Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fascinatie voor het menselijk lichaam

+19
Roodkapje
Caramba
Minx
Monte
TukTuk
Rovine
Niekske
Jeanette
Dennenappel
PapillonRose
Ella
Rush
Sneeuwvlok
Antibes
tuttebel
ellibre
silly-one
lyke
TGR
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Sneeuwvlok ma 5 maa 2012 - 10:48

TGR schreef:

Ze hebben een algemene tentoonstelling met verschillende plastinaten. Het hart speelt wel een belangrijke rol, maar er is een kamer met daarin twee plastinaten zo geprepareerd alsof ze seks hebben en daarnaast nog de groei van een embryo te zien vanaf de eerste week na de conceptie.

Je moet zeker gaan!

Oke dankjewel voor je antwoord! Ik denk dat ik inderdaad maar eens iemand ga optrommelen om met mij mee te gaan smile
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Jeanette ma 5 maa 2012 - 22:53

Rush schreef:Ik wil altijd nog eens naar zoiets toe! Als het maar dood is, dan vind ik het 't mooist!

Als de mensen nog leven, zoals bij operaties op TV, dan kan ik er niet naar kijken. Als het lichaam dood is wel! Very Happy

Dat heb ik ook haha!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Rush ma 5 maa 2012 - 22:58

Youandi schreef:Het lijkt mij ook behoorlijk interessant. Ik zie er serieus wel een meeting in, want ik vrees dat ik verder weinig mensen in mijn omgeving meekrijg.

Ik ben opgegroeid op de boerderij en maakte veel geboortes, overlijden en operaties van dieren mee. Het was dat ik te jong was om te participeren, maar anders..
Ik wil wel met je mee! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Niekske ma 5 maa 2012 - 23:11

Ik ben 1,5 jaar geleden geweest, in Rotterdam. Ik vond het erg interessant om het menselijk lichaam zo te kunnen bekijken. Ik vond het bij body worlds wel opvallend dat vrijwel alle lichamen die daar tentoongesteld waren, zwarte rokerslongen hadden. Voor mijn studie ben ik ook vaker op de snijzaal geweest. Op zich niet heel eng, alleen de geur was echt misselijkmakend. En het grote bad formaldehyde met drijvende hoofden erin ook...

Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Rovine ma 5 maa 2012 - 23:15

Ik vind het wel jammer dat het zo ver weg is, zou ook graag eens gaan kijken. Volgens een vriend is het helemaal niet luguber, maar juist best respectvol en fascinerend.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Rush ma 5 maa 2012 - 23:20

Zondag was het in Groningen. Toch?

M`n broer was erheen, maar weet niet meer zeker of het Groningen was.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 23:25

Ik ben een paar jaar terug bij Bodies The Exhibition geweest in de Beurs van Berlage. Ik vond het prachtig en fascinerend om te zien.

Op de middelbare school bij biologie vond ik het onderdeel anatomie ook erg interessant. Ik kon alle organen noemen, waar ze zich in het lichaam bevonden en hun functies. Ook de botten wist ik allemaal.

Maar ik merk toch dat het weer wegzakt. Noem nou bijvoorbeeld de Eilandjes van Langerhans. Van de week kwamen die op mijn werk ter sprake en toen had ik zo'n 'o ja!' moment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  TukTuk di 6 maa 2012 - 0:16

Ik ga 2de paasdag erheen, ben benieuwd! Vind het ook wel interessant voor mijn opleiding. We moeten redelijk wat kennis hebben, soms gaan we ook wel erg diep op alles in op de opleiding. Krijgen nu het zenuwstelsel dan, en ook de fysiologie van alle andere stelsels, en vraag me echt af waar dat goed voor is voor ons. Basiskennis ok, maar onze examens gaan echt diep op de stof in.

Ik vind puur de anatomie, botten, spieren etc veel interessanter dan alle organen, ook omdat dat voor mijn toekomstige beroep veel belangrijker is.

Ik had trouwens op mijn vorige opleiding de kans om naar de snijzaal te gaan in het AMC, durfde toen niet, heb er wel spijt van achteraf!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 5:36

Ben er ook geweest een aantal weken geleden. Ik vond het ontzettend interessant. Het menselijk lichaam fascineert mij ook erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Rovine di 6 maa 2012 - 6:21

Rush schreef:Zondag was het in Groningen. Toch?

M`n broer was erheen, maar weet niet meer zeker of het Groningen was.

Ik was ook in de veronderstelling dat het een rondreizende tentoonstelling was, maar als ik Google vind ik er niet echt iets over terug. Weet iemand of ik het mis heb, of gebruik ik de verkeerde zoektermen?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  TukTuk di 6 maa 2012 - 6:34

Rovine schreef:
Rush schreef:Zondag was het in Groningen. Toch?

M`n broer was erheen, maar weet niet meer zeker of het Groningen was.

Ik was ook in de veronderstelling dat het een rondreizende tentoonstelling was, maar als ik Google vind ik er niet echt iets over terug. Weet iemand of ik het mis heb, of gebruik ik de verkeerde zoektermen?

Nee het staat op dit moment in Amsterdam. Het is idd een rondreizende tentoonstelling, in de zin van, nu op dit moment staat het voor enkele weken / maanden? in Amsterdam, en dan gaat die tentoonstelling naar ergens anders in de wereld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Monte di 6 maa 2012 - 7:20

Ik vind het menselijk lichaam ook behoorlijk fascinerend, zeker ook om alles erover te leren. En gelukkig weet ik veel van anatomie en fysiologie e.d. (dat moet ook wel als docent biologie Wink ). Ik ben voor mijn opleiding ook in het vrolik museum in het amc geweest. Daar hebben ze allerlei embryo's en foetussen met aandoeningen staan(ook siamese tweelingen en misvormingen). Was ook erg fascinerend om te zien. Alleen de geuren vind ik stukken minder. Ik heb nooit een mens ontleed, maar genoeg dieren en bij sommige vond ik de geur echt vreselijk onaangenaam(o.a. bij de muskusrat en dan niet zozeer de rat zelf, maar wel zijn ingewanden).
Ik weet dus niet of ik bij een menselijk snijpracticum aanwezig zou willen zijn vanwege de geur.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Minx di 6 maa 2012 - 10:30

Ik ben helaas nooit op de snijzaal geweest Sad. Die lijst was echt in no time vol. Had me best wel nuttig geleken voor mijn opleiding. Dus nu maar alles via afbeeldingen bekijken. Ik wil nog wel een keer naar body's oid. Gelukkig in mijn omgeving genoeg mensen die het interessant vingen.

@ monte die rat heb ik idd ook gehoord dat dat ontzettend stinkt. Ik heb eerst de opleiding farmacie gedaan in groningen en die zit samen met biologie. Het practicum van de rat heb ik net gemist was namelijk twee weken voor die tijd gestopt. Een worm nog wel ontleed maar die stonk niet haha.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Rush di 6 maa 2012 - 10:52

AngelNyn schreef:
Rovine schreef:
Rush schreef:Zondag was het in Groningen. Toch?

M`n broer was erheen, maar weet niet meer zeker of het Groningen was.

Ik was ook in de veronderstelling dat het een rondreizende tentoonstelling was, maar als ik Google vind ik er niet echt iets over terug. Weet iemand of ik het mis heb, of gebruik ik de verkeerde zoektermen?

Nee het staat op dit moment in Amsterdam. Het is idd een rondreizende tentoonstelling, in de zin van, nu op dit moment staat het voor enkele weken / maanden? in Amsterdam, en dan gaat die tentoonstelling naar ergens anders in de wereld.
Mijn moeder had het over Groningen, maar zij droomt wel vaker qua plaatsen enzo ghehe...
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 11:13

Ik vind vooral de hersenen en de werking ervan zo fascinerend. Hoe het in elkaar zit en hoe het je hele lichaam en geest bestuurt. Ik zou best binnen de neurologie willen werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Caramba di 6 maa 2012 - 11:54

Alweer wat jaren terug naar bodies geweest. Vond het interessant, ook omdat ik toen nog met een opleiding bezig was.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Roodkapje di 6 maa 2012 - 13:35

Wat je echt eens moet doen dan is tijdens museumweekend kijken of het anatomisch museum in Leiden geopend is! Allemaal mensen/ ledematen/ baby's/ organen op sterk water.. Prachtig om te zien. Ze zijn meestal maar 1 of 2 dagen per jaar voor pulbiek geopend, verder alleen voor studenten op afspraak met scholen etc. Je kan vrij naar binnen tijdens museumweekend. Altijd als het open is tijdens museumweekend ging ik daar als kind al naar toe met mijn pa en daarna volgde Museum Boerhaave en Naturalis.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Niene wo 7 maa 2012 - 2:36

Roodkapje schreef:Wat je echt eens moet doen dan is tijdens museumweekend kijken of het anatomisch museum in Leiden geopend is! Allemaal mensen/ ledematen/ baby's/ organen op sterk water.. Prachtig om te zien. Ze zijn meestal maar 1 of 2 dagen per jaar voor pulbiek geopend, verder alleen voor studenten op afspraak met scholen etc. Je kan vrij naar binnen tijdens museumweekend. Altijd als het open is tijdens museumweekend ging ik daar als kind al naar toe met mijn pa en daarna volgde Museum Boerhaave en Naturalis.

Dat zit ook in Nijmegen,vanuit het umc st. radboud uit. Dat is elke ma,di,woe,do geopend,alleen in de schoolvakanties afwijkende tijden. Erg indrukwekkend!
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Fiwen wo 7 maa 2012 - 10:20

Niene schreef:
Roodkapje schreef:Wat je echt eens moet doen dan is tijdens museumweekend kijken of het anatomisch museum in Leiden geopend is! Allemaal mensen/ ledematen/ baby's/ organen op sterk water.. Prachtig om te zien. Ze zijn meestal maar 1 of 2 dagen per jaar voor pulbiek geopend, verder alleen voor studenten op afspraak met scholen etc. Je kan vrij naar binnen tijdens museumweekend. Altijd als het open is tijdens museumweekend ging ik daar als kind al naar toe met mijn pa en daarna volgde Museum Boerhaave en Naturalis.

Dat zit ook in Nijmegen,vanuit het umc st. radboud uit. Dat is elke ma,di,woe,do geopend,alleen in de schoolvakanties afwijkende tijden. Erg indrukwekkend!

En in Amsterdam zit er ook een. Het Museum Vrolik in het AMC. Weet zo niet de openingstijden maar het is volgens mij wel gewoon open voor publiek en Eem van de grootste verzamelingen op dat gebied.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Minx wo 7 maa 2012 - 10:30

Fiwen schreef:
Niene schreef:
Roodkapje schreef:Wat je echt eens moet doen dan is tijdens museumweekend kijken of het anatomisch museum in Leiden geopend is! Allemaal mensen/ ledematen/ baby's/ organen op sterk water.. Prachtig om te zien. Ze zijn meestal maar 1 of 2 dagen per jaar voor pulbiek geopend, verder alleen voor studenten op afspraak met scholen etc. Je kan vrij naar binnen tijdens museumweekend. Altijd als het open is tijdens museumweekend ging ik daar als kind al naar toe met mijn pa en daarna volgde Museum Boerhaave en Naturalis.

Dat zit ook in Nijmegen,vanuit het umc st. radboud uit. Dat is elke ma,di,woe,do geopend,alleen in de schoolvakanties afwijkende tijden. Erg indrukwekkend!

En in Amsterdam zit er ook een. Het Museum Vrolik in het AMC. Weet zo niet de openingstijden maar het is volgens mij wel gewoon open voor publiek en Eem van de grootste verzamelingen op dat gebied.

Is tot ergens in mei gesloten Sad best k.u.t dat ik daar nu pas achter kom had me best interessant geleken en had ik ook de nodige tussenuren "nuttig" kunnen besteden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 6:56

Jaaaaaaaaaaaa!! Ik ga er heen! cheers

Een stel vriendinnen heeft me gevraagd en daar kon ik uiteraard geen 'nee' op zeggen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  PrimaBella vr 16 maa 2012 - 6:50

Ik ben vandaag naar Body Worlds geweest en vond het ook zeker de moeite waard!
Minder was alleen dat er net een hele grote groep studenten voor ons naar binnen gingen. Het was dus wel erg druk en vol binnen.
Maar de expositie op zich was echt geweldig! Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 561177
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Rush vr 16 maa 2012 - 6:51

Youandi schreef:Jaaaaaaaaaaaa!! Ik ga er heen! cheers

Een stel vriendinnen heeft me gevraagd en daar kon ik uiteraard geen 'nee' op zeggen smile
Noujaaaaaa zeg! :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 6:56

Rush schreef:
Youandi schreef:Jaaaaaaaaaaaa!! Ik ga er heen! cheers

Een stel vriendinnen heeft me gevraagd en daar kon ik uiteraard geen 'nee' op zeggen Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 561177
Noujaaaaaa zeg! :P

Je mag vast wel mee, als je wilt Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Rush vr 16 maa 2012 - 6:57

Hahaa nee joh! Ik sleep m`n vriend wel mee, die vindt het ook wel cool Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam - Pagina 2 Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum