Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fascinatie voor het menselijk lichaam

+19
Roodkapje
Caramba
Minx
Monte
TukTuk
Rovine
Niekske
Jeanette
Dennenappel
PapillonRose
Ella
Rush
Sneeuwvlok
Antibes
tuttebel
ellibre
silly-one
lyke
TGR
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  TGR ma 5 maa 2012 - 5:14

Afgelopen zondag ben ik naar Body Worlds geweest, prachtig en indrukwekkend, echt een aanrader!

Hoeveel weten jullie van het menselijk lichaam? Welke organen waar zitten, wat ze voor doen, hoe de voortplanting werkt, wat de dood met het lichaam doet?

Het fascineert me al sinds heel jonge leeftijd enorm hoe het allemaal werkt en eruit ziet van binnen.
Toen mijn vader overleed was ik uiteraard verdrietig, maar vond ik het ook bijzonder om te zien wat er dan per dag gebeurt met zo'n lichaam.


TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 5:17

Ik vind het iets heel aparts en ook wel erg interessant.

Als ik doktoren zie of ik hoor dat mensen Geneeskunde studeren dan denk ik soms wel eens.. "Ohh dat wil ik ook" (Ik hou er alleen niet van om onbekende mensen aan te raken, ik hou niet van bloed, niet van viezigheid, niet van naalden, niet van messen.. Dus maar goed dat ik niet in de zorg werk Fascinatie voor het menselijk lichaam 394967 ). Maar gewoon omdat ik het zo apart vind om te weten wat het menselijk lichaam doet.

Ik weet trouwens echt niet goed waar alle organen zitten maar vind het wel leuk om te weten wat bepaalde dingen met je lichaam doen. (sporten, eten, slapen, sexen) Ook pyschisch gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  lyke ma 5 maa 2012 - 5:17

TGR schreef:Afgelopen zondag ben ik naar Body Worlds geweest, prachtig en indrukwekkend, echt een aanrader!

Hoeveel weten jullie van het menselijk lichaam? Welke organen waar zitten, wat ze voor doen, hoe de voortplanting werkt, wat de dood met het lichaam doet?

Het fascineert me al sinds heel jonge leeftijd enorm hoe het allemaal werkt en eruit ziet van binnen.
Toen mijn vader overleed was ik uiteraard verdrietig, maar vond ik het ook bijzonder om te zien wat er dan per dag gebeurt met zo'n lichaam.


Wat toevallig! ik ben er ook afgelopen zondag geweest.
Vond het ook erg fascinerend, maar als je er over nadenkt is het toch eigenlijk ook heel raar dat het van echte mensen is.

Het gedeelte waar je baby's zag en hun ontwikkeling tijdens de zwangerschap daar had ik wel een beetje een naar gevoel bij..
Die volwassen mensen hebben er voor gekozen om hun lichaam hier voor beschikbaar te stellen maar die baby's niet.
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  silly-one ma 5 maa 2012 - 5:19

Ik ben jaren geleden al ooit in Brussel naar de lichamen van Kurperwelt geweest. Toen mocht hij in NL niet omdat het ethische niet klopte met de visie van Nederland. In dat jaar deed ik ook fysiotherapie en ik heb er echt van genoten. Tijdens dat jaar zijn we ook op de snijzaal van de medische faculteit geweest en dat vond ik ook schitterend om te zien. Natuurlijk waren het niet de beste preparaten die we te zien kregen, maar het werd allemaal wel heel duidelijk en concreet. Ik ga nu nog met een vriendin naar het Anatomische museum wat de medische faculteit hier heeft. Dat schijnt ook iets schitterend te zijn, dus ik ben benieuwd.
Vorig jaar is mijn zus dan met 22 weken bevallen van een dochter met een open ruggetje op 6 wervels en ik heb de foto's gezien van het ruggetje en ook dat vond ik best wel fascinerend om te zien. Zeker omdat je dan extra bewust wordt van de wonder wat de ontwikkeling van de mens heet.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  ellibre ma 5 maa 2012 - 5:30

De eerste keer dat ik in de snijzaal geprepareerde lichamen en lichaamsdelen zag was ik ook zwaar onder de indruk. Het lichaam werkt zo gecompliceerd, maar in preparaat-vorm toch zo overzichtelijk. Ik heb zelf een fascinatie voor het hart, en dan vooral voor aangeboren hartafwijkingen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 5:34

ellibre schreef:De eerste keer dat ik in de snijzaal geprepareerde lichamen en lichaamsdelen zag was ik ook zwaar onder de indruk. Het lichaam werkt zo gecompliceerd, maar in preparaat-vorm toch zo overzichtelijk. Ik heb zelf een fascinatie voor het hart, en dan vooral voor aangeboren hartafwijkingen.

Dat zou ik dus echt niet durven, zo'n zaal in. (ben bang dat ze wakker worden Fascinatie voor het menselijk lichaam 394967 ).. Nee ik ben ontzettend bang dat ik daar nachtmerries over krijg. Of dat die geur blijft hangen en dat ik nooit meer wat anders kan ruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  tuttebel ma 5 maa 2012 - 5:39

ik ben ook wel eens in een snijzaal geweest en vond dat ook echt heel indrukwekkend. en die geur kan ik me al bijna niet meer herrinneren. Bodyworld vond ik ook erg interessant. vooral ook de ontwikkeling van de kindjes tijdens een zwangerschap vond ik prachtig om te zien.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Antibes ma 5 maa 2012 - 5:43

Heeeelemaal niks.. Wink

Ben jaren terug, toen de eerste Body Worlds in Belgie was geweest trouwens.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  ellibre ma 5 maa 2012 - 5:44

Het is wel een hele specifieke en penetrante geur, ja. M'n vriend wilde ook altijd dat ik andere kleding aantrok als ik naar hem kwam nadat ik in de snijzaal was geweest, zelf rook ik het niet echt meer maar ik kan het me wel goed voorstellen. Dat ze wakker worden, daar hoef je niet echt bang voor te zijn Laughing De lichamen zijn geprepareerd voor onderwijsdoeleinden. Dan moet je denken aan de helft van een hoofd, een lichaam waar je delen vanaf kunt halen om de onderliggende organen, spieren etc. te kunnen bekijken, dat soort dingen. Dan kan je bijvoorbeeld de ribben eraf halen om het hart, de longen etc te bekijken. Je kan dan ook de organen optillen en kijken wat er achter ligt etc. Bij een volledig geprepareerd lichaam zijn de delen die niet specifiek geprepareerd zijn afgedekt met handdoeken, bijvoorbeeld het hoofd en de geslachtsdelen bij een lichaam dat geprepareerd is voor het bekijken van de organen in de romp.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Antibes ma 5 maa 2012 - 5:46

Ik vind de geur wel meevallen. Je jas stinkt wel natuurlijk, maar ik vind echt niet dat het in je gewone kleding zo opvallend blijft hangen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  TGR ma 5 maa 2012 - 5:47

Antibes schreef:Ik vind de geur wel meevallen. Je jas stinkt wel natuurlijk, maar ik vind echt niet dat het in je gewone kleding zo opvallend blijft hangen.

Misschien zijn mannen het daar niet mee eens? :p

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Antibes ma 5 maa 2012 - 5:48

ellibre schreef:Het is wel een hele specifieke en penetrante geur, ja. M'n vriend wilde ook altijd dat ik andere kleding aantrok als ik naar hem kwam nadat ik in de snijzaal was geweest, zelf rook ik het niet echt meer maar ik kan het me wel goed voorstellen. Dat ze wakker worden, daar hoef je niet echt bang voor te zijn Laughing De lichamen zijn geprepareerd voor onderwijsdoeleinden. Dan moet je denken aan de helft van een hoofd, een lichaam waar je delen vanaf kunt halen om de onderliggende organen, spieren etc. te kunnen bekijken, dat soort dingen. Dan kan je bijvoorbeeld de ribben eraf halen om het hart, de longen etc te bekijken. Je kan dan ook de organen optillen en kijken wat er achter ligt etc. Bij een volledig geprepareerd lichaam zijn de delen die niet specifiek geprepareerd zijn afgedekt met handdoeken, bijvoorbeeld het hoofd en de geslachtsdelen bij een lichaam dat geprepareerd is voor het bekijken van de organen in de romp.

Dat hangt er maar net vanaf waar je studeert. Wij gebruiken meestal hele lichamen, heb vooral hoofd/urogenitaal als losse lichaamsdelen bekeken. Meestal het hele lichaam en dan ook niet deels afgedekt ofzo.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Antibes ma 5 maa 2012 - 5:49

TGR schreef:
Antibes schreef:Ik vind de geur wel meevallen. Je jas stinkt wel natuurlijk, maar ik vind echt niet dat het in je gewone kleding zo opvallend blijft hangen.

Misschien zijn mannen het daar niet mee eens? :p

Dat zou kunnen, ik heb natuurlijk niemand om tegenaan te kruipen.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 5:51

Antibes schreef:
TGR schreef:
Antibes schreef:Ik vind de geur wel meevallen. Je jas stinkt wel natuurlijk, maar ik vind echt niet dat het in je gewone kleding zo opvallend blijft hangen.

Misschien zijn mannen het daar niet mee eens? :p

Dat zou kunnen, ik heb natuurlijk niemand om tegenaan te kruipen.. Fascinatie voor het menselijk lichaam 394967

Haha dat staat heel raar tussen al die reacties over een snijzaal.. Neem je er gezellig een mee naar huis :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Antibes ma 5 maa 2012 - 5:53

Punk'd schreef:
Antibes schreef:
TGR schreef:
Antibes schreef:Ik vind de geur wel meevallen. Je jas stinkt wel natuurlijk, maar ik vind echt niet dat het in je gewone kleding zo opvallend blijft hangen.

Misschien zijn mannen het daar niet mee eens? :p

Dat zou kunnen, ik heb natuurlijk niemand om tegenaan te kruipen.. Fascinatie voor het menselijk lichaam 394967

Haha dat staat heel raar tussen al die reacties over een snijzaal.. Neem je er gezellig een mee naar huis :shock:

Mijn vader sliep vroeger als student tijdens een bijbaantje in het mortuarium zijn roes wel eens uit tussen de lichamen.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 5:55

Ieehw hahaha.. daar krijg ik echt rillingen van.

Ik vind het al eng als ze bij CSI naar het mortuarium gaan en ze moeten 's ochtends die lichten aan doen. Dan ben ik altijd bang dat er een koelkast openstaat Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Sneeuwvlok ma 5 maa 2012 - 6:01

TGR schreef:Afgelopen zondag ben ik naar Body Worlds geweest, prachtig en indrukwekkend, echt een aanrader!


Daar wil ik ook nog graag heen, dat is in Amsterdam toch? Heb er laatst op gezocht maar ik begreep dat het alleen ging over 'the story of the heart' Gaat het ook echt alleen over het hart? Ik doe namelijk verloskunde en dat gedeelte over zwangerschap lijkt me nu juist zo interessant..
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Rush ma 5 maa 2012 - 6:02

Ik wil altijd nog eens naar zoiets toe! Als het maar dood is, dan vind ik het 't mooist!

Als de mensen nog leven, zoals bij operaties op TV, dan kan ik er niet naar kijken. Als het lichaam dood is wel! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  TGR ma 5 maa 2012 - 6:10

Sneeuwvlok schreef:
TGR schreef:Afgelopen zondag ben ik naar Body Worlds geweest, prachtig en indrukwekkend, echt een aanrader!


Daar wil ik ook nog graag heen, dat is in Amsterdam toch? Heb er laatst op gezocht maar ik begreep dat het alleen ging over 'the story of the heart' Gaat het ook echt alleen over het hart? Ik doe namelijk verloskunde en dat gedeelte over zwangerschap lijkt me nu juist zo interessant..

Ze hebben een algemene tentoonstelling met verschillende plastinaten. Het hart speelt wel een belangrijke rol, maar er is een kamer met daarin twee plastinaten zo geprepareerd alsof ze seks hebben en daarnaast nog de groei van een embryo te zien vanaf de eerste week na de conceptie.

Je moet zeker gaan!

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 6:11

Helemaal niks of in ieder geval minimaal. Ik vind het al snel ranzig, vies of eng laughcry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Ella ma 5 maa 2012 - 6:51

Het lijkt mij heel intersssant en wil er ook binnenkort eens heen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 7:34

Het lijkt mij ook behoorlijk interessant. Ik zie er serieus wel een meeting in, want ik vrees dat ik verder weinig mensen in mijn omgeving meekrijg.

Ik ben opgegroeid op de boerderij en maakte veel geboortes, overlijden en operaties van dieren mee. Het was dat ik te jong was om te participeren, maar anders..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 7:46

ik vind het werkelijk waar fascinerend hoe het menselijk lichaam werkt en hoe goed de natuur alles geregeld heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  PapillonRose ma 5 maa 2012 - 8:12

Ik vind de werking van het menselijk lichaam ook heel erg fascinerend. Maar ik denk toch ook weer net niet zo fascinerend dat ik zoiets zou willen zien, lijkt me toch een beetje luguber. Alleen het idee al, dat wat je daar ziet ooit levend mens was.. Zo bizar!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Dennenappel ma 5 maa 2012 - 8:34

Het lijkt mij vrij fascinerend om eens te zien. Ik zou daar wel een keer heen willen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor het menselijk lichaam Empty Re: Fascinatie voor het menselijk lichaam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum