele dikke kans dat je voor die tijd te futloos bent en je hoofd er totaaaal niet naar staat! Bij hem mag je natuurlijk wel aan de bak..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Linda zo 12 aug 2012 - 10:12

Mijn kraamhulp zei dat we best al snel konden sexen. Dat hebben we ook gedaan, met condoom uiteraard.
Ik ging ervan uit dat zij dat wel zou weten... Niet dus, als ik dit zo lees.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Puggle zo 12 aug 2012 - 10:17

chococupcake schreef:
Puggle schreef:
chococupcake schreef:

Hier hetzelfde 'het domme vragen topic' - Pagina 18 561177

Haha gelukkig heeft N. dit probleem dus niet alleen smile N. krijgt ook altijd een mooie hanekam/ kuif net zoals haar vader Laughing

L.oïs heeft ook een mooie kuif, vind dat zo schattig staan I love you
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 10:28

Wat lief dat jullie dat vragen!

Met mij gaat het best goed, ik merk dat ik vol hormonen zit en af en toe echt niet toerekeningsvatbaar ben door alle emoties en toestanden die er zijn gebeurd in korte tijd. Maar een geluksgevoel overheerst hoor! Ik waggel nog tamelijk erg door de hechtingen en heb nog last van de plek van de ruggeprik en af en toe wat dizzy nog. Maar verder heel goed. De kleintjes drinken sinds 2 dagen opeens goed zelf, waardoor ze lekker beginnen met aankomen en de sonde eruit hebben (aflopppen). Als ze zo doorgaan mogen ze misschien komende week naar huis! Ze zijn ook niet meer zo geel waardoor ze wakkerder zijn en eel alerter, echt fijn!

Ik heb nog een heel genante vraag Embarassed . Sinds de bevalling voelt mijn euhm anus anders aan. Een beetje uitgestulpt zeg maar. Ik heb er geen pijn aan of last van dus lijken me geen aambeien of iets dergelijks. Het voelt eerder gezwollen door het lange persen ofzo. Herkenbaar voor iemand misschien? Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 12 aug 2012 - 10:36

Ik denk dat het wel normaal is, er heeft natuurlijk ook wel veel druk op gestaan tijdens het persen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Puggle zo 12 aug 2012 - 10:58

Ja Charlie! Ik had precies hetzelde. Duurde wel een paar weken, erg rot! Ik kon de eerste dagen ook niet poepen Embarassed
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Darius zo 12 aug 2012 - 22:36

Charlie, dat had ik ook. Net of ik een enorme bavianenkont had.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Thunder ma 13 aug 2012 - 1:25

Darius schreef:Charlie, dat had ik ook. Net of ik een enorme bavianenkont had.
lol!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast ma 13 aug 2012 - 1:28

Hahahahaha! Lullig voor ons, maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben!

Gast
Gast

Bericht  tweeling do 16 aug 2012 - 7:53

Ben ik weer met een vraag,
Voor de mama's die een aerosleep topper voor in het ledikantje hebben: ik heb het idee dat dat ding keihard ligt, lijkt me echt niet fijn voor de baby? Natuurlijk komt er nog een hoeslakentje overheen maar alsnog voelt het heel hard aan....tips?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Fiwen do 16 aug 2012 - 8:02

tweeling schreef:Ben ik weer met een vraag,
Voor de mama's die een aerosleep topper voor in het ledikantje hebben: ik heb het idee dat dat ding keihard ligt, lijkt me echt niet fijn voor de baby? Natuurlijk komt er nog een hoeslakentje overheen maar alsnog voelt het heel hard aan....tips?

Geen tips, onze dochter heeft er nooit last van gehad. Ik denk dat het maar net is wat ze gewend zijn.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  tweeling do 16 aug 2012 - 8:04

Fiwen schreef:

Geen tips, onze dochter heeft er nooit last van gehad. Ik denk dat het maar net is wat ze gewend zijn.

Oké gelukkig maar, heb jij er ook 1 voor in het wegje gehad?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Liadan do 16 aug 2012 - 8:04

Fiwen schreef:

Hier hetzelfde, nou vond ik het zelf ook niet echt heel hard. Of bedoel je dat je de topper ruw vindt aanvoelen? Dat kan ik me wel voorstellen maar dat is niet meer zo als het hoeslakentje erover zit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Fiwen do 16 aug 2012 - 8:06

tweeling schreef:
Fiwen schreef:

Oké gelukkig maar, heb jij er ook 1 voor in het wegje gehad?

Ja, maar ze heeft amper in haar wie gelegen... ze sliep tot 1 jaar eigenlijk nagenoeg altijd bij ons in bed.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Bericht  tweeling do 16 aug 2012 - 8:07

Liadan schreef:
Fiwen schreef:

Hier hetzelfde, nou vond ik het zelf ook niet echt heel hard. Of bedoel je dat je de topper ruw vindt aanvoelen? Dat kan ik me wel voorstellen maar dat is niet meer zo als het hoeslakentje erover zit.
Haha ja ik heb afgelopen week het bedje even voor de show opgemaakt en toen vond ik het zo oncomfortabel aanvoelen.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Aimee do 16 aug 2012 - 8:07

Luuk gaat sinds een paar weken op handen en knieën zitten en op handen en voeten staan. Nu probeert hij steeds vooruit te komen door zijn benen af te zetten, maar snapt niet dat hij zijn handjes ook vooruit moet doen confused Hij klettert nu zo'n 30x per dag met zijn hoofd op de grond omdat hij op een gegeven moment gewoon omkukelt.... Is mijn kind nou zo simpel, of leren alle babies het zo?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Floor do 16 aug 2012 - 8:12

Aimee schreef:Luuk gaat sinds een paar weken op handen en knieën zitten en op handen en voeten staan. Nu probeert hij steeds vooruit te komen door zijn benen af te zetten, maar snapt niet dat hij zijn handjes ook vooruit moet doen confused Hij klettert nu zo'n 30x per dag met zijn hoofd op de grond omdat hij op een gegeven moment gewoon omkukelt.... Is mijn kind nou zo simpel, of leren alle babies het zo?

Dat deed die van ons in het begin ook, hoe vaak hij wel geen blauwe bulten op z'n hoofd heeft gehad.
En nu leert hij los staan aan zichzelf, door gewoon alles wat hij vast heeft los te laten en ja dan klettert hij weer op de grond.
Geen idee of alle kinderen zo leren maar die van mij wel (en het moet toch ergens vandaan komen: 'met vallen en opstaan leren')
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud