Bespaar topic
+26
Cow
SarahKey
Lies
Lynn_
claudiaveronique
Darius
MissD
TukTuk
JD
Parisienne
Mizz_S
Winegum
Lizzy
smooch
Prosecco
lieke89
Caresses
Monte
Travelgurly
Raindrop
minoessepoes
VeryCherry
Effie_O
candy
Ugly Betty
Verona
30 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Bespaar topic
Het dik gedrukte weegt dan voor mij nog zwaarder dan dat je maar zo weinig hebt betaald, daarnaast heb ik een full-time baan en geen tijd en zin om stad en land af te gaan fietsen voor koopjes. (En ik heb ze een paar keer bij vriendinnen gegeten en elke keer zat ik onder de rode vlekken, met kruiden weet ik tenminste precies wat ik eet!)lieke89 schreef:Smikkell schreef:Moet je het wel meteen die week opeten. Xenos koopt die partijen op omdat de supermarkt het niet meer haalt om te verkopen voor de datum afloopt.lieke89 schreef:minoessepoes schreef:CherrieLola schreef:Heel flauw deze, maar een vriend hebben die bij een groot concern werkt en die zorgt voor douchegel, wasmiddel, schoonmaakmiddel, gel, tandpasta en lekkere crèmepjes
Wat ik dus doe is heel veel dingen zelf maken, ik gebruik geen Knorr wereldgerechten maar gewoon kruiden, dat is zoveel goedkoper!(en veeeel lekkerder)
Nou die knorr wereldgerechten koop ik anders regelmatig bij xenos. Vandaag nog 2 pakken mexicaanse burrito's gekocht voor maar 20 cent. Die partijhandel die ze daar hebben is echt wel leuk om een beetje goedkoop producten in te slaan.
Van die datum klopt. Maar meestal houd ik me daar niet zo precies aan hoor. Als je het een maandje later eet is het meestal ook nog wel goed. Ik probeer het meestal wel zo snel mogelijk op te maken maar die datum is alleen maar een richtlijn tot wanneer ze het mogen verkopen. Meestal is het echt niet meteen bedorven. Maarja, ligt er ook een beetje aan wat het is.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Inderdaad, het is de uiterste verkoopdatum..lieke89 schreef:Smikkell schreef:Moet je het wel meteen die week opeten. Xenos koopt die partijen op omdat de supermarkt het niet meer haalt om te verkopen voor de datum afloopt.lieke89 schreef:minoessepoes schreef:CherrieLola schreef:Heel flauw deze, maar een vriend hebben die bij een groot concern werkt en die zorgt voor douchegel, wasmiddel, schoonmaakmiddel, gel, tandpasta en lekkere crèmepjes
Wat ik dus doe is heel veel dingen zelf maken, ik gebruik geen Knorr wereldgerechten maar gewoon kruiden, dat is zoveel goedkoper!(en veeeel lekkerder)
Nou die knorr wereldgerechten koop ik anders regelmatig bij xenos. Vandaag nog 2 pakken mexicaanse burrito's gekocht voor maar 20 cent. Die partijhandel die ze daar hebben is echt wel leuk om een beetje goedkoop producten in te slaan.
Van die datum klopt. Maar meestal houd ik me daar niet zo precies aan hoor. Als je het een maandje later eet is het meestal ook nog wel goed. Ik probeer het meestal wel zo snel mogelijk op te maken maar die datum is alleen maar een richtlijn tot wanneer ze het mogen verkopen. Meestal is het echt niet meteen bedorven. Maarja, ligt er ook een beetje aan wat het is.
Gast- Gast
Doedell ik heb je een pm gestuurd
Super dat iedereen hier tips neerzet! Zo heeft iedereen er wat aan! Wist niet dat ik er zoveel mee teweeg zou brengen haha
Super dat iedereen hier tips neerzet! Zo heeft iedereen er wat aan! Wist niet dat ik er zoveel mee teweeg zou brengen haha
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Nou dan bespaar je zeg, 15euro op benzine maar betaal je wel wegenbelasting en verzekering. Wat heb je daar nou aan? Als je echt de auto niet wil pakken, verkoop het ding.. [/quote]
haha... Ik moet wel lachen om die opmerkingen van jou! Ik ben helaas ook erg slecht in besparen. Ben overigens wel heel goed in teveel uitgeven!
Lizzy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 49
Punten : 65
Registratiedatum : 30-11-10
Oh en voor de moeders die nog kinderen in de luiers hebben: in ieder geval tot en met maat 4 volgens mij (iig 4 tot 9 kg) is bij de aldi veruit het goedkoopst. Alleen de luiers van de kruidvat zijn in de aanbieding goedkoper (3 halen, 2 betalen). Van de flesvoeding is de voeding van het kruidvat het meest goedkoop.
Gast- Gast
Veel tips komen me bekend voor, die hanteer ik zelf ook.
Maar wat ik nog niet echt voorbij heb zien komen is het goed onderzoeken van verzekeringen, gas en elektra, televisie/telefoon/internet abonnement. Veel mensen nemen iets, omdat ze er bekend mee zijn, omdat ze iemand kennen die er goede ervaringen mee hebben gehad. Maar als je goed om je heen kijkt en diverse maatschappijen met elkaar vergelijkt, zie je dat er heel veel verschil is in prijs maar ook in service en vergoedingen.
's Avonds de gordijnen dichtdoen helpt ook een stuk, de gordijnen laten de kou voor een deel buiten, waardoor je minder hoeft te stoken.
Maar wat ik nog niet echt voorbij heb zien komen is het goed onderzoeken van verzekeringen, gas en elektra, televisie/telefoon/internet abonnement. Veel mensen nemen iets, omdat ze er bekend mee zijn, omdat ze iemand kennen die er goede ervaringen mee hebben gehad. Maar als je goed om je heen kijkt en diverse maatschappijen met elkaar vergelijkt, zie je dat er heel veel verschil is in prijs maar ook in service en vergoedingen.
's Avonds de gordijnen dichtdoen helpt ook een stuk, de gordijnen laten de kou voor een deel buiten, waardoor je minder hoeft te stoken.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb eigenlijk niet tips, ik ben niet zo goed in besparen. Ik vind het vaak veel moeite (zoals dingen uitzoeken als verzekeringen etc. pff ik ben dan zo, dat ik liever meer betaal dan er moeite voor moet doen... ), en bovendien doen we veel dingen die in dit topic staan al automatisch zonder bij na te denken. Het is bij ons ook niet nodig om te besparen, ik vind het wel prima zo.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Heeft iemand nog wat gehad aan het bestand wat ik naar veel van jullie heb gemaild?
Het is soms schrikken hoeveel je eigenlijk per maand kwijt bent aan bepaalde dingen terwijl je normaal dacht, ach valt wel mee.
Het is soms schrikken hoeveel je eigenlijk per maand kwijt bent aan bepaalde dingen terwijl je normaal dacht, ach valt wel mee.
Gast- Gast
Doedell schreef:Ik koop veel dingen in de aanbieding al, zoals wasmiddel, luiers, vaatwastabletten, allesreiniger enz.
Maar ook brood hou ik in de gaten, maar ik heb dan wel de mazzel dat ik een extra vriezer heb. Dus daar kan ik zo 6 broden in kwijt.
Mocht iemand er baat bij hebben, ik heb een gigantisch overzichtelijk excel bestand waar echt precies je inkomsten en uitgaven kunt berekenen. Wij hebben hem gister ingevuld, hij gaat ook per maand. En zo kun je weer zien wat het uiteindelijk per jaar is enz. Vaste lasten kun je bijv al er in verwerken. Dus wil je dat bestand hebben om overzicht te krijgen, stuur me dan even een PM.
Ik stuur je ook even een pm!
Gast- Gast
Doedell schreef:Heeft iemand nog wat gehad aan het bestand wat ik naar veel van jullie heb gemaild?
Ik ga hem pas over 2 maanden gebruiken ongeveer. Want dan wonen we in ons huis en kan ik dus ook alles gaan invullen . Dus als ik hem gebruikt heb dan horen jullie het!
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Doedell: je hebt ook van mij PM!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
ik ben wel een bespaarder, maar vriendlief helaas niet....die laat rustig de heeeeele dag de pc aanstaan, zet de kachel abnormaal hoog....
het is niet echt een bespaartip, maar als je centjes nodig hebt is het handig om je zolder eens op te ruimen, en dingen op marktplaats te zetten. ik sta af en toe echt te kijken wat mensen op sommige dingen bieden! Zo ben ik er vanaf, zij blij, en ik een zakcentje erbij.
en dan nog een beetje een stomme vraag hoor.....maar wat maakt het nou precies uit of je 1x in de week boodschappen doet, of elke dag?
Ik doe op maandag boodschappen en haal dan eten in huis voor maandsgavond en dinsdagavond. Ik maak een lijstje, koop alleen wat we nodig hebben, en let op de aanbiedingen. vervolgens doe ik dan op woensdag weer boodschappen voor woensdagavond. maar...wat maakt het dan uit of ik het doe zoals ik t nu doe, of 1x per week?.....dat snap ik niet zo goed...
en inderdaad als je alleen thuis bent ofzo, schuif lekker aan bij je ouders of een vriendin. mijn vriend werkt in de horeca, en ik eet standaard op do en vrij bij mn ouders, lekker goedkoop, en zij vinden het gezellig:)
o en nog een vraag....is wassen na 23.00 echt goedkoper??
het is niet echt een bespaartip, maar als je centjes nodig hebt is het handig om je zolder eens op te ruimen, en dingen op marktplaats te zetten. ik sta af en toe echt te kijken wat mensen op sommige dingen bieden! Zo ben ik er vanaf, zij blij, en ik een zakcentje erbij.
en dan nog een beetje een stomme vraag hoor.....maar wat maakt het nou precies uit of je 1x in de week boodschappen doet, of elke dag?
Ik doe op maandag boodschappen en haal dan eten in huis voor maandsgavond en dinsdagavond. Ik maak een lijstje, koop alleen wat we nodig hebben, en let op de aanbiedingen. vervolgens doe ik dan op woensdag weer boodschappen voor woensdagavond. maar...wat maakt het dan uit of ik het doe zoals ik t nu doe, of 1x per week?.....dat snap ik niet zo goed...
en inderdaad als je alleen thuis bent ofzo, schuif lekker aan bij je ouders of een vriendin. mijn vriend werkt in de horeca, en ik eet standaard op do en vrij bij mn ouders, lekker goedkoop, en zij vinden het gezellig:)
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
*Marietje* schreef:
Nou, als je vaker boodschappen doet kan je wel vaker gebruik maken van de dagaanbiedingen waarop je dus vanwege de datum korting krijgt. Als je het toch dezelfde dag opeet kan je op deze manier juist goedkoper uit zijn.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
*Marietje* schreef:ik ben wel een bespaarder, maar vriendlief helaas niet....die laat rustig de heeeeele dag de pc aanstaan, zet de kachel abnormaal hoog....
Mijn persoonlijke ervaring is, is als ik voor 1 avond eten haal, ik zeker wel meer kwijt ben dan 10 euro, terwijl ik voor een week volledige boodschappen, vaak maar rond de 50 euro zit.. Waar het aan ligt? Geen idee :-)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik let goed op aanbiedingen, vlees haal ik in grootverpakkingen en vries ik in, hetzelfde met brood gaat ook de vriezer in.
Verder koop ik tegenwoordig ook wat meer huismerken i.p.v. A-merken, en inmiddels weet ik wel wat we lekker vinden van welk merk.
Verder hebben we weinig stookkosten, want zodra het kouder weer word, gaat de houtkachel aan, hout krijgen we van mijn ouders of het werk van mijn vriend dus kost ons weinig tot niks.
Spullen en kleding die niet gebruikt/gedragen worden verkopen we via marktplaats.
Ik laat geen apparaten of lampen onnodig aanstaan.
En als ik kook doe ik dat ook gewoon met verse kruiden i.p.v. allerlei pakjes en zakjes van knorr,conimex etc.
Oja en niet iedere dag boodschappen doen, want dan ben ik veel meer kwijt dan wanneer ik 1x per week boodschappen doe.
Verder koop ik tegenwoordig ook wat meer huismerken i.p.v. A-merken, en inmiddels weet ik wel wat we lekker vinden van welk merk.
Verder hebben we weinig stookkosten, want zodra het kouder weer word, gaat de houtkachel aan, hout krijgen we van mijn ouders of het werk van mijn vriend dus kost ons weinig tot niks.
Spullen en kleding die niet gebruikt/gedragen worden verkopen we via marktplaats.
Ik laat geen apparaten of lampen onnodig aanstaan.
En als ik kook doe ik dat ook gewoon met verse kruiden i.p.v. allerlei pakjes en zakjes van knorr,conimex etc.
Oja en niet iedere dag boodschappen doen, want dan ben ik veel meer kwijt dan wanneer ik 1x per week boodschappen doe.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
als ik elke dag boodschappen ga doen heb ik de neiging om steeds iets kleins mee te nemen dat we helemaal niet nodig hebben. Als ik één keer per week boodschappen ga doen heb ik die neiging niet, waardoor ik uiteindelijk goedkoper uit ben.
Gast- Gast
Droger veel minder tot niet gebruiken.
Een oven kost veel energie.
Wassen met weinog wasmiddel en lage temperatuur. Shirtjes die niet vies zijn kun je ook Llen even spoelen.
Meestal eten we twee dagen hetzelfde gerecht na elkaar omdat we wat weinig tijd hebben om te koken op woensdag. Hachee of bami of pasta vind ik opgebakken ook veel lekkerder. In de vriezer hebben we niet zo veel ruimte dus vandaar meteen de dag erna opeten.
Een oven kost veel energie.
Wassen met weinog wasmiddel en lage temperatuur. Shirtjes die niet vies zijn kun je ook Llen even spoelen.
Meestal eten we twee dagen hetzelfde gerecht na elkaar omdat we wat weinig tijd hebben om te koken op woensdag. Hachee of bami of pasta vind ik opgebakken ook veel lekkerder. In de vriezer hebben we niet zo veel ruimte dus vandaar meteen de dag erna opeten.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ooh ja, 1 of 2 x per jaar ga ik met mijn zusje of collega op een rommelmarkt staan.
ik sjees mijn hele huis door met dingen die ik niet meer gebruik(kleding,tassen,schoenen, servies,lampen,decoratie,riemen, boeken etc! kraamhuur kost ongeveer 12,-(met zn 2e) en meestal heb ik die dag 150, tot 250,- opgehaald met "voor mij" oude troep.
ik sjees mijn hele huis door met dingen die ik niet meer gebruik(kleding,tassen,schoenen, servies,lampen,decoratie,riemen, boeken etc! kraamhuur kost ongeveer 12,-(met zn 2e) en meestal heb ik die dag 150, tot 250,- opgehaald met "voor mij" oude troep.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Travelgurly schreef:ooh ja, 1 of 2 x per jaar ga ik met mijn zusje of collega op een rommelmarkt staan.
echt? dat vind ik ook wel wat. via wat regel je zo'n kraam dan??
JD- Ratel
bij ons in de buurt (rotterdam) staat het vaak aangegeven met biljetten aan de kant van de weg.
http://www.roodbol-evenmenten.nl/ en in je woonplaats heb je vaak in gymzalen rommelmarkten!
wel moet ik zeggen dat in grote steden je het meest verkoop.
vaak apparatuu rben je al kwijt voordag die op je kraam ligt hahaha. en die turks/marokkaanse mensen willen dan niet 1 tas kopen neeeee: mevrouw wat wilt u hebben voor deze 8 tassen allemaal? hahaha verkoopt heerlijk. en vaak maak ik op kleding hangers leuke setjes kleding , met sjaaltje riem en/of tas en dat verkoopt ook altijd goed.
http://www.roodbol-evenmenten.nl/ en in je woonplaats heb je vaak in gymzalen rommelmarkten!
vaak apparatuu rben je al kwijt voordag die op je kraam ligt hahaha. en die turks/marokkaanse mensen willen dan niet 1 tas kopen neeeee: mevrouw wat wilt u hebben voor deze 8 tassen allemaal? hahaha verkoopt heerlijk. en vaak maak ik op kleding hangers leuke setjes kleding , met sjaaltje riem en/of tas en dat verkoopt ook altijd goed.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Travelgurly schreef:bij ons in de buurt (rotterdam) staat het vaak aangegeven met biljetten aan de kant van de weg.
oke thanks! heb hier heeeeel veel kleiding en inderdaad losse kop&schotels, borden etc, waar mensen op marktplaats dan net niet op reageren zeg maar...
JD- Ratel
*Marietje* schreef:Travelgurly schreef:bij ons in de buurt (rotterdam) staat het vaak aangegeven met biljetten aan de kant van de weg.
oke thanks! heb hier heeeeel veel kleiding en inderdaad losse kop&schotels, borden etc, waar mensen op marktplaats dan net niet op reageren zeg maar...
Ik ga volgende week zondag weer een dagje staan. Ik sta altijd in Amstelveen, maar zij hebben in meerdere plaatsen markten www.organisatieburodon.nl
claudiaveronique- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 986
Goed opletten of de prijs klopt met wat er bij de kassa gescand wordt. Heb al paar keer gehad dat er bij de kassa een heel ander bedrag stond dan op het schapkaartje. Snap wel dat het lastig is om te checken als je veel boodschappen hebt..
Gast- Gast
Doedell hartstikke bedankt voor het bestand wat je gestuurd hebt!
Heb daarnet alles ingevuld, en schrok hoeveel ik kwijt ben aan alles, maar ook dat ik af en toe helemaal niet weet waar ik geld aan op maak.
Heb via internetbankieren de lijst ingevuld, en dan zie ik namen van winkels staan, waarna ik me bedenk dat ik niet eens meer weet wat ik daar gekocht heb.
Ga toch mijn uitgaven maar eens heel goed bijhouden, zodat ik kan zien of ik ergens op kan besparen.
Heb daarnet alles ingevuld, en schrok hoeveel ik kwijt ben aan alles, maar ook dat ik af en toe helemaal niet weet waar ik geld aan op maak.
Heb via internetbankieren de lijst ingevuld, en dan zie ik namen van winkels staan, waarna ik me bedenk dat ik niet eens meer weet wat ik daar gekocht heb.
Ga toch mijn uitgaven maar eens heel goed bijhouden, zodat ik kan zien of ik ergens op kan besparen.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: