Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veilig slapen adviezen

+14
PapillonRose
Poisongirl
Happydobby
Ayla
ekjir@M
Liadan
RiLiJu
pindaatje
yes1984
Fiwen
mickey
Flower_L
Printje
Aimee
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Veilig slapen adviezen - Pagina 2 Empty Re: Veilig slapen adviezen

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 9:37

Printje schreef:Even over dat bij jullie in bed. Wij hebben 2 losse matrassen, ik zou mijn kleintje nooit zomaar tussen ons inleggen daarom. Het is een hele enkele keer gebeurd toen hij klein was dat hij bij ons lag en dan legde ik hem op het verschoningskussen, hoe doen jullie dat?

als je veilig samen slaapt moet je er inderdaad voor zorgen dat je baby niet in kieren of gaten kan komen. Wij hebben een topper op onze matras, dus dat probleem hebben wij niet. Misschien dat je het op zou kunnen lossen door één hoeslaken te gebruiken en niet twee losse? Dan kan het kindje ook niet in de kier tussen de matrassen komen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje wo 7 maa 2012 - 9:43

Liadan schreef:Wij hebben ook 2 losse matrassen. Kian ligt altijd op 'mijn' matras helemaal tegen me aan gekropen, hij ligt met zijn hoofd wel wat hoger dan mijn hoofd zodat hij niet onder het dekbed ligt.

Ja maar ben je dan toch niet bang dat hij ertussen komt? Als ons mannetje bij ons ligt (jaja wat slapen ben ik wat dat betreft van mijn geloof gevallen, meneer ligt ook wel eens bij ons, mijn nachtrust is me heilig hahaha) maar ik vind het nu nog eng dat hij er tussen kan komen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  RiLiJu wo 7 maa 2012 - 9:46

Printje schreef:Even over dat bij jullie in bed. Wij hebben 2 losse matrassen, ik zou mijn kleintje nooit zomaar tussen ons inleggen daarom. Het is een hele enkele keer gebeurd toen hij klein was dat hij bij ons lag en dan legde ik hem op het verschoningskussen, hoe doen jullie dat?

Hier ligt J.ulian ook op 'mijn' matras. hij ligt altijd helemaal tegen me aan met zijn ruggetje, heerlijk:heart:

Hij ligt altijd met zijn hoofdje op dezelfde hoogte als mijn hoofd, of iets hoger. Ik zak als ik in slaap wil vallen wat verder naar beneden in bed. Wij hebben wel twee losse matrassen, maar ik maak deze wel op met tweepersoons molton en hoeslaken. Hij kan dus niet tussen die kier belanden.

Hij legt zichzelf aan 's nachts, dus hij zal op dat moment wel richting mijn borst kruipen, maar ik merk daar eigenlijk niks meer van. Onbewust sla ik wel het dekbed aan de kant volgens mijn vriend. Daarna kruipt hij dan weer omhoog, of slaap ik door met het dekbed tot mijn middel.

Ik vind het echt zo ideaal en zou het echt nooit anders willen, totdat hij van de borstvoeding 's nachts af is.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Liadan wo 7 maa 2012 - 9:48

Printje schreef:
Liadan schreef:Wij hebben ook 2 losse matrassen. Kian ligt altijd op 'mijn' matras helemaal tegen me aan gekropen, hij ligt met zijn hoofd wel wat hoger dan mijn hoofd zodat hij niet onder het dekbed ligt.

Ja maar ben je dan toch niet bang dat hij ertussen komt? Als ons mannetje bij ons ligt (jaja wat slapen ben ik wat dat betreft van mijn geloof gevallen, meneer ligt ook wel eens bij ons, mijn nachtrust is me heilig hahaha) maar ik vind het nu nog eng dat hij er tussen kan komen.
Nee, ben ik eigenlijk niet bang voor, matrassen liggen strak tegen elkaar en hij ligt wel een stukje van de spleet af. We hebben ook een co-sleeper, daar ligt hij meestal het eerste deel van de nacht in.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 9:50

Wij hebben nu een co-sleeper, dus ook een naad tussen ons bed en die van haar, maar daar maak ik me nu geen zorgen meer over, zij blijft daar niet in vast liggen ofzo.

Zij kruipt overigens ook altijd tegen mij aan. Zij valt in de co-sleeper in slaap en blijft daar ook in liggen. Als ik in bed ga liggen, ligt ze binnen 10 minuten tegen mij aan en dan wordt ze niet eens echt wakker.

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 7 maa 2012 - 9:54

Mijn dochter sliep of in de co-sleeper of naast me. Tussen ons in niet, tegenwoordig slaapt ze vaak naast mijn man.

Maar een verschoningskussen is toch geplastificeerd? Dat is toch juist heel onveilig?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje wo 7 maa 2012 - 10:00

Linda schreef:

Mijn dochter sliep of in de co-sleeper of naast me. Tussen ons in niet, tegenwoordig slaapt ze vaak naast mijn man.

Maar een verschoningskussen is toch geplastificeerd? Dat is toch juist heel onveilig?
Die tip kreeg ik van de kraamverzorgster, ging ook alleen over de eerste weken denk ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania wo 7 maa 2012 - 10:09

Ik heb de adviezen wel gelezen, maar me ook niet overal aan gehouden. J. sliep tot 8 maanden heel vaak bij ons in bed en verder vaak op de bank of in de box op z'n buik. In z'n bed leggen was echt kansloos, dan bleef hij gewoon net zo lang huilen tot ik hem eruit haalde.
Afgelopen twee nachten heeft M. ook bij me gelegen in bed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 10:16

Printje schreef:
Linda schreef:

Die tip kreeg ik van de kraamverzorgster, ging ook alleen over de eerste weken denk ik.

hebben jullie geen groot badlaken die je over de breedte neer kunt leggen, dan liggen jij en je man op de uiteinden en je zoon op het badlaken en kan hij niet in de spleet komen.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 7 maa 2012 - 10:18

Das wel een slim idee Rejoy. Maar manlief vindt het niet de bedoeling om hem de hele nacht bij ons te laten liggen, al mag hij niet 'klagen' want zoonlief ligt alleen maar tegen mij aan, geeft kusjes/aait en blijft herhalen mij mama is mij mama. Hahaha dan ben ik verkocht en mag hij lekker blijven liggen, als heb ik zelf dan ook nog maar 1 cm om te liggen omdat meneer helemaal breeduit gaat liggen, tegen me aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud