Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bankieren via app op telefoon.... veilig?

+15
Penny Blossom
sanne-84
Rush
Sterre
Mida4you
Snirp
Caramba
Minx
Zora
Lady4
Ella
Green_Pepper
_Femme
Sarah1985
duckie
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  duckie wo 19 dec 2012 - 10:04

Hoe veilig is bankieren via een app op je telefoon? Zat net door de playstore te bladeren en kwam de rabo app tegen maar vraag me af hoe veilig het is en of het handig is
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 10:07

Volgens mij is het veilig genoeg. Mijn bank, ABN, blijft de app bijwerken en dan voornamelijk vanwege veiligheid.

Ik kan trouwens ook niet meer zonder de app.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Sarah1985 wo 19 dec 2012 - 10:09

Volgens mij wel veilig genoeg. Je kan niet zomaar aanmelden bij ING moet je je toestel helemaal instellen. Rabobank gebruik ik ook voor de saldo checker vind het wel handig
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  _Femme wo 19 dec 2012 - 10:11

Ik heb er nog niet genoeg vertrouwen in, het lijkt me heel handig maar ik durf het nog niet aan.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Green_Pepper wo 19 dec 2012 - 10:17

Ik gebruik de Rabobank-app en ik vind het vooral ideaal om mijn saldo regelmatig te checken. Ook vind ik het erg handig dat je naar andere rekeninghouders van de Rabobank geld over kunt maken, zonder de randomreader te gebruiken.
Ik vertrouw het wel, maar rekeningen e.d. betaal ik toch via mijn laptop omdat ik dit handiger vind.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Ella wo 19 dec 2012 - 10:17

Het zal vast wel veilig zijn, alleen doe ik het nog steeds niet.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 10:20

Ik geloof best dat hij veilig is, maar ik wil er niet aan, zolang ik het met internetbankieren alleen ook red. Ben als de dood dat een ander met mijn bankgegevens/geld aan de haal kan als mijn tas een keer gejat wordt. Daar zit natuurlijk alles in, bankpas, telefoon en m'n bankpaslezer soms ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Lady4 wo 19 dec 2012 - 11:06

Ik zou niet anders meer willen!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Zora wo 19 dec 2012 - 19:10

Lady4 schreef:Ik zou niet anders meer willen!

+1!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Minx wo 19 dec 2012 - 19:29

Ik gebruik die van de Rabo, naar mensen in je adresboek en die hij nog herkend kun je zo geld over maken. Onbekende rekeningnummers heb je je pas en randomreader bij nodig. Ik gebruik hem vrij veel. Sta je in de winkel ff saldo checken en dan kun je zo ter plekke nog geld over maken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Caramba wo 19 dec 2012 - 19:33

Lennox schreef:Ik geloof best dat hij veilig is, maar ik wil er niet aan, zolang ik het met internetbankieren alleen ook red. Ben als de dood dat een ander met mijn bankgegevens/geld aan de haal kan als mijn tas een keer gejat wordt. Daar zit natuurlijk alles in, bankpas, telefoon en m'n bankpaslezer soms ook.

Dit dus. Daarom wil ik die app niet.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Snirp wo 19 dec 2012 - 19:39

Ik gebruik zowel de app van de Rabo als die van de ING. Gebruik het vooral om mijn saldo te checken!

Wat ik bij de Rabo vooral erg vervelend vind, is dat je de randomreader vaak nog wel nodig hebt, en die heb ik nooit bij me. ING gebruik ik om de hevaerklap, ideaal!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 20:36

Sneezy schreef:
Lennox schreef:Ik geloof best dat hij veilig is, maar ik wil er niet aan, zolang ik het met internetbankieren alleen ook red. Ben als de dood dat een ander met mijn bankgegevens/geld aan de haal kan als mijn tas een keer gejat wordt. Daar zit natuurlijk alles in, bankpas, telefoon en m'n bankpaslezer soms ook.

Dit dus. Daarom wil ik die app niet.

Maar zolang zij jouw pincode niet weten kunnen ze ook niet bij je app. Daar stel je ook een code op in

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Mida4you wo 19 dec 2012 - 20:38

Ik gebruik al maanden de internetbankieren app van de abn. Werkt harstikke goed. Ik gebruik het ook merendeel om mijn saldo te checken. Echt geld overmaken doe ik toch meestal via de laptop, is net even wat handiger.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Sterre wo 19 dec 2012 - 20:39

Zora schreef:
Lady4 schreef:Ik zou niet anders meer willen!

+1!

Ik ook niet! Ik was laatst mijn wachtwoord van het gewone internetbankieren vergeten, omdat ik bijna altijd op mijn telefoon inlog. Super handig!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Rush wo 19 dec 2012 - 20:51

Ik gebruik de Rabo app echt dagelijks! Om m`n saldo te checken of om geld over te maken. Vrijwel alle rekeningnummers (die ik vaak gebruik natuurlijk) zijn in m`n app al bekend, dus als ik even snel een rekening van H&M, Bol.com etc. moet betalen, dan kan dat zo even ergens tussendoor.

Hoef ik niet m`n hele laptop op te starten en m`n random reader te gebruiken. Ideaal!

Beide keren zit je overigens op de beveiligde servers van de Rabobank. Of je nou internetbankiert of via de app werkt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Rush wo 19 dec 2012 - 20:51

Sneezy schreef:
Lennox schreef:Ik geloof best dat hij veilig is, maar ik wil er niet aan, zolang ik het met internetbankieren alleen ook red. Ben als de dood dat een ander met mijn bankgegevens/geld aan de haal kan als mijn tas een keer gejat wordt. Daar zit natuurlijk alles in, bankpas, telefoon en m'n bankpaslezer soms ook.

Dit dus. Daarom wil ik die app niet.
En dan? Ze hebben je pincode niet en de code om in de app te komen ook niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  sanne-84 wo 19 dec 2012 - 21:22

Ik gebruik ook de app van de abn. Ik vind t idd erg handig, zowelvoor t overzicht als dat ik de randomreader en pinpas niet meer hoef te gebruiken bij het overmaken (bij bekende rekeningen)
Ik heb er overigens wel een maximaal bedrag opgezet hoor. En je hebt idd een aparte code, en als ze mn telefoon jatten dhebben ze die nog niet
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Penny Blossom wo 19 dec 2012 - 23:03

Net zo onveilig als internetbankieren op de pc Laughing
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  M@niek wo 19 dec 2012 - 23:18

Lady4 schreef:Ik zou niet anders meer willen!

+1 ik gebruik mijn abn app echt heel vaak.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 23:26

Ik heb de ING app, ik vind het heel handig. Even snel geld overmaken, laatst was de pin hier stuk, dus ik had een vriendin gebeld waarvan ik wist dat ze naar de pin moest (ergens anders) en had even snel geld naar haar overgemaakt en toen heeft zij voor mij gepind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Reeza wo 19 dec 2012 - 23:34

Ik gebruik de ING app ook dagelijks, ideaal!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Jeanette vr 21 dec 2012 - 0:21

_Femme schreef:Ik heb er nog niet genoeg vertrouwen in, het lijkt me heel handig maar ik durf het nog niet aan.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Marin vr 21 dec 2012 - 0:24

Ik kan ook echt niet meer zonder hoor! Hoe vaak ik wel niet even snel m'n saldo check als ik bij de kassa sta.. En als er dan niet genoeg geld meer op m'n rekening staat even heel snel van m'n spaarrekening geld halen nerd Heel handig. Hoe deed ik dat vroeger?!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 0:53

Ik vind het echt super handig! Ik geloof ook niet dat het minder veilig is. Er zit een wachtwoord op mijn telefoon én op mijn app en ook nog als ik een bedrag overschrijf moet ik een wachtwoord invullen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bankieren via app op telefoon.... veilig? Empty Re: bankieren via app op telefoon.... veilig?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum