Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

operatie en kerst

4 plaatsers

Ga naar beneden

operatie en kerst Empty operatie en kerst

Bericht  zoentje21 ma 20 dec 2010 - 0:46

Hallo allemaal,

ik post hier niet zo vaak maar lees al wel heel lang mee.

Ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik deze week nog word geopereerd aan mijn galblaas. Ik heb namelijk galstenen. Toen ik het hoorde was ik erg opgelucht dat het zo snel kon maar begin nu toch wel erg zenuwachtig te worden. Heeft er iemand ervaring met een galblaas operatie?

Nu zou ik met de kerst bij mijn vriend thuis gaan eten maar dat zit er nu niet meer in. dus wilde mijn vriend hier komen maar nu doet zijn moeder erg moeilijk en wil dat mijn vriend met de kerst thuis is met eten. Maar er komt familie en omdat er niet genoeg plekken zijn om te slapen moet hij wel zijn bed afstaan aan zijn oom en tante en dan moet hij wel naar mij toe. Ik vind dit niet eerlijk. maar ligt dat aan mij?

Liefs Zoentje

zoentje21
zoentje21
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 38
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  Zininzon ma 20 dec 2010 - 0:59

Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan mijn galblaas. Ik weet dat er nog meer meiden zijn die ook zo'n operatie hebben gehad.
Wat wil je weten? Kan er uren over vertellen Wink

Je vraag over kerst vind ik ook een beetje een raar verhaal. Als je net bent geopereerd, is het toch logisch dat je je vriend bij je wilt hebben? Probeer je er niet druk om te maken, waarschijnlijk voel jij je na de operatie niet super en kun je weinig.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  zoentje21 ma 20 dec 2010 - 1:03

Zininzon schreef:Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan mijn galblaas. Ik weet dat er nog meer meiden zijn die ook zo'n operatie hebben gehad.
Wat wil je weten? Kan er uren over vertellen Wink

Je vraag over kerst vind ik ook een beetje een raar verhaal. Als je net bent geopereerd, is het toch logisch dat je je vriend bij je wilt hebben? Probeer je er niet druk om te maken, waarschijnlijk voel jij je na de operatie niet super en kun je weinig.

Hebben ze het bij jou via een kijkoperatie gedaan?
Zoja hoe voelde je je na die tijd? veel pijn?
Moest je lang blijven?
Was je snel weer hersteld?

En hoe gaat het nu met eten? kan je alles eten en wat juist niet?

Sinds vandaag ben ik echt super zenuwachtig terwijl ik weet dat de operatie maar 40min duurt.

Liefs
zoentje21
zoentje21
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 38
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  Zininzon ma 20 dec 2010 - 1:29

zoentje21 schreef:Hebben ze het bij jou via een kijkoperatie gedaan?
Zoja hoe voelde je je na die tijd? veel pijn?
Moest je lang blijven?
Was je snel weer hersteld?

En hoe gaat het nu met eten? kan je alles eten en wat juist niet?

Sinds vandaag ben ik echt super zenuwachtig terwijl ik weet dat de operatie maar 40min duurt.

Liefs

Ja, ik ben via een kijkoperatie geopereerd. De eerste 2 a 3 dagen had ik best veel pijn, tijdens het lachen, hoesten, opstaan, toiletgang etc. Ik heb nog een week lang paracetamol geslikt (in het ziekenhuis kreeg ik er 8 per dag en de dag van de operatie had ik ook een morfinepomp). Daarna viel de pijn wel mee, het was meer een trekkend gevoel van de wondjes. Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis gelegen (was 's ochtends al om 08.00 uur geopereerd). De operatie duurde ongeveer 1,5 uur.
Ik heb 2 weken volledig in de ziektewet gezeten en 2 weken 50%. Ik was met name erg moe, waardoor ik het niet volhield om hele dagen te werken.
Ik kan eigenlijk alles eten, maar merk wel dat mijn darmwerking soms wat afwijkend is dan voorheen.

Ik vond het achteraf meevallen, was erg blij van de pijn af te zijn!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  zoentje21 ma 20 dec 2010 - 3:20

Zininzon schreef:
zoentje21 schreef:Hebben ze het bij jou via een kijkoperatie gedaan?
Zoja hoe voelde je je na die tijd? veel pijn?
Moest je lang blijven?
Was je snel weer hersteld?

En hoe gaat het nu met eten? kan je alles eten en wat juist niet?

Sinds vandaag ben ik echt super zenuwachtig terwijl ik weet dat de operatie maar 40min duurt.

Liefs

Ja, ik ben via een kijkoperatie geopereerd. De eerste 2 a 3 dagen had ik best veel pijn, tijdens het lachen, hoesten, opstaan, toiletgang etc. Ik heb nog een week lang paracetamol geslikt (in het ziekenhuis kreeg ik er 8 per dag en de dag van de operatie had ik ook een morfinepomp). Daarna viel de pijn wel mee, het was meer een trekkend gevoel van de wondjes. Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis gelegen (was 's ochtends al om 08.00 uur geopereerd). De operatie duurde ongeveer 1,5 uur.
Ik heb 2 weken volledig in de ziektewet gezeten en 2 weken 50%. Ik was met name erg moe, waardoor ik het niet volhield om hele dagen te werken.
Ik kan eigenlijk alles eten, maar merk wel dat mijn darmwerking soms wat afwijkend is dan voorheen.

Ik vond het achteraf meevallen, was erg blij van de pijn af te zijn!

Ik heb net te horen gekregen dat ik vrijdag geopereerd word om 13.00uur.
Ze hebben bij mij verteld dat de operatie 40min duurt is wel een verschil dat het bij jou ongeveer 1.5uur was.
Ik krijg op de dag van de operatie ook een morfinepomp. Ik ben benieuwd hoe ik me voel na die tijd.
Ik zal enorm blij zijn als de pijn weg is, want dat is soms echt ondragelijk. zit nu al namelijk 3weken ziek thuis.

Liefs
zoentje21
zoentje21
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 38
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  lieke89 ma 20 dec 2010 - 3:35

Mijn vader heeft ook zo'n operatie gehad, maar hij lag 10 dagen in het ziekenhuis omdat er een ader was geraakt en dus een flinke bloeding had. Daarom had hij ook een drain en duurde het veel langer dan normaal. Maargoed, ik wil je niet ontmoedigen hoor, bij jou komt het vast allemaal goed. Wel vervelend dat je juist voor de kerst onder het mes moet. Maarja, met kerst zijn er ook veel mensen vrij dus wie weet word je dan wel heel erg vertroeteld. Dat van je schoonmoeder is wel heel dom hoor. Het is toch logisch dat je vriend bij jou wilt zijn (zeker omdat ook het kerst is). vind het een beetje raar verhaal dat ze wilt dat haar zoon bij hen gaat feest vieren terwijl jij ziek bent. in ieder geval alvast sterkte en veel beterschap!
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  zoentje21 ma 20 dec 2010 - 4:27

Ik hoop dat het bij mij allemaal goed gaat en ik met 1 nachtje weer naar huis mag. Ik zie er wel erg tegen op maar het komt goed.

Dat over mijn schoonmoeder daar kan ik me beter niet over uitlaten want het vreet me helemaal op van binnen. Ze is altijd zo en moet gaan zoals ze zelf wil. Ze is er nu ook toe in staat om er alles aan te doen zodat mijn vriend vrijdag gewoon thuis is en niet bij mij op bezoek in het ziekenhuis.

Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik moet doen, soms denk ik laat mijn vriend maar thuis zijn anders is er weer ruzie, maar aan de andere kant wil ik hem heel graag bij me hebben en hoeft het niet altijd zo te gaan zoals mijn schoonmoeder wil.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Liefs
zoentje21
zoentje21
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 38
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  lieke89 ma 20 dec 2010 - 4:37

Tja, het is zeker een lastige situatie als je schoonmoeder zo kan reageren. Ik denk dat je de keus het beste aan je vriend kan overlaten. Maar maak hem dan wel duidelijk dat jij het onzettend zou waarderen als hij bij je is. Verder zou je het misschien ook een beetje aan de situatie kunnen laten afhangen. Het zou best kunnen dat je hem hard nodig hebt voor een beetje afleiding of juist helemaal niet omdat je moe bent en wilt slapen. Dat is het beste advies wat ik je kan geven.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  Minx ma 20 dec 2010 - 4:58

Vervelend dat hij er uit moet. 1 voordeel je bent hem voor de kerst kwijt. De kans was anders vrij groot dat je met het veranderde eten met kerst anders een aanval had gehad.

Ik heb op 2 april een ERCP gehad. Dan verwijden ze de uitgang dit zou betekenen dat ik tot de operatie geen aanvallen meer zou hebben. Op 8 april kreeg ik weer een aanval. Toen kreeg ik er ook koorts bij. Op 12 april uiteindelijk geopereerd anderhalve week eerder dan gepland. Tijdens de operatie werd beslist of het via een endoscopie kon of via een snee. Het kon uiteindelijk nog met een endoscopie. Ik heb daar heel erg veel geluk mee gehad. Was ik een dag later naar het ziekenhuis gegaan zou mijn operatie uitgesteld worden omdat mijn galblaas ontstoken was en eerst weer tot rust zou moeten komen. Op 13 april hebben ze de drain er uit gehaald en moest ik naar huis. Op 14 april was ik weer in het ziekenhuis want ik had er een blaasontsteking bij. Op 15 april voelde ik me redelijk fit toen naar huis gegaan daar taart en alles gegeten want ik was jarig niet dat ik honger had maar ging om het idee. 17 april ben ik naar een meeting geweest was gezellig al had ik nog wel redelijk wat pijn.

Op zich viel het bij mij allemaal best tegen. Alleen had ik daarnaast nog gigantisch last van obstipatie (een week niet kunnen en uiteindelijk maar een klysma krijgen) en dus die blaasontsteking. Daar heb ik zo'n anderhalve week last van gehad.

De rest van het herstel ging wel heel snel. Ik ben op 12 april dus geopereerd en op 6 mei stond ik alweer op het sportveld. Wel heel voorzichtig aangezien ze wel door je buikspieren heen zijn gegaan en je dus wel te maken hebt met de tijd die het weefsel nodig heeft om te herstellen.

De littekens zijn heel mooi genezen. 1 kun je nog goed zien. Die in mijn navel zie je helemaal niets van en 2 zie je bijna niet meer.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust. Op zich denk ik dat je vriend lekker naar zijn ouders moet gaan met kerst. Je word vrijdag geopereerd. Dat betekend dat je zaterdag pas naar huis mag. Na de operatie ben je nog zo moe dat je nog veel ligt te slapen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  Zininzon ma 20 dec 2010 - 7:11

Fairytale schreef:Ik heb daar heel erg veel geluk mee gehad. Was ik een dag later naar het ziekenhuis gegaan zou mijn operatie uitgesteld worden omdat mijn galblaas ontstoken was en eerst weer tot rust zou moeten komen.

Oh? Dan heb ik waarschijnlijk ook geluk gehad, want toen ze mijn galblaas naar het lab hadden gestuurd, kreeg ik ook de uitslag dat deze ontstoken was!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  Minx ma 20 dec 2010 - 7:34

Bij mij was overal duidelijk aan te zien dat die ontstoken was. Dat was ook het probleem. Ik had koorts, en behoorlijk verhoogde ontstekingswaarden. Als je geloof 3/4 dagen al koorts hebt opereren ze al niet meer omdat het risico dan te groot is als je geen koorts had dan was hij wss nog niet heel erg ontstoken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

operatie en kerst Empty Re: operatie en kerst

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum