Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

discussie mbt eten (vetten, suikers)

+11
Fearie
Printje
Annie24
PapillonRose
Annemie
mauwmauw
Happy
Susan
CCC
Linda
Pien
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

discussie mbt eten (vetten, suikers) Empty discussie mbt eten (vetten, suikers)

Bericht  Pien ma 5 maa 2012 - 3:03

Ik heb inmiddels al een hele lange tijd discussie's met mijn ouders, over wat wij E te eten geven.

Ze hebben er niks op aan te merken maar vinden dat wij te voorzichtig met bepaalde dingen zijn. Waarom mag ze niet een koud stukje patat? Waarom mag ze niet een stukje koek? (stroopwafel/ pennywafel, boterkoek, sprits, bastogne o.i.d.) Waarom mag ze niet een beetje toetje of roomijs?

Ik word er moe van , heel moe!!! Wij geven E zoveel mogelijk gezond eten, ze krijgt 4 flessen op een dag, 2 stukken vers fruit, een half potje avondeten, extra groente volgens rapley, een broodkorst, af en toe een flesje diksap met een berenkoekje van Liga.

Keer op keer kan ik weer uitleggen dat ik niet wil dat ze een lange vinger krijgt, dat ze het gewoon moet doen met een berenkoekje, die ze overigens heerlijk vind!

Hebben jullie die strijd ook wel eens meegemaakt? Hoe gingen jullie daar mee om? Ik weet zo inmiddels namelijk niet meer hoe ik nu duidelijk moet maken dat ik niet wil dat ze iets anders krijgt als wij haar geven.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

discussie mbt eten (vetten, suikers) Empty Re: discussie mbt eten (vetten, suikers)

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 3:08

ja hoor, nog steeds. Op plekken waar ik dit tegen kom, neem ik gewoon zelf wat mee wat ze wel mag hebben. Dan kaart ik het af met 'we hebben zelf wat mee'. Verder: discussie niet aangaan, je weet toch al dat het zinloos is.

Gast
Gast

discussie mbt eten (vetten, suikers) Empty Re: discussie mbt eten (vetten, suikers)

Bericht  Linda ma 5 maa 2012 - 3:10

Ik geloof dat wij zelfs nog een stukje erger zijn. Laughing

Mijn schoonmoeder past 2 dagen op dl en zij weet heel goed wat ze wel en niet mag hebben. Gelukkig heeft ze daar wel respect voor. Ik probeer het haar overigens wel altijd uit te leggen waarom ik sommige dingen niet wil hebben (heb stiekem de hoop dat ze hun eigen eetpatroon ook nog eens een keer aanpassen).

Dus een strijd ga ik niet aan. Ze is onze dochter en wij bepalen wat ze te eten en drinken krijgt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  CCC ma 5 maa 2012 - 3:11

Wat vervelend Pien! Wij hebben een beetje hetzelfde idee om het zo aan te pakken als jou/ jullie... dus ik vrees dat deze discussies aankomend jaar ook nog gaan komen hier... Ik zou verder niet in discussie gaan, E. merkt er nu toch weinig van en wat ze krijgt vind ze heerlijk dus voorlopig mist ze niks. Vind ook wel in deze tijd, dat mensen wel beter mogen nadenken er zijn zoveel ziektes en overgewicht...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 3:16

Nou mijn vader kan erook wat van. Bij ons is nee nee en wil ikhet ook gewoon niet hebben. Als Y. daar is gebeurt toch echt nog wel, wat ze zeggen nu steeds vaker dat ze iets bijv niet heeft gehad, wat uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.

In het begin had mn moeder er ook geen erg aan, maar nu doet ze ook gewoon mee en dan zeggen ze vaak ach het is maar een kind? En wij zijn haar opa en oma dan mag het toch wel?????????

Uhhh ja en? Als wij dan, man of ik, er tegen in gaan van het is ons kind, dus wij beslissen wat ze wel of niet eet, dan krijgen wij alsnog het antwoord zolang ze bij ons in huis is mag ze eten wat ze wil.

Dus er tegen in gaan helpt ook zeker niet altijd!

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 5 maa 2012 - 3:18

Jeetje Annie, sorry dat ik het zeg, maar wat een respectloze reactie van je ouders.. Dat zou voor mij een reden zijn om mijn kind daar niet meer heen te brengen... Lijkt me echt moeilijk hoor..

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 3:19

Is het ook, maar wat praat je tegen? Tegen brugman. We zijn inmiddels aan het uitdubben wat we nu gaan doen, aangezien er afgelopen weekend iets anders is voor gevallen. Het moet financiel ook te doen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 5 maa 2012 - 3:20

Anniej_S schreef:Is het ook, maar wat praat je tegen? Tegen brugman. We zijn inmiddels aan het uitdubben wat we nu gaan doen, aangezien er afgelopen weekend iets anders is voor gevallen. Het moet financiel ook te doen zijn.

Passen ze ook nog eens structureel op? Poeh.. dan lijkt het me helemaal lastig.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 5 maa 2012 - 3:21

Volgens mij is dat echt het klassieke meningsverschil tussen ouders en grootouders. Mijn moeder vond vroeger dat mijn oma veel teveel suiker in mijn pap deed. Ik vind nu dat mijn moeder mijn kinderen teveel snoep en koek geeft. Waarschijnlijk vindt Yrsa later weer dat ik haar kinderen teveel laat snoepen.

De reactie van de schoonouders van Anniej_S vind ik ook niet kunnen trouwens, het is normaal om hier een beetje over te kiften, maar ouders horen uiteindelijk wel het laatste woord te hebben. Ook in andermans huis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happy ma 5 maa 2012 - 3:24

Oef, dit is ook echt waar ik bang voor ben. Niet bij mijn eigen ouders, maar schoonouders. Ongelovelijk vd oude stempel en hun manier van opvoeden want vroeger....blabla. Hopelijk valt het mee.

Heb er nog geen ervaring mee, maar ik zou mijn poot stijf houden, het is ons kind en wij voeden het op en bepalen wat hij/zij te eten krijgt.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  mauwmauw ma 5 maa 2012 - 3:25

Gister toevallig een discussie met schoonmoeder over gehad,het nichtje van mijn vriend als die daar is krijgt redelijk veel snoep en mn schoonzusje vind dat niet goed(logisch)Dus ik zeg ik wil ook niet dat V snoep krijgt.Krijg je als antwoord ja je weet hoe dat bij opa's en oma's gaat.Gelukkig hebben wij in dat opzicht een zoon die er(nog)niks van moet weten.Maar zodra hij het wel eet en hij krijgt het naar mijn zin te veel daar,gaat hij er gewoon niet heen zonder mij(schoonouders wonen een paar meter verder op)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 3:26

Linda schreef:
Anniej_S schreef:Is het ook, maar wat praat je tegen? Tegen brugman. We zijn inmiddels aan het uitdubben wat we nu gaan doen, aangezien er afgelopen weekend iets anders is voor gevallen. Het moet financiel ook te doen zijn.

Passen ze ook nog eens structureel op? Poeh.. dan lijkt het me helemaal lastig.

Ik heb een onregelmatige baan ivm bereikbaarheidsdienst. Deze week zou ze woensdag er heen gaan, maar als goed is blijft mijn man deze dag thuis, en de rest van de week moeten we maar zien hoe het gaat.

Mijn schoonouders leven niet meer dus die kunnen helaas hier niks over zeggen. Die liggen stil zwijgend op het kerkhof jammer genoeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 3:27

Susan schreef:Volgens mij is dat echt het klassieke meningsverschil tussen ouders en grootouders. Mijn moeder vond vroeger dat mijn oma veel teveel suiker in mijn pap deed. Ik vind nu dat mijn moeder mijn kinderen teveel snoep en koek geeft. Waarschijnlijk vindt Yrsa later weer dat ik haar kinderen teveel laat snoepen.

De reactie van de schoonouders van Anniej_S vind ik ook niet kunnen trouwens, het is normaal om hier een beetje over te kiften, maar ouders horen uiteindelijk wel het laatste woord te hebben. Ook in andermans huis.

Ik weet trouwens ook tegenwoordig niet hoe gauw ik naar huis moet gaan om haar op te halen hahahaha. Kijk dat ze iets verwend word heb ik problemen mee, absoluut niet. Maar het kan altijd in overleg!

Gast
Gast

Bericht  Annemie ma 5 maa 2012 - 3:50

Anniej_S schreef:Nou mijn vader kan erook wat van. Bij ons is nee nee en wil ikhet ook gewoon niet hebben. Als Y. daar is gebeurt toch echt nog wel, wat ze zeggen nu steeds vaker dat ze iets bijv niet heeft gehad, wat uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.

In het begin had mn moeder er ook geen erg aan, maar nu doet ze ook gewoon mee en dan zeggen ze vaak ach het is maar een kind? En wij zijn haar opa en oma dan mag het toch wel?????????

Uhhh ja en? Als wij dan, man of ik, er tegen in gaan van het is ons kind, dus wij beslissen wat ze wel of niet eet, dan krijgen wij alsnog het antwoord zolang ze bij ons in huis is mag ze eten wat ze wil.

Pfff hier precies hetzelfde, alleen dan zijn het mijn schoonouders, ik durf er ook niet veel van te zeggen, aangezien zij altijd oppassen, maar soms word ik er niet goed van,ik had vorige week nog bijna ruzie met hun, ik vond het niet fijn dat mijn zoontje dextro energy snoepjes van ze krijgt, maar zoals jij ook al zegt, ze zeggen dan "wij zijn hun opa en oma" en hij is hier bij ons, dan kan ik wel zeggen, het is "ons" kind, maarja dan krijgen we weer discussie dat ze vinden dat wij denken dat ze het niet goed doen enzo.. Of ze beginnen erover dat ze zelf ook kinderen hebben grootgebracht enz. enz...

Ik bemoei me er maar niet meer mee, want ik kan net zo goed tegen een boom praten, zij doen toch wat ze zelf willen, maar word er soms wel knettergek van.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 3:52

Ik zie het ook maar steeds vaker door de vingers. Nu is Y. de afgelopen tijd maar 1 of 2 dagen (nog geen eens hele dagen) er geweest, en ben dan wel weer blij dat we thuis zijn en daar onze regels op volgen.

Ik laat Y. ook wel eens mee snoepen van de zelfgemaakt taart bijv. Maar er is een grens en daar houden mijn ouders zich bijv niet aan.

Erg moeilijk hoor!

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose ma 5 maa 2012 - 8:27

Ik herken het ook wel hoor. Ik probeer zo gezond mogelijke voeding te geven aan A. en als we dan ergens zijn waar iets lekkers is dan wordt het weleens zielig gevonden als ze niet mag en ik zelf iets bij me heb. Aan de andere kant word ik al wel wat makkelijker, omdat ze nu al weer bijna anderhalf is en dan mag ze zo nu en dan ook heus wel een hapje ergens van bij speciale gelegenheden. Maar bijvoorbeeld echt geen hele stroopwafel ofzo. Ik bepaal waar ze wel of niet wat van mag hebben, en hoeveel. En anders heb ik zelf vrijwel altijd iets mee. Over het algemeen levert dat geen problemen op, een enkele keer vindt iemand het raar. En daar trek ik me lekker niks van aan :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Annie24 ma 5 maa 2012 - 8:35

Hier niet met mijn ouders, maar met mijn schoonmoeder en dan vooral haar vriend.

Waarom snoep/koek/chips geven terwijl Y. net zo blij is met een stuk fruit/komkommer/worteltje e.d.? Dat is onze opvatting en die van hun is dus anders. Tja, hun probleem, want o.a. daardoor is Y. dus nog geen minuut bij hen geweest zonder dat ik of mijn vriend er bij was.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Printje ma 5 maa 2012 - 8:50

Ik herken het vooral van toen R inderdaad kleiner was. Nu kan ik me er eigenlijk veel minder druk om maken dan toen. Die ene keer bij oma krijgt hij er echt niets van van dat extra koekje ofzo. Maar met 7 mnd kreeg hij ook nog geen frietjes ofzo maar nu hij 2 jaar is ga ik me er niet meer druk om maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Fearie ma 5 maa 2012 - 8:53

Susan schreef:Volgens mij is dat echt het klassieke meningsverschil tussen ouders en grootouders. Mijn moeder vond vroeger dat mijn oma veel teveel suiker in mijn pap deed. Ik vind nu dat mijn moeder mijn kinderen teveel snoep en koek geeft. Waarschijnlijk vindt Yrsa later weer dat ik haar kinderen teveel laat snoepen.

Ik denk dat Susan wel aardig goed zit, ik hoorde mijn moeder altijd op mijn vader's moeder mopperen als ze ons weer chocolade toe stopte. En ik denk dat ik daar straks met mijn schoonmoeder en mijn vader/stiefmoeder/zusje ook wel tegenaan zal lopen.

Ik denk dat je gewoon door moet gaan zoals je nu bezig bent, E is jullie dochter en jullie bepalen wat ze eet. Het volledig tegengaan kun je toch niet als ze een keer oppassen, maar je kunt altijd duidelijk maken wat jullie regels zijn en eventuele consequenties als niet meer oppassen (beetje cru en drastisch, maar als ik het soms lees wel nodig bij sommige opa's en oma's).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Novalee ma 5 maa 2012 - 8:54

Hier hebben we dat probleem gelukkig niet. Zowel mijn moeder als mijn schoonouders houden zich aan onze wensen, met alles gelukkig. Ter illustratie, pas waren mijn schoonouders hier en schoonvader lag samen met N. op het speelkleed te spelen. Op een gegeven moment begon ze te huilen en toen vroeg m'n schoonvader zelfs of hij haar op mocht pakken smile

M'n schoonmoeder zegt nu wel eens dat het zo leuk zou zijn als N. ook een stukje brood mocht. N. heeft namelijk een nichtje van 1 dag ouder en die krijgt dat al wel. Maar door N.'s KMA gaat de bijvoeding bij haar gewoon iets anders. En dat snapt ze ook wel dus het was niet verkeerd bedoeld.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Annie24 ma 5 maa 2012 - 8:59

Novalee; veel brood is koemelkvrij hé smile Ook als je op zoekt gaat naar producten zonder koemelk vind je die snel genoeg. Er is zó ontzettend veel te koop waar het niet in zit. Of kijk je nog naar andere producten die er niet in mogen zitten? Dan is het een ander verhaal natuurlijk. laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Parisienne ma 5 maa 2012 - 9:02

Annemie schreef:
Anniej_S schreef:Nou mijn vader kan erook wat van. Bij ons is nee nee en wil ikhet ook gewoon niet hebben. Als Y. daar is gebeurt toch echt nog wel, wat ze zeggen nu steeds vaker dat ze iets bijv niet heeft gehad, wat uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.

Pfff hier precies hetzelfde, alleen dan zijn het mijn schoonouders, ik durf er ook niet veel van te zeggen, aangezien zij altijd oppassen, maar soms word ik er niet goed van,ik had vorige week nog bijna ruzie met hun, ik vond het niet fijn dat mijn zoontje dextro energy snoepjes van ze krijgt, maar zoals jij ook al zegt, ze zeggen dan "wij zijn hun opa en oma" en hij is hier bij ons, dan kan ik wel zeggen, het is "ons" kind, maarja dan krijgen we weer discussie dat ze vinden dat wij denken dat ze het niet goed doen enzo.. Of ze beginnen erover dat ze zelf ook kinderen hebben grootgebracht enz. enz...

Ik bemoei me er maar niet meer mee, want ik kan net zo goed tegen een boom praten, zij doen toch wat ze zelf willen, maar word er soms wel knettergek van.

Dextro Energy snoepjes? :shock:
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Novalee ma 5 maa 2012 - 9:06

Annie, veel brood zit wel een verstopte vorm van melk in (dan noemen ze het broodverbeteraar ofzo), maar er is idd genoeg te krijgen. En gelukkig heeft mijn moeder een broodbakmachine, ideaal Very Happy De bijvoeding loopt gewoon nog niet zo lekker want ze heeft er niet zoveel zin in, en dan vervolgens 's nachts gaan spoken omdat ze honger heeft en al haar flessen al op heeft Rolling Eyes Al hebben we nu eindelijk iets gevonden wat ze lekker vindt, banaan! Dan gaat de lepel haar ineens niet snel genoeg, haha!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Fearie ma 5 maa 2012 - 9:07

Parisienne schreef:
Annemie schreef:

Dextro Energy snoepjes? :shock:

Ik zou toch serieus echt boos worden als ik daar achter kwam :shock:

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Teddyaapje ma 5 maa 2012 - 9:59

Wij nemen altijd zelf wat lekker mee voor T. Fruit, chips van goodies, liga die voor hem bestemd is enz. Gelukkig 'luisteren' mijn (schoon)ouders wel naar ons. Ik ben 1x flink kwaad geworden waar de hele familie bij zat toen mn moeder slagroom probeerde te voeren aan T. toen die 3mnd was en mijn vader probeert me vaak op de kast te jagen 'als mama weg is dan ziet ze dat toch niet he?!'. Maar ik gooi t er altijd op dat mijn vriend allerlei allergieen heeft (is ook zo) en dat we dus extra voorzichtig moeten zijn met eten.

Mijn schoonmoeder past nu tijdelijk op donderdag op en zij vraagt wel eens waarom hij water krijgt ipv ranja of dat hij jam of chocoladepasta op de boterham mag, maar ik vertrouw haar wel als ik zeg dat ik dat niet nodig vind dat ze dat dan ook niet doet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: