Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amandelen operatie

+7
marjoleinnn
Siem
May
_Cyn_
M@niek
Sarah1985
Jordana
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana zo 18 maa 2012 - 1:11

Ik heb eigenlijk geen idee of ze die doorgeprikt hebben.

diclofenac heb ik als zetpil en paracetamol slikt ik.

Ik probeer ook zo min mogelijk te praten. Heb gelukkig er wel wat mensen om me heen.

Ijsjes en water drink ik ook veel. Ga zo is bouillon proberen.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  SnowWhite zo 18 maa 2012 - 1:16

Bouillon lekker lauw drinken. En ik at ook knakworstjes, glijden makkelijk naar binnen en zijn zacht! Ik ging allerlei zacht voedsel uit proberen en dat werkte goed.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana zo 18 maa 2012 - 1:20

Maar ik ga zo nog even naar de huisartenpost (Niet voor mijzelf maar voor Maple)

diclofenac zal ik dat ook kunnen vragen als pillen of het echt bij die zetpillen houden?
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  SnowWhite zo 18 maa 2012 - 1:26

Ik heb het als pillen genomen (kon kiezen). Zetpillen werken sneller, dat wel.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana zo 18 maa 2012 - 1:28

Ik overleg het zo nog wel even smile Kijken wat ze zeggen en of ze wat zeggen

Thnx voor de tips SnowWhite, heel erg bedankt voor je tips. smile
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  SnowWhite zo 18 maa 2012 - 1:35

Graag gedaan! smile
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  M@niek zo 18 maa 2012 - 2:00

de oorpijn hoort er helaas bij dat komt omdat alles gezwollen is.

Je kunt het beste zetpillen gebruiken die werken sneller en zijn effectiever. Ik zelf heb zoveel pijn gehad dat ik de eerste week zelfs nog morfinetabletten heb geslikt.

Veel drinken en zachte dingen eten. Zuivelproducten zou ik even vermijden ivm slijmvorming!

Heel veel beterschap, ik weet wat voor helse pijn het is.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana zo 18 maa 2012 - 8:12

Zuivelproducten mijd ik ook echt.. Ik heb in het ziekenhuis gezien hoeveel pijn dat dat wel niet deed van een klein beetje vla.


Het zijn echt helse pijnen en ik sla me er redelijk door heen maar omg wat zal ik blij zijn als ik dit achter de rug heb.

En tevens heb ik ook nog een hele mooie blauwe plek op mijn onderarm van het infuus.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Sarah1985 zo 18 maa 2012 - 8:25

oeh ja die oorpijn dat was zeer pijnlijk ja. Ik had ook alleen zetpillen anders kon ik echt niet weg krijgen

Ik kwam pas na 1,5 weer buiten zo ziek was ik er van

sterkte het word alleen maar beter
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  M@niek zo 18 maa 2012 - 8:46

Ja het is echt pijnlijk en dat is nog maar zacht uitgedrukt maaar je moet zo denken er komt echt een eind aan!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana ma 19 maa 2012 - 4:42

Vandaag valt de pijn opzicht wel mee. Kan nu eindelijk beter eten dan de afgelopen dagen smile
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Zininzon ma 19 maa 2012 - 6:29

Ik ben vandaag met een fikse amandelontsteking naar de huisarts geweest. Heb er wel eens vaker last van, maar niet zo erg als dit. Heb pijnstillers gekregen en moet maar nadenken over een operatie Neutral

Fijn dat jij je vandaag beter voelt! Ik kijk het nog eerst wel even aan...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana di 20 maa 2012 - 0:31

Nadat ik gister weinig pijn had, zak ik vandaag bijna door de grond ervan. Echt OMG wat is dit een hel zeg.
Ik had ingedachten om morgen te gaan werken maar ik heb me maar heel de week ziekgemeld. Echt dit is een hel. Pff

Sorry Zininzon maar ik hoop echt dat het bij jou overgaat en dat je geen operatie hoeft smile
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 1:09

Was morgen willen werken niet een beetje naief?


Ben net vanmorgen bij de arts geweest en ik sta zelf ook op de wachtlijst nu. Maar de dokter vertelde me dat ik zéker 2 weken en misschien 3 niet zou kunnen werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Zininzon di 20 maa 2012 - 1:14

Balen dat het nu minder gaat Jordana! En spannend Euc!

Je kunt je amandelen nu ook laten laseren. Collega van mij heeft dit gedaan, is een vrij nieuwe techniek.
Ze was een week later weer aan het werk.

Ik geloof dat ze dit alleen in den Haag doen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Siem di 20 maa 2012 - 2:04

Eucalypta schreef:Was morgen willen werken niet een beetje naief?


Ben net vanmorgen bij de arts geweest en ik sta zelf ook op de wachtlijst nu. Maar de dokter vertelde me dat ik zéker 2 weken en misschien 3 niet zou kunnen werken.

Dit is echt persoonsafhankelijk en ook de aard van je werk. Ik was na een week gewoon weer aan het werk, was in de zomer en ik werkte toen fulltime. Gewoon een week keelpijn gehad en de tweede week wel nog niet alles kunnen eten maar verder geen problemen gehad hier!!!

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Sarah1985 di 20 maa 2012 - 4:45

wou je echt morgen gaan werken, jemig ik ben 3 weken thuis geweest en toen langzaam aan weer begonnen met werken. Heb je al het korstje verloren?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana di 20 maa 2012 - 5:01

Eucalypta schreef:Was morgen willen werken niet een beetje naief?


Ben net vanmorgen bij de arts geweest en ik sta zelf ook op de wachtlijst nu. Maar de dokter vertelde me dat ik zéker 2 weken en misschien 3 niet zou kunnen werken.

Eeehhh dus toch...
Ja behoorlijk, Maar ik heb me ook netjes terug gefloten. Ik heb nog lekker heel de week voor te herstellen.

Sarah: Nee nog geen korstje verloren
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  marjoleinnn di 20 maa 2012 - 6:26

Sarah1985 schreef:wou je echt morgen gaan werken, jemig ik ben 3 weken thuis geweest en toen langzaam aan weer begonnen met werken. Heb je al het korstje verloren?
Maar drie weken thuis is ook best wel lang hoor voor na zo'n operatie, al is dit per persoon natuurlijk verschillend. Maar ik ken maar weinig mensen die echt langer dan een week thuis zijn geweest. Ik ben zelf na een week ook gewoon alles weer gaan doen, school en werk etc.

Jordana, wel jammer dat het vandaag weer minder gaat, ik hoop dat het snel weer beter gaat zodat je weer fatsoenlijk kan eten en natuurlijk van de pijn af bent!
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Siem di 20 maa 2012 - 6:31

marjoleinnn schreef:
Sarah1985 schreef:wou je echt morgen gaan werken, jemig ik ben 3 weken thuis geweest en toen langzaam aan weer begonnen met werken. Heb je al het korstje verloren?
Maar drie weken thuis is ook best wel lang hoor voor na zo'n operatie, al is dit per persoon natuurlijk verschillend. Maar ik ken maar weinig mensen die echt langer dan een week thuis zijn geweest. Ik ben zelf na een week ook gewoon alles weer gaan doen, school en werk etc.

Jordana, wel jammer dat het vandaag weer minder gaat, ik hoop dat het snel weer beter gaat zodat je weer fatsoenlijk kan eten en natuurlijk van de pijn af bent!

+1

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Jordana di 20 maa 2012 - 7:08

Weet je hoe ik dacht. Nou donderdag operatie, Vrijdag,zaterdag,zondag,maandag en dinsdag voor te herstellen. Maar het valt me tegen.

Ik loop alleen tegen het volgende "probleem"aan. Mijn eetlust is totaal weg. Ik krijg vandaag niets door mijn keel. Heb wel kopje boullion op en ik drink wel goed.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Zininzon di 20 maa 2012 - 7:37

Dokter zei gisteren tegen mij: 'blijven drinken!!! Eten is niet zo belangrijk...'

Ik heb gisteren dan ook geleefd op een banaan, een peer, wat druiven en vruchtenyoghurt.
Vandaag een banaan, een peer, 2 crackers en 2 beschuiten.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:35

Bloempie schreef:
marjoleinnn schreef:
Sarah1985 schreef:wou je echt morgen gaan werken, jemig ik ben 3 weken thuis geweest en toen langzaam aan weer begonnen met werken. Heb je al het korstje verloren?
Maar drie weken thuis is ook best wel lang hoor voor na zo'n operatie, al is dit per persoon natuurlijk verschillend. Maar ik ken maar weinig mensen die echt langer dan een week thuis zijn geweest. Ik ben zelf na een week ook gewoon alles weer gaan doen, school en werk etc.

Jordana, wel jammer dat het vandaag weer minder gaat, ik hoop dat het snel weer beter gaat zodat je weer fatsoenlijk kan eten en natuurlijk van de pijn af bent!

+1

Zoals ik al zei, ik was vanmorgen bij de dokter en die gaf aan 2 tot 3 weken. Vorig jaar hebben twee mensen in mijn omgeving het laten doen en die waren beiden 2-3 weken ziek. Het ligt er ook maar aan wat je dagbesteding is. Een studieboek oppakken en wat leren gaat wel. Maar als je een beroep hebt waar je de héle dag moet praten dan gaat het niet zo makkelijk. Of als je een beroep hebt waar je fysiek flink aan de bak moet.

Ik geloof dat een week bijzonder snel is, en 2-3 weken echt normaal. Als ik een goede keelontsteking heb ben ik al 2 weken ziek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Siem di 20 maa 2012 - 11:38

Volgens mijn arts zou ik na een week weer normaal kunnen functioneren. En voor mij was dat ook zo, heb wel haast niet gepraat zoals ook werd aangeraden. Daarnaast vooral vloeibaar gegeten zodat ik de wond niet onnodig zou belasten.

Toen werkte ik fulltime in een winkel en dat ging ook prima, je moet natuurlijk niet gaan schreeuwen. Maar ik heb de week erna gewoon 6 dagen gewerkt. Natuurlijk zoals ik ook al eerder aangaf is het voor iedereen anders, maar 2/3 weken ziek melden omdat je amandelen zijn verwijderd lijkt me nogal overdreven..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  M@niek di 20 maa 2012 - 18:52

Bloempie schreef:Volgens mijn arts zou ik na een week weer normaal kunnen functioneren. En voor mij was dat ook zo, heb wel haast niet gepraat zoals ook werd aangeraden. Daarnaast vooral vloeibaar gegeten zodat ik de wond niet onnodig zou belasten.

Toen werkte ik fulltime in een winkel en dat ging ook prima, je moet natuurlijk niet gaan schreeuwen. Maar ik heb de week erna gewoon 6 dagen gewerkt. Natuurlijk zoals ik ook al eerder aangaf is het voor iedereen anders, maar 2/3 weken ziek melden omdat je amandelen zijn verwijderd lijkt me nogal overdreven..

Nou dan vindt ik toch wel uitzonderlijk hoor na 1 week weer gaan werken! Ik ben zelf ook 3 weken thuis geweest en dat heeft de kno arts ook gezegd dat ik er zeker 2 tot 3 weken voor moet nemen! Daarnaast had zij mij juist afgeraden om vloeibaar voedsel te nemen ivm slijmvorming ik ben ook gelijk begonnen met brood eten enz, dat bevordert juist het herstel van de wond!

Ik kan heel goed tegen pijn maar de 1e week heb ik zelfs morfinetabletten geslikt tegen de pijn en heb toen nog ruim 1,5 week diclofenac zetpillen gehad.

Iedereen ervaart dit anders dus ik vind het zeker niet overdreven. De meeste mensen in mijn omgeving zijn echt wel ruim 2 weken thuuis!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amandelen operatie - Pagina 2 Empty Re: Amandelen operatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum