Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bespaar topic

+26
Cow
SarahKey
Lies
Lynn_
claudiaveronique
Darius
MissD
TukTuk
JD
Parisienne
Mizz_S
Winegum
Lizzy
smooch
Prosecco
lieke89
Caresses
Monte
Travelgurly
Raindrop
minoessepoes
VeryCherry
Effie_O
candy
Ugly Betty
Verona
30 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bespaar topic - Pagina 2 Empty Re: Bespaar topic

Bericht  Effie_O di 11 jan 2011 - 4:11

Isabella, goed dat je dat van de AH zegt. Ik had namelijk al een tijdje het idee dat de Euroshopper producten goedkoper zijn dan producten van Aldi, maar ik nam vaak geen bonnetjes mee bijvoorbeeld, waardoor ik het steeds niet zeker wist (kon de prijzen ook niet onthouden). Het zal vast niet voor elk product zo zijn, maar volgens mij wel voor het merendeel.

Auto laten staan wordt hier genoemd, daar ben ik ook heel goed in. Tip: koop fietstassen!
De auto gebruik ik alleen nog maar om naar familie te gaan en als ik eens iets groots nodig heb zoals een stoel of een plant. Alle boodschappen doe ik op de fiets, zelfs voor een verjaardag bijvoorbeeld. Lege rugzak mee, die volstoppen in de winkel en de rest in de fietstassen. Als ik veel drinken nodig heb (wat vrijwel nooit zo is, omdat wij heel veel water drinken), fiets ik nog wel een keer. Of twee keer. Maar de auto gebruik ik niet.
Ook nog eens veel gezonder voor jezelf en beter voor het milieu!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:14

Effie_O schreef:Isabella, goed dat je dat van de AH zegt. Ik had namelijk al een tijdje het idee dat de Euroshopper producten goedkoper zijn dan producten van Aldi, maar ik nam vaak geen bonnetjes mee bijvoorbeeld, waardoor ik het steeds niet zeker wist (kon de prijzen ook niet onthouden). Het zal vast niet voor elk product zo zijn, maar volgens mij wel voor het merendeel.

Auto laten staan wordt hier genoemd, daar ben ik ook heel goed in. Tip: koop fietstassen!
De auto gebruik ik alleen nog maar om naar familie te gaan en als ik eens iets groots nodig heb zoals een stoel of een plant. Alle boodschappen doe ik op de fiets, zelfs voor een verjaardag bijvoorbeeld. Lege rugzak mee, die volstoppen in de winkel en de rest in de fietstassen. Als ik veel drinken nodig heb (wat vrijwel nooit zo is, omdat wij heel veel water drinken), fiets ik nog wel een keer. Of twee keer. Maar de auto gebruik ik niet.

Nou dan bespaar je zeg, 15euro op benzine maar betaal je wel wegenbelasting en verzekering. Wat heb je daar nou aan? Als je echt de auto niet wil pakken, verkoop het ding..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:25

Ik koop veel spullen (rijst, groente, fruit, kruiden, noten) bij de turkse groenteman. En ik gooi zelden eten weg. Ik gebruik het geen wat er ligt altijd voor de maaltijd die ik maak.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:26

- Mocht je niet de mogelijkheid hebben om naar een markt te gaan voor groente, dan kan je beter iets uit de vriezer kopen. Ik koop de laatste tijd geregeld mexicaanse groente mix en maak hier dus o.a. wrapvulling van.
- Gooi niet lang houdbare producten in de vriezer (brood, paprika, vlees etc.)
- Probeer bepaalde producten groot in te kopen en dan twee dagen een ander gerecht er mee te maken (bijvoorbeeld paprika's, courgettes)
- Ik heb eigelijk altijd rijst, pasta, tomatenpuree en uien liggen, zo kan ik vaak van restjes groente een lekker potje maken. Ook heb ik altijd wat kruidenmixjes staan (bami voor 0.28 euro) en wat potjes met kruiden.
- Neem geen telefoonabonnement wat je aan minuten niet gaat verbellen omdat je perse de hipste telefoon wil, dit kan je best veel schelen op maandkosten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:27

Monte schreef:
Verona schreef:Tips van mijn kant:
- Koop zeezout bij een natuurwinkel, een klein zakje om je potje te vullen is al vaak 1,50 en dat betaal je ook voor een grote zak bij een natuurwinkel waar je wel 8x je potje mee kan vullen.
- Als je bepaalde kruiden hebt die je veel gebruikt ga dan naar de markt. Daar hebben ze vaak echt grote zakken van kruiden liggen...stukken goedkoper!
- De vochtige huishouddoekjes van de Action van het merk BlinQ zijn zelf beter als die van bijvoorbeeld Glorix. Ideaal om de toilet mee af te nemen of om snel een doekje over je tafel te halen.

wat ik doe is nog goedkoper Very Happy Gewoon de tafel afnemen met een sopdoekje. Wc afnemen ook met sopdoekje maar dan met een scheutje allesreiniger erin. Veel goedkoper dan al die doekjes e.d
Ik vind zulke sopdoekjes echt vies, bluh.. Dan maar wat duurder hoor..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:30

_Donnaa schreef:
Monte schreef:
- Koop zeezout bij een natuurwinkel, een klein zakje om je potje te vullen is al vaak 1,50 en dat betaal je ook voor een grote zak bij een natuurwinkel waar je wel 8x je potje mee kan vullen.
- Als je bepaalde kruiden hebt die je veel gebruikt ga dan naar de markt. Daar hebben ze vaak echt grote zakken van kruiden liggen...stukken goedkoper!
- De vochtige huishouddoekjes van de Action van het merk BlinQ zijn zelf beter als die van bijvoorbeeld Glorix. Ideaal om de toilet mee af te nemen of om snel een doekje over je tafel te halen.

wat ik doe is nog goedkoper Very Happy Gewoon de tafel afnemen met een sopdoekje. Wc afnemen ook met sopdoekje maar dan met een scheutje allesreiniger erin. Veel goedkoper dan al die doekjes e.d
Niets mis met doekjes die je weer uitwast. Vroeger, thuis, vond ik ze ook smerig. Maar nu weet ik wat ik met de doekjes heb gedaan. heb aparte doekjes voor de keuken en aparte doekjes voor het schoonmaken en er gaat per dag een hele stapel doorheen. Op die manier vind ik het niet smerig.

Gast
Gast

Bericht  Verona di 11 jan 2011 - 4:41

Smikkell schreef:
_Donnaa schreef:
Monte schreef:

Niets mis met doekjes die je weer uitwast. Vroeger, thuis, vond ik ze ook smerig. Maar nu weet ik wat ik met de doekjes heb gedaan. heb aparte doekjes voor de keuken en aparte doekjes voor het schoonmaken en er gaat per dag een hele stapel doorheen. Op die manier vind ik het niet smerig.
Ik vind die doekjes ook zo smerig! Hoe milieuonvriendelijk ook...ik was ze straks echt op 90 graden hoor!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Effie_O di 11 jan 2011 - 4:44

CKC schreef:
Effie_O schreef:

Nou dan bespaar je zeg, 15euro op benzine maar betaal je wel wegenbelasting en verzekering. Wat heb je daar nou aan? Als je echt de auto niet wil pakken, verkoop het ding..

Ja, ik bespaar enorm! 1 rit naar mijn ouders per maand is goedkoper dan 1x per maand naar ze toe te gaan met het OV. Inclusief benzinekosten, wegenbelasting en verzekering.
Ik zei niet dat ik de auto nooit gebruil, ik gebruik de auto ook voor concerten. Ik woon in het noorden van het land en kan vaak niet meer terug komen met de trein als het is afgelopen. Ook de ouders van mijn vriend wonen niet om de hoek. We kamperen ermee. En ik bezoek mijn ouders ook wel vaker dan eens per maand. We gebruiken het ding wel, maar absoluut niet voor kleine stukjes in de stad, wat vaak juist veel kost. Dus ja, ik bespaar enorm door die auto Wink

Laatst aangepast door Effie_O op di 11 jan 2011 - 4:50; in totaal 1 keer bewerkt
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Effie_O di 11 jan 2011 - 4:45

Voordeelurenkaart gaat niet helpen, voordat die tip komt, want het grootste deel van de reis moet met de bus en daar is geen kortingspas voor.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:46

iK heb eerder het idee dat die andere doekjes, die echt slecht zijn voor het milieu, niet good schoonmaken. Ze halen wel wat stof weg en laten een frisse geur achter, maar maken ze ook schoon? je kan er geen kracht mee zetten omdat je dan met je handen al aan de vlekken zit.

Gast
Gast

Bericht  Verona di 11 jan 2011 - 4:48

Smikkell schreef:iK heb eerder het idee dat die andere doekjes, die echt slecht zijn voor het milieu, niet good schoonmaken. Ze halen wel wat stof weg en laten een frisse geur achter, maar maken ze ook schoon? je kan er geen kracht mee zetten omdat je dan met je handen al aan de vlekken zit.
Dat is waar! Ik gebruik ze ook nooit om echt schoon te maken hoor Wink. Meestal om ff snel een doekje over de wc te halen en de grote beurt doe ik gewoon met allesreiniger en het hele circus.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Monte di 11 jan 2011 - 5:03

Verona schreef:
Smikkell schreef:iK heb eerder het idee dat die andere doekjes, die echt slecht zijn voor het milieu, niet good schoonmaken. Ze halen wel wat stof weg en laten een frisse geur achter, maar maken ze ook schoon? je kan er geen kracht mee zetten omdat je dan met je handen al aan de vlekken zit.
Dat is waar! Ik gebruik ze ook nooit om echt schoon te maken hoor Wink. Meestal om ff snel een doekje over de wc te halen en de grote beurt doe ik gewoon met allesreiniger en het hele circus.

Dat doe ik vaak even met een wc papiertje met wat spray(allesreininger in spray). Heb je echt niet veel voor nodig. Maar het idd maar wat je zelf prettiger vindt werken.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  minoessepoes di 11 jan 2011 - 5:13

CKC schreef:
minoessepoes schreef:
CherrieLola schreef:Heel flauw deze, maar een vriend hebben die bij een groot concern werkt en die zorgt voor douchegel, wasmiddel, schoonmaakmiddel, gel, tandpasta en lekkere crèmepjes Wink

Ik bewonder jullie allemaal maar jou in het specifiek. Ik wou dat ik zo was. Zo bewust en zo creatief..
Mensen, eerlijk.. ik bespaar nergens op.. Ik heb ook nooit de aanbiedingen in de gaten.. Pff.. Moet er echt iets aan veranderen!

Ik moet eerlijk zeggen dat het meeste niet voortkomt uit besparing maar meer omdat ik zelf gekookte/verse dingen gewoon veel lekkerder vind! En omdat ik maar 1 keer in de week boodschappen doe, dus dan zijn krieltjes en voorgesneden groenten bijvoorbeeld al minder handig en seizoensgroenten juist wel, die vind ik meestal ook gewoon lekkerder en ik heb een heel leuk kookboek waar per maand instaat welke groenten er zijn en leuke recepten, dus het is meer een uitdaging Laughing
Dat het dan ook nog eens voordeliger is dat is mooi meegenomen!

Maar ik kan wel moeilijk eten weggooien, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen, dat heb ik van thuis uit meegekregen want dat deden mijn ouders ook precies zo! Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet let op aanbiedingen ed en dat ik elke keer weer verbaasd sta te kijken als ik korting ergens op krijg met mijn bonuskaart!

Wij kopen wel veel euroshopper, omdat dat inderdaad evengoed smaakt! Maar niet alles, zo is de sinaasappelsap gewoon aanmaaklimonade, zit er aardappel door de eiersalade en koop ik het bier in die halve liter blikken uit principe niet haha! Maar inderdaad de brie is heel lekker, de mozzarella voldoet prima, de satésaus vinden wij lekker, mijn vriend is gek op de kipsaté salade van de euroshopper, volgens hem is er geen lekkerdere te vinden en vind ik het appel/zwartebes sap echt heerlijk!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caresses di 11 jan 2011 - 5:34

- Drink thee.
- en/of roosvice, lekker goedkoop (en ook minder zwaar dan allemaal literpakken drinken).
- koop dingen in de aanbieding.
- zet de verwarming 1 a 1,5 uur voor je naar bed gaat uit.
-bij de natuurwinkel bij ons geven ze regelmatig gratis dingen weg omdat die op de laatste houdbaarheidsdatum zitten en ze vinden het zonde om weg te gooien
- wordt lid van de bieb in plaats van boeken te kopen
- ook bij de kringloop verkopen ze boeken
- en andere spullen
- koop in de uitverkoop
- hou een huishoudboekje bij
- pin een bedrag en doe daar de rest v/d week/maand mee en pin verder niks
- singe? eet bij vrienden en zij bij jou.
- boek je vakantie zo vroeg mogelijk
- gebruik een fleece denkentje om je op de bank warm te houden dan kan de verwarming lager

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 5:42

Effie_O schreef:Isabella, goed dat je dat van de AH zegt. Ik had namelijk al een tijdje het idee dat de Euroshopper producten goedkoper zijn dan producten van Aldi, maar ik nam vaak geen bonnetjes mee bijvoorbeeld, waardoor ik het steeds niet zeker wist (kon de prijzen ook niet onthouden). Het zal vast niet voor elk product zo zijn, maar volgens mij wel voor het merendeel.

Het is vast niet met alles, maar het overgrote gedeelte wel. Mijn moeder haalde pakken sap e.d. bij de Lidl, maar ik merk nu dat als ik het bij de AH koop, van Euroshopper of eigen merk - is dat het gewoon goedkoper is. Zo ook met kaas, brie, toastjes, slagroom, pasta, pastasaus, pindakaas, jam, wasmiddel, wasverzachter, drinken, aanmaaklimonade etc. Eigenlijk alle normale producten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 5:42

En wij doen het niet omdat we er geen geld voor hebben, maar we vinden het gewoon leuk om weinig uit te geven, soort hobby haha. We doen dat met heel veel, ook zoals kleding in de uitverkoop kopen. En het geld dat we besparen kunnen we bv. lekker van uit eten!

Gast
Gast

Bericht  Effie_O di 11 jan 2011 - 7:37

Dat is het bij ons inderdaad ook. Niet omdat het nodig is, maar omdat ik gewoon het principe heb dat ik liever veel meer koop voor minder geld (net als bij kleding, ik koop liever meer in de uitverkoop voor hetzelfde budget zeg maar). Daarbij let ik er wel op of de kwaliteit goed is en of ik de smaak echt lekker vind. Als dat niet zo is, ga ik mezelf natuurlijk ook niet kwellen Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  lieke89 di 11 jan 2011 - 8:00

minoessepoes schreef:
CherrieLola schreef:Heel flauw deze, maar een vriend hebben die bij een groot concern werkt en die zorgt voor douchegel, wasmiddel, schoonmaakmiddel, gel, tandpasta en lekkere crèmepjes Wink

Wat ik dus doe is heel veel dingen zelf maken, ik gebruik geen Knorr wereldgerechten maar gewoon kruiden, dat is zoveel goedkoper!(en veeeel lekkerder)

Nou die knorr wereldgerechten koop ik anders regelmatig bij xenos. Vandaag nog 2 pakken mexicaanse burrito's gekocht voor maar 20 cent. Die partijhandel die ze daar hebben is echt wel leuk om een beetje goedkoop producten in te slaan.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Prosecco di 11 jan 2011 - 19:08

Mijn tip is om kruiden bij de turk te halen. Als je bij de AH verse munt haalt betaald je ongeveer 1,40 voor 3 takjes. Bij de turk haal ik een bos (lees een hand vol) voor 40 cent!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 19:10

lieke89 schreef:
minoessepoes schreef:

Wat ik dus doe is heel veel dingen zelf maken, ik gebruik geen Knorr wereldgerechten maar gewoon kruiden, dat is zoveel goedkoper!(en veeeel lekkerder)

Nou die knorr wereldgerechten koop ik anders regelmatig bij xenos. Vandaag nog 2 pakken mexicaanse burrito's gekocht voor maar 20 cent. Die partijhandel die ze daar hebben is echt wel leuk om een beetje goedkoop producten in te slaan.
Moet je het wel meteen die week opeten. Xenos koopt die partijen op omdat de supermarkt het niet meer haalt om te verkopen voor de datum afloopt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 19:31

Ik koop veel dingen in de aanbieding al, zoals wasmiddel, luiers, vaatwastabletten, allesreiniger enz.
Maar ook brood hou ik in de gaten, maar ik heb dan wel de mazzel dat ik een extra vriezer heb. Dus daar kan ik zo 6 broden in kwijt.

Mocht iemand er baat bij hebben, ik heb een gigantisch overzichtelijk excel bestand waar echt precies je inkomsten en uitgaven kunt berekenen. Wij hebben hem gister ingevuld, hij gaat ook per maand. En zo kun je weer zien wat het uiteindelijk per jaar is enz. Vaste lasten kun je bijv al er in verwerken. Dus wil je dat bestand hebben om overzicht te krijgen, stuur me dan even een PM.

Gast
Gast

Bericht  smooch di 11 jan 2011 - 19:38

Doedell je hebt pm

Ik kijk ook altijd naar de aanbiedingen.
Waspoeder koop ik altijd in de aanbieding en doen we super lang mee. Vlees kopen we bij de turk en vriezen dit in. Drinken slaan we in bij de Lidl zoo goedkoop. We hebben sinds november 2010 geen drinken meer hoeven kopen.

Verder zit ik altijd met een fleece deken op de bank omdat ik dat lekker vindt, maar dan hoeft de verwarming ook niet heel hoog aan.
De vaatwasser,wasmachine en droger doe ik na 23 uur aan of alleen in het weekend.
Verder weet ik het zo gauw niet.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 20:01

Qua stoken verbruiken wij echt niet veel, ik ben pas ergens eind oktober de verwarming aan gaan zetten.
En wij hebben geen dubbele meter, dus qua elektra maakt het hier niet uit wanneer de wasmachine of droger aan staat.
In het nieuwe huis ben ik wel van plan de droger minder te gebruiken, nu heb ik gewoon geen plek om het allemaal te drogen. Ja in de zomer in de tuin, maar ja dan moet het al goed warm zijn want we hebben tuin op het noorden.

Ik koop overigens ook al veel huismerk, de frisdrank van de Lidl vind ik gewoon echt niet lekker, dus dat haal ik gewoon als A-merk, de cola van First Choice die vind ik lekkerder dan Coca Cola.

Edit: Smooch PM terug!

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 11 jan 2011 - 21:24

Doedell schreef:de cola van First Choice die vind ik lekkerder dan Coca Cola.

Dat vind ik ook, vooral de zero-variant smile

En koude lucht warmt sneller op dan vochtige lucht, dus laat gewoon een raampje een beetje open staan, dan hoef je ook niet zo te stoken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  lieke89 di 11 jan 2011 - 21:48

Smikkell schreef:
lieke89 schreef:
minoessepoes schreef:

Moet je het wel meteen die week opeten. Xenos koopt die partijen op omdat de supermarkt het niet meer haalt om te verkopen voor de datum afloopt.

Van die datum klopt. Maar meestal houd ik me daar niet zo precies aan hoor. Als je het een maandje later eet is het meestal ook nog wel goed. Ik probeer het meestal wel zo snel mogelijk op te maken maar die datum is alleen maar een richtlijn tot wanneer ze het mogen verkopen. Meestal is het echt niet meteen bedorven. Maarja, ligt er ook een beetje aan wat het is.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud