Belastingaangifte 2011!
+64
_Femme
Shisha
Mizz_S
Bacio
May
Annie24
Rouxxxe
Tania
TGR
RYW
Zininzon
Pomodori
Caramba
Monte
Winegum
RedRose
Bliss
Tullow
Muurvlindertje
Highway
Stuiterbal
Bolleke
Pandora
NoName88
Bruintje Beer
Le Chat Noir
Alex
Dennenappel
Happy
Polly
Jeanette
TukTuk
InweCulnamo
Esperanza
mezzoforte
GeKKiE
Smaragdje
luisa
Blond
Parisienne
Aziraphale
Atelier Madame
Lejow
Plien84
Jerry
SoCali
Arwyn
GreenGrass
Lenthe
Bazinga
Prosecco
Marin
studiebol
M@niek
Sneeuwvlok
Aagje!
SuperGrover
Pompoen
Suus
silly-one
Toet
Cheesegirl
Rose
Rush
68 plaatsers
Pagina 5 van 9
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Belastingaangifte 2011!
Ik geloof dat onze gegevens hier standaar in stonden maar ik heb niet goed opgelet maar waarom doe je dan ook geen aangifte voor je man? Of krijg je dan bijna niks terug of moet je bij betalen?
Gast- Gast
Jolicious schreef:AngelNyn schreef:Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Als je een eigen bedrijfje hebt, en daarnaast nog gewoon in loondienst bent. Je eigen bedrijf heeft nog geen omzet gemaakt (nog geen klanten gehad etc).
Moet je dan 2x apart aangifte doen, of moet het persee in 1 programma tegelijkertijd? Dus je omzet / winst is 0 euro, en dan je inkomen uit loondienst?
Mijn vriend zegt dat hij gewoon 2x apart aangifte moet doen, maar overal op internet lees ik dat het in 1 programma samen moet.
Ik kan er maar geen duidelijk antwoord op vinden!
Nee hoor, kan gewoon samen. Maar ik vraag me af of jij dat wel hoeft aan te geven als je omzet 0 euro is. Volgens mij kan je dan ook alleen je inkomen uit loondienst opgeven.
Maar het maakt dus verder niet uit of je het apart doet of samen? Want dat is nu beetje de discussie tussen mij en mijn vriend (A) Ik ben bang dat het ons straks geld gaat kosten als hij een fout er in maakt.. Zeker omdat hij verder nog helemaal geen omzet heeft gehad, zou het zonde zijn als dat bedrijfje (wat tot nu toe dus alleen nog maar op papier bestaat omdat hij nog geen klanten heeft gehad), ons geld gaat kosten.
Hij zegt namelijk dat hij voor zijn persoonlijke aangifte een "ander programma" zogezegd moet invullen, als voor de aangifte voor zijn bedrijf, dus hij stuurt 2 aangiftes in dan.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Lily schreef:Ik geloof dat onze gegevens hier standaar in stonden maar ik heb niet goed opgelet maar waarom doe je dan ook geen aangifte voor je man? Of krijg je dan bijna niks terug of moet je bij betalen?
Ik ben een beetje boel zijn jaaropgave kwijt Dus die moet opnieuw aangevraagd worden, maar zijn werk kennende duurt dat wel even. En aangezien hij geen aangifte hoeft te doen, had ik bedacht dat ik die van mij dan wel op tijd weg kon sturen
Gast- Gast
Als je getrouwd bent moet het wel samen. Bij ons tenminste wel. Dan word er uitstel aangevraagd en word het ongeveer in September behandeld ivm eigen zaak. Particulier gaat voor.
Nu heb ik mijn aangifte net binnen omdat het rond moest zijn voor mijn zwangerschapsuitkering. Wij krijgen dit jaar een heel mooi bedrag terug
Nu heb ik mijn aangifte net binnen omdat het rond moest zijn voor mijn zwangerschapsuitkering. Wij krijgen dit jaar een heel mooi bedrag terug
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Happy schreef:Als je getrouwd bent moet het wel samen. Bij ons tenminste wel. Dan word er uitstel aangevraagd en word het ongeveer in September behandeld ivm eigen zaak. Particulier gaat voor.
Bedoel je dit tegen mij?
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Jolicious schreef:AngelNyn schreef:Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Als je een eigen bedrijfje hebt, en daarnaast nog gewoon in loondienst bent. Je eigen bedrijf heeft nog geen omzet gemaakt (nog geen klanten gehad etc).
Moet je dan 2x apart aangifte doen, of moet het persee in 1 programma tegelijkertijd? Dus je omzet / winst is 0 euro, en dan je inkomen uit loondienst?
Mijn vriend zegt dat hij gewoon 2x apart aangifte moet doen, maar overal op internet lees ik dat het in 1 programma samen moet.
Nee hoor, kan gewoon samen. Maar ik vraag me af of jij dat wel hoeft aan te geven als je omzet 0 euro is. Volgens mij kan je dan ook alleen je inkomen uit loondienst opgeven.
Maar het maakt dus verder niet uit of je het apart doet of samen? Want dat is nu beetje de discussie tussen mij en mijn vriend (A) Ik ben bang dat het ons straks geld gaat kosten als hij een fout er in maakt.. Zeker omdat hij verder nog helemaal geen omzet heeft gehad, zou het zonde zijn als dat bedrijfje (wat tot nu toe dus alleen nog maar op papier bestaat omdat hij nog geen klanten heeft gehad), ons geld gaat kosten.
Hij zegt namelijk dat hij voor zijn persoonlijke aangifte een "ander programma" zogezegd moet invullen, als voor de aangifte voor zijn bedrijf, dus hij stuurt 2 aangiftes in dan.
Maar volgens mij maakt het geen drol uit of je in 2 keer doet of in 1 keer, want ze berekenen het toch allemaal bij elkaar op? Heeft hij het niet over omzetbelasting trouwens? Want dat is een ander programma dan inkomstenbelasting. Bij de omzetbelasting draag je belasting af en dat is elk kwartaal en bij de inkomstenbelasting neem je gewoon je bruto inkomen van het hele jaar mee.
Voor nu maakt het dus niks uit, want hij heeft geen hoger inkomen dan normaal (hij heeft namelijk geen omzet).
Gast- Gast
Sorry beetje onduidelijk, Maar ja tegen jou . Maar het kan zomaar zijn dat jullie boekhouder er weer iets anders over zegt.
Maar omdat wij getrouwd zijn en ik een eigen zaak heb word bij ons prive uitstel aangevraagd en dan alles tegelijk later in het jaar behandeld.
Maar omdat wij getrouwd zijn en ik een eigen zaak heb word bij ons prive uitstel aangevraagd en dan alles tegelijk later in het jaar behandeld.
Happy- Prater
Happy schreef:Sorry beetje onduidelijk, Maar ja tegen jou . Maar het kan zomaar zijn dat jullie boekhouder er weer iets anders over zegt.
Nee ik bedoel samen als, moet hij zijn aangifte van zijn gewone loon (hij werkt fulltime), apart doen van de aangifte voor zijn bedrijf? Hij zegt namelijk dat hij voor zijn gewone loon op de normale manier aangifte moet doen zoals iedereen, en voor zijn bedrijf weer apart daarvan aangifte moet doen, dus hij verstuurd 2 aangiftes.
We zijn niet getrouwd dus doen sowieso apart van elkaar aangifte. (We zijn alleen toeslagpartners)
En hij heeft ook geen boekhouder.
Hij heeft op dit moment ook nog geen omzet gehad van zijn bedrijf.
Laatst aangepast door AngelNyn op di 6 maa 2012 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
Als wij niet getrouwd zouden zijn zouden mijn prive en zakelijk ook tegelijk behandeld worden. Particulieren gaan voor, mensen met een bedrijf krijgen uitstel. Maar ik ben maar een groentje hoor wat dit betreft maar dit is wat mijn accountant mij verteld.
Happy- Prater
Happy schreef:Als wij niet getrouwd zouden zijn zouden mijn prive en zakelijk ook tegelijk behandeld worden. Particulieren gaan voor, mensen met een bedrijf krijgen uitstel. Maar ik ben maar een groentje hoor wat dit betreft maar dit is wat mijn accountant mij verteld.
Maar hoezo uitstel?
Hij heeft nog geen omzet gemaakt dus zijn winst is sowieso 0..
Het gaat er dus puur om, moet hij 2 verschillende aangiftes versturen voor zichzelf, of moet het in 1x samen gedaan worden, en op welke manier dan Moet hij zijn loon van zijn gewone werk invullen bij het programma wat hij zou moeten invullen bij zijn bedrijf, of moet hij de omzet/ winst van zijn eigen bedrijf in het programma invullen wat je als particulier ook gebruikt?
TukTuk- Ratel
Maar bestaan er 2 verschillende programma's dan? Ik hoorde van de belastingdienst dat ik het gewoon in 1 programma kon aangeven.
Gast- Gast
Doet hij zelf aangifte of via een boekhouder? Hij heeft 0 uren in zijn bedrijf gewerkt? En verder ook geen kosten e.d gemaakt?
Happy- Prater
Happy schreef:Doet hij zelf aangifte of via een boekhouder? Hij heeft 0 uren in zijn bedrijf gewerkt? En verder ook geen kosten e.d gemaakt?
Hij heeft geen boekhouder staat hier boven en ook nog geen omzet gedraaid.
Gast- Gast
Happy schreef:Doet hij zelf aangifte of via een boekhouder? Hij heeft 0 uren in zijn bedrijf gewerkt? En verder ook geen kosten e.d gemaakt?
Hij doet zelf aangifte, en hij heeft wel uren gestoken in zijn bedrijf, maar hij heeft geen omzet gehad. Hij is vooral nog bezig alles eerst op orde te krijgen(website etc, uitschrijven van plannen) voordat hij zijn eerste eventuele toekomstige klanten gaat benaderen. En hij heeft verder dus ook geen kosten gemaakt want hij doet alles vanuit thuis.
TukTuk- Ratel
Jolicious schreef:Maar bestaan er 2 verschillende programma's dan? Ik hoorde van de belastingdienst dat ik het gewoon in 1 programma kon aangeven.
Schijnbaar... Ik snapte er ook niet zoveel van maar volgens hem moet hij 2x apart aangifte doen, dus niet in hetzelfde programma tegelijkertijd. Maar ik ben bang dat hij dat mis heeft, en hij is nogal eigenwijs..
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Jolicious schreef:Maar bestaan er 2 verschillende programma's dan? Ik hoorde van de belastingdienst dat ik het gewoon in 1 programma kon aangeven.
Schijnbaar... Ik snapte er ook niet zoveel van maar volgens hem moet hij 2x apart aangifte doen, dus niet in hetzelfde programma tegelijkertijd. Maar ik ben bang dat hij dat mis heeft, en hij is nogal eigenwijs..
Volgens mij hoeft dat dus niet. Laat hem anders gewoon even bellen met de belastingdienst of desnoods met de Kvk
Gast- Gast
Dan valt er weinig te melden lijkt me, ik heb net even mijn papieren bekeken en zijn zo ongelovelijk veel aftrekposten als je een onderneming hebt, waar weer geld uit te halen valt. Dus wat dat betreft kon het positief uitpakken. Maar in dit geval is er nog niets aan de hand .
Happy- Prater
Jolicious schreef:AngelNyn schreef:Jolicious schreef:AngelNyn schreef:Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Maar volgens mij maakt het geen drol uit of je in 2 keer doet of in 1 keer, want ze berekenen het toch allemaal bij elkaar op? Heeft hij het niet over omzetbelasting trouwens? Want dat is een ander programma dan inkomstenbelasting. Bij de omzetbelasting draag je belasting af en dat is elk kwartaal en bij de inkomstenbelasting neem je gewoon je bruto inkomen van het hele jaar mee.
Voor nu maakt het dus niks uit, want hij heeft geen hoger inkomen dan normaal (hij heeft namelijk geen omzet).
Sorry zie deze reactie nu pas! Nee hij heeft het idd gewoon over de gewone inkomsten belasting Nouja ik zie het dit weekend wel, dan zou hij het me laten zien (ben nu in België, en dan zal ik toch topic ook wel laten lezen:P )
Bedankt iig voor de reacties!
TukTuk- Ratel
Bah, ik moet waarschijnlijk 79,- bij betalen.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Pff net mijn vriend gebeld.. (We hadden de "discussie" over whatssapp gehad..) Blijkt hij mij gewoon verkeerd begrepen te hebben en had hij het wel over omzet belasting wat in een ander programma moet.. Zucht als hij gewoon eens leest wat ik typ i.p.v. gelijk er maar van uit te gaan dat hij gelijk heeft en daarna niet meer verder lezen wat ik precies bedoel, had een hoop energie gescheelt
TukTuk- Ratel
Ik heb me er nog niet toe kunnen zetten. Ik moet bijna altijd betalen, dus vandaar het uitstelgedrag
Gast- Gast
Ik ga deze of volgende week naar mijn vader om de belastingaangifte te doen. Ik kon het altijd zelf, totdat het stukje 'koopwoning' erbij kwam. Mijn vader is belastingadviseur, dus die kan dat zo voor ons doen.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Dat is handig, Alex!
Mijn zus is financieel adviseur bij een bank, dus wij hebben ook een goede hulp.
Mijn zus is financieel adviseur bij een bank, dus wij hebben ook een goede hulp.
Gast- Gast
Dat is ook handig, Youandi! Altijd fijn om iemand in je naaste omgeving te hebben die je kan helpen.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Jolicious: je moet de map belastingdienst dan ergens van je computer verwijderen, daar staat volgens mij die startpagina opgeslagen.
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Pagina 5 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje over belastingaangifte
» belastingaangifte - kan dit??
» Belastingaangifte
» Belastingaangifte
» Belastingaangifte, heb jij het al gedaan?
» belastingaangifte - kan dit??
» Belastingaangifte
» Belastingaangifte
» Belastingaangifte, heb jij het al gedaan?
Pagina 5 van 9
Permissies van dit forum: