Schema 5 maanden,slapen (vooral niet slapen)
+3
Twellie
Aimee
Slakje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schema 5 maanden,slapen (vooral niet slapen)
Z. is nu ruim 5 maanden. Krijgt 5 flessen per dag. 2 van 180+6 en 3 van 210+7. Hij laat vaak wel iets staan. Af en toe krijgt hij wat groente of fruit. Over 2 weken wil ik dat gewoon dagelijks gaan geven. Wat is een goed schema? En moet hij over naar 4 flessen als hij groente en fruit krijgt?
Over het slapen: Hij slaapt nog steeds niet langer dan 3 uur achter elkaar. Er is nog geen nacht geweest dat hij een beetje goed sliep en zo langzamerhand ben ik helemaal op. Ik ben s'nachts altijd alleen. Overdag kan ik af en toe wel eens wat bijslapen maar dat is gewoon niet genoeg. Ik kan hem ook niet keertje uit logeren doen want er is gewoon niemand die dat wil.
Heeft er iemand misschien een tip? Voor mijn part word hij tot z'n 18e 1x per nacht wakker maar 4/5x.. Dat trek ik gewoon echt niet meer..
Over het slapen: Hij slaapt nog steeds niet langer dan 3 uur achter elkaar. Er is nog geen nacht geweest dat hij een beetje goed sliep en zo langzamerhand ben ik helemaal op. Ik ben s'nachts altijd alleen. Overdag kan ik af en toe wel eens wat bijslapen maar dat is gewoon niet genoeg. Ik kan hem ook niet keertje uit logeren doen want er is gewoon niemand die dat wil.
Heeft er iemand misschien een tip? Voor mijn part word hij tot z'n 18e 1x per nacht wakker maar 4/5x.. Dat trek ik gewoon echt niet meer..
Gast- Gast
Re: Schema 5 maanden,slapen (vooral niet slapen)
Waarvoor wordt hij wakker dan? Voor zijn speentje, fles of troost/aandacht?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Dat weet ik niet. Hij wil nooit z'n speen en een fles drinkt ie misschien 2 slokjes van. Als ik hem mee neem naar mijn bed dan huilt hij nog net zo hard. Ik weet het echt niet..
Gast- Gast
En hoelang blijft hij dan huilen?
Ik weet niet of je dat wilt, en of het een optie is, maar misschien kan je hem gewoon laten huilen? Misschien heeft hij wat moeite met alleen weer in slaap te vallen? Heeft hij een vertrouwd knuffeltje of doekje bij hem in bed?
Ik geef Louise altijd een gebruikt T-shirt van mij of papa als ze slecht slaapt, dan gaat het toch wat beter.
Ik weet niet of je dat wilt, en of het een optie is, maar misschien kan je hem gewoon laten huilen? Misschien heeft hij wat moeite met alleen weer in slaap te vallen? Heeft hij een vertrouwd knuffeltje of doekje bij hem in bed?
Ik geef Louise altijd een gebruikt T-shirt van mij of papa als ze slecht slaapt, dan gaat het toch wat beter.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Luuk heeft dat ook tot ongeveer 7 maanden gehad, ik weet hoe slopend het is! Hier gaat het beter nu hij zelf op zijn buikje draait in bed, winterslaapzak aan, en stofzuigergeluiden de hele nacht aan.
Is er echt niemand die even één nachtje wil oppassen? En is hij lichamelijk wel eens helemaal onderzocht? Heeft hij geen pijn (reflux ofzo, extra last wanneer hij plat in bedje ligt)?
Is er echt niemand die even één nachtje wil oppassen? En is hij lichamelijk wel eens helemaal onderzocht? Heeft hij geen pijn (reflux ofzo, extra last wanneer hij plat in bedje ligt)?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Hij is bij de kno arts en een cardioloog geweest. Afgelopen woensdag is hij onderzocht door de kinderarts. Hij is dus al meerdere malen helemaal bekeken. Hij heeft kinkhoest gehad maar daar heeft hij nu nog maar heel weinig last van.
Ik heb hem 1x 40 minuten laten huilen maar toen zat ik zelf nog harder te huilen. Dat vind ik eigenlijk geen optie.
Ik zou niet weten bij wie hij kon logeren. Mijn zus wil het niet omdat ze zelf een dochter heeft. (die gewoon 14 uur per nacht slaapt) Mijn vader werkt altijd tot heel laat en mijn moeder woont ver weg. Vriendinnen zien dat niet zitten met zo'n kleintje.
Ik heb hem 1x 40 minuten laten huilen maar toen zat ik zelf nog harder te huilen. Dat vind ik eigenlijk geen optie.
Ik zou niet weten bij wie hij kon logeren. Mijn zus wil het niet omdat ze zelf een dochter heeft. (die gewoon 14 uur per nacht slaapt) Mijn vader werkt altijd tot heel laat en mijn moeder woont ver weg. Vriendinnen zien dat niet zitten met zo'n kleintje.
Gast- Gast
Heb je die stofzuigergeluiden zelf opgenomen aimee?
Gast- Gast
Misschien is inbakeren een optie?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie schreef:Misschien is inbakeren een optie?
Mag dat nog wel als ze al rollen? Ik he nog wel een puckababy ergens.
Gast- Gast
hahah nee hoor, van youtube gedownload!
Wat jammer dat niemand een nachtje op hem wil passen! Dat zou ook het patroon een beetje kunnen breken... Fijn natuurlijk dat er geen lichamelijke oorzaak is gevonden, maar ook rot dat je nu nog niet weet waar het vandaan komt
Misschien zijn bedje weer even bij jou op de kamer? Zodat je hem bij je kan nemen als hij wakker word, maar niet helemaal je bed uit moet
Wat jammer dat niemand een nachtje op hem wil passen! Dat zou ook het patroon een beetje kunnen breken... Fijn natuurlijk dat er geen lichamelijke oorzaak is gevonden, maar ook rot dat je nu nog niet weet waar het vandaan komt
Misschien zijn bedje weer even bij jou op de kamer? Zodat je hem bij je kan nemen als hij wakker word, maar niet helemaal je bed uit moet
Aimee- Ratel
Ik zou idd ook eens kijken hoe hij slaapt als hij op zijn buik ligt, dat hielp hier ook veel.
Inbakeren mag toch maar tot een maand of 4?
Inbakeren mag toch maar tot een maand of 4?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Tot wanneer zouden jullie de late fles nog geven?
Denk dat ik zometeen zijn bedje nog maar ff moet verplaatsen naar mijn kamer. Dat scheelt in ieder geval. (al moet ik er vast nog 3x uit want N. is ziek)
Denk dat ik zometeen zijn bedje nog maar ff moet verplaatsen naar mijn kamer. Dat scheelt in ieder geval. (al moet ik er vast nog 3x uit want N. is ziek)
Gast- Gast
Ik weet niet meer tot wanneer R een late fles kreeg, op een gegeven moment kreeg ik hem er niet meer voor wakker geloof ik. Volgens mij hebben we toen de late fles steeds eerder gegeven maar rond een maand of 10? kreeg hij warm eten+ toetje en daarna geen fles meer, die wilde hij zelf niet meer toen. Ik ben heel slecht in het onthouden van dat soort dingen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
yvonne schreef:Tot wanneer zouden jullie de late fles nog geven?
Kan je N niet aan je andere kant leggen? Als je man/vriend er toch niet is...
Aimee- Ratel
Ik heb net m'n vader gebeld om te vragen of hij ff kan komen helpen met sjouwen. Dat ik daar zelf niet op ben gekomen..
Gast- Gast
yvonne schreef:Twellie schreef:Misschien is inbakeren een optie?
Mag dat nog wel als ze al rollen? Ik he nog wel een puckababy ergens.
Nee, dan kan dat helaas al niet meer.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wat vervelend zeg! Word N e rniet wakker van?
Werkt de papa snachts? Of zijn jullie niet meer samen .
In het laatste geval kan hij misschien een nachtje hem mee nemen?
Mijn man werkt ook snachts dus hier en ik ook altijd de gene die er snachts en smorgens uit moet.
T is bijna een jaar en word ook vaak nog snachts wakker .
Werkt de papa snachts? Of zijn jullie niet meer samen .
In het laatste geval kan hij misschien een nachtje hem mee nemen?
Mijn man werkt ook snachts dus hier en ik ook altijd de gene die er snachts en smorgens uit moet.
T is bijna een jaar en word ook vaak nog snachts wakker .
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik ben B juist net begonnen in te bakeren. Met een Pacco. Iemand zei dat dat tot 6 maanden mag en dat ze daarna iets anders hebben. Iets soortgelijks. Zal zo even zoeken.
Hier werkt dat wel! Tot een halve week terug was hij 4/5 keer op een nacht wakker. Wij waren ook bekaf. En een fles wilde hij de helft van de tijd niet. Nu hebben we hem al 4 nachten ingebakerd waarvan hij er 3 heeft doorgeslapen. Dus ik zou het wel proberen als ik jou was! Ik baal er van dat we het niet eerder hebben gedaan, maar hij raakte nogal in paniek als ik het eerder deed. Nu weet ik dat ik hem even moet wiegen en dat het dan goed is.
Hier werkt dat wel! Tot een halve week terug was hij 4/5 keer op een nacht wakker. Wij waren ook bekaf. En een fles wilde hij de helft van de tijd niet. Nu hebben we hem al 4 nachten ingebakerd waarvan hij er 3 heeft doorgeslapen. Dus ik zou het wel proberen als ik jou was! Ik baal er van dat we het niet eerder hebben gedaan, maar hij raakte nogal in paniek als ik het eerder deed. Nu weet ik dat ik hem even moet wiegen en dat het dan goed is.
Laatst aangepast door Luce op za 15 sep 2012 - 18:53; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb het gevonden. De tip die ik kreeg was de combisleeper. Dat is een slaapzak die bij het lijfje nog best strak zit.
Gast- Gast
Is jullie jongste alweer ruim 4 maanden, Luce? Jemig, wat gaat de tijd snel.
Yvonne, het echte inbakeren zou ik niet meer doen, maar iets als een slaapzak kan natuurlijk wel. Het begint nu weer frisser te worden, dus misshcien kun je hem een slaapzak met mouwen aan doen?
Dat is voor veel kindjes ook al genoeg. Zo hebben wij het inbakeren ook afgebouwd.
Yvonne, het echte inbakeren zou ik niet meer doen, maar iets als een slaapzak kan natuurlijk wel. Het begint nu weer frisser te worden, dus misshcien kun je hem een slaapzak met mouwen aan doen?
Dat is voor veel kindjes ook al genoeg. Zo hebben wij het inbakeren ook afgebouwd.
Gast- Gast
En zijn bedje op een andere plek in de kamer?
Zolang je zoon nog niet doorslaapt, en wel de laatste fles drinkt zou ik die gewoon geven. Met 7 maanden hebben we die fles gewoon niet meer gegeven.
Zolang je zoon nog niet doorslaapt, en wel de laatste fles drinkt zou ik die gewoon geven. Met 7 maanden hebben we die fles gewoon niet meer gegeven.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Mij gaf het ook meer rust met J op ons kamer. Ik stond met 2 stappen bij haar waardoor ik ook sneller weer sliep. Toen ze ongeveer 1,5 jaar was gaf ze zelf aan in haar eigen kamer te willen slapen. Nu is ze net 2, maar komt nog steeds meestal 2/3 x per nacht. Echt tips heb ik dus niet, alleen accepteren dat hij nog niet doorslaapt. Ik heb me erbij neer gelegd, hierdoor raak ik minder gefrustreerd en voel me uitgeruster.
N kreeg overigens tot een maand of 13 een late fles, de fles voor het slapen ging er na 2,5 jaar pas af.
N krijgt nog steeds voor het slapen bv en ook altijd nog nachtvoeding(-en).
N kreeg overigens tot een maand of 13 een late fles, de fles voor het slapen ging er na 2,5 jaar pas af.
N krijgt nog steeds voor het slapen bv en ook altijd nog nachtvoeding(-en).
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Schema (eten/slapen) 6 maanden
» baby 6 maanden wilt sinds 2 weken bijna niet meer slapen
» 6 maanden schema
» Schema 3 maanden.
» Schema 6 maanden...
» baby 6 maanden wilt sinds 2 weken bijna niet meer slapen
» 6 maanden schema