Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bespaar topic

+26
Cow
SarahKey
Lies
Lynn_
claudiaveronique
Darius
MissD
TukTuk
JD
Parisienne
Mizz_S
Winegum
Lizzy
smooch
Prosecco
lieke89
Caresses
Monte
Travelgurly
Raindrop
minoessepoes
VeryCherry
Effie_O
candy
Ugly Betty
Verona
30 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bespaar topic - Pagina 4 Empty Re: Bespaar topic

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:19

Yasmin schreef:Goed opletten of de prijs klopt met wat er bij de kassa gescand wordt. Heb al paar keer gehad dat er bij de kassa een heel ander bedrag stond dan op het schapkaartje. Snap wel dat het lastig is om te checken als je veel boodschappen hebt..
Inderdaad.. En als je veel gebruik maakt van aanbiedingen, in de winkel al je boodschappenbon checken. Mijn moeder doet dat ook sinds dat het best vaak gebeurd dat ze 3 voor de prijs van 2 enzo nog niet in het systeem hebben staan waardoor je gewoon 3 betaald..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:31

MissD schreef:Doedell hartstikke bedankt voor het bestand wat je gestuurd hebt!
Heb daarnet alles ingevuld, en schrok hoeveel ik kwijt ben aan alles, maar ook dat ik af en toe helemaal niet weet waar ik geld aan op maak. Heb via internetbankieren de lijst ingevuld, en dan zie ik namen van winkels staan, waarna ik me bedenk dat ik niet eens meer weet wat ik daar gekocht heb.

Ga toch mijn uitgaven maar eens heel goed bijhouden, zodat ik kan zien of ik ergens op kan besparen.

Dat hadden wij ook, dus vandaar dat bestand helemaal ingevuld.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 5:39

Wauw jullie zijn goehoedd! Ik hou niet van besparen en wil het ook niet Wink mijn vriend daarintegen wel, die probeert overal wel op te letten, maar eerlijk, wij zijn er gewoon slecht in, haha!

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ wo 19 jan 2011 - 6:01

Ik reageer even in dit topic omdat ik zie dat Doedell een excelbestand voor uitgaven met jullie wilde delen. Nu zie ik dat doedell in dit topic als 'gast' staat en dus waarschijnlijk een nieuwe naam heeft. Kan iemand het bestand naar mij doorsturen (of doedell) als je dit leest? Je doet me er een groot plezier mee. Bedankt!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Lies wo 19 jan 2011 - 7:09

Lynn_ schreef:Ik reageer even in dit topic omdat ik zie dat Doedell een excelbestand voor uitgaven met jullie wilde delen. Nu zie ik dat doedell in dit topic als 'gast' staat en dus waarschijnlijk een nieuwe naam heeft. Kan iemand het bestand naar mij doorsturen (of doedell) als je dit leest? Je doet me er een groot plezier mee. Bedankt!

Ik zou er ook heel blij mee zijn! smile
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey wo 19 jan 2011 - 9:23

Oh dat ik dit topic nog niet eerder heb gezien angel Ik hou van besparen, zoek constant nieuwe dingen op. Consuminderen word het ook wel genoemd.
En we hebben heel wat bespaard door mijn hobby Laughing want hebben al heel wat verbouwd weer zonder in de schulden te komen en zo af en toe iets leuks kunnen doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  SarahKey wo 19 jan 2011 - 9:36

Maar ik maak dus ook heel veel zelf.
Pizzabodem, brood (zo af en toe) koekjes/cakes etc, wraps, jam, en gewoon avondeten.
Heel soms pakken we nog wel eens een zakje of pakje mix, maar dat wil ik nu in 2011 zoveel mogelijk voorkomen. Ook omdat het goedkoper is om met kruiden te werken, maar ook omdat er in zakjes en pakjes slechte E nummers in voorkomen. Ik snij ook alles. Ik neem er de tijd voor, als het echt euro's scheelt maak ik tijd. Ook eten wij alleen seizoensgroente en fruit. Deze maand wat magertjes, dus soms pak ik dan nog wel eens wat anders. Maar het liefst niet...

Wij letten op water (5 min douchen is echt meer als genoeg) licht en gas.
Ik heb bv een oliestelletje aangeschaft. Kost een prikkie op marktplaats, kost je wat lampenolie maar is een stuk goedkoper als gas. Ik sudder er vlees op, maak sausen en soepen.
Bespaar topic - Pagina 4 002

Ook met de oven, als ik op zaterdag bedenk: We eten vanavond lasange en ik wil iets lekkers bakken voor het weekend. Dan doe ik die twee dingen meteen achter elkaar. Zodat je niet eerst 's ochtends de oven voor laat verwarmen en 's avonds weer.

In de douche staat een oude zeepflacon. Daar zit douchespul in. 1 keer drukken en je hebt genoeg. Ook staat er 1 voor shampoo. We doen echt een lange tijd ermee terwijl we toch met ons twee zijn.

Met wassen kun je ook besparen. Was alleen bij echt volle trommels en hang de was daarna op om te drogen. Wij gebruiken de droger alleen bij het beddengoed in de winter. Voor de rest hangen we alles te drogen. Ik gebruik per wasbeurt een drupje wasverzachter. Je hoeft niet veel te gebruiken, zo onnodig. Je kunt ook aanlengen met water. Ik wil nog eens zelf wasmiddel maken van marseillezeep. Is nog een toekomstig project smile En kleding hoef je echt niet na 1 dag alweer in de was te doen. Ja als er vlekken in zitten, maar een broek of shirt kan echt nog wel een tweede dag mee. Ondergoed en sokken doen we uiteraard wel elke dag schoon aan.

Let goed op aanbiedingen. Zowel aanbiedingen van een supermarkt als andere aanbiedingen.

Uhmm als me meer te binnen schiet, kom ik weer terug Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 9:41

Jeetje SarahKey, heel knap van je maar zo zou ik echt niet willen leven...

Gast
Gast

Bericht  Cow wo 19 jan 2011 - 9:54

Ik wil dat excel bestand ook wel!
Wil iemand hem ook naar mij doorsturen angel (waar is Doedell heen???)
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 11:30

Het zal niet voor iedereen gelden, omdat de meesten mijn uitvinding van vandaag al hebben uitgevonden, maar ik had vandaag het Jumbo-gevoel bij de Lidl.

Mozzarella Jumbo 2 euro/Lidl 45 cent.
Afbakstokbrood Jumbo 1 euro/ Lidl 35 cent.
Dure salami Jumbo 2.50 euro / Lidl 1.79 euro.

En zo zag ik nog heel veel dingen waarvan ik dacht:"Daar betaal ik bij de Jumbo echt het dubbele voor". Dus mijn missie van 2011 is; Vaker naar de Lidl en op naar besparen! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 19 jan 2011 - 20:49

Maar lidl is zeker niet altijd goedkoper.

Zoals tomatenpuree, bij lidl €1,19 per 4 blikjes.
In 1 blikje gaan twee kleine blikjes van €0,06 van Deen (of andere supermarkt, ik heb hier alleen Deen).

Nou 4 keer €0,12 is €0,48 dus tel uit je winst Laughing

Ik kijk ook vaak aan het einde van de dag naar afgeprijsd eten en vlees vooral. In de vriezer meteen en we hebben goedkoop vlees. Bij Lidl doen ze ook geregeld toetjes, vleeswaar of worst met 35% korting terwijl de datum pas 5 of 6 dagen erna afloopt. In die tijd is bij ons zoiets wel op. En het scheelt toch weer.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey wo 19 jan 2011 - 20:50

Purple schreef:Jeetje SarahKey, heel knap van je maar zo zou ik echt niet willen leven...

Oh maar je moet het leuk vinden. Ik ben wel zo'n 'muts' die het heerlijk vind om in de keuken te staan en nieuwe dingen uit te proberen. Je kunt mij niet gelukkiger maken bij wijze van. Dus ik zie het niet als een opoffering ofzo. En de rest wen je aan, dan weet je niet beter meer. Al is het wel goed om telkens een nieuwe uitdaging te zoeken zodat je niet ingekakt raakt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk wo 19 jan 2011 - 20:53

SarahKey schreef:Maar lidl is zeker niet altijd goedkoper.

Zoals tomatenpuree, bij lidl €1,19 per 4 blikjes.
In 1 blikje gaan twee kleine blikjes van €0,06 van Deen (of andere supermarkt, ik heb hier alleen Deen).

Nou 4 keer €0,12 is €0,48 dus tel uit je winst Laughing

Ik kijk ook vaak aan het einde van de dag naar afgeprijsd eten en vlees vooral. In de vriezer meteen en we hebben goedkoop vlees. Bij Lidl doen ze ook geregeld toetjes, vleeswaar of worst met 35% korting terwijl de datum pas 5 of 6 dagen erna afloopt. In die tijd is bij ons zoiets wel op. En het scheelt toch weer.

Maar dat is dan 1 van de weinige dingen die idd niet goedkoper zijn smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 20:56

ABE schreef:Het zal niet voor iedereen gelden, omdat de meesten mijn uitvinding van vandaag al hebben uitgevonden, maar ik had vandaag het Jumbo-gevoel bij de Lidl.

En zo zag ik nog heel veel dingen waarvan ik dacht:"Daar betaal ik bij de Jumbo echt het dubbele voor". Dus mijn missie van 2011 is; Vaker naar de Lidl en op naar besparen! Very Happy
Bij de Jumbo heb je ook veel goedkoper afbakstokbrood dan 1 euro.. :P

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 19 jan 2011 - 20:58

_Donnaa schreef:
ABE schreef:Het zal niet voor iedereen gelden, omdat de meesten mijn uitvinding van vandaag al hebben uitgevonden, maar ik had vandaag het Jumbo-gevoel bij de Lidl.

Ja maar weet je wat mij wel opvalt? Bijvoorbeeld pasta, de goedkoopste pasta in bijvoorbeeld de AH , die is lang niet van z'n goede kwaliteit als de pasta bij de Lidl. En zo heb ik dat met veel meer producten.. Die goedkope stokbroden waar jij het over hebt, die zijn er idd, maar die zijn ook smaller dan die van de Lidl, en ook minder lekker.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  SarahKey wo 19 jan 2011 - 21:10

Nou lidl word wel steeds duurder en er zit weinig tot geen verschil meer in het c merk van een andere supermarkt en lidl. In sommige dingen blijven ze goedkoop, groenten en fruit bijvoorbeeld en dat is ook echt goed daar.
Maar ik koop er al veel minder als 4-5 jaar terug. Soms gooien ze de prijs van bijvoorbeeld melk omlaag, maar aan de andere kant gaat het sinaasappelsap weer omhoog. Maar dat laten ze niet zien dan Wink

Nee , ik vind de lidl niet meer zo goedkoop als voorheen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 21:13

AngelNyn schreef:

Ja maar weet je wat mij wel opvalt? Bijvoorbeeld pasta, de goedkoopste pasta in bijvoorbeeld de AH , die is lang niet van z'n goede kwaliteit als de pasta bij de Lidl. En zo heb ik dat met veel meer producten.. Die goedkope stokbroden waar jij het over hebt, die zijn er idd, maar die zijn ook smaller dan die van de Lidl, en ook minder lekker.
Dat zou best kunnen.. Wij hebben geen LIDL, dus ik weet het niet Wink

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 19 jan 2011 - 21:36

Er zijn idd dingen die wel lekkerder zijn bij de Lidl.
Pasgeleden eens sinaasappelsap van de ES van AH gekocht. Nou, 1 slok.... de rest is weggegooid. Wat een zoete sloot drab. De sinaasappelsap van de Lidl is daarin tegen wel lekker.

Maar pasta, haal ik niet bij Lidl. Lidl is met macaroni duurder dan Deen. En bij mij gaat er altijd een sausje overheen, dus dan proef ik geen kwaliteit bij pasta's. Het is dat ik nu volkoren macaroni eet, maar voorheen altijd het goedkoopste zakje van Deen voor 25 cent.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 21:40

Nou SK, sommige goedkope pasta`s zijn net plastic.. Ik heb liever wat dikkere, vollere pasta..

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 19 jan 2011 - 21:53

Met macaroni of spaghetti proef ik dat echt niet, zal wel aan mij liggen dan Laughing Met Penne wel, de penne van de aldi is dan ook niet fijn. Maar zo vaak eten wij geen penne.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 21:54

Ik ben een pasta freak, daar zal het wel aan liggen haha.. :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 23:18

[quote="_Donnaa"]
ABE schreef:Afbakstokbrood Jumbo 1 euro/ Lidl 35 cent.

Nog nooit gezien. Maar nu koop ik ook niet bijster vaak afbakstokbrood. Ik laat meestal een vers stokbrood in stukjes snijden voor in de diepvries. Maar nu wilde ik panini maken, haha.

Maar bij de Jumbo is het vast geen 35 cent. :P

Gast
Gast

Bericht  SoGood wo 19 jan 2011 - 23:42

[quote="ABE"]
_Donnaa schreef:
ABE schreef:Afbakstokbrood Jumbo 1 euro/ Lidl 35 cent.

Nog nooit gezien. Maar nu koop ik ook niet bijster vaak afbakstokbrood. Ik laat meestal een vers stokbrood in stukjes snijden voor in de diepvries. Maar nu wilde ik panini maken, haha.

Volgens mij wel, maar dat is troep.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 0:01

ABE schreef:

Ik heb geen idee.. Het ligt wel rond die prijs, maar of het ook lekker is?

Nouja, ik heb altijd die stokbroden met kruidenspul erin, mjammie.. Die zijn sowieso wat duurder..
Cool

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 0:33

eigenlijk heel stom...wij hebben het niet heel riant, maar hoeven eigenlijk niet te bezuinigen. Kunnen gewoon goed rondkomen.
Toch lijkt het mij soms heel fijn om gewoon een vast budget te hebben, en daarvan te moeten rondkomen. Dan waardeer ik het veel meer (voor mijn gevoel). Nu koop ik een keer een luxe broodje, dat merk ik niet in de portemonnee...maar als je een budget hebt, dan is het soms een sport om het zo goedkoop mogelijk te doen. Ik kan nu wel een budget instellen, maar ik weet dat ik meer kan uitgeven, en dat dat niet directe gevolgen heeft voor onze fin. situatie.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: