Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fascinatie voor historische figuren

+12
Jeanette
Tyrael
Darius
Lady Starstruck
Blond
Tinus
Highway
Sjaantje
Antibes
sweetgirl
Bliss
Carra
16 plaatsers

Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 19:55

Ik had vroeger een hekel aan geschiedenis laughcry.

Een tijd terug begon ik echter gefascineerd te raken door Willem van Oranje (Willem de Zwijger). Inmiddels is dat wel iets op de achtergrond geraakt maar nu begint het voor een ander, namelijk Alexandrine Tinne.

Zijn jullie gefascineerd door een historisch figuur? En zo ja, wie en waarom?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Carra vr 3 feb 2012 - 22:22

Ik had ook een hekel aan geschiedenis. Wel jammer, want ik heb er dan ook weinig van onthouden.

Ik raak enthousiast als ik ergens ben en leer over de geschiedenis. Zo heb ik nadat ik in Schotland ben geweest een boek over William Wallace gekocht. Maar als ik dat dan niet snel uit lees doe ik het niet meer.
Wel ben ik gefascineerd door gebeurtenissen als Bloody Sunday en bepaalde rampen. Daar lees ik dan wel veel over.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Bliss vr 3 feb 2012 - 22:41

Ik had ook een hekel aan geschiedenis! Tegenwoordig vind ik het best interessant. Ik heb geen fascinatie voor een specifiek historisch figuur, maar wel voor WOII/de holocaust. Ik vind t zó vreselijk en onbegrijpelijk, dat ik er steeds weer boeken en films over wil lezen en kijken.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  sweetgirl vr 3 feb 2012 - 22:48

Ik heb een fascinatie voor de 2e WO. Daar lees ik veel over, kijk docu's en films.
En ik heb een fascinatie voor Keizerin Elisabeth van Oostenrijk. Beter bekend als Sisi. Ik vind haar zo'n bijzondere vrouw die zoveel heeft meegemaakt in een toch al geen makkelijke tijd. Dus daar heb ik onwijs veel over gelezen en gezien. Wil ook echt graag een keer naar Oostenrijk om de plaatsen te bezoeken die met haar te maken hebben...
sweetgirl
sweetgirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 67
Punten : 84
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 23:32

Bliss schreef:Ik had ook een hekel aan geschiedenis! Tegenwoordig vind ik het best interessant. Ik heb geen fascinatie voor een specifiek historisch figuur, maar wel voor WOII/de holocaust. Ik vind t zó vreselijk en onbegrijpelijk, dat ik er steeds weer boeken en films over wil lezen en kijken.

+1. Hoewel mijn interesse binnen WO2 en de Holocaust wel steeds verschuift. Op 't moment ligt er een stukje interesse bij het heel 'concept' van de 'Moffenhoeren' en 'Bijltjesdag', omdat er weinig verhalen echt bekend zijn, je moet dus zoeken naar die informatie en belevenissen.

Anne Frank blijf ik ook fascinerend vinden, maar dan niet zozeer haar persoonlijkheid (volgens mij was ze irritant namelijk) maar meer 't gegeven van een intelligent en bijdehand meisje, dat wordt opgesloten, midden in haar pubertijd. Ze wordt gezien als hoogbegaafd, haar schrijven wordt gezien als iets van niveau, zeker door haar leeftijd, maar ik blijf me afvragen of dat niet gewoon meer iets is.. 'Aangeleerd', dan dat ze 't werkelijk is. Maar goed, vandaar dus ook de fascinatie laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Antibes vr 3 feb 2012 - 23:53

Op de middelbare school heb ik dat gehad met Cassius Clay/Muhammed Ali. Was ook vet nieuwsgierig naar die film toen een paar jaar later, maar wat een domper!

Verder heb ik nog altijd een fascinatie voor de laatste Tsarenfamilie van Rusland, ooit in terecht gekomen via de hemofilie van Aleksej en sindsdien veel over gelezen. Sowieso de allure van de tsaren vind ik fascinerend Ga trouwens Nicolaas en Alexandra maar weer een keer herlezen.. I love you
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Sjaantje za 4 feb 2012 - 0:21

Nee, die fascinatie heb ik niet, ik heb geschiedenis ook altijd vreselijk gevonden haha.

Maar enige jaren terug ben ik naar Paleis Het Loo geweest en omdat een deel van het paleismuseum niet toegankelijk was voor mij (geen lift) mochten wij even rondkijken in een afgesloten deel van de paleistuin dat niet voor publiek toegankelijk was. Het stuk tuin met paden die helemaal begroeid waren zodat er zo min mogelijk zonlicht in de tuin kwam, want de mate waarin je huid wit of zongebruind was, zei wat over je afkomst.
De museummedewerkster vertelde dat o.a. Maria Stuart daar altijd heel graag verbleef en dat vond ik leuk om te horen want ik ben namelijk geboren en getogen in de Maria Stuartlaan. Daardoor werd geschiedenis ineens een heel stuk tastbaarder haha.

Fascinatie voor historische figuren IMG_0306

Foto is begin maart genomen, vandaar dat de struiken / hagen nog niet dichtgegroeid zijn. In de zomer kwam er dus erg weinig zonlicht in de paden, zodat men in de schaduw kon zitten en rondwandelen en via 'ramen' kon uitkijken op de rest van de tuin, die tegenwoordig wel publiekelijk toegankelijk is (links, net niet zichtbaar op deze foto)
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Highway za 4 feb 2012 - 0:43

Ik vind alles rondom Jeanne d'Arc fascinerend..ik kijk altijd alle docu's/Films etc
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Tinus za 4 feb 2012 - 1:22

Ik ben dol op geschiedenis, vroeger op school al. Vooral de Middeleeuwen, de manier van leven, kastelen en oude ambachten e.d.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Blond za 4 feb 2012 - 1:33

Ik vind meerdere historische figuren interessant. Ben dan ook erg fan van Wikipedia, waar ik veel te weten kan komen. Ik vind ook de laatste Tsarenfamilie van Rusland erg boeiend. Dat was vroeger al, na de tekenfilm Anastacia (die ik nog steeds erg mooi vind).

Daarnaast heb ik een vreemde fascinatie voor vroegere criminelen enzo Embarassed. Zoals Jack the Ripper, Billy the Kid, Bonnie & Clyde. En Nederlandse vrouwelijke criminelen enzo. Ik vind het best interessant om te weten wat zij allemaal hebben uitgespookt, hoe ze dingen deden. Aan de ene kant heel eng, en dus aan de andere kant fascinerend Very Happy
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Lady Starstruck za 4 feb 2012 - 1:35

Bliss schreef:Ik had ook een hekel aan geschiedenis! Tegenwoordig vind ik het best interessant. Ik heb geen fascinatie voor een specifiek historisch figuur, maar wel voor WOII/de holocaust. Ik vind t zó vreselijk en onbegrijpelijk, dat ik er steeds weer boeken en films over wil lezen en kijken.

+1. Ik heb dit al mijn hele leven. Zodra er iets over WOII op TV is zit ik gefascineerd te kijken. Weet ook niet wat dat is.

Verder ben ik verzot op kastelen, en de middeleeuwen. Ik stel mij natuurlijk alleen die prachtige jonkvrouwen jurken voor mij, maar er was ook zat dood en verderf in die tijd. Ik ben altijd al gek op geschiedenis geweest. Ik was er ook erg goed in op school.

Nostradamus vind ik ook altijd interessant. De manier hoe hij dingen voorspelde en zijn vooruitziende blik fascineert mij enorm.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Darius za 4 feb 2012 - 2:02

Bazinga schreef:
Bliss schreef:Ik had ook een hekel aan geschiedenis! Tegenwoordig vind ik het best interessant. Ik heb geen fascinatie voor een specifiek historisch figuur, maar wel voor WOII/de holocaust. Ik vind t zó vreselijk en onbegrijpelijk, dat ik er steeds weer boeken en films over wil lezen en kijken.

+1. Hoewel mijn interesse binnen WO2 en de Holocaust wel steeds verschuift. Op 't moment ligt er een stukje interesse bij het heel 'concept' van de 'Moffenhoeren' en 'Bijltjesdag', omdat er weinig verhalen echt bekend zijn, je moet dus zoeken naar die informatie en belevenissen.

Anne Frank blijf ik ook fascinerend vinden, maar dan niet zozeer haar persoonlijkheid (volgens mij was ze irritant namelijk) maar meer 't gegeven van een intelligent en bijdehand meisje, dat wordt opgesloten, midden in haar pubertijd. Ze wordt gezien als hoogbegaafd, haar schrijven wordt gezien als iets van niveau, zeker door haar leeftijd, maar ik blijf me afvragen of dat niet gewoon meer iets is.. 'Aangeleerd', dan dat ze 't werkelijk is. Maar goed, vandaar dus ook de fascinatie Fascinatie voor historische figuren 394967

Ik heb de de complete biografie van Anne Frank uit de bieb gehaald. Een aanrader.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Tyrael za 4 feb 2012 - 2:15

Geschiedenis was mijn lievelingsvak op school Very Happy. Ik heb niet echt per se een voorkeur maar over Napoleon en de Franse Revolutie heb ik veel gelezen maar sowieso vind ik de hele geschiedenis van Europa heel erg interessant. Ik vind ook de Romeinse tijd en alle caesars erg interessant.
Verder heb ik ook een fascinatie voor mythologie (Griekse, Romeinse en Noorse).
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 2:18

Wat leuk om te lezen allemaal zeg! Dat van die Tsaren klinkt voor mij ook wel erg boeiend.

Over Sisi. Ik ben in Corfu geweest, in het zomerpaleis van Sisi. Was echt heel erg mooi:

Fascinatie voor historische figuren 7434_144062605641_521545641_2694964_5582964_n

In Wenen was ik ook in het museum van Sisi. Sowieso is Wenen een geweldig mooie stad:

Fascinatie voor historische figuren 14246_202628515641_521545641_3120177_1407662_n

Ondanks dit, weet ik eigenlijk toch niet echt iets over haar. Dat is dan wel weer jammer... Very Happy Maar ik zou echt naar Wenen gaan, zo mooi! Welke plaatsen hebben nog meer met haar te maken?

Ik was ook naar een plaats in Duitsland geweest, daar waar Willem de Zwijger vandaan kwam. Was gaaf Very Happy en sowieso ook leuke plaatsjes erom heen enzo.

En gaaf Sjaan, dat je daar naar binnen mocht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Tyrael za 4 feb 2012 - 2:26

Zusje schreef:

Ondanks dit, weet ik eigenlijk toch niet echt iets over haar. Dat is dan wel weer jammer... Very Happy Maar ik zou echt naar Wenen gaan, zo mooi! Welke plaatsen hebben nog meer met haar te maken?


In Godollo (Hongarije) staat een zomerpaleis van Sissi (aangezien ze ook koningin van Hongarije was)
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  sweetgirl za 4 feb 2012 - 2:56

_Chance schreef:Daarnaast heb ik een vreemde fascinatie voor vroegere criminelen enzo Embarassed. Zoals Jack the Ripper, Billy the Kid, Bonnie & Clyde. En Nederlandse vrouwelijke criminelen enzo. Ik vind het best interessant om te weten wat zij allemaal hebben uitgespookt, hoe ze dingen deden. Aan de ene kant heel eng, en dus aan de andere kant fascinerend Very Happy

Dat heb ik ook! Vooral de maffia vind ik interessant.
sweetgirl
sweetgirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 67
Punten : 84
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Jeanette za 4 feb 2012 - 4:25

Ik ben erg geïnteresseerd in de WO2. Ik lees veel boeken en kijk veel docu's en films er over. Vooral autobiografieën vind ik erg interessant. Ik vind het ook interessant om dingen te bezoeken die met WO2 te maken hebben. Waar die fascinatie vandaan komt, geen idee, maar mijn vader vindt het ook razend interessant. Een beetje overgenomen haha.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Fayebella za 4 feb 2012 - 4:39

Ik vind geschiedenis ook erg interessant. Ik vind heel veel onderdelen en dan met namen de Middeleeuwen en hun heksenjacht, de tijd van de VOC en slavernij, en de tijd tussen 1850 en 1950. En in de tijd tussen 1850 en 1950 dan weer de opkomst van de fabrieken, maar ook de rechten van het kind en de rechten voor de vrouw. De laatste tsarenfamilie (ben ook bij de Hermitage in Amsterdam geweest, vond ik erg mooi) en de opkomst van de nsdap en de 2e wereldoorlog. 1ste wereldoorlog interesseert me dan weer een stuk minder.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  bolus26 za 4 feb 2012 - 5:05

Fayebella schreef:Ik vind geschiedenis ook erg interessant. Ik vind heel veel onderdelen en dan met namen de Middeleeuwen en hun heksenjacht, de tijd van de VOC en slavernij, en de tijd tussen 1850 en 1950. En in de tijd tussen 1850 en 1950 dan weer de opkomst van de fabrieken, maar ook de rechten van het kind en de rechten voor de vrouw. De laatste tsarenfamilie (ben ook bij de Hermitage in Amsterdam geweest, vond ik erg mooi) en de opkomst van de nsdap en de 2e wereldoorlog. 1ste wereldoorlog interesseert me dan weer een stuk minder.



precies hetzelfde. verder vind ik leonardo da vinci interresant en ben ik me momenteel aan t verdiepebn ib de 2e wereld oorlog maar dan in hongarije na aanleiding van een boek wat ik pas gelezen heb!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Isis za 4 feb 2012 - 5:20

Fascinatie is een groot woord maar ik vind de persoon Sigmund Freud wel erg interessant. Heb ooit eens een boek van hem proberen te lezen, daar kwam ik niet echt goed door. Maar alles wat over de geschiedenis van de psychoanalyse gaat en ook de geschiedenis van de psychiatrie, vind ik wel echt interessant. Ik wil binnenkort ook eens naar het Dolhuys, lijkt me leuk.

Wat veel mensen met een fascinatie voor WO II!
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 7:36


Ik ben altijd dol op geschiedenis geweest. Ik ben ook een beetje een dromer, dus als iemand me maar ook een filmsetting schetst dan maak ik er al snel een eigen verhaal aan...
Ik vind het altijd wel fascinerend.

Maar ik hou voornamelijk van mythologie eigenlijk. Dat trekt me net iets meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Esperanza zo 5 feb 2012 - 1:33

_Chance schreef:
Daarnaast heb ik een vreemde fascinatie voor vroegere criminelen enzo Embarassed. Zoals Jack the Ripper, Billy the Kid, Bonnie & Clyde. En Nederlandse vrouwelijke criminelen enzo. Ik vind het best interessant om te weten wat zij allemaal hebben uitgespookt, hoe ze dingen deden. Aan de ene kant heel eng, en dus aan de andere kant fascinerend Very Happy
Dat vind ik ook erg interessant (al is dat misschien niet het goede woord). In die serie reportage met Pepijn 'onuitspreekbare achternaam', ging het ook vaak over seriemoordenaars, zoals Charles Manson, The Zodiac killer etc. Daar heb ik ook veel over gelezen.
Daarnaast lees en kijk ik ook veel over WOII, als is dat natuurlijk geen persoon en de vuile oorlog (Jorge Videla etc.)
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Lady Starstruck zo 5 feb 2012 - 2:00

Zero schreef:
Ik ben altijd dol op geschiedenis geweest. Ik ben ook een beetje een dromer, dus als iemand me maar ook een filmsetting schetst dan maak ik er al snel een eigen verhaal aan...
Ik vind het altijd wel fascinerend.

Maar ik hou voornamelijk van mythologie eigenlijk. Dat trekt me net iets meer.

Haha ja dat heb ik exact hetzelfde. Leuk is dat. Ik had een geschiedenis leraar op de middelbare school die zo goed geschiedenis verhalen kon vertellen. Ik zat altijd met open mond te luisteren.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fascinatie voor historische figuren Empty Re: Fascinatie voor historische figuren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum