Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bespaar topic

+26
Cow
SarahKey
Lies
Lynn_
claudiaveronique
Darius
MissD
TukTuk
JD
Parisienne
Mizz_S
Winegum
Lizzy
smooch
Prosecco
lieke89
Caresses
Monte
Travelgurly
Raindrop
minoessepoes
VeryCherry
Effie_O
candy
Ugly Betty
Verona
30 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bespaar topic Empty Bespaar topic

Bericht  Verona ma 10 jan 2011 - 22:31

Het is nooit mis natuurlijk om geld te besparen op boodschappen of andere dingen. Ik denk dat als iedereen hier tips neerzet, er veel mensen wat aan hebben. Kunnen we van het geld dat we besparen weer andere leuke dingen doen Laughing
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bespaar topic Empty Re: Bespaar topic

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 23:08

Leuk topic smile
- Groente, fruit en brood op de markt kopen
- 1x per week boodschappen doen voor de hele week
- Geen boodschappen gaan doen als je honger hebt
- Boodschappenlijstje maken (en je daaraan houden!)
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  candy ma 10 jan 2011 - 23:18

Kijk folders goed na, wat bij de ene winkel goedkoop lijkt is soms nog goedkoper in een andere winkel.
Een voorraadje hebben van producten die je toch gebruikt is ook handig, met name met de hamsterweken van ah en de 50 procent korting bij veel andere winkels.

Eigen merk producten en met name van de AH zijn soms hele goede alternatieven voor merkproducten en stukken goedkoper.

Voor kadootjes kun je soms ook terecht bij de winkel "Action", deze winkel heeft een eigen site en zondag na 12 uur kun je de aanbiedingen zien van de komende week en de 100 nieuwe producten die de winkel heeft.
Meestal zijn het partijen die ze hebben en op is op.
candy
candy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 35
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Effie_O ma 10 jan 2011 - 23:38

candy schreef:
Eigen merk producten en met name van de AH zijn soms hele goede alternatieven voor merkproducten en stukken goedkoper.

En vaak zelfs lekkerder Wink Ik koop zelf veel van Euroshopper, laatst at ik brie van AH eigen merk en ook nog iets van een A-merk en ik vond het echt veel minder lekker. Maar ja, dat is ook smaak natuurlijk.

Nog een tip, kook ook eens grotere hoeveelheden. Doe een deel in de diepvries, zodat je daar nog eens van kunt eten.
Voordeelverpakkingen zijn ook nuttig om in de gaten te houden. 800 gram kipfilet was duurder dan 1 kilo in een voordeelverpakking. De rest kun je in de diepvries bewaren, datum er even opschrijven zodat je het niet te lang laat liggen. Zo kun je ook ander vlees inkopen als er aanbiedingen zijn (als nu 500 gram rundergehakt, 1+1 gratis bij de Hamsterweken).

Verder, als je een vrije dag thuis hebt, wacht nog even voordat je de verwarming aan doet. Ik zorg altijd eerst dat ik de huishoudelijke dingen gedaan heb, daar krijg je het ook wel warm van. Vaak doe ik nog wel even een boodschap, soms blijf ik onbedoeld wat langer weg, dan zou die verwarming alleen maar voor niks aan staan. Vaak zet ik het pas aan als ik ga koken, dan kunnen we in ieder geval warm zitten te eten.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  VeryCherry ma 10 jan 2011 - 23:41

Heel flauw deze, maar een vriend hebben die bij een groot concern werkt en die zorgt voor douchegel, wasmiddel, schoonmaakmiddel, gel, tandpasta en lekkere crèmepjes Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Verona ma 10 jan 2011 - 23:43

Tips van mijn kant:
- Koop zeezout bij een natuurwinkel, een klein zakje om je potje te vullen is al vaak 1,50 en dat betaal je ook voor een grote zak bij een natuurwinkel waar je wel 8x je potje mee kan vullen.
- Als je bepaalde kruiden hebt die je veel gebruikt ga dan naar de markt. Daar hebben ze vaak echt grote zakken van kruiden liggen...stukken goedkoper!
- De vochtige huishouddoekjes van de Action van het merk BlinQ zijn zelf beter als die van bijvoorbeeld Glorix. Ideaal om de toilet mee af te nemen of om snel een doekje over je tafel te halen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Bericht  Effie_O ma 10 jan 2011 - 23:50

CherrieLola schreef:Heel flauw deze, maar een vriend hebben die bij een groot concern werkt en die zorgt voor douchegel, wasmiddel, schoonmaakmiddel, gel, tandpasta en lekkere crèmepjes Wink

Haha hier hebben we 40% korting op tv, telefoon en internet dankzij vriend. Heel handig Wink
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Effie_O ma 10 jan 2011 - 23:53

Verona schreef:
- Als je bepaalde kruiden hebt die je veel gebruikt ga dan naar de markt. Daar hebben ze vaak echt grote zakken van kruiden liggen...stukken goedkoper!

Goede tip inderdaad, bij mijn vaste kruidenkraampje scheelt het echt belachelijk veel! 3x de hoeveelheid van een AH kruidenpotje, voor een nog lagere prijs vergelijken met een gemiddeld AH kruidenpotje. Maar bij ons kun je zelf hoeveelheden aangeven, als je dus eens iets nodig hebt wat je amper gebruikt, kun je ook om minder vragen. Ook goedkoper natuurlijk dan wanneer je iets duurs koopt en een groot deel weg moet gooien.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  VeryCherry di 11 jan 2011 - 0:03

Effie_O schreef:
CherrieLola schreef:Heel flauw deze, maar een vriend hebben die bij een groot concern werkt en die zorgt voor douchegel, wasmiddel, schoonmaakmiddel, gel, tandpasta en lekkere crèmepjes Wink

Haha hier hebben we 40% korting op tv, telefoon en internet dankzij vriend. Heel handig Wink

Oeh dat is ook super!!
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:11

Veel van deze tips zijn handig, maar helaas niet voor ons. 1 keer in de week boodschappen doen voor de hele week, prima, maar wij kunnen het gewoonweg niet kwijt. Net zoals een voorraad vlees in de vriezer ofzo, dat gaat gewoon niet bij ons.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 11 jan 2011 - 0:15

Wij hebben daar ook niet zoveel ruimte voor, maar pakken sap e.d. en flessen frisdrank zetten wij in de winter op het balkon en in de zomer in de berging.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:21

CherrieLola schreef:Wij hebben daar ook niet zoveel ruimte voor, maar pakken sap e.d. en flessen frisdrank zetten wij in de winter op het balkon en in de zomer in de berging.
Daar is bij ons ook geen plaats :')

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 11 jan 2011 - 0:25

Hmmm wat vervelend joh, dus eigenlijk kan je noodgedwongen niet besparen met zulk soort dingen?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:26

Storm schreef:
CherrieLola schreef:Wij hebben daar ook niet zoveel ruimte voor, maar pakken sap e.d. en flessen frisdrank zetten wij in de winter op het balkon en in de zomer in de berging.

Waren die huurhuizen niks geworden?

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes di 11 jan 2011 - 1:04

Of voor een prikkie op het werk van je vriend wonen, alles inclusief, tv, internet, gas, water en licht! Laughing

Wat ik dus doe is heel veel dingen zelf maken, ik gebruik geen Knorr wereldgerechten maar gewoon kruiden, dat is zoveel goedkoper!(en veeeel lekkerder)
Ik bak mijn eigen wraps en vries die in, een pak bloem kost 35 cent daar kan je bergen wraps van bakken. Wij drinken beide geen melk, soms hebben we dat nodig voor een gerecht en van wat er dan over is bak ik pannenkoeken en die vries ik ook in. Lekker om een keer als lunch te eten of als we geen tijd hebben om te koken. Ik kijk altijd voordat ik boodschappen ga doen wat er nog in de koelkast ligt, dan zoek ik recepten bij die groenten, zodat we niet twee dagen hetzelfde eten maar dat we ook niks weg hoeven te gooien. Zo hadden we van de week rauwe andijviestamp en eten we vanavond hartige taart met andijvie, walnoot en blauwe kaas.
Mijn vriend lunchte eerst altijd op zijn werk, maar hij was dat zat. Omdat hij niet elke dag hetzelfde wil op zijn brood vriezen we gewoon vleeswaren in porties in, anders zouden we heel veel overhouden en zo gaat er niks de prullenbak in!
Als er veel eten over is dan vries ik dat ook in, ik gebruik diepvrieszakjes ipv bakjes omdat ik dan veel meer kwijt kan in het vriesvak (we hebben alleen een klein vriesvakje boven de koelkast). Als 1 van ons dan een keer alleen eet dan eten we dat op, zo zit het eten meestal ook niet langer dan 1 a 2 weken in de diepvries.

Daarnaast schil ik gewoon nog zelf aardappels ipv voorgekookte krieltjes ed, koop ik altijd een krop sla ipv een zakjes sla, vooral ijsbergsla is dan heel lang houdbaar in de koelkast en gebruik ik niet veel voorgesneden groenten. Ook probeer ik een beetje rekening te houden met seizoensgroenten, dat is goedkoper en vaak ook nog lekkerder.
En als ik bijvoorbeeld oud brood heb dan bakken we er in het weekend wentelteefjes van, maak ik er croutons van of paneermeel (kan je ook invriezen).

Helaas hebben wij ook niet de ruimte om veel voorraad aan te leggen, ook vlees kunnen wij niet kwijt in de vriezer. Maar toch is het prima te doen zo!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Raindrop di 11 jan 2011 - 1:24

Ik koop 1 keer in de zoveel tijd waspoeder etc. in Duitsland, echt goedkoop daar! Maar dan moet je natuurlijk niet te ver van Duitsland af wonen.
Verder koop ik bijvoorbeeld vlees in als het in de reclame is. Gister nog een kilo kipfilet gehaald bij de Lidl. Daar kunnen wij 3 keer van eten.

Groenten en fruit op de markt kopen kan ik niet omdat ik vrijwel nooit vrij heb op de dag dat hier markt is. Jammer!
Wassen in het weekend is hier ook goedkoper. Weet niet hoe dat in NL zit.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Effie_O di 11 jan 2011 - 2:18

Ohja natuurlijk, niet kant en klare dingen kopen. Stom dat ik daar zelf niet aan dacht Wink
Dat van die wereldgerechten bijvoorbeeld, dat koop ik ook vrijwel nooit (toevallig net wel 2 in huis gehaald vanwege de hamsterweken, vind het toch wel handig zoiets op reserve te hebben). Wij maken ook veel dingen zelf, maar dat is niet om te 'bezuinigen', maar omdat mijn vriend dat gewoon erg leuk vindt. Dat het ook nog eens goedkoper is, is al helemaal leuk meegenomen!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 2:20

Liva schreef:
Storm schreef:

Waren die huurhuizen niks geworden?
Nee, ze waren net iets te duur en we moesten nog een hoop dingen bij kopen zoals laminaat, etc. Daar hebben we op dit moment het geld niet voor, helaas.

Gast
Gast

Bericht  Travelgurly di 11 jan 2011 - 2:51

-deo, douchegel van Palmolive, Fa, Axe etc hebben ze bij de zeeman heel goedkoop!

Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 2:57

Travelgurly schreef:
-deo, douchegel van Palmolive, Fa, Axe etc hebben ze bij de zeeman heel goedkoop!

En nog goedkoper bij de Action!

Gast
Gast

Bericht  Verona di 11 jan 2011 - 3:17

Als je boodschappen doet bij de AH en de aanbieding is uitverkocht, dan kan je altijd bij de servicebalie een tegoedbon halen. Dit is helemaal makkelijk als het goede acties zijn!
Verona
Verona
Prater
Prater

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 3:36

wasmiddel halen bij de aldi, wat is het daar heerlijk goedkoop! En niet teveel gebruiken, blijft in je kleding zitten, niet goed voor de kleding en je huid.

Gast
Gast

Bericht  Monte di 11 jan 2011 - 3:45

Verona schreef:Tips van mijn kant:
- Koop zeezout bij een natuurwinkel, een klein zakje om je potje te vullen is al vaak 1,50 en dat betaal je ook voor een grote zak bij een natuurwinkel waar je wel 8x je potje mee kan vullen.
- De vochtige huishouddoekjes van de Action van het merk BlinQ zijn zelf beter als die van bijvoorbeeld Glorix. Ideaal om de toilet mee af te nemen of om snel een doekje over je tafel te halen.

wat ik doe is nog goedkoper Very Happy Gewoon de tafel afnemen met een sopdoekje. Wc afnemen ook met sopdoekje maar dan met een scheutje allesreiniger erin. Veel goedkoper dan al die doekjes e.d

- Geen lichten laten branden als je ergens anders in huis zit
- Geen computer e.d. aan laten staan als je weg gaat
- Schrijf op wat je allemaal koopt en probeer daar eens onder te gaan zitten, dan ga je vaak dingen zien die je eigenlijk niet nodig hebt.
- Zoals ik hierboven al zei: geen onnodige poetsdingen die je ook in grootverpakking kan halen. Reiningingsdoekjes voor huis en bijv gezicht(make-up afhalen) kun je ook doen met grote flessen en lotions.
- Meer basisdingen kopen bij Aldi, Lidl(zijn vaak net zo goed als de duurdere supermarkten)
- Wat vaker de auto laten staan
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 3:50

Ik raad mensen aan om bij de AH boodschappen te gaan doen en dan van de Euroshopper. Het is goedkoper en lekkerder dan de basisproducten bij bv. de Lidl en de Aldi. We hebben alle supermarkten gehad hier, en komen elke keer weer bij de AH uit qua goedkope boodschappen! van Brie tot wasverzachter, alles is heel goed te eten en soms zelfs lekkerder dan AH merken.

Voor cadeautjes en spullen in huis moet je de winkels zoals de Action / Wibra / Zeeman eens afgaan. Ze hebben heel veel A-merken en leuke dingen, voor weinig. Ik heb bv. een Kneipp-pakket, heel lekker, voor €2,99 bij de Wibra, die in de winkel minimaal €8 kost.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 4:09

minoessepoes schreef:

Of voor een prikkie op het werk van je vriend wonen, alles inclusief, tv, internet, gas, water en licht! Laughing

Wat ik dus doe is heel veel dingen zelf maken, ik gebruik geen Knorr wereldgerechten maar gewoon kruiden, dat is zoveel goedkoper!(en veeeel lekkerder)
Ik bak mijn eigen wraps en vries die in, een pak bloem kost 35 cent daar kan je bergen wraps van bakken. Wij drinken beide geen melk, soms hebben we dat nodig voor een gerecht en van wat er dan over is bak ik pannenkoeken en die vries ik ook in. Lekker om een keer als lunch te eten of als we geen tijd hebben om te koken. Ik kijk altijd voordat ik boodschappen ga doen wat er nog in de koelkast ligt, dan zoek ik recepten bij die groenten, zodat we niet twee dagen hetzelfde eten maar dat we ook niks weg hoeven te gooien. Zo hadden we van de week rauwe andijviestamp en eten we vanavond hartige taart met andijvie, walnoot en blauwe kaas.
Mijn vriend lunchte eerst altijd op zijn werk, maar hij was dat zat. Omdat hij niet elke dag hetzelfde wil op zijn brood vriezen we gewoon vleeswaren in porties in, anders zouden we heel veel overhouden en zo gaat er niks de prullenbak in!
Als er veel eten over is dan vries ik dat ook in, ik gebruik diepvrieszakjes ipv bakjes omdat ik dan veel meer kwijt kan in het vriesvak (we hebben alleen een klein vriesvakje boven de koelkast). Als 1 van ons dan een keer alleen eet dan eten we dat op, zo zit het eten meestal ook niet langer dan 1 a 2 weken in de diepvries.

Daarnaast schil ik gewoon nog zelf aardappels ipv voorgekookte krieltjes ed, koop ik altijd een krop sla ipv een zakjes sla, vooral ijsbergsla is dan heel lang houdbaar in de koelkast en gebruik ik niet veel voorgesneden groenten. Ook probeer ik een beetje rekening te houden met seizoensgroenten, dat is goedkoper en vaak ook nog lekkerder.
En als ik bijvoorbeeld oud brood heb dan bakken we er in het weekend wentelteefjes van, maak ik er croutons van of paneermeel (kan je ook invriezen).

Helaas hebben wij ook niet de ruimte om veel voorraad aan te leggen, ook vlees kunnen wij niet kwijt in de vriezer. Maar toch is het prima te doen zo!

Ik bewonder jullie allemaal maar jou in het specifiek. Ik wou dat ik zo was. Zo bewust en zo creatief..
Mensen, eerlijk.. ik bespaar nergens op.. Ik heb ook nooit de aanbiedingen in de gaten.. Pff.. Moet er echt iets aan veranderen!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: