'het domme vragen topic'
+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers
Pagina 19 van 38
Pagina 19 van 38 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 28 ... 38
Re: 'het domme vragen topic'
Floor schreef:Aimee schreef:Luuk gaat sinds een paar weken op handen en knieën zitten en op handen en voeten staan. Nu probeert hij steeds vooruit te komen door zijn benen af te zetten, maar snapt niet dat hij zijn handjes ook vooruit moet doen Hij klettert nu zo'n 30x per dag met zijn hoofd op de grond omdat hij op een gegeven moment gewoon omkukelt.... Is mijn kind nou zo simpel, of leren alle babies het zo?
Dat deed die van ons in het begin ook, hoe vaak hij wel geen blauwe bulten op z'n hoofd heeft gehad.
En nu leert hij los staan aan zichzelf, door gewoon alles wat hij vast heeft los te laten en ja dan klettert hij weer op de grond.
Geen idee of alle kinderen zo leren maar die van mij wel (en het moet toch ergens vandaan komen: 'met vallen en opstaan leren')
J.uul is juist heel voorzichtig en gaat pas iets doen als ze (bijna) zeker weet dat zet kan. Dus hier amper hoofdje op de grond gebonkt bij het kruipen en amper gevallen bij het los staan en lopen. Wel allemaal wat later dan gemiddeld maar als ze het doet dan kan ze het ineens ook heel goed.
Ik denk dat het echt aan het kindje zelf ligt hoe het dingen leert. De een is van vallen en opstaan en de ander is meer van eerst goed observeren en dan pas doen. Het ene is uiteindelijk ook niet beter dan het andere lijkt me, alleen wel vervelend als ze steeds zo hard vallen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Hier was de oudste heel voorzichtig, zij deed (en doet) ook meestal alles heel rustig en beheerst. De jongste daarentegen is veel wilder, hij doet eerst voordat hij denkt en toen hij net zelf kon gaan staan, liet hij zich ook heel hard naar achter vallen omdat hij niet wist hoe hij weer moest gaan zitten. Er ging veel 'vallen en stoten' creme doorheen in die weken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ahh dit belooft dus al wat voor de toekomst... Nouja, dan ga ik die gel maar eens halen! Hopelijk leert hij snel echt kruipen, maar dan hou ik vast mijn hart vast voor het zitten, staan en lopen
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
R is altijd al voorzichtig geweest, van kleins af aan. Ik heb echt een jaar of anderhalf geleden die vallen en stotengel gekocht en die is nu over de datum en nog nooit gebruikt! R valt vrijwel nooit en is echt voorzichtig.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb ook een domme vraag: Sinds de bevalling van nummer twee zweet ik zo gigantisch snel! En de buitentemperatuur maakt niet uit (al helpt 30 graden natuurlijk niet mee), echt heel erg irritant. Na vijf minuten fietsen ben ik al doorweekt en heb ik een gigantische boei. Gaat dat weer over? (Zeg ja, zeg ja...)
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Dille; ik zie dat je dochtertje nog niet zo oud is, en misschien is het die 9 mnd ontzwangeren ofzo/ dat het daarna weer over is?
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Dille; ik zie dat je dochtertje nog niet zo oud is, en misschien is het die 9 mnd ontzwangeren ofzo/ dat het daarna weer over is?
Dat klinkt heel logisch, suf dat ik daar zelf nog niet over na heb gedacht. Komt misschien doordat ik dat bij de oudste helemaal niet heb gehad...
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Weet ook niet of het dat is maar dat was het eerste waar ik aan dacht.
Printje- Lady Post-a-lot
Dille, waarschijnlijk hoort het bij het ontzwangeren, ik had er bij de eerste last van en nu weer.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
H. valt hier ook heel weinig. Ook met kruipen/zitten/lopen is ze vrijwel nooit (echt hard) gevallen.
A. is nu 1x met zijn hoofd tegen de box gevallen omdat hij dacht los te kunnen zitten.
Maar verder ook nog niet. Op de 1 of andere manier lijken ze hier vrijwel meteen te weten hoe ze zich moeten opvangen/laten zakken.
Dille: Geen idee, A. is nu bijna 9 maanden en ik zweet nog steeds als een otter en daar hoef ik niks voor te doen.
Als ik zit kan het zweet me al uit breken. Of het bij het ontzwangeren hoort of bij de PNP die ik heb, geen idee maar vervelend is het wel.
A. is nu 1x met zijn hoofd tegen de box gevallen omdat hij dacht los te kunnen zitten.
Maar verder ook nog niet. Op de 1 of andere manier lijken ze hier vrijwel meteen te weten hoe ze zich moeten opvangen/laten zakken.
Dille: Geen idee, A. is nu bijna 9 maanden en ik zweet nog steeds als een otter en daar hoef ik niks voor te doen.
Als ik zit kan het zweet me al uit breken. Of het bij het ontzwangeren hoort of bij de PNP die ik heb, geen idee maar vervelend is het wel.
Gast- Gast
Snel zweten had ik ook net na de bevalling, bij de minste inspanning brak het zweet me uit Maar ik heb het allang niet meer en mijn zoon is nu 7 maanden, dus voor die tijd zal het wel over zijn
Die 'stoten en vallen' creme, is dat van Vogel? Van de reclame? Hier alleen nog maar omrollen 1 keer per dag, dus geen idee hoe ze leren lopen (maar die creme klinkt wel handig)
In het kader van de domme vragen; K. Heeft 2 ondertanden en ik had verwacht dat nu de boventanden zouden komen. Maar volgens mij komt er nog 1 onder door, kan dat wel?
Die 'stoten en vallen' creme, is dat van Vogel? Van de reclame? Hier alleen nog maar omrollen 1 keer per dag, dus geen idee hoe ze leren lopen (maar die creme klinkt wel handig)
In het kader van de domme vragen; K. Heeft 2 ondertanden en ik had verwacht dat nu de boventanden zouden komen. Maar volgens mij komt er nog 1 onder door, kan dat wel?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ja hoor! Dat kan.
A. heeft nu 1 ondertandje. Errug leuk gezicht haha.
Maar zijn hele oner+bovenkaak zitten onder de witte harde bobbels, benieuwd wat er eerst door gaat komen.
Bij H. kwam ook neit alles op "volgorde". Zij kreeg ze wel altijd met 2 of 4 tegelijk.
Maar zijn hele oner+bovenkaak zitten onder de witte harde bobbels, benieuwd wat er eerst door gaat komen.
Bij H. kwam ook neit alles op "volgorde". Zij kreeg ze wel altijd met 2 of 4 tegelijk.
Gast- Gast
Ik heb ook even een "domme" vraag. Kan het kloppen dat ik al bandenpijn voel. Ik heb wat spierpijn in mijn flanken, ben niet bang dat het iets anders is ofzo, maar is het daar niet te vroeg voor in mijn zwangerschap. En ook vroeg ik me af of je iets voelt of merkt van de overgang van dooierzak naar placenta.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
slaatje schreef:Ik heb ook even een "domme" vraag. Kan het kloppen dat ik al bandenpijn voel. Ik heb wat spierpijn in mijn flanken, ben niet bang dat het iets anders is ofzo, maar is het daar niet te vroeg voor in mijn zwangerschap. En ook vroeg ik me af of je iets voelt of merkt van de overgang van dooierzak naar placenta.
Ja, dat voelde ik zelfs beide keren al voor mijn positieve test, echt zo'n felle spierpijn als ik hoestte of nieste of bijvoorbeeld omdraaide in bed.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Watermeloen schreef:Ja hoor! Dat kan.
Hier kwamen ze ook 2 dagen na elkaar door aan de onderkant! Echt schattig idd! Hij heeft ook al een tijd bobbels aan de bovenkant, maar die komen maar niet Had H. er ook extra last van omdat ze tegelijkertijd kwamen? En hebben ze van boventanden bv meer last dan van ondertanden?
@Slaatje; ik heb geloof ik nooit bandenpijn gehad en van de overgang van dooier naar placenta heb ik ook niks gevoeld. Van dat laatste kan ik me ook voorstellen dat je dat niet voelt, zitten daar wel zenuwen? En groeit de dooierzak niet gewoon door als placenta? Ik weet het ook niet trouwens, goeie vraag, haha!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Susan schreef:slaatje schreef:Ik heb ook even een "domme" vraag. Kan het kloppen dat ik al bandenpijn voel. Ik heb wat spierpijn in mijn flanken, ben niet bang dat het iets anders is ofzo, maar is het daar niet te vroeg voor in mijn zwangerschap. En ook vroeg ik me af of je iets voelt of merkt van de overgang van dooierzak naar placenta.
Ja, dat voelde ik zelfs beide keren al voor mijn positieve test, echt zo'n felle spierpijn als ik hoestte of nieste of bijvoorbeeld omdraaide in bed.
Dan heb ik daar dus idd last van.
slaatje- Kletskop
Supertalentje schreef:Watermeloen schreef:Ja hoor! Dat kan.
Hier kwamen ze ook 2 dagen na elkaar door aan de onderkant! Echt schattig idd! Hij heeft ook al een tijd bobbels aan de bovenkant, maar die komen maar niet Had H. er ook extra last van omdat ze tegelijkertijd kwamen? En hebben ze van boventanden bv meer last dan van ondertanden?
@Slaatje; ik heb geloof ik nooit bandenpijn gehad en van de overgang van dooier naar placenta heb ik ook niks gevoeld. Van dat laatste kan ik me ook voorstellen dat je dat niet voelt, zitten daar wel zenuwen? En groeit de dooierzak niet gewoon door als placenta? Ik weet het ook niet trouwens, goeie vraag, haha!
MMm, nieuwe vraag erbij. Haha. Volgens mij niet, want volgens dient de dooierzak vanaf week 12 als bloedcirculatie geloof ik.
slaatje- Kletskop
Je voelt niets van de overgang van dooierzak naar placenta.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wat dragen jullie kindjes qua kleding met dit weer?
Mijn zoontje is nu 2 weken en 2 dagen oud. Heb hem nu in een romper liggen omdat het snik heet is hier.
Hoe merk ik dat hij het echt warm heeft?
Mijn zoontje is nu 2 weken en 2 dagen oud. Heb hem nu in een romper liggen omdat het snik heet is hier.
Gast- Gast
Bebbel schreef:Wat dragen jullie kindjes qua kleding met dit weer?
In zijn nekje voelen wat daar de temperatuur is!
Als het echt heet voelt kun je hem misschien een beetje afkoelen met een washandje.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ja inderdaad in het nekje voelen. Maar ik denk dat een rompertje met dit weer geen kwaad kan hoor. T.ies ligt ook heel de dag in zn romper
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
D ligt ook in een romper.
Je moet idd in zijn nek voelen, is hij warm/bezweet heeft hij het warm, voelt hij koel aan dan mag hij wel iets warmer aangekleed worden.
Je moet idd in zijn nek voelen, is hij warm/bezweet heeft hij het warm, voelt hij koel aan dan mag hij wel iets warmer aangekleed worden.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ik denk dat kindjes het met dit weer niet snel te koud hebben of het moet zijn dat je ze in een ruimte met airco of in een te koud badje zet. Een kindje dat echt bet geboren is (eerste week) die kunnen soms nog wel te koud zijn met dit weer maar als ze eenmaal hun temperatuur op peil kunnen houden hoef je voor onderkoeling met dit weer niet snel bang te zijn.
J heeft hier vandaag ook de hele dag in een romper met een dun jurkje, alleen een romper of helemaal bloot rond gelopen.
J heeft hier vandaag ook de hele dag in een romper met een dun jurkje, alleen een romper of helemaal bloot rond gelopen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Zijn nekje is gewoon normale temperatuur, dus echt "heet" zal hij het niet hebben.
Is allemaal "nieuw" wennen, wat kan je je dan druk maken of je het goed doet zeg als moeder. En dat je het juiste aanvoelt bij je kind. Vandaar dat ik hier even de bevestiging wou van hoe en wat.
Thanx!!
Is allemaal "nieuw" wennen, wat kan je je dan druk maken of je het goed doet zeg als moeder. En dat je het juiste aanvoelt bij je kind. Vandaar dat ik hier even de bevestiging wou van hoe en wat.
Thanx!!
Gast- Gast
Bebbel schreef:Zijn nekje is gewoon normale temperatuur, dus echt "heet" zal hij het niet hebben.
Thanx!!
Ja erg he... de eerste keren dat we naar buiten gingen stopte ik ook om de 20 meter geloof ik haha. Om even in haar nekje te voelen.
Dekentje er af, nee er toch weer op. Mutsje af, nee toch weer op.
En dan 's nachts.. Heeft ze het niet te warm/koud ?!?!?! Toch wat extra's aan.. nee toch niet..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 19 van 38 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 28 ... 38
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
» flesvoeding-vragen-topic
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Het domme vragen en handige antwoorden topic
» Borstvoedings(vragen) topic!
Pagina 19 van 38
Permissies van dit forum: