Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slapen, niet vast slapen/snel wakker

+7
Tania
Funk
Supertalentje
Linda
pindaatje
maiadebij
Floor
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Slapen, niet vast slapen/snel wakker Empty Slapen, niet vast slapen/snel wakker

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 9:01

Heeft er iemand tips?
Onze zoon is altijd al rampzalig geweest met slapen en nu nog steeds. Maar het is zo dat als ik hem dan eindelijk in bed heb gekregen ik dus ook echt verbannen ben tot de huiskamer of hooguit mijn eigen bed om ook te slapen want hij wordt anders wakker.
Hij wordt van elk geluid wakker, trap lopen, kraan boven aanzetten (dus douchen/bad kan niet, wc doortrekken ook niet), kledingkast die open gaat, gewoon over de overloop lopen, kuchen/hoesten/niezen, stofzuiger/wasmachine, post die door de brievenbus valt, zelfs als mijn man en ik fluisteren dan wordt hij wakker, echt van elk geluid wordt hij wakker, zelfs van de regen buiten.

enorm gezellige avonden dus hier, mijn man zit op zolder te werken en ik zit in de huiskamer en zoonlief ligt net 2 minuten in z'n bed (ja na 2 uur heb ik hem eindelijk in bed gekregen, nu maar hopen dat hij slaapt en blijft slapen)
Af en toe zo is dat niet zo'n ramp maar het begint nu na 10 maanden behoorlijk vervelend te worden, ik durf niet eens naar de zolder te lopen in mijn eigen huis omdat ik bang ben hem wakker te maken en dan ben ik weer een uur bezig om hem in slaap te krijgen.
Zo gaat het dus dag in dag uit, overdag en 's nachts.

wat 'moet' ik hier nu mee? Zijn er tips om dit lichte slapen van hem te verhelpen? Mijn tante zei dat ik er een radio neer moest zetten zodat hij altijd geluid heeft en dat hij dan maar moet slapen met geluid.
Hij slaapt dus ook nergens anders als in zijn eigen donkere! kamer waar het stil is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen, niet vast slapen/snel wakker Empty Re: Slapen, niet vast slapen/snel wakker

Bericht  maiadebij do 27 sep 2012 - 9:09

heel herkenbaar, dat hadden we bij N ook. Als de postbode kwam zat ik al met kromme tenen want hij werd wakker van de brievenbus. Of van elk ander geluidje in huis.
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, N groeide er tegen zijn 2e jaar overheen. Nu heeft mijn broertje hier met oud en nieuw mortieren afgestoken en sliep hij zelfs door! We kunnen weer douchen als hij in bed ligt, de wc doortrekken en al die dingen waar hij eerder meteen wakker van werd. Dus ik zou zeggen, geef het de tijd, hoe lastig ook. Ik ken het gevoel zo goed! Na uren proberen hem te laten slapen zit je ein-de-lijk en na 20 minuten hoor je hem alweer.... ik vond het heel frustrerend.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Slapen, niet vast slapen/snel wakker Empty Re: Slapen, niet vast slapen/snel wakker

Bericht  pindaatje do 27 sep 2012 - 9:10

Geen tips, maar hier was de oudste ook zo, die werd ook van (bijna) alles wakker. Op zich was ze een prima slaper, zolang het maar stil was.. Laughing
Hebben er hier eigenlijk nooit wat aan gedaan verder, het werd vanzelf beter, en nu hoort ze eigenlijk niets meer als ze slaapt en kan ik gewoon op haar kamer lopen als ik zou willen, en word ze nog niet wakker.. Alleen als het opeens heel hard begint te regenen word ze nog wakker.. Ze hoort zelfs de jongste niet als die 's nachts begint te huilen..

Hier werd het beter toen ze ongeveer een jaar was, en sindsdien is het steeds wat beter geworden. Nu is ze bijna 3 en hoort ze vrijwel niets meer als ze slaapt..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 9:11

Heel vervelend en helaas herkenbaar!
Inmiddels duurt het hier "nog maar" een uur voordat ze slaapt. Manlief brengt haar tegenwoordig naar bed, want het begon me te erg te frustreren.
Het lichte slapen is ook minder geworden. Ik kan 's nachts gewoon gaan plassen zonder dat ze wakker wordt. We kunnen zelfs een film in de slaapkamer kijken.
Het was zo raar, maar met oud en nieuw terwijl de hele buurt ontplofte bleef ze doorslapen. Ik wist niet wat ik mee maakte!

Tijd was het enige middel, jammer genoeg...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 9:13

het is echt dodelijk vermoeiend. Ik ben al zo moe omdat hij niet door slaapt en ik er altijd uit moet en dan wordt hij ook nog van elke scheet wakker Sad
Het is wel duidelijk dat ik even een baalavond heb en ik hier even heel vol medelijden met mezelf zit te huilen
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 9:14

Geeft niks, die frustraties moeten er af en toe gewoon uit!

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 9:16

Kan je man overigens niks betekenen?

Dochter heeft de eerste 11 maanden in de co-sleeper geslapen. Is dat niks voor je?
Dan hoef je er 's nachts in ieder geval niet steeds uit.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 9:22

Ik ben eigenlijk wel blij dat hij niet meer op onze kamer slaapt, hij werd vaak wakker van mijn man en ik weer van hem laughcry
dus hem weer terug op onze kamer zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd.
Mijn man heeft net gezegd dat hij wat vaker zal proberen te helpen maarja dan moet hij er wel zijn (niet in het buitenland zitten of aan het werk zijn)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 9:36

Oh nee, dan moet je dat zeker niet doen.

Het is inderdaad wel fijn als je met je man kan afwisselen. Ik had gek geworden als ik er zo vaak alleen voor had gestaan. Embarassed
Dit soort dingen kosten erg veel van jezelf, althans dat is mijn ervaring.

Afgelopen week was dochter ziek en was het een drama. Daarvoor had ze voor het eerst 2 weken achter elkaar doorgeslapen, wat was dat heerlijk!

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 9:43

En mijn man slaapt dan overal doorheen he, ik zit met een wakker kind en als hij dan eindelijk weer slaapt lig ik zelf klaarwakker in m'n bed :O
Dus nee, net nog over nagedacht maar ik wil hem niet op de kamer terug.

Ik sta er tot nu toe eigenlijk altijd alleen voor, na 10 maanden ben ik niet anders gewend maar fijn is het niet. Dus maar weer aangegeven (voor de zoveelste keer) dat ik MOE ben en dat het me niet alleen meer lukt, dus mijn man is weer wakker geschud en hij zal me meer helpen. Op zo'n momenten baal ik wel van zijn werk/baan dan zou ik willen dat hij een simpel baantje had en niet zo veel hoefde te werken maar gewoon thuis kon zijn.

Is je dochter weer beter Linda? Hopelijk gaat ze dan ook weer beter slapen. Hier wordt het inderdaad ook altijd nog rampzaliger als hij ziek is of tanden krijgt.

Ik ga mijn bed opzoeken, ik hoor niks meer over de babyfoon dus hopelijk wordt hij niet wakker als ik naar boven ga. Weltrusten!

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje do 27 sep 2012 - 9:46

Wat vervelend Floor, als het al zo lang duurt heb je lang gewacht met huilen.
Hier slaapt zoon ook licht, ik kan ook niet douchen of het toilet doortrekken, maar ik ben niet zo lang bezig hem in slaap te krijgen.
Ik probeer mee te denken, weet niet of het wat is, maar wat als je hem met geluid in slaap laat vallen? Als ik de wasmachine hier aanzet als hij slaapt wordt hij wakker, als de wasmachine al draait als ik hem in bed leg valt hij toch in slaap. Douchen of toilet doortrekken zijn minder monotone geluiden, maar misschien dat die radio toch werkt? Gewoon zachtjes als achtergrond, maar dan hoort hij hopelijk minder snel andere geluiden. En huilen mag, dit is ook om te janken zo vermoeiend!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Funk do 27 sep 2012 - 9:54

Ik heb het volgens mij wel eens eerder gezegd, weet niet of je er wat aan hebt maar mijn zoontje had precies hetzelfde en toen heeft hij behandelingen gehad bij de chiropractor. Overigens zonder kraken ofzo alleen met trillingen op zijn spiertjes, nauwelijks voelbaar.

Sterkte ermee, lijkt me erg zwaar.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 16:02

Hier is het tussen 1.5 en 2 jaar beter geworden en sinds haar middagslaapje er ook af is, is 's avonds naar bed brengen ook geen probleem meer. Ze slaapt nu meestal rond 19u en binnen 10 min. Echt een verademing, want na 1.5.jaar zo slecht slapen ben je daar wel een keer aan toe.

Gast
Gast

Bericht  Tania do 27 sep 2012 - 18:38

Hier ging dat lichte slapen ook over tussen de 1,5 en 2 jaar. Daarvoor was het een beetje hetzelfde verhaal hier. Ik ging ook echt niet meer naar boven als J. eindelijk sliep. Soms zat ik 1,5-2 uur naast zijn bed voordat hij eindelijk sliep, dan ging ik maar een dagje niet douchen Rolling Eyes

Mijn man wordt ook amper wakker als de kinderen wakker worden 'snachts. Laatst zat ik tegen iemand te vertellen dat J. echt en drama was met slapen tot een jaar of 1,5/2. Dat we uren bezig waren met in slaap krijgen, hij bijna altijd bij ons sliep het eerste jaar en ik 'snachts echt heel vaak m'n bed uit moest en uren wakker was. Zegt hij later tegen me dat het toch best wel mee viel? Serieus?!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 18:50

Oh, Tania! Die zou je toch de nek om draaien dan, haha.

Floor, hoe is het vannacht gegaan?

Dochter is gelukkig aan de beterende hand. Ik had gehoopt dat het vannacht weer beter zou gaan met slapen. Maar helaas. Weer een mega rot nacht.
Man en ik hebben zelfs ruzie gehad, terwijl we dat eigenlijk nooit hebben. Dochter is naast man gaan liggen en ik ben in m'n eentje op dochter haar kamer gaan liggen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 19:29

Floor, wat vervelend zeg. Mijn zoontje heeft het vooral met licht, als wij het licht aandoen in onze kamer (aan de andere kant van de overloop) is hij ook meteen wakker en wil niet meer slapen. Op het kdv slaapt hij gewoon niet, want dan komen ze iedere 10 minuten controleren en schrikt hij meteen weer wakker. Wij hebben nu het raam boven zijn deur dichtgeplakt, maar blijkbaar komt daar toch iets doorheen dus we sluipen nu over de bovenverdieping met zo'n spooklampje van de ikea, in de hoop dat hij niet wakker wordt.

Gast
Gast

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 20:05

In elk geval ‘fijn’ om te lezen dat het herkenbaar is. Mijn man maakt er zich niet zo druk om maarja hij zit er niet de hele dag en nacht mee, ik wel.
Fijn om te lezen dat het ook ooit over gaat.

Maia, erg he dat je zo met kromme tenen kunt zitten als de postbode voorbij komt. Ik zal het de tijd geven (tegen beter weten in hoopte ik gewoon de tip te krijgen om hem te laten slapen hahaha)

Pindaatje, wat grappig dat ze ook de jongste niet hoort huilen nu. Hier wordt hij al wakker van de kat die de trap op loopt..

Linda ‘nog maar een uur’, ik snap wat je bedoelt, als het binnen een uur lukt om haar in slaap te krijgen ben je blij. Hier heb ik ook al uren en uren met hem gezeten en hij valt alleen in slaap als ik hem vast hou.
Wat fijn dat je dochter weer wat beter is. Hopelijk gaat het slapen snel weer beter. Vannacht was redelijk. Ik lag er om 23 uur in en ben er maar 3x uitgeweest. Nu is hij al weer vanaf 6 uur op maar hij is heel moe (gek he als je zo laat pas gaat slapen en overdag ook niet hebt geslapen). Dus hopelijk gaat hij zometeen weer naar bed.

Supertalentje, dat lukt me niet om hem in slaap te krijgen met de wasmachine aan. Ik zet ook heel vaak z’n muziekje van z’n babyfoon opnieuw aan, bijvoorbeeld als ik toch echt naar boven moet dan hoort hij de trap/mij lopen dan zet ik het muziekje aan in de hoop dat hij het minder hoort of weer in slaap valt.

Pippi, we hebben hem al een tijd bij een therapeut gehad, dat heeft erg goed geholpen maar helaas voor het slapen niet.

Rejoy, lijkt me echt een verademing ja als ze zo snel gaat slapen en dan goed slaapt. Hoe gaat het nu met haar zusje erbij? Wordt ze er wakker van?

Tania, ja he, maar een dagje niet douchen, dat schiet hier niet op zo had ik na 4 dagen nog niet gedoucht hahaha Uiteindelijk ben ik toen maar met de babyfoon in de badkamer gaan douchen en ja hij werd er weer wakker van dus ik was er weer zo klaar mee.
Ohh Fijn zeg dat jouw man ook zo’n opmerkingen maakt! Mijn man kan dat ook al. Onze zoon huilde de eerste maanden meer dan 12 uur op een dag. En dan nog kon hij doodleuk vermelden dat het zo’n schattige lieve baby was die nooit huilde ?!?!!? Als ik het er over heb met hem zegt hij ook altijd dat het wel mee valt.
Hetzelfde nu met het niet in slaap krijgen en het snel wakker worden. Dus afgelopen week, ik geef altijd aan, hij gaat over een kwartier naar bed, dan mag mijn man niet meer rond lopen, bellen of weet ik veel wat omdat ik hem dan echt niet stil krijg en je raad het al gaat hij 2 meter verderop z’n koffie zetten grrrrrrrrrrrrr ik ontplofte zowat omdat ik al ruim een half uur bezig was en hij bijna sliep. Hij vond weer dat ik me aanstelde en dat het allemaal wel mee viel en toen heb ik gezegd dat hij het een week over mag nemen want hij legt hem nooit! In bed en dan zal hij wel weten hoe het is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  iloverose do 27 sep 2012 - 20:39

He wat naar floor dat het slapen niet goed gaat .het klinkt mischien raar maar ik heb bij A wel us de stofzuiger aan gezet...zij werd daar zo moe van dat ze.der van in slaapviel v an dat gelud (of de fhon)
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  *Lookie* do 27 sep 2012 - 21:44

Ik herken het helemaal en kan me dan ook helemaal voorstellen dat je er doorheen zit. Al is het hier wel minder erg (ja, bij vlagen wel, maar gelukkig niet altijd zo). Wij poetsen inmiddels beneden onze tanden, wc hebben wij alleen maar beneden dus dat scheelt maar ook van beneden doorspoelen wordt hij soms wakker. Als we zachtjes over de overloop gaan slaapt hij (meestal) wel door gelukkig. Maar het is heel frustrerend omdat je zelf haast niet meer even relaxed kunt zitten/liggen. Ik heb helaas ook geen tips.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Liadan do 27 sep 2012 - 22:11

Herkenbaar, onze zoon wordt ook snel wakker. En het inslapen is hier op het moment ook weer helemaal niet makkelijk. Ik ben gisterenavond 2,5 uur met hem bezig geweest en toen was het me nog niet gelukt om hem te laten slapen. Hij is toen tot 22 uur wakker geweest en vannacht nog elk half uur wakker geweest. Vanmorgen werd hij om 7 uur heel vrolijk weer wakker laughcry . Vanmiddag zal het ook wel weer drama worden...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania do 27 sep 2012 - 22:16

Floor schreef:
Tania, ja he, maar een dagje niet douchen, dat schiet hier niet op zo had ik na 4 dagen nog niet gedoucht hahaha Uiteindelijk ben ik toen maar met de babyfoon in de badkamer gaan douchen en ja hij werd er weer wakker van dus ik was er weer zo klaar mee.
Ohh Fijn zeg dat jouw man ook zo’n opmerkingen maakt! Mijn man kan dat ook al. Onze zoon huilde de eerste maanden meer dan 12 uur op een dag. En dan nog kon hij doodleuk vermelden dat het zo’n schattige lieve baby was die nooit huilde ?!?!!? Als ik het er over heb met hem zegt hij ook altijd dat het wel mee valt.
Hetzelfde nu met het niet in slaap krijgen en het snel wakker worden. Dus afgelopen week, ik geef altijd aan, hij gaat over een kwartier naar bed, dan mag mijn man niet meer rond lopen, bellen of weet ik veel wat omdat ik hem dan echt niet stil krijg en je raad het al gaat hij 2 meter verderop z’n koffie zetten grrrrrrrrrrrrr ik ontplofte zowat omdat ik al ruim een half uur bezig was en hij bijna sliep. Hij vond weer dat ik me aanstelde en dat het allemaal wel mee viel en toen heb ik gezegd dat hij het een week over mag nemen want hij legt hem nooit! In bed en dan zal hij wel weten hoe het is.

Ik ging dan de volgende ochtend douchen als hij wakker was, dan nam ik hem maar mee of zette hem in de wipper ofzo.

Haha dat van je man is wel herkenbaar. Mijn dochter wordt nu ook snel wakker, ik krijg haar sinds een paar weken ook maar moeilijk in slaap. En echt elke keer als ik haar bijna in slaap heb doet hij wel weer iets wat herrie maakt Evil or Very Mad . Dan gaat hij naar buiten door de achterdeur om de konijnen eten te geven, de vuilniszak weggooien, z'n telefoon pakken boven, kleding klaarleggen voor de volgende dag enz. Allemaal dingen die echt wel even kunnen wachten maar hij snapt het gewoon echt niet volgens mij. Dus nu mag hij elke keer met haar op bed gaan liggen als ik haar niet in slaap krijg omdat hij herrie maakt. Ik blijf niet bezig.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 22:35

Lelie, licht heeft hij ook heel veel last van dus hij heeft ook al een rolluik gekregen op zijn kamer. Op de overloop zit een nachtlampje wat altijd aan staat zodat wij ook geen lamp hoeven te gebruiken.
Het raampje boven zijn deur is nog wel open maar dat is meer voor mij, als ik uren in het donker in zijn kamer ben vind ik het wel handig een klein beetje licht te hebben door het raampje (van het lampje van de overloop) dan kan ik hem toch een beetje zien en inschatten of hij slaapt of niet en of ik er dus vandoor kan sluipen.

Iloverose, de stofzuiger en fohn is hij bang van. Ik probeer hem elke keer mee te laten helpen met fohnen of stofzuigen zodat hij het geluid minder eng gaat vinden, maar dan moet ik hem echt vasthouden als hij op de grond staat dan krijst hij de tent bij elkaar.

Lookie, lastig dat jullie ook alles beneden moeten doen. Inderdaad relaxt zitten is er niet meer bij. Ik vind het best lastig om zo ‘opgesloten’ te zitten in mijn eigen huis, vooral omdat ik hier 24 uur per dag ben en hij natuurlijk ook.

Liadan, oh wat een nacht heb je gehad! Hier ligt hij nu net te slapen, ik kwam Pitbullgup tegen in de supermarkt en ze zei dat hij er brak uit zag hahaha hij zag er ook echt niet uit (ik ook niet maar dat zei ze gelukkig niet) en nu ligt hij net in bed dus hopelijk slaapt hij een tijdje, kan ik ook even de administratie wegwerken.

Tania, onze zoon loopt al een tijdje dus hem in een wipper parkeren lukt echt niet. Ik heb hem wel eens los in de badkamer laten spelen maar hij breekt de tent af want hij wil perse in de douche. Nu heb ik dat ook een keer geprobeerd om dan maar samen in de minidouche te gaan (80*80 is niet zo groot) dat vind hij wel grappig alleen ik vind het erg lastig.
Goed dat je je man opdracht hebt gegeven om haar in bed te leggen!! Ik heb het ook gezegd hoor, ‘jij doet het nooit, als je denkt dat je het beter kan vooral doen en anders hou je stil als ik het zeg’. Ik ben er inmiddels ook wel klaar mee dat hij altijd precies als hij net in slaap valt veel herrie gaat maken. Denk dat het wel doordrong want hij zei dat hij dit weekend tijd heeft en dat hij hem dan in bed gaat leggen (het zal mij benieuwen)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 27 sep 2012 - 22:40

Oh ja mijn zoon was 23 maanden toen hij ging lopen dus tot hij een maand of 10/11 was ging de wipper voor heel even nog wel Laughing Wij hebben nu zo'n opvouwbaar badje waar hij soms in zit als ik aan het douchen ben. Nu gewoon omdat hij het leuk vindt maar eerder omdat hij dus nog niet zo stevig stond. Het is een beetje krap in de douche (die van ons is ook zo klein) maar ach wel gezellig.
Soms liet ik hem ook maar even tien minuten huilen in z'n bed en dan ging ik snel douchen, je moet toch wat.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 23:21

Jeeh het middagslaapje zit er al weer op, 30 minuten :nopompom: Ik hoop echt dat hij vannacht gewoon goed gaat slapen, ik ben vreselijk moe en nu hij in de middag ook niet slaapt kan ik ook niet lekker mee naar bed.

Tania, dan is het wat makkelijker maar hij heeft bij ons maar 2 maanden in de wipstoel gezeten dus dat ding heb ik al weer verkocht. achja douchen is ook niet zo belangrijk, slapen wel :P

Zo nu gaan we onze boterhammen verder opeten en hopelijk daarna gezellig spelen (hij vind mijn benen vandaag lief Yes ik heb een rokje met panty en laarzen aan, hij knuffelt de hele tijd mijn benen)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan vr 28 sep 2012 - 8:06

Floor, dat was een kort middagslaapje voor hem. Is hij nu wel lekker in slaap gevallen?

Hier zit mijn zoon inmiddels toch weer naast me op de bank, ik ben 2 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen, toen dat was gelukt werd hij na 2 minuten weer huilend wakker. Vanmiddag heeft hij 1,5 uur geslapen (gelukkig zonder problemen, ik had hem in slaap gevoed van tevoren), dus bijslapen doet hij ook niet echt.
Ik vind die avonden zo wel vermoeiend, ik kan er beter tegen als hij 's nachts vaak wakker is, daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Maar ik mis de tijd voor mezelf die ik anders in de avond heb en raak een beetje geïrriteerd als hij maar blijft huilen 's avonds.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: