Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

amandelen eruit op latere leeftijd

+8
Dolphinne
Labeendje
Sarah1985
Guus
Lady4
May
SuperGrover
Shanna
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Shanna wo 8 jun 2011 - 23:21

Wie heeft zijn amandelen ook eruit laten halen op latere leeftijd. Deed het veel pijn, was je ziek er na en hoelang, wat at je en na hoelang kan je weer een beetje normaal eten.??

Ik ben 27 en na mijn vakantie op 7 juli worden ze eruit gehaald, moet een nachtje blijven en volgens de arts kan je een week niet eten dan ijswater of bouillion. Heb 2 weken later een etentje van een feestje, neem aan dat ik dan weer normaal kan eten? Nou vind het wel eng hoor, bah!

Shanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  SuperGrover wo 8 jun 2011 - 23:42

Haha ik.

Ik ben nu 18, bijna 19, en ik heb mijn amandelen er nu 5 keer uit laten halen, en dat zal wel meer worden in de toekomst. Keelamandelen zijn pijnlijker dan neusamandelen. Hoe ziek je ervan wordt, in de zin van misselijk etc., dat is per persoon en ook per keer verschillend. 4 keer heb ik nergens last van gehad, maar de 5e keer was ik wel erg misselijk en duizelig.

Verder, ja keelamandelen verwijderen is niet pijnloos (neusamandelen ook niet, maar zijn echt minder pijnlijk dan keel). Je hebt een wondje in je keel, en daar moet steeds eten en drinken langs. Dat is het pijnlijkst. Veel drinken, ijsjes eten, bouillon (maar dan echt heel goed laten afkoelen!!), het bevordert de genezing maar het voelt eerst niet tof. Maar hoe lang het duurt voordat je ervan geneest, verschilt ook per persoon. Ik at na 4 dagen weer nagenoeg normaal, een vriendin van me at 2 dagen later alweer gewoon pasta, maar sommige mensen kunnen wel 2 weken niet eten. Hangt van je pijngrens af, hangt af van hoe snel je wondje geneest, of er complicaties optreden, etc. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over dat etentje 2 weken later, maar het kan dus rot uitvallen. Meestal is het advies van de arts ook dat je moet eten op gevoel, als het goed voelt, dan kan het geen kwaad. Maar als je nog heel erg pijn hebt, ja dan moet je het beter niet doen.

Gaan ze je keel en neusamandelen er allebei uithalen of alleen keel?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  May do 9 jun 2011 - 0:00

Ik heb afgelopen september ze eruit laten halen, toen was ik 22. De operatie zelf is me reuze meegevallen, het enige nadeel bij mij was dat ik heel heftig reageerde op de narcose. Ik heb de eerste week alleen maar lopen overgeven, waardoor mijn wond dus ook niet kon genezen. Daardoor heeft mijn hele herstel wel 4 weken geduurd. Maar ik denk dat als ik niet zo had hoeven overgeven ik veel eerder hersteld was.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 0:03

Ik heb het ook op wat oudere leeftijd gedaan en het was echt geen pretje, kan het niet mooier maken. Ik heb een week niks kunnen eten, behalve waterijsjes. De vierde dag na de operatie was heel pijnlijk, toen gingen de wondjes trekken, omdat de korst ging krimpen. Daarna nog wekenlang zware keelpijn gehad. Ik ben uiteindelijk drie weken thuis gebleven van mijn werk. Maar ik ken ook iemand die de avond na de operatie al weer chips kon eten, niks aan de hand dus! Het kan dus meevallen en tegenvallen, bij mij viel het tegen, maar ondanks de pijn vond ik het zeker de moeite waard: ik heb nooit meer een keelontsteking gehad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Lady4 do 9 jun 2011 - 0:17

De mijne zijn verwijderd toen ik 17 was. Spoedok, want ze waren behoorlijk opgezwollen. Ik at de volgende avond weer bolognesechips Laughing

Tip: drinken, drinken, drinken! Voornamelijk koud water en vanaf het moment dat je wakker wordt op de uitslaapkamer.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Guus do 9 jun 2011 - 0:25

May schreef:Ik heb afgelopen september ze eruit laten halen, toen was ik 22. De operatie zelf is me reuze meegevallen, het enige nadeel bij mij was dat ik heel heftig reageerde op de narcose. Ik heb de eerste week alleen maar lopen overgeven, waardoor mijn wond dus ook niet kon genezen. Daardoor heeft mijn hele herstel wel 4 weken geduurd. Maar ik denk dat als ik niet zo had hoeven overgeven ik veel eerder hersteld was.

hier precies hetzelfde, alleen waren mijn neusamandelen er gelijk ook uitgehaald...
Na een week overgeven en de open wonden in mijn keel en neus rook ik constant een geur waar ik zo misselijk van werd! dus kreeg ik geen hap door mijn keel, ging ik van ellende weer overgeven bah

al met al heb ik een rampzalig herstel gehad, dat Lady weer aan de chips zat! my god! ik heb er ook langer mee in het ziekenhuis gelegen omdat ik zo heftig aan het overgeven was

haha zucht, heb het overleefd hoor smile (en het is vrij uitzonderlijk en kwam in eerste instantie meer door de narcose dan mn amandelen)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Sarah1985 do 9 jun 2011 - 0:42

Mijne zijn afgelopen september verwijdert, ik had al een half jaar keelonsteking. Na de operatie had ik weinig pijn denk van de medicijnen. De volgende ochtend kon ik amper slikken. Was ook onwijs moe want kon niet slapen in het ziekenhuis. Toen ik thuis was heb ik die avond een nabloeding gehad en moest bijna weer geopereert worden maar het bloeden stopte en moest zodra het weer ging bloeden meteen terug komen.

Ik heb heel veel ijswater gedronken. En 2 weken vla gehad. Ik ben op een woensdag geopereerd en de vrijdag erna (9dagen later) Kreeg ik enorm pijn met slikken net of moest ik een mes doorslikken en daarna had ik minder pijn en kon veel beter slikken. Voelde alsof er een heel groot gat was echt z'n appart gevoel. Ik denk dat toen het korstje losliet.

Ik had 3 weken vrij en heb die ook echt nodig gehad om bij te komen. Ik had ook heel erg last van mijn oren echt die deden zo veel pijn. Ook zat ik aan de volledige dosis voor pijnstilling (zetpillen 1000)

Verder heeft het bij mij echt goed geholpen daarna geen keelonsteking gehad en ik had elk jaar in april keelonsteking en dit jaar niet. Very Happy . Net na de operatie was mijn smaak wel veranderd zo smaakte cola heel vies en pas na een half jaar smaakte het weer maar dan wel zonder prik. Prik smaakt echt heel vreemd nog, gelukkig hou ik daar niet van.

Je moet weten het is niet een simpele ingreep maar bij iedereen verschillend. Ik had de pech dat ik een nabloeding had en daardoor het herstel langer duurde. Maar 1 ding je knapt er echt van op

Succes
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  SuperGrover do 9 jun 2011 - 0:53

Paris1985 schreef:
Je moet weten het is niet een simpele ingreep maar bij iedereen verschillend.
Nou, niet om jouw pijn te bagatelliseren, maar het is wel een simpele ingreep. De operatie duurt ook niet zo lang (er van uitgaande dat er geen complicaties optreden). De ingreep is vrij simpel, ze pellen de amandelen weg, en je bent weer wakker. Vooral keelamandelen, daar komt de KNO-arts erg makkelijk bij.

Neemt niet weg dat het behoorlijk pijn kan doen, en zoals hier al genoemd wordt, de herstelperiode sterk verschilt tussen verschillende mensen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 1:17

Als je eenmaal volwassen bent knippen ze niet meer maar schrapen ze je keelamandelen en is het idd pijnlijker (dat is wat mij is verteld) dan bij kinderen. Het viel mij best tegen, maar het was echt niet ondraaglijk hoor. Je hebt pijn de dagen erna, maar na 3/4 dagen at ik langzaam weer andere dingen dan ijsjes en vla.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Labeendje do 9 jun 2011 - 1:20

Ik heb de afgelopen weken vaak dat ik 's ochtends als ik wakker word van die witte brokken uit mn amandelen krijg... Nu zelfs in de afgelopen 4 dagen al 3 keer! Maar na deze verhalen durf ik niet meer naar de dokter hahaha. Wink
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Dolphinne do 9 jun 2011 - 1:22

Mijn keelamandelen zijn verwijderd toen ik 19 was.
Op 20 dec. was de ingreep. Ik moest toen ook een nachtje blijven.
Op 1e of 2e kerstdag deed ik ongeveer een half uur over een aardappelrozetje. Kon toen dus nog niet echt goed eten en leefde verder nog op vloeibare dingen en pijnstillers.

Geloof dat het met oud en nieuw wel weer een stuk beter ging en ik redelijk kon eten.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Dolphinne do 9 jun 2011 - 1:23

Labeendje schreef:Ik heb de afgelopen weken vaak dat ik 's ochtends als ik wakker word van die witte brokken uit mn amandelen krijg... Nu zelfs in de afgelopen 4 dagen al 3 keer! Maar na deze verhalen durf ik niet meer naar de dokter hahaha. Wink

Dat had ik inderdaad ook altijd. En de amandelen zagen er rood en gezwollen uit volgens de dokter.
Ze hoeven er in principe pas uit als je er echt last van hebt dacht ik.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Labeendje do 9 jun 2011 - 1:24

Dolphinne schreef:
Labeendje schreef:Ik heb de afgelopen weken vaak dat ik 's ochtends als ik wakker word van die witte brokken uit mn amandelen krijg... Nu zelfs in de afgelopen 4 dagen al 3 keer! Maar na deze verhalen durf ik niet meer naar de dokter hahaha. Wink

Dat had ik inderdaad ook altijd. En de amandelen zagen er rood en gezwollen uit volgens de dokter.
Ze hoeven er in principe pas uit als je er echt last van hebt dacht ik.
Ik kan niet heel goed zien of het ook opgezwollen is. Tja wat is last... Het stinkt zo.. Bah. Echt pijn ofzo heb ik niet.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 1:26

Ik moet dat ook eigenlijk.... al jaren... maar ik blijf het steeds uitstellen, omdat ik steeds van die horrorverhalen hoor... Mijn zus heeft er ook behoorlijk last van gehad. Ze heeft echt een week alleen maar vloeibaar kunnen eten en is een kilo of 3 afgevallen!! :shock: Ze had ook echt serieus pijn (en ze is echt geen aansteller ofzo) Vandaar dat ik het steeds uitstel, maar steeds als ik keelontsteking krijg dan zegt de dokter: je moét een afspraak maken, maar ik ben steeds eigenwijs angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  SuperGrover do 9 jun 2011 - 1:55

Ik zou het echt wel doen, die pijn, ik vond het wel draaglijk. En ik heb geen extreem hoge pijngrens ofzo. En dan nog, die pijn gaat over, maar als je het niet doet, blijf je er last van houden. Dat is het niet waard.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 3:08

Ik had vroeger altijd keelontstekingen (wel 3 tot 5 x antibiotica per jaar).. na 2 jaar zei mijn dokter ook, als je het nu nog 1x krijgt dan moeten je amandelen eruit. Ik heb nooit weer een keelontsteking gehad :shock: Alsof ik er ineens van was genezen, echt heel raar.

Mijn amandelen zijn wel altijd groot en ik voel ze ook altijd zitten (als ik buiten aan mijn hals voel).. Als ik dingen met vliesjes heb gegeten (erwten, bonen, mais etc.) dan brokt dat zich ook op in mijn amandelen. Heel irritant, dan probeer ik dat eruit uit te frunniken haha (half kokhalzend Wink )

Maargoed ik zou ook echt niet durfen. Ben veel te bang dat ik moet overgeven. (en daar komt de fobie weer kijken)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 6:32

Voor degenen die het niet meer willen vanwege de horrorverhalen: in het allerergste geval heb je dus een week echt flink pijn. Een week pijn is te overzien en het resultaat (geen zware keelontstekingen meer) weegt er zeker tegenop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  SnowWhite do 9 jun 2011 - 6:33

Over 3 weken kan ik erover mee praten. Ik ben 24 en op 1 juli worden ze bij mij eruit gehaald!
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  smurfie do 9 jun 2011 - 7:17

Bij mij zijn ze er twe jaar terug uit gehaald en moet zeggen dat het me 100% is meegevallen. Toen ik wakker werkd ben ik meteen ijswater gaan drinken en op de afdeling meteen aan het ijs haha.
door de pijnstilling in het zkh had ik bijna geen pijn. na een nachtje slapen mocht ik naar huis met een flinke dosis pijnstillers en kon het prima uithouden. Moet wel zeggen dat ik meer last van me oren had dan van me keel zelf, kwam door de zwelling zei de arts.
Ik ben op dinsdag geopereerd en op zaterdag ben ik weer begonnen met wat te eten (brood en andere zachte dingen)
Op maandag zat ik weer lekker aan de lasange.
Ben wel twee weken thuis gebleven van me werk, werk op een kdv en veel tillen enz. werd afgeraden omdat het een wond is die niet gehecht is.

Ik ging na een par dagen wel onwijs uit me mond stinken, dat kwam van de wond, had ook een vieze smaak maar dat trok ook snel weer weg.

Nu ben ik blij dat ik het gedaan heb. nooit meer keelontsteking gehad
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Labeendje do 9 jun 2011 - 19:29

Vanochtend kwam er geen brokje uit, dus ik heb de huisarts weer even uitgesteld hihi. Mijn vriend had nog op internet gevonden dat mensen vaak van die brokjes krijgen door het eten/drinken van dingen met melk.. Ik neem sowieso al geen melk, omdat mn darmen daar niet tegen kunnen, maar smeerkaas neem ik toch nog wel... Als het blijft kan ik dus altijd nog proberen om die smeerkaas ook niet meer te nemen, misschien helpt dat dan ook wel.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Guus do 9 jun 2011 - 20:08

Labeendje schreef:
Dolphinne schreef:
Labeendje schreef:Ik heb de afgelopen weken vaak dat ik 's ochtends als ik wakker word van die witte brokken uit mn amandelen krijg... Nu zelfs in de afgelopen 4 dagen al 3 keer! Maar na deze verhalen durf ik niet meer naar de dokter hahaha. Wink

Dat had ik inderdaad ook altijd. En de amandelen zagen er rood en gezwollen uit volgens de dokter.
Ze hoeven er in principe pas uit als je er echt last van hebt dacht ik.
Ik kan niet heel goed zien of het ook opgezwollen is. Tja wat is last... Het stinkt zo.. Bah. Echt pijn ofzo heb ik niet.

op het moment dat mijne eruit werden gehaald waren ze bijna 'kissing' zoals mijn KNO dat noemde. vroeg hij of ik niet eerder had gekomen maar ik dacht echt dat het normaal was om twee ballen achter in de keel te hebben zitten. ik was ook al meerdere malen naar huis gestuurd door mijn huisarts bij mn ouders met een nieuwe antibiotica en kreeg daar nogal het gevoel dat ik me aanstelde met mn keelpijn.

Pas toen ik in Den Haag bij mijn huisarts kwam en hij even in mijn keel wilde kijken... hij had het stokje nog niet eens op mijn tong gelegd en zei al: jij moet deze week nog naar de KNO. Bij de KNO hetzelfde verhaal, deed mijn mond open en keek vluchting en zei ok, die gaan eruit, deze week nog!

heb nu wel veel meer adem, bijna geen keelontstekingen meer en veel minder hoofdpijn! (dat had weer meer met mijn neusamandelen te maken en ben ik later nog een keer aan mijn bijholtes voor geopereerd)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 20:22

Ik moet het ook echt doen... heb het ook vaak benauwd enzo... Hmmm, misschien wel een goede voor nu, zo voor de zomer, raak ik nog een paar kilootjes kwijt :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Guus do 9 jun 2011 - 20:27

Noa schreef:Ik moet het ook echt doen... heb het ook vaak benauwd enzo... Hmmm, misschien wel een goede voor nu, zo voor de zomer, raak ik nog een paar kilootjes kwijt :P

haha omdat ik zo heftig reageerde op de narcose met overgeven e.d. heeft het bij mij allemaal wat langer geduurd... 5 kilo in 4 weken :shock: helaas had ik het toen absoluut nog niet nodig dus was ik ineens echt een scharminkeltje!

mijn huisgenootjes waren zo lief voor me in die periode, en hebben me mee uit eten genomen toen er eindelijk weer wat normaal naar binnen ging smile

ohw nog een tip: Yogurt en melk krijg je slijm van= naar
en een lekker zacht banaantje wordt een plakkerige bal achter in je keel= eng

Wink
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Labeendje do 9 jun 2011 - 20:28

Ik heb wel snel dat ik hijg met hardlopen bijvoorbeeld. Maar net wat je zegt je weet niet beter dan dat het normaal is. Ze zijn nog niet "kissing" Wink Ik weet niet of ze opgezwollen zijn, omdat ik dus niet beter weet :P Misschien moet ik maar eens langs... Heb het alleen een beetje druk met werk tot eind juli, dus ik denk dat ik dan maar eens ga Wink Ja ik weet het, niet uitstellen.. Hihi, maar ik kom al te vaak bij de huisarts, dus ik moet nog een beetje geloofwaardig zijn... Heb altijd het idee dat ie me een beetje afscheept van ja hoor daar heb je haar weer.. Dus ik wacht nog even Wink
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 20:32

Labeendje, sorry, maar je stelt je enorm aan. Je hebt alleen van die brokjes, geen pijn, geen klachten en je maakt je druk of je amandelen eruit moeten?

Ik heb zo'n 5/6 keer per jaar flinke keelontsteking, de laatste keer een flink abces in mijn keel gehad en zelfs bij mij had de huisarts nog zoiets van 'we raden het meestal niet aan, maar in jouw geval zou je het kunnen overwegen'.
Kun je heel moeilijk gaan doen over vrijwel niet-bestaande klachten, maar waarom zou jij naar de huisarts gaan? Omdat je witte brokjes uit je keel vindt? Dat is normaal, hebben heel veel mensen, dat is geen ziekte. Daarbij: als het geen pijn doet en je voelt je verder prima is het nooit een ziekte, lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

amandelen eruit op latere leeftijd Empty Re: amandelen eruit op latere leeftijd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum